► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
διαστήματα εμπιστοσύνης
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
Κοινωνιολογική Έρευνα
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας. Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Βασικοί στόχοι: 1. να αναπτύσσει ερμηνείες της πραγματικότητας.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μέθοδοι έρευνας της ψυχολογίας
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Μεταβλητές με φυσική υπόσταση και κατασκευασμένες
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Στατιστικές Υποθέσεις
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος ► Ερευνητικές ερωτήσεις ► Ερευνητικές υποθέσεις ► Η έννοια των μεταβλητών

Εισαγωγή ► Η ερευνητική διαδικασία προσφέρει την διατύπωση ερωτημάτων και την απόδοση απαντήσεων ► Πολλές απαντήσεις οδήγησαν σε σημαντικές ανακαλύψεις και επιτεύγματα, τα οποία …… ► συνέβαλαν στην κατανόηση και την αντιμετώπιση της αρρώστιας, της πρόληψης, της προαγωγής και αποκατάστασης της υγείας των ατόμων και πληθυσμών ► Ανεξάρτητα από τον τύπο ή τη μορφή της έρευνας που επιλέγεται, ο καθορισμός των ερευνητικών προβλημάτων αποτελεί το πρώτο και καθοριστικό βήμα της έρευνας

Ερευνητικά Θέματα ► Αποτελεί το πρώτο και κύριο βήμα το οποίο πραγματεύεται η εργασία του ► Μπορούν να ερμηνευτούν ως έννοιες ή ευρύτερες περιοχές προβληματισμού ► Ένα ερευνητικό θέμα διακρίνεται σε επιμέρους ερευνητικά προβλήματα ► Αφού επιλεχθεί το ερευνητικό πρόβλημα, διατυπώνεται ο ερευνητικός σκοπός ► Ο σκοπός μιας έρευνας (συνήθως) καθορίζει τον τύπο της μελέτης που θα πραγματοποιηθεί, τις μεταβλητές, τον πληθυσμό και τις διαδικασίες

Ερευνητικά προβλήματα ► Μια κατάσταση η οποία χρήζει επίλυσης, βελτίωσης ή αλλαγής ► Στη νοσηλευτική έρευνα το πρόβλημα αυτό μπορεί να αφορά την εκπαίδευση, τη διοίκηση, την κλινική φροντίδα, την ιστορία, την ηθική ή άλλο θέμα σχετικά με το τομέα της υγείας ► Για το ίδιο ερευνητικό θέμα, δύο ερευνητές μπορεί να διατυπώσουν διαφορετικά ερευνητικά προβλήματα και (επομένως), διαφορετικούς ερευνητικούς σκοπούς

Πηγές ερευνητικών προβλημάτων Έγκυρες πηγές ερευνητικών προβλημάτων στην Νοσηλευτική είναι: ► ► Προσωπική περιέργεια ► ► Ατομικά ενδιαφέροντα ► ► Προσωπικές εμπειρίες ► ► Η βιβλιογραφία (ανασκόπηση, κριτική ανάλυση) ► ► Η επαφή με άλλους ειδικούς και επιστήμονες του χώρου ► ► Ο χώρος εργασίας και η άσκηση των καθηκόντων του κάθε επαγγελματία υγείας

Αξιολόγηση ερευνητικού προβλήματος ► Η διαδικασία αξιολόγησης του επιλεγέντος προβλήματος αποτελεί εξαιρετικά χρήσιμη επιλογή διότι συμβάλλει ουσιαστικά στη τελική επιλογή ► Η δυνητική ωφέλεια ενός ερευνητικού προβλήματος εξαρτάται από τη σημαντικότητα, την ερευνησιμότητα και την εφικτότητα του ► Σημαντικότητα: ► Σημαντικότητα: Η ερευνητική ερώτηση θα πρέπει να έχει το δυναμικό συνεισφοράς στη νοσηλευτική γνώση με έναν έγκυρο τρόπο ► ► Στη νοσηλευτική η σημαντικότητα κυρίως αναφέρεται στη βελτίωση της φροντίδας που παρέχεται σε όσους χρησιμοποιούν τις νοσηλευτικές υπηρεσίες υγείας

Ερευνησιμότητα: Εφικτότητα: Χρόνο (το πρόβλημα πρέπει να περιορίζεται αρκετά ώστε να είναι διαθέσιμος επαρκής χρόνος για τη μελέτη) - Διαθεσιμότητα υποκειμένων (πρέπει να υπάρχει επαρκής αριθμός συμμετεχόντων με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά) Ερευνησιμότητα: Απαιτεί το πρόβλημα μελέτης να προϋποθέτει τη δυνατότητα εμπειρικής δοκιμασίας (να μπορεί να μετρηθεί) Εφικτότητα: Ένα καλό πρόβλημα έρευνας πρέπει να είναι εφικτό σε ότι αφορά τις εξής παραμέτρους: - Χρόνο (το πρόβλημα πρέπει να περιορίζεται αρκετά ώστε να είναι διαθέσιμος επαρκής χρόνος για τη μελέτη) - Διαθεσιμότητα υποκειμένων (πρέπει να υπάρχει επαρκής αριθμός συμμετεχόντων με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά)

- Συνεργασία με άλλους (να επιδοκιμαστεί από τους υπεύθυνους του χώρου όπου θα πραγματοποιηθεί η έρευνα) - Οικονομικοί πόροι (είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών) - Διαθεσιμότητα δομών και εξοπλισμών -Εμπειρία του ερευνητή (το πρόβλημα, καλό είναι να επιλεγεί, από ένα χώρο για τον οποίο ο ερευνητής έχει κάποια προηγούμενη γνώση και εμπειρία) - Ηθικές απόψεις (ένα ερευνητικό πρόβλημα μπορεί να μην είναι εφικτό αν οι απαιτήσεις του από τα υποκείμενα είναι άδικες και μη ηθικές)

Αναγνώριση ερευνήσιμης ερώτησης ► ► Όλες οι ερωτήσεις που ενδιαφέρουν προσωπικά τον ερευνητή δεν είναι και ερευνήσιμες ► ► Ερευνήσιμο είναι το πρόβλημα που μπορεί να μελετηθεί με χρησιμοποίηση της διεργασίας επιστημονικής έρευνας ► ► Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι ερευνήσιμων ερωτήσεων: 1) Ερωτήσεις που σχετίζονται με αξίες 2) Διχοτομικές Ερωτήσεις, ναι ή όχι

Οι ερωτήσεις αξίας είναι ερωτήσεις "θα έπρεπε;« Ζητούν πληροφορίες που αντανακλούν τις αξίες που έχουν οι άνθρωποι ή τις τακτικές που εφαρμόζεται σε ιδρύματα Θα έπρεπε να ενθαρρύνονται οι μητέρες να θηλάζουν τα μωρά τους; Ποιο θα έπρεπε να είναι το επίπεδο εκπαίδευσης για είσοδο στην επαγγελματική άσκηση;

Ερωτήσεις με ένα απλό ναι ή όχι. (Αναπαύονται καλά οι άρρωστοι στις ΜΕΘ;) Τέτοιες ερωτήσεις μπορεί να παρακινούν σε συλλογή δεδομένων όμως δεν συνδέονται με ένα πιο πλατύ θεωρητικό πρόβλημα και δεν παρέχουν εξηγήσεις ή προβλέψεις Εκείνο που κάνει την έρευνα πραγματική έρευνα, είναι η ανάγκη της να προχωρεί πέρα από τη συλλογή δεδομένων για να επηρεάσει θεωρία

Τύποι ερευνητικών ερωτήσεων ► ► Περιγραφικές (αποσκοπούν κυρίως στη διατύπωση κάποιας υπάρχουσας κατάστασης) ► ► Ερωτήσεις που διερευνούν μια σχέση (αποβλέπουν στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ δύο μεταβλητών) ► ► Ερωτήσεις που διερευνούν αιτιακές σχέσεις (δεν διερευνά μόνο τη σχέση των δύο μεταβλητών αλλά προϋποθέτουν τη ύπαρξη μιας αιτιολογικής σχέσης ανάμεσα τους)

Ερευνητικές Υποθέσεις ► Μια σαφή, ξεκάθαρη παραδοχή με τη μορφή πρόβλεψης που διατυπώνεται στη μορφή εννοιολογικής σχέσης ανάμεσα στην εξαρτημένη και την ανεξάρτητη μεταβλητή ► Προβλέπει αναμενόμενα αποτελέσματα ► Σκοπός είναι να αναπτύξει νέες υποθέσεις ή να ελέγξει ήδη υπάρχουσες ► Οι υποθέσεις θα πρέπει να ελέγχονται ερευνητικά ► Θα πρέπει να απορρίπτουν ή να επιβεβαιώνουν μια υπόθεση (προϋπόθεση:στατιστικής σημαντικότητας) ► Οι κυριότεροι τύποι ερευνητικών υποθέσεων είναι: ► Απλές, σύνθετες, κατευθύνσεων, μη κατευθύνσεων, ερευνητικές, στατιστικές ► Μηδενική υπόθεση (null hypothesis-Ho) δεν υπάρχει σημαντική επίδραση μιας ανεξάρτητης μεταβλητής σε μία εξαρτημένη

Μεταβλητές ► Μεταβλητές είναι έννοιες που ορίστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι δυνατή η μέτρησή τους ► Μια μεταβλητή = είναι κάτι που μεταβάλλεται ► Το βάρος, η νοσηλευτική διάγνωση, η αρτηριακή πίεση, το επίπεδο άγχους και η θερμοκρασία σώματος είναι μεταβλητές ► Ταξινομούνται σε ανεξάρτητες και εξαρτημένες 1. Ανεξάρτητη (ενεργεί ως αίτιο – επηρεάζει μια άλλη) 2. Εξαρτημένη (είναι το αποτέλεσμα επίδρασης κάποιου αιτίου) ► Το κάπνισμα ανεξάρτητη αυξάνει την πιθανότητα να προκληθεί καρκίνος στους πνεύμονες εξαρτημένη)

ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ► Η εξαρτημένη μεταβλητή είναι η μεταβλητή που ερευνάται στη μελέτη ► Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το αποτέλεσμα μιας πειραματικής διαδικασίας ► Στις πιο πολλές μελέτες, οι εξαρτημένες μεταβλητές είναι εκείνες που ο ερευνητής στοχεύει να κατανοήσει, να εξηγήσει ή να προβλέψει ► Αποτελούν εκείνο που ο ερευνητής μετρά για τα άτομα μετά τη βίωση από αυτά ή την έκθεσή τους στην ανεξάρτητη μεταβλητή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ► Ανεξάρτητες μεταβλητές είναι οι αιτίες ή καταστάσεις, που ο ερευνητής συνήθως δεν χειρίζεται, για να προσδιορίσει τα αποτελέσματα ► Οι τιμές τους καθορίζονται από τον ερευνητή εκ των προτέρων ► Αποτελούν την είσοδο ενός πειράματος και προηγούνται της μέτρησης της εξαρτημένης μεταβλητής

Ποιοτικές Ποσοτικές μεταβλητές ► Διαφέρουν από παρατήρηση σε παρατήρηση ► Δημογραφικά στοιχεία (φύλο, επάγγελμα, θρήσκευμα, οικογενειακή κατάσταση) ► Για την μέτρηση τους χρησιμοποιούνται ονομαστικές κλίμακες ► Είναι μετρήσιμες (εκφράζουν ποσότητα) ► Είναι αριθμοί που αναφέρονται σε συγκεκριμένες μονάδες ► Βάρος, ύψος, ηλικία, θερμοκρασία, κα ► Για την μέτρηση τους χρησιμοποιούνται τακτικές κλίμακες