H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Χρήση 3D ΔΕΠ για την Υποστήριξη Συνεργασίας στο Πλαίσιο Δραστηριοτήτων Μάθησης ΕΤΠΕ ’04, Αθήνα, 2 Οκτώβρη 2004, 1 Χρήση Τρισδιάστατων Δικτυακών Εικονικών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Παίζω και μαθαίνω στο moodle. Μια εφαρμογή, παράδειγμα καλής πρακτικής Νταλούκας Β. Κωνσταντούλας Κ. Δαούσης Δ. Λιακοπούλου Ε.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑTC.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ, της τηλεκπαίδευσης και των υπηρεσιών του ΠΣΔ Τ. Καράκιζα, Κ. Κωνσταντούλας, Ε.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
ΤΠΕ στη Δια Βίου ΜάθησηΠύργος, 8/2/2013 Τεχνολογίες Πληροφορικής στη Δια Βίου Μάθηση Εισηγητής : Δημήτρης Ανεστόπουλος, Π.Δ.Ε. INSTALL.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
Ηλεκτρονική Μάθηση & Συστήματα που τη διαχειρίζονται Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Κατερίνα Γεωργούλη ΤΕΙ Αθήνας Κύκλος Εκπαίδευσης «Συστήματα Ηλεκτρονικής.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Σελίδα 1 «Ψηφιακές Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης», Πάτρα, 22/11/2006.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Eργαλεία Web 2.0 H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0

 E ποικοδομητισμός Μάθημα 5

Προβληματική : Ανεπαρκείς μαθησιακές θεωρίες ;  συμπεριφορισμός  γνωσιακή θεωρία  εποικοδομητισμός

εποικοδομισμός ( constructivism )

Αρχές του εποικοδομητισμού H νέα γνώση επικάθεται πάνω στο υπόβαθρο της παλιάς Σημασία του « μαθησιακού περικειμένου » (context) Τα λάθη και οι αντιφάσεις είναι μαθησιακά αξιοποιήσιμα και χρήσιμα Η μάθηση είναι ενεργός, και όχι παθητική διαδικασία Σημασία της γλώσσας και άλλων κοινωνικών διαδικασιών Έμφαση στη μετα - γνώση και την αξιολόγηση, στο « μαθαίνω πώς να μαθαίνω » Σημασία των πολλαπλών προοπτικών – ομάδες Ανάγκη η γνώση να υπόκειται σε κοινωνική συζήτηση, επικύρωση, και εφαρμογή σε πραγματικά περιβάλλοντα (application in real world contexts) – (from Honebein, 1996; Jonassen, 1991; Kanuka & Anderson, 1999)

Η γνώση... ... κατασκευάζεται κοινωνικά  Επιτυγχάνεται μέσα από το διάλογο  (Bakhtin, 1975)  “ θεώρηση της εκπαίδευσης ως διαλογικής κατασκευής της κοινής γνώσης ”  (Wegerif, R., 2009)  “ η μάθηση βρίσκεται στα περικείμενα και τις σχέσεις, και όχι στο μυαλό ξεχωριστά του κάθε ατόμου ”  Greenhow, Robelia, & Hughes, (2009)

Η αξιολόγηση βάσει του εποικοδομητισμού  “ αυτό που έχει σημασία είναι η διαδικασία της απόκτησης της γνώσης, και όχι το προϊόν κάποιας παρατηρήσιμης συμπεριφοράς ”  Jonassen, 1991

Εποικοδομη ( σ ) τική (?) αξιολόγηση Δείκτες αποτελεσματικών πρακτικών – Επίπεδο ακαδημαϊκής πρόκλησης (Level of academic challenge) – Ενεργός και συνεργατική μάθηση – Διάδραση εκπαιδευτικών μαθητών – Εμπλουτισμός μαθησιακών εμπειριών – Υποστήριξη της κοινωνικής διάδρασης (National Survey of Student Engagement, 2003)

Εποικοδομητισμός και ομάδες  Κινητοποίηση  Ανατροφοδότηση  Διαφορετικές προοπτικές

Μοντέλο Dron and Anderson, 2007 Ομάδα Συνειδητή συμμετοχή Ηγεσία και οργάνωση Δομή και ρυθμός Κανόνες Επίπεδα πρόσβασης Εστίαση και συχνά χρονικά περιορισμένη Μικτή ή και διά ζώσης Μεταφορά : Εικονική τάξη 10

Γιατί ;  Μεγάλη ιστορία μελέτης και έρευνας  Εγκαθιδρυμένα εργαλεία  τάξεις  Συστήματα διαχείρισης μαθημάτων   face to face - blended group learning skills Garrison, R., Anderson, T., & Archer, W. (2000). Critical thinking in text-based environment: Computer conferencing in higher education. The Internet and Higher Education, 2(2),

Κοινότητες πρακτικής  Οι ιδέες του Wenger για τις κοινότητες πρακτικής :  Αμοιβαία εμπλοκή (mutual engagement) – εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας  Κοινός στόχος ή κατασκεύασμα ( ομαδικά projects)  Κοινό ρεπερτόριο ( εικονική τάξη (LMS), διαμοιρασμός πηγών και κειμένων )

Προβλήματα με τις ομάδες  Περιορσιμοί : χρόνου, χώρου, ρυθμού, & σχέσεων - ( όχι αρκετά ανοικτές )  Συχνά μεγάλες προσδοκίες της εκπ / κής ηγεσίας και περιορισμοί από το τοπικό ΑΠ  Συνήθως απομόνωση από τον πραγματικό κόσμο της πράξης  “ χαμηλή ανεκτικότητα στις ατομικές διαφορές, υψηλές προσδοκίες « υπακοής » σε νόρμες οργανισμών ” Cousin & Deepwell 2005  “ παθολογική ευγένεια ” και φόβος του αντιλόγου  Ομαδική σκέψη ως τροχοπέδη πρωτοβουλίας (Baron, 2005)  Μικρή πρόβλεψη για διά βίου συνέχεια της πρακτική, μετά το πέρας συγκεκριμένου προγράμματος Paulsen (1993) Law of Cooperative Freedom Relationships

Εργαλεία  LMS  Συμπαραγωγή – wiki, Google docs  Σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία (Skype)

Παράδειγμα κόστους - απόδοσης

Ανεπάρκεια ;  Οι εργασία σε ομάδες είναι αναγκαίος, αλλά όχι επαρκής όρος για την επίτευξη υψηλού επιπέδου μαθησιακών αποτελεσμάτων

Μεταφορά : δίκτυο Δίκτυο Κοινό ενδιαφέρον / στόχος «ρευστή» ταυτότητα μέλους Φίλοι φίλων Ψηφιακή φήμη και αλτρουισμός Αναδυόμενες νόρμες και δομές δραστηριότητα καθορίζεται από τους χρήστες Σπάνια διά ζώσης Μεταφορά: Ψηφιακή κοινότητα πρακτικής 17 Dron and Anderson, 2007 Ομάδα Συνειδητή συμμετοχή Ηγεσία και οργάνωση Δομή και ρυθμός Κανόνες Επίπεδα πρόσβασης Εστίαση και συχνά χρονικά περιορισμένη Μικτή ή και διά ζώσης

Networked Learning Connectivist Pedagogy  Η μεταφορά του δικτύου υποστηρίζεται από τη θεωρία του συνδετισμού (connectivism)