ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΠΥΡΟΣ Θ. ΣΙΑΚΑΣ Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΔΡΑΣΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Παρατηρητήριο Media Terra
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Βασιλέως.
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Κ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΟΜΑΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ (FOCUS GROUPS)
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείo & Σχεδιασμός, οργάνωση και διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης στις μικρές ηλικίες Μ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών Ενότητα 1: Η έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών Πόταρη Δέσποινα, Σακονίδης Χαράλαμπος Σχολή.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Μελέτη περίπτωσης (case study) Πρόκειται για ερευνητική μέθοδο που επιτρέπει την πολύπτυχη εξέταση ενός φαινομένου. Ο όρος «περίπτωση» που χρησιμοποιείται.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Καλωσήρθατε!!!.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Θ. Ε
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1

Τι είναι η πρακτικογραφία Είναι ποιοτική έρευνα μικρής χρονικής διάρκειας. Είναι έρευνα πεδίου. Είναι συμμετοχική παρατήρηση (καταγράφονται άμεσα τα δεδομένα μέσω παρατήρησης, μαγνητοφώνησης ή βιντεοσκόπησης). Είναι η πλήρης καταγραφή του μαθήματος. 2

Τι είναι η ποιοτική έρευνα Ασχολείται με ποιοτικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα η ανθρώπινη συμπεριφορά. Είναι η λεπτομερειακή και εις βάθος ανάλυση και ερμηνεία της κοινωνικής πραγματικότητας. Λαμβάνει υπόψη στάσεις, απόψεις, συμπεριφορές. 3

Τι είναι η ποιοτική έρευνα Είναι η έρευνα της οποίας τα δεδομένα δεν ποσοτικοποιούνται, δεν μεταφράζονται δηλαδή αριθμητικά. Δεν αναδεικνύει γενικές τάσεις. Επομένως, δεν γενικεύει αλλά εμβαθύνει. 4

Τι είναι η συμμετοχική παρατήρηση Είναι μια μέθοδος συλλογής πληροφοριών, μέσω της άμεσης παρατήρησης του ίδιου του ερευνητή. Οι πληροφορίες συλλέγονται από τα γεγονότα που συμβαίνουν στο παρόν. Ως μέθοδος χρησιμοποιήθηκε από ανθρωπολόγους αλλά και κοινωνιολόγους. 5

Τι είναι η συμμετοχική παρατήρηση Προέκυψε από την ανάγκη των μελετητών να επικοινωνήσουν με το υπό διερεύνηση περιβάλλον. Απαιτήθηκε η ανάπτυξη μιας μεθόδου ερμηνείας των κοινωνικών φαινομένων «εκ των έσω». 6

Τι είναι η συμμετοχική παρατήρηση Ο παρατηρητής – ερευνητής Εμπλέκεται ενεργά στα συμβάντα που επιχειρεί να παρατηρήσει. Δεν καταγράφει απλώς, αλλά αποτελεί ο ίδιος μέρος του υπό μελέτη περιβάλλοντος. Αλληλεπιδρά και ταυτόχρονα αναπτύσσει σχέσεις με τους συμμετέχοντες. Δρα και αντιδρά συμμετέχοντας ενεργά, στις καταστάσεις και στα γεγονότα με την συμπεριφορά του, τα λεγόμενά του, τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. 7

Τι είναι η συμμετοχική παρατήρηση Ο παρατηρητής – ερευνητής Παρατηρεί και τον εαυτό του μέσα από την αντίδραση των άλλων. Καταγράφει και τον δικό του ρόλο μέσα από τις αλληλεπιδράσεις που προκαλεί. Δεν μπορεί να είναι αμερόληπτος και αντικειμενικός διότι αποτελεί και ο ίδιος μέρος ενός ερευνητικού πλαισίου. Και μόνο η παρουσία του έχει τη δύναμη να επηρεάζει το επικοινωνιακό περιβάλλον που θέλει να μελετήσει. 8

Ερευνητικά εργαλεία για τη συλλογή και ανάλυση του υπό εξέταση υλικού Ημερολόγιο καταγραφής συμβάντων Χρήση οπτικοακουστικού υλικού (μαγνητόφωνο, φωτογραφική μηχανή, βίντεο) Η χρήση δύο ή περισσοτέρων μεθόδων συλλογής δεδομένων για την μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς λέγεται τριγωνοποίηση. Με αυτήν σχεδιάζεται και εξηγείται πιο ολοκληρωμένα η πολυπλοκότητα της ανθρώπινης συμπεριφοράς. 9

Τι καταγράφω Τις εισηγήσεις των καθηγητών. Βιογραφικά σημειώματα. Συμβάντα που προκαλούν ενδιαφέρον. Απόψεις, σχόλια, στάσεις συμμετεχόντων. Βιωματικές δράσεις. Απόψεις, εντυπώσεις και συμπεράσματα του ερευνητή. 10

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Babbie Earl (2011). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα, Αθήνα, Κριτική. Cohen, L., & Manion, L. (2000). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, μτφ. Μητσοπούλου, Χρ. & Φιλοπούλου, Μ., Αθήνα, Μεταίχμιο. Δαουτόπουλος Γ. (2011). Μεθοδολογία Κοινωνικών Ερευνών, ΣΤ’ έκδοση. Denzin, N. K. (1978). The Research Act in Sociology, New York, McGraw – Hill. 11

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (Ε.Κ.Κ.Ε.), Ζάρναρη Όλγα κ.α.(1998). Εισαγωγή στη μεθοδολογία και τις τεχνικές των κοινωνικών ερευνών, Gutenberg – Γ. & Κ. Αθήνα, Δαρδανός. Ιωσηφίδης Θ. (2008). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες, Αθήνα, Κριτική. Κυριαζή Νότα (1999). Η κοινωνιολογική έρευνα. Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα. Λυδάκη, Α. (2001), Ποιοτικές μέθοδοι της κοινωνικής έρευνας, Αθήνα, Καστανιώτης. Τσιάρας Α. (2015), Μεθοδολογία της έρευνας (σημειώσεις μαθήματος). 12

ΤΕΛΟΣ Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! 13