Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο
καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια, που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας αφηγηματική ικανότητα εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών»
Δημιουργία και οργάνωση Σχολικής Βιβλιοθήκης στην τάξη εμπλουτισμένη με λογοτεχνικά βιβλία που απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 6 – 8 ετών Δημιουργία ευχάριστου χώρου ανάγνωσης και ακρόασης: μια όμορφα οργανωμένη γωνιά στο πίσω μέρος της διδακτικής αίθουσας με χαλιά, μαξιλάρια, ζωγραφιές, ταμπλό σχετικά με τη φιλαναγνωσία
Ανάγνωση καθ’ όλη τη διάρκεια του Α΄ τριμήνου από τον εκπαιδευτικό κυκλώνει μικρές λεξούλες και να παρακινεί τους μαθητές να τις διαβάζουν ανάλογα με την εξέλιξη της αναγνωστικής διαδικασίας Παύση της ανάγνωσης ανά τακτά διαστήματα για διατήρηση προσοχής μαθητών και παρότρυνση για αναδιήγηση (ό, τι άκουσαν, χωρίς να διακόπτει κανείς κανένα)
ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου, όπου θα παρακινούνται και οι πλέον άτολμοι το βιβλίο στα χέρια των μαθητών, για επεξεργασία εικονογράφησης, βιβλιοδεσίας ώστε να μην είναι παθητικοί δέκτες συνδυασμός ανάγνωσης και μουσικής
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ δημιουργία κάποιας ζωγραφιάς σχετικής με το βιβλίο, π.χ ζωγραφίζουμε έναν ήρωα του βιβλίου, ένα τοπίο, ένα αντικείμενο κ.λ.π. ανατροπή της ιστορίας αφήγηση της ιστορίας από την πλευρά κάποιου άλλου ήρωα
αναπαραγωγή της ιστορίας με παντομίμα δραματοποίηση μέρους ή του όλου της ιστορίας δημιουργία της ιστορίας ως κόμικ δημιουργία ενός άλλου εξώφυλλου του βιβλίου συνεργασία με εκπαιδευτικό Θ.Α, δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου
Όταν τελειώσει το βιβλίο, μοιράζονται εντυπώσεις και συναισθήματα, Γίνεται αναφορά στο συγγραφέα του βιβλίου και σε άλλα του έργα Γίνεται και ειδική αναφορά στον εικονογράφο, γιατί η εικονογράφηση προσελκύει περισσότερο απ’ όσο το κείμενο Συμμετοχή στο διαγωνισμό Μεταίχμιο και επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη