Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
Advertisements

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΥΠΟ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ: ΒΕΡΒΕΡΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑΣ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Π. ΤΣΙΤΣΟΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ 39-40, 28 Μα ΐ ου 2015 Π.Παπαζαφείρη Βασικοί μηχανισμοί προσαρμογής Προσαρμογή σε μοριακό και γονιδιακό επίπεδο Επίπεδα ελέγχου.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
Πρωταθλητές στο κάπνισμα οι Έλληνες μαθητές.
Ημερομηνίες ΠΑ Εαρινού Εξ
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Β
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Το νερο στη λογοτεχνια και στην επιστημη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί:
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Τα μόρια της ζωής.
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ 1. ΧΡΩΜΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
Κύτταρο-πυρήνας-χρωμοσώματα-γονίδια-DNA
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜAΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΟΜΑΔΑ: «ΚΑΠΩΣ» ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΝΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΑ ΖΙΩΓΑ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ- ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΝΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΕΥΗ.
Αναιμία Fanconi Μεταβιβάζεται με τον αυτοσωματικό υπολειπόμενο χαρακτήρα Αρχικά εκλεκτική μυελική ανεπάρκεια (αναιμία, αργότερα λευκοπενία) που καταλήγει.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Διατήρηση και μεταβίβαση της γενετικής πληροφορίας
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Η θεμελιώδης μονάδα ζωής
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
Κινητό: Επιπτώσεις στην υγεία.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ 2o ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Μάθημα 8ο, ΤΡΟΦΗ & ΤΡΟΦΙΜΑ
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
ΝΟΥΚΛΕΪΚΑ ΟΞΕΑ.
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Παρατήρηση των χρωμοσωμάτων - καρυότυπος
ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΚΑΡΥΩΤΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
H Τεχνολογία στον Χώρο Της Υγείας «Νέες Τεχνολογίες Υγείας»
We can manipulate simple equations:
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Λειτουργίες του γενετικού υλικού
ΗΛΕΚΤΡΟΦΟΡΗΣΗ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου

Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών

Περιεχόμενο Παιδαγωγικά Πλαίσιο

Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο

Περιεχόμενο  Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ: κατανοώ έννοιες, νόμους, ιδιότητες, επιστημονικά όργανα (ενέργεια, ιδιότητες των υλικών, μικροσκόπιο…) Μέγεθος Κλίμακα Νανοκλίμακα DNA Ιός Οπτικό μικροσκόπιο Ηλεκτρονικό μικροσκόπιο Μέγεθος Κλίμακα Νανοκλίμακα DNA Ιός Οπτικό μικροσκόπιο Ηλεκτρονικό μικροσκόπιο

 Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου  Περιορισμοί χρόνου  Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου  Περιορισμοί χρόνου «δεν υπάρχουν μικροσκόπια» «δεν φτάνουν 2 διδακτικές ώρες » «δεν υπάρχουν μικροσκόπια» «δεν φτάνουν 2 διδακτικές ώρες » Πλαίσιο

Γνώση του εκπαιδευτικού για: 1. τις ιδέες ή τις δυσκολίες κατανόησης για ένα περιεχόμενο των ΦΕ που μπορεί να έχουν οι μαθητές του Γνώση του εκπαιδευτικού για: 1. τις ιδέες ή τις δυσκολίες κατανόησης για ένα περιεχόμενο των ΦΕ που μπορεί να έχουν οι μαθητές του « οι μαθητές πρέπει να μάθουν να διαχωρίζουν την πυκνότητα από την μάζα γιατί πολλές φορές προκαλείται σύγχυση» ΠεριεχόμενοΠλαίσιο

Γνώση του εκπαιδευτικού για: 2. τα ενδιαφέροντα των μαθητών του για ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο των ΦΕ Γνώση του εκπαιδευτικού για: 2. τα ενδιαφέροντα των μαθητών του για ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο των ΦΕ «το ενδιαφέρον των μαθητών στρέφεται στις ελκυστικές μικροσκοπικές διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στην σχολική τάξη» ΠεριεχόμενοΠλαίσιο

γνώση του εκπαιδευτικού για: 1. τις ιδέες ή τις δυσκολίες κατανόησης των μαθητών του για την Ν- ΕΤ 2. τα ενδιαφέροντα των μαθητών του για την Ν- ΕΤ γνώση του εκπαιδευτικού για: 1. τις ιδέες ή τις δυσκολίες κατανόησης των μαθητών του για την Ν- ΕΤ 2. τα ενδιαφέροντα των μαθητών του για την Ν- ΕΤ Ιδέες των μαθητών για το μέγεθος και την κλίμακα Το νόημα που αποδίδουν στην Ν-ΕΤ Ιδέες των μαθητών για τα όργανα παρατήρησης Το ενδιαφέρον που δείχνουν για το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ και για το περιβάλλον μάθησης Ιδέες των μαθητών για το μέγεθος και την κλίμακα Το νόημα που αποδίδουν στην Ν-ΕΤ Ιδέες των μαθητών για τα όργανα παρατήρησης Το ενδιαφέρον που δείχνουν για το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ και για το περιβάλλον μάθησης ΠεριεχόμενοΠλαίσιο

Διδακτικά εργαλεία και μέθοδοι για την επίτευξη ειδικών μαθησιακών αποτελεσμάτων « διερευνητική μέθοδος ώστε οι μαθητές να μάθουν να μετρούν τη μάζα των σωμάτων» ΠαιδαγωγικήΠεριεχόμενο

Διδακτικά εργαλεία και μέθοδοι για την επίτευξη ειδικών μαθησιακών αποτελεσμάτων Εργαλείο ανάπτυξης της γνώσης για το μέγεθος και την κλίμακα: 1.Ποιοτική κατηγοριοποίηση (μέγεθος) 2.Ποιοτική σχεσιακή αντίληψη (μέγεθος) 3.Ποιοτική αναλογική αντίληψη (μέγεθος) 4.Ποσοτική αναλογική αντίληψη (μετάβαση από το μέγεθος στην κλίμακα) 5.Ποσοτική απόλυτη αντίληψη (κλίμακα ) Εργαλείο ανάπτυξης της γνώσης για το μέγεθος και την κλίμακα: 1.Ποιοτική κατηγοριοποίηση (μέγεθος) 2.Ποιοτική σχεσιακή αντίληψη (μέγεθος) 3.Ποιοτική αναλογική αντίληψη (μέγεθος) 4.Ποσοτική αναλογική αντίληψη (μετάβαση από το μέγεθος στην κλίμακα) 5.Ποσοτική απόλυτη αντίληψη (κλίμακα ) ΠαιδαγωγικήΠεριεχόμενο

Ηλεκτρονικά και έντυπα εργαλεία πειραματισμού για συγκεκριμένο περιεχόμενο «Ζύγιση υλικών σωμάτων και εξάσκηση στη σωστή χρήση των μονάδων μέτρησης» Παιδαγωγική Γνώση Γνώση Πλαισίου Γνώση Περιεχομένου

Ηλεκτρονικά και έντυπα εργαλεία πειραματισμού για συγκεκριμένο περιεχόμενο Παρακολούθηση video με τίτλο: «do you know what nano means? » Παρακολούθηση video με τίτλο: «do you know what nano means? » Παιδαγωγική Γνώση Γνώση Πλαισίου Γνώση Περιεχομένου

Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Περιεχόμενο Μέγεθος, Κλίμακα, Νανοκλίμακα, DNA, Ιός, Οπτικό μικροσκόπιο, Ηλεκτρονικό μικροσκόπιο Πλαίσιο Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου (π.χ. δεν υπάρχουν μικροσκόπια) Η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο

Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Παιδαγωγική/ Περιεχόμενο Εργαλείο ανάπτυξης των γνώσης για το μέγεθος και την κλίμακα Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου Παρακολούθηση video με τίτλο «do you know what nano means? Περιεχόμενο/ Πλαίσιο Ιδέες των μαθητών για το μέγεθος και την κλίμακα Το νόημα που αποδίδουν στην Ν-ΕΤ Ιδέες των μαθητών για τα όργανα παρατήρησης Το ενδιαφέρον που δείχνουν για το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ και για το περιβάλλον μάθησης