Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Πρόγραμμα Kidspiration
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ.
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Εννοιολογικοί χάρτες στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 2007 ΦΟΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ: ΚΕΕ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ Msc Εκπαιδευτικός ΠΕ12 – Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο MIND MAP CONCEPT MAP FLOW CHART

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Χαρτογράφηση εννοιών ► Δυναμικό γνωστικό εργαλείο ► Υποστηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και προωθεί μαθησιακούς στόχους –υψηλού επιπέδου γνωστικές ικανότητες (επίλυση προβλήματος, συνεργατική εργασία σε σύνθετα έργα) –μεταγνωστικές ικανότητες που επιτρέπουν τον έλεγχο της διαδικασίας μάθησης από τον ίδιο τον μαθητή.

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Μπορεί να χρησιμοποιηθεί –για γραφή σημειώσεων κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας –για τη διδασκαλία νέων θεμάτων –για τη σχεδίαση δραστηριοτήτων –για την ερμηνεία και κατανόηση φαινομένων –σαν εργαλείο αξιολόγησης Χαρτογράφηση εννοιών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Νοητικός χάρτης Θεωρία Πλεονεκτήματα Κανόνες κατασκευής Μειονεκτήματα Tony Buzan (1970) Ο νοητικός χάρτης μοιάζει με τη φυσιολογία του ανθρώπινου εγκεφάλου με τους νευρώνες Γραφική αναπαράσταση της σκέψης και της γνώσης Κατασκευάζεται γύρω από μία κεντρική έννοια που τοποθετείται στο...κέντρο Γύρω από την κεντρική έννοια τοποθετούνται οι δευτερεύουσες έννοιες και συνδέονται με την κεντρική Γύρω από τις δευτερεύουσες έννοιες τοποθετούνται οι έννοιες λεπτομέρειας Προστίθενται επιπλέον συνδέσεις όπου απαιτούνται Νοητικός χάρτης Εύκολα κατανοητός από αυτόν που τον φτιάχνει Προκαλεί ενθουσιασμό Προτείνεται για καταιγισμό ιδεών Εύκολη ανάκληση Δύσκολα κατανοητός από αυτόν που τον διαβάζει Δύσκολα μοντελοποιεί προβλήματα Χρειάζεται..χώρο

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Νοητικός χάρτης Μπορεί να έχει αυτή τη μορφή...

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Νοητικός χάρτης αυτή τη μορφή...

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Νοητικός χάρτης...ή ακόμη και αυτή

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εννοιολογικός χάρτης J.D.Novak (1960) δημιουργήθηκ ε περιλαμβάνει Έννοιες Συνδετικές φράσεις αρχίζει με Μία αρχική έννοια που τοποθετείται στο πάνω μέρος αναπτύσσεται Προς τα κάτω δείχνει Σχέσεις ανάμεσα σε Εύκολα κατανοητός από όλους Εύκολη ανάκληση, βοηθά στη «μάθηση με νόημα» Μοντελοποιεί προβλήματα έχει Πλεονεκτήματα είναι Δύσκολος στην κατασκευή Χρειάζεται αρχική οργάνωση Χρειάζεται..χώρο Μειονεκτήματα είναι

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εννοιολογικός χάρτης

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Το διάγραμμα ροής είναι μια σχηματική αναπαράσταση ενός αλγόριθμου ή μιας διαδικασίας ► Εκφράζει αλληλουχία δράσεων ή εννοιών σε καθορισμένη σειρά ► Αναπτύχθηκε από τον Herman Goldstine, και τον John von Neumann το 1947 Διάγραμμα ροής

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Διάγραμμα ροής από το βιβλίο της Τεχνολογίας της Α’ Γυμνασίου Διάγραμμα ροής

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Περιλαμβάνει καθορισμένα σύμβολα Διάγραμμα ροής ► Σύμβολα αρχής και τέλους (οβάλ ή στρογγυλεμένα παραλληλόγραμμα) ► Σύμβολα βέλους που δείχνουν τη ροή των ενεργειών ► Σύμβολα διαδικασιών (παραλληλόγραμμα) ► Σύμβολα συνθηκών ή αποφάσεων (ρόμβοι)

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Εισαγωγή Εφαρμογή & Τεχνολογία Α τετράμηνο. Φτιάχνοντας τον ερευνητή

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Εισαγωγή στην έρευνα. Συζητήσεις για τεχνολογικά θέματα – Άποψη και έκφραση Εφαρμογή & Τεχνολογία

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Εισαγωγή στην έρευνα. Συζητήσεις για τεχνολογικά θέματα – Άποψη και έκφραση Εφαρμογή & Τεχνολογία

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Εισαγωγή στην έρευνα. Συζητήσεις για τεχνολογικά θέματα – Άποψη και έκφραση Εφαρμογή & Τεχνολογία

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Εισαγωγή στην έρευνα. Συζητήσεις για τεχνολογικά θέματα – Άποψη και έκφραση Εφαρμογή & Τεχνολογία

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία Κατασκευή νοητικών χαρτών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία Κατασκευή νοητικών χαρτών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► 1 η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εφαρμογή & Τεχνολογία Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 1η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 1η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 1η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 1η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 1η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών Είδη σφαλμάτων – Παράγοντες που τα προκαλούν - Διορθώσεις

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 1η έρευνα. Περιγραφική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους των μαθητών Είδη σφαλμάτων – Παράγοντες που τα προκαλούν - Διορθώσεις

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Τα είδη της έρευνας. Εφαρμογή & Τεχνολογία

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Σχεδιασμός πειράματος

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Σχεδιασμός πειράματος

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία Σχεδιασμός πειράματος ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Καταγραφή Πειραματικής Διαδικασίας

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Εκτέλεση Πειράματος

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Τα βασικά κεφάλαια της γραπτής εργασίας

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Τα βασικά κεφάλαια της γραπτής εργασίας – Τετράδια μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Τα βασικά κεφάλαια της γραπτής εργασίας – Τετράδια μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Τα βασικά κεφάλαια της γραπτής εργασίας – Τετράδια μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Τα βασικά κεφάλαια της γραπτής εργασίας – Τετράδια μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας Τα βασικά κεφάλαια της γραπτής εργασίας – Τετράδια μαθητών

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Εφαρμογή & Τεχνολογία Τεστ διαμορφωτικής αξιολόγησης με χρήση ημισυμπληρωμένου εννοιολογικού χάρτη στη δομή της γραπτής εργασίας ► 2η έρευνα. Πειραματική έρευνα Εύρεση σχέσης μεταξύ δύναμης και μετατόπισης ελατηρίου μοτοσυκλέτας

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Πολλαπλή Νοημοσύνη Howard Gardner Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης (Multiple Intelligence)

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 ► Γλωσσική ► Λογική- Μαθηματική ► Μουσική ► Οπτική ► Σωματική ► Διαπροσωπική ► Ενδοπροσωπική Ο άνθρωπος έχει πολλά είδη νοημοσύνης ► Πνευματική ► Ηθική ► Φυσιοκρατική ► Υπαρξιακή Πολλαπλή Νοημοσύνη

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Ερωτηματολόγια Πολλαπλής Νοημοσύνης Multiple Intelligence Inventory Πολλαπλή Νοημοσύνη

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Πολλαπλή Νοημοσύνη

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Χαρτογράφηση εννοιών Δεν υπάρχει συσχέτιση της επίδοσης των μαθητών, που έχουν διδαχθεί με χαρτογράφηση εννοιών, με κάποιο είδος νοημοσύνης Καμία συσχέτιση κατά Pearson

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Κάποια (πρώιμα) συμπεράσματα ► Οι μαθητές κάνουν λάθη και...θα κάνουν ► Από παρατήρηση του διδάσκοντα και από συζήτηση με τους μαθητές, φαίνεται ότι η διδασκαλία με χρήση της χαρτογράφησης εννοιών βελτιώνει την κατανόηση και την ικανότητα ανάκλησης γνώσεων των μαθητών ► Η ταχύτητα της διδασκαλίας έχει αυξηθεί ► Η χαρτογράφηση εννοιών απευθύνεται σε όλους

Γιάννης Τζωρτζάκης - ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Συνέδριο ΚΕΕ 1-2/11/2007 Ευχαριστώ Γιάννης Τζωρτζάκης Ερωτήσεις ;