ANAKAΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ & ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ «Παιδαγωγικές εφαρμογές & ΤΠΕ» ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
Advertisements

Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
1 ΝΕΟΠΛΑΣΙEΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD Ακτινοθεραπευτής - Ογκολόγος Ογκολογική Νοσηλευτική ΑΤΕΙ Πάτρας 2009.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Διδακτικές Προσεγγίσεις σε μαθήματα Προγραμματισμού
«Η επιτραπέζια ελιά ως λειτουργικό προϊόν- Μια νέα προσέγγιση»
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Φακωτάκη Ασημίνα επόπτης: Κορδούτης Παναγιώτης
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Τίτλος της έρευνας : Ο τίτλος της έρευνας πρέπει να είναι σύντομος και ακριβής (12-15 λέξεις). Ο τίτλος πρέπει να περιλαμβάνει.
Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κουρσαράκος Γ. Δημήτριος Σχολικός Σύμβουλος Φ.Α. ΠΕ11 (MSc)
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ APACHE II ΚΑΙ APACHE III SCORES, ΤΗΣ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΣΤΗ ΜΕΘ, ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ.
Σχεδιασμός με αναζήτηση στο χώρο πλάνων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Υπολογιστικό φύλλο Microsoft Excel.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Σύστημα Ταξινόμησης & Κωδικοποίησης
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Η εποχή των επαναστάσεων
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Ρεαλισμός, Θεμελιωμένη Θεωρία και Εθνογραφικές Μελέτες.
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Διδασκαλία με Χρήση των ΤΠΕ του Νόμου Προσφοράς
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Βιώσιμη\Aειφόρο Ανάπτυξη
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Επίπεδα ενσωμάτωσης ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ANAKAΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ & ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ «Παιδαγωγικές εφαρμογές & ΤΠΕ» ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δραστηριότητα: Μοντελοποίηση Συνάρτησης Συνάρτηση ΔΧ=u0*t+(1/2)*a*t^2 προσοχή στην εισαγωγή της συνάρτησης στο Excel

Απάντηση =C$4*D4+(1/2)*A$4*D4^2 Κλειδώνουμε Επιτάχυνση (a) και Aρχική Ταχύτητα (U0) Γραφική Παράσταση: Ευθύγραμμη Ομαλά Μεταβαλλόμενη Κίνηση

Agenda Χαρακτηριστικά της ανακαλυπτικής μάθησης και διαφοροποίησή της από άλλες θεωρίες μάθησης Ανακαλυπτική μάθηση και Μεταγνωστισμός: η ικανότητα ρύθμισης της μαθησιακής συμπεριφοράς (Wang,Hartel &Walberg, 1990) Kατασκευή μοντέλων και ανακαλυπτική μάθηση: διαδικασία κατασκευής περιεχομένου για ένα μοντέλο στην ανακαλυπτική μάθηση Παρουσίαση εκπαιδευτικών σεναρίων: παραδείγματα και βασική δομή, πλαίσιο χρήσης

Η ανακαλυπτική μάθηση Διαδικασία στην οποία οι εκπαιδευόμενοι χρησιμοποιούν επαγωγική λογική και επαγωγικές αιτιολογήσεις για να δημιουργήσουν υποθέσεις που μπορούν να ελεχθούν και να αξιολογηθούν (De Jong &Van Joolingen, 1988) Παράγοντες «εξωτερικοί» : πχ η πολυπλοκότητα του γνωστικού αντικειμένου Παράγοντες «εσωτερικοί»: η προηγούμενη γνώση, η ικανότητα δημιουργίας μοντέλων, δεξιότητες ανακάλυψης και έπειτα μεταγνωστικές δεξιότητες Joolingen, 1999: η ανακαλυπτική μάθηση περιέχει εποικοδομητικές δραστηριότητες και εξ αιτίας αυτών οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν εννοιολογικές δομές, καθώς η διδασκαλία δεν περιορίζεται στο πλαίσιο παράθεσης απλά της πληροφορίας (expository learning environment). Klahr & Dunbar, 1988: ανάπτυξη της επιστημονικής ανακάλυψης ως μια θεωρία δυαδικής έρευνας : στο χώρο της υπόθεσης και το χώρο του πειράματος και παρέχει τη βάση για τον προσδιορισμό διαδικασιών ανακάλυψης ως «κινήσεις-μεταβάσεις» ανάμεσα σε αυτούς τους δύο χώρους.

Προσωπικοί παράγοντες που προσδιορίζουν την ανακαλυπτική μάθηση Προηγούμενη γνώση του εκπαιδευόμενου: διαμορφώνει το χώρο υπόθεσης και το χώρο του πειράματος ΓΝΩΣΗΓΕΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΙΔΙΚΗ

Δεξιότητες: oι ανακαλυπτικές διαδικασίες του εκπαιδευόμενου ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣΕΙΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΕΣ

Πρότερη γνώση και ανακαλυπτική μάθηση Νjoo & de Jong, 1993: προσομοίωση και διαβαθμισμένα tests προηγούμενης γνώσης- υψηλά scores Glaser et al, 1992: συγκρίσεις σε τρία διαφορετικά περιβάλλοντα προσομοίωσης, με υψηλά επίπεδα προηγούμενης γνώσης, περισσότερες εναλλακτικές υποθέσεις (γενικές, ειδικές, σωστές, λάθος) Lavoie & Good, 1998: αυξημένη ικανότητα των εκπαιδευόμενων στην πρόβλεψη αποτελεσμάτων κατ΄ αναλογία με την προηγούμενη γνώση των εκπαιδευόμενων Ανακαλυπτική μάθηση, χρήση μαθηματικής γνώσης και αριθμητικές διαδικασίες (Plotzner &Spada, 1992)- η δόμηση περιεχομένου ενός γνωστικού αντικειμένου και το περιβάλλον μάθησης που αντιστοιχεί σε αυτό.

Ανακαλυπτική μάθηση και Μεταγνωστισμός Μεταγνωστική ενημερότητα: Α) να αναγνωρίσει ότι υπάρχει ένα πρόβλημα προς λύση Β) να ανακαλύψει τι πρόβλημα είναι αυτό Γ) να καταλάβει πώς θα φτάσει στη λύση (Davidson, Deuser &Sternberg, 1996) Συντελεί στην αναδιοργάνωση των εννοιών και στην εννοιολογική αλλαγή και αυτή η αναδιοργάνωση των εννοιών διερευνάται μέσω μοντέλων στην ανακαλυπτική μάθηση

Κατασκευή μοντέλων και ανακαλυπτική μάθηση Η κατασκευή μοντέλων από τον εκπαιδευόμενο στο πλαίσιο της ανακαλυπτικής μάθησης μπορεί να συνεισφέρει στην εννοιολογική αλλαγή αν τα μοντέλα περιέχουν: α) δραστηριότητες προσανατολισμού (πχ διάκριση ανεξάρτητων-εξαρτημένων μεταβλητών, υποθέσεις για μαθηματικές σχέσεις, σχεδιασμός πειραμάτων), β) συστηματικές κανονικότητες (πχ μεταβολές ορισμένων μεταβλητών κάθε φορά) γ) δραστηριότητες αξιολόγησης (πχ διαχείριση και έλεγχος των αποτελεσμάτων), δ) δραστηριότητες λεπτομερούς ανάλυσης φαινομένων, ε) δυνατότητες χρήσης εκφραστικών μοντέλων, στ) δυνατότητες ανάπτυξης αλγοριθμικής σκέψης, ζ) διαδικασίες ρύθμισης της μάθησης.

Εκπαιδευτικό Σενάριο και Ανακαλυπτική Μάθηση Επιστημονική Μεθοδολογία Σχεδιασμού ΕΣ: Έναυσμα- πρόκληση ενδιαφέροντος- διατύπωση υποθέσεων, προβληματισμός/συζήτηση/συγκέντρωση στοιχείων-πειραματισμός- διατύπωση θεωρίας –συμπεράσματα-έλεγχος (Καλκάνης, 2007) Χαρακτηριστικά: Σύνδεση με προηγούμενες εμπειρίες, πρόκληση για σκέψη Παροχή κοινής βάσης εμπειριών-γνώσεων, προσδιορισμός, ανάπτυξη νέων εννοιών και νοητικών –εννοιολογικών διαδικασιών, διερεύνηση του περιβάλλοντος-συστήματος Εστίαση σε συγκεκριμένο τμήμα του συστήματος-φαινομένου και έκφραση λεκτική, μαθηματική της εννοιολογικής κατανόησης Εμπλοκή σε πειραματικές διαδικασίες με οντότητες ή έννοιες Αξιολόγηση πχ χρήση διαβαθμισμένων κριτηρίων για την επίτευξη μαθησιακών στόχων