Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Κατασκευή εφαρμογής διαχείρισης προγράμματος διδασκαλίας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με έλεγχο της ακεραιότητας, προσπέλασης και ασφάλειας των δεδομένων”

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Κατασκευή εφαρμογής διαχείρισης προγράμματος διδασκαλίας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με έλεγχο της ακεραιότητας, προσπέλασης και ασφάλειας των δεδομένων”"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Κατασκευή εφαρμογής διαχείρισης προγράμματος διδασκαλίας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με έλεγχο της ακεραιότητας, προσπέλασης και ασφάλειας των δεδομένων”

2 Σύντομη Περιγραφή Σκοπός της πτυχιακής εργασίας ήταν η κατασκευή μιας εφαρμογής βάσης δεδομένων για διαχείριση του προγράμματος διδασκαλίας εκπαιδευτικών οργανισμών. Το περιβάλλον διαχείρισης επιτρέπει την καταχώρηση, ενημέρωση και αναζήτηση δεδομένων σε μορφή φορμών, ώστε να δημιουργείται το πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθημάτων από τους εκπαιδευτές στις διάφορες αίθουσες και κτίρια με χρήση περιορισμών και κριτηρίων. Ο σχεδιασμός της βάσης αυτής έγινε έτσι ώστε οι πίνακες που δημιουργήθηκαν να είναι κανονικοποιημένοι και να αντιμετωπίζονται προβλήματα ασυνέπειας, πλεονασμού, ακεραιότητας και ανεξαρτησίας των δεδομένων. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

3 Σύντομη Περιγραφή Η πρόσβαση επιτυγχάνεται μέσω κωδικών και δικαιωμάτων χρήσης ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των δεδομένων. Η ανάπτυξη της εφαρμογής έγινε σε RDBMS και με γλώσσα προγραμματισμού τη C++ Builder. Η συνεργασία μεταξύ των παραπάνω θα επιτυγχάνεται με ODBC drivers. Για τα παραπάνω δημιουργήθηκε η απαραίτητη τεκμηρίωση για τους πίνακες και τις συσχετίσεις, τα ερωτήματα και τις φόρμες που δημιουργήθηκαν. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

4 Στόχοι της Πτυχιακής εργασίας
Ο στόχος μας ήταν η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος για την διαχείριση και το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος για εκπαιδευτικά ιδρύματα. Έτσι οι επιμέρους στόχοι της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν: Δημιουργία μιας βάσης δεδομένων με τους πίνακες, τα πεδία του κάθε πίνακα και τις συσχετίσεις μεταξύ αυτών των πινάκων, που θα μας παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για τη δημιουργία του εκπαιδευτικού προγράμματος. Δημιουργία στο περιβάλλον διαχείρισης των απαραίτητων φορμών που θα επιτρέπουν την καταχώρηση δεδομένων στους πίνακες της βάσης δεδομένων, την αναζήτηση δεδομένων, την διόρθωση και την διαγραφή δεδομένων καθώς και την εκτύπωση τους. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

5 Στόχοι της Πτυχιακής εργασίας
Δημιουργία των απαραίτητων ερωτημάτων που θα μας επιτρέπουν την καταχώρηση και αναζήτηση δεδομένων στη βάση. Σύνδεση της εφαρμογής με τη βάση δεδομένων που δημιουργήσαμε. Δημιουργία των απαραίτητων περιορισμών ελέγχου, είτε μέσα από τη βάση δεδομένων είτε προγραμματιστικά ώστε να αποφευχθεί η ασυνέπεια και ο πλεονασμός των δεδομένων και να εξασφαλίζεται η ακεραιότητα τους. Δημιουργία των απαραίτητων ρόλων, που ο καθένας από αυτούς θα περιλαμβάνει και τα αντίστοιχα δικαιώματα χρήσης της εφαρμογής. Δημιουργία εκτύπωσης του προγράμματος που θα προκύψει. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

6 Προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε
Κάθε γραμματεία θα πρέπει να βλέπει μόνο τα δεδομένα του δικού της τμήματος ώστε να δημιουργεί πιο εύκολα και αποτελεσματικά το πρόγραμμα διδασκαλίας. Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η καταχώρηση μιας εγγραφής που κάναμε δεύτερη φόρα. Έτσι κάθε καθηγητής, κάθε μάθημα, κάθε αίθουσα, κάθε διδασκαλία (συνδυασμός καθηγητή μαθήματος) θα καταχωρούνται μια φορά στη βάση. Κατά τη δημιουργία του προγράμματος δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η καταχώρηση μιας εγγραφής ώστε να εξασφαλίζεται η ακεραιότητα των δεδομένων στις παρακάτω περιπτώσεις: Όταν η διάρκεια των ωρών που έχουμε επιλέξει για κάποιο μάθημα είναι μεγαλύτερη από τη διάρκεια που έχουμε καταχωρήσει στη βάση για το συγκεκριμένο μάθημα. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

7 Προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε
Όταν η ώρα που έχουμε επιλέξει για μια μέρα, για ένα εξάμηνο, για ένα τμήμα, και για ένα έτος συμπίπτει ή είναι ίδια με την ώρα που έχουμε καταχωρήσει στη βάση για αυτή την ημέρα για αυτό το εξάμηνο για αυτό το τμήμα και για αυτό το έτος. Όταν η ώρα που έχουμε επιλέξει για μια μέρα, για μια αίθουσα, για ένα τμήμα, και για ένα έτος είναι ίδια ή συμπίπτει με την ώρα που έχουμε καταχωρήσει στη βάση για αυτή την ημέρα για αυτή την αίθουσα, για αυτό το τμήμα και για αυτό το έτος. Όταν η ώρα που έχουμε επιλέξει μια συγκεκριμένη μέρα, για ένα καθηγητή, για ένα τμήμα και για ένα έτος είναι ίδια ή συμπίπτει με την ώρα που έχουμε καταχωρήσει στη βάση για αυτή την ημέρα για αυτόν τον καθηγητή, για αυτό το τμήμα και για αυτό το έτος. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

8 Προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε
Η αναζήτηση των δεδομένων που καταχωρούμε στους πίνακες της βάσης μας θα πρέπει να γίνεται με εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο. Δεν θα πρέπει όλοι οι χρήστες της εφαρμογής να έχουν τα ίδια δικαιώματα. Ο διαχειριστής της εφαρμογής θα πρέπει να μπορεί να αναθέτει ρόλους σε όποιον θέλει να γίνει χρήστης της εφαρμογής, ώστε κάθε χρήστης να έχει τα δικαιώματα που κρίνονται απαραίτητα. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

9 Αρχιτεκτονική του Πληροφοριακού Συστήματος
Οι απαιτήσεις που είχαμε για την συγκεκριμένη εφαρμογή ήταν να υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης πληροφοριών, στο οποίο θα μπορούν να συνδέονται οι γραμματείες από διάφορα τμήματα, έτσι ώστε να διαμορφώνουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Για την υλοποίηση του πληροφοριακού συστήματος επιλέξαμε την αρχιτεκτονική client/server (πελάτης /εξυπηρετητής). Το διάγραμμα του συστήματος φαίνεται στην εικόνα 3.1. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

10 Αρχιτεκτονική του Πληροφοριακού Συστήματος
Στο Πληροφοριακό Σύστημα που αναπτύξαμε: Τον ρόλο του εξυπηρετητή του ΣΔΒΔ τον έχει ο Microsoft SQL Server 2000. Για την ανάπτυξη της εφαρμογής που δίνει πρόσβαση στον ΣΔΒΔ χρησιμοποιήσαμε το Borland C++ Builder 6. Για τον τρόπο που κάνουμε την σύνδεση μεταξύ της εφαρμογής και της βάσης χρησιμοποιήσαμε τους οδηγούς ODBC που παρέχονται με τα Windows XP. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

11 Σύνδεση Εφαρμογής με Βάση
Για να μπορέσουμε να συνδέσουμε τη βάση μας με την εφαρμογή ένα από τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα DSN (Data Source Name), που είναι το όνομα που επιλέγουμε για την σύνδεση με τη βάση δεδομένων που δημιουργούμε χρησιμοποιώντας την ODBC Διαχείριση Προέλευσης Δεδομένων(Data Source Administrator). Αφού δημιουργήσαμε το DSN(Data Source Name) το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσουμε το DSN στην εφαρμογή μας και να συνδέσουμε την βάση δεδομένων που δημιουργήσαμε με την εφαρμογή με τη χρήση του ADO. Το ConnectionString της σύνδεσης της εφραρμογής με τη βάση είναι: Provider = MSDASQL.1; Security = false; DataSource = schedule; Initial Catalog = Program1 Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

12 ER Diagram Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

13 Σχεσιακό Μοντέλο Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

14 Σχήμα 4.1 : Διάγραμμα Ροής Δραστηριοτήτων Χρηστών
Αναγνώριση Χρήστη Καταχώρηση& Αναζήτηση Μαθήματων Διαχειρηστής Γραμματεία Επισκέπτης Διδασκαλιών Προγραμμάτων Χρηστών Αιθουσών Καθηγητών Αναζήτηση Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης Σχήμα 4.1 : Διάγραμμα Ροής Δραστηριοτήτων Χρηστών

15 Δυνατότητες Εφαρμογής
Οι δυνατότητες τις εφαρμογής είναι οι παρακάτω: Εξασφαλίσαμε την ασφάλεια των δεδομένων δημιουργώντας τρεις ρόλους χρηστών, αυτόν του διαχειριστή, του επισκέπτη και της γραμματεία. Έτσι σε όποιον χρήστη προσθέτουμε στην εφαρμογή μας αναθέτουμε και ένα ρόλο ,μέσω του οποίου αποκτά τα αντίστοιχα δικαιώματα για τη χρήση της εφαρμογής. Μέσω της δυνατότητας που δίνουμε στον χρήστη που επιθυμεί να συνδεθεί με την εφαρμογή μας να επιλέγει το τμήμα που τον ενδιαφέρει, κατορθώνουμε να επιλέγουμε από τη βάση που περιέχει τους καθηγητές, τα μαθήματα, τις αίθουσες, τις διδασκαλίες και τα προγράμματα όλων των τμημάτων, τα στοιχεία του τμήματος που επιλέξαμε. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

16 Δυνατότητες Εφαρμογής
Μέσω των περιορισμών που ορίσαμε αποφεύγεται η ασυνέπεια και ο πλεονασμός των δεδομένων. Έτσι δεν μπορούμε να καταχωρήσουμε μάθημα, καθηγητή και αίθουσα στο ίδιο τμήμα δύο φορές. Επίσης ούτε μια διδασκαλία (συνδυασμός καθηγητή μαθήματος) μπορεί να υπάρξει πάνω από μια φορά. Μέσα από τους ελέγχους που γίνονται όταν πάμε να καταχωρήσουμε μια εγγραφή για το πρόγραμμα, εξασφαλίζεται η ακεραιότητα των δεδομένων αφού όλες οι εγγραφές που καταχωρούμε στη βάση μας για το πρόγραμμα είναι έγκυρες. Δεν υπάρχει περίπτωση μέσα από αυτούς τους ελέγχους που γίνονται να υπάρξει λάθος στα προγράμματα των εξαμήνων ενός τμήματος. Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

17 Καταχώρηση Προγράμματος
Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης

18 Εκτύπωση Προγράμματος
Υπεύθυνος καθηγητής Δρ. Τσιμπίρης Αλκιβιάδης


Κατέβασμα ppt "“Κατασκευή εφαρμογής διαχείρισης προγράμματος διδασκαλίας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με έλεγχο της ακεραιότητας, προσπέλασης και ασφάλειας των δεδομένων”"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google