γνωρίσματα των Χρηστικών Ιστοσελίδων
Κατά το πρότυπο ISO/DIS : αποτελεσματικότητα (effectiveness) αποδοτικότητα (efficiency) ικανοποίηση χρηστών (satisfaction) Κατά Nielsen: Χρησιμότητα Κατά Grudin: ωφέλεια (utility) = λειτουργικότητα ευχρηστία (usability)= ευκολία απόκτησης ωφέλειας
Nielsen (1993) Ευκολία και ταχύτητα εκμάθησης χρήσης του συστήματος Υψηλή απόδοση εκτέλεσης των λειτουργιών του συστήματος Ικανότητα διατήρησης της ικανότητας χρήσης του συστήματος με την πάροδο του χρόνου από τον χρήστη Μικρός αριθμός εσφαλμένων χειρισμών κατά την χρήση του συστήματος και εύκολος τρόπος ανάνηψης από αυτά Υποκειμενική ικανοποίηση των χρηστών από την επαφή τους με το σύστημα
Από Ειδικούς ( Αναλυτικές ) Ανάλυση πληκτρολογήσεων Γνωσιακό περιδιάβασμα Ευρετική αξιολόγηση Επιθεώρηση χαρακτηριστικών Έλεγχος εφαρμογής κανόνων σχεδιασμού και προτύπων Από Αντικειμενικούς Χρήστες Α ) πειραματικές μέθοδοι ( περιβάλλον εργαστηριού ) Μέτρηση απόδοσης Πρωτόκολλο ομιλούντων Αντικειμένων Β ) διερευνητικές μέθοδοι ( φυσικό περιβάλλον ) οι συνεντεύξεις χρηστών, Ερωτηματολόγια εστιασμένες ομάδες μέθοδος απομακρυσμένης αξιολόγησης
Ελκυστικότητα Αποδοτικότητα Ελεγξιμότητα Εξυπηρετικότητα Ικανότητα εκμάθησης ερωτηθέντες 5 ιστότοποι
Πρώτος ιστότοπος
Δεύτερος ιστότοπος
Τρίτος ιστότοπος
Τέταρτος ιστότοπος
Πέμπτος ιστότοπος
Γραφικό περιβάλλον Σχεδιασμός Πρώτη εντύπωση
Απόδοση ιστότοπου Τεχνικός σχεδιασμός
Βοηθητικά κουμπιά πλοήγησης (search buttons, Αρχική Σελίδα κτλ ) Αρχιτεκτονική εύκολης εκτέλεσης ενεργειών
Εργαλεία και ευκολίες προς την εξυπηρέτηση του χρήστη ( μενού αυτόματης συμπλήρωσης κτλ )
Επανεύρεση αντικειμένου Κατανόηση τρόπου λειτουργίας ιστοτόπου
Για την Ελκυστικότητα Αποφυγή έντονων χρωμάτων Χρήση απαλών / ουδέτερων αποχρώσεων Προτίμηση απλής και κατανοητής δομής Καθαρό κείμενο, αποφυγή έντονων γραμμάτων Προσοχή στα αλληλοεπικαλυπτόμενα κείμενα Λανθασμένος τονισμός ( πχ στα Κεφαλαία ) δείχνει προχειρότητα Χρηση Slide εικόνων στο κεντρικό πλαίσιο, θεωρήται απαραίτητη
Για την Αποδοτικότητα Σωστό και κατανοητό περιεχόμενο Κατάλληλη χρήση του Slide εικόνων Πλούσιο περιεχόμενο Αποφυγή υπερφόρτωσης ανομοιογενών προϊόντων Περιορισμός πληροφοριακού βάθους ( με λίγα κλικ ) Επαγγελματικός και φιλικός χαρακτήρας
Για την Ελεγξιμότητα Ενσωμάτωση πλήκτρων βοηθείας ( μπάρες, search πεδίο, κουμπί Αρχικής σελίδας ) Προβολή της τρέχουσας θέσης του χρήστη Περιορισμός των κλικαρισμάτων και υιοθέτηση φιλοσοφίας σκρολαρίσματος Χρήση της οριζόντιας κορδέλας για την κατηγοριοποίηση, αντί της καθέτου ή της δομής δέντρου
Για την Εξυπηρετικότητα Τοποθέτηση του πεδίου Search σε κατάλληλο σημείο Αποφυγή ύπαρξης κενών κατηγοριών Χρήση έξυπνων μηχανισμών συμπλήρωσης δεδομένων Ικανότητα παραγγελίας ως guest Περιορισμός στα απαραίτητα πεδία ( κατά την παραγγελία ) Ελαχιστοποίηση των διαδικασιών παραγγελίας Διαφάνεια συναλλαγών
Για την Ικανότητα Μάθησης Ευκολία κατανόησης τρόπου λειτουργίας του ιστότοπου Επανεύρεση αντικειμένων εύκολα και γρήγορα Χρήση εικόνων στο κεντρικό μενού κατηγοριών και διακριτικά όπου αλλού γίνεται. Προσοχή στην υπέρ - χρησιμοποίηση τους Διατήρηση απλού και λιτού σχεδιασμού