H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
O ρισμός Εφαρμογές E ργαλεία Web 2.0. Web 1.0 ( ) Web 2.0 ( ) “ διάβασμα ” δραστηριότητα “ γράψιμο και συνεισφορά ” “ σελίδα ” Βασική μονάδα.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Παιδαγωγική πλαισίωση Web 2.0
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0

 Connectivism: a new theory for the digital age, by George Siemens Video: the networked student (YouTube) Μάθημα 4

Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ

Θεωρία μάθησης

Προβληματική : Ανεπαρκείς μαθησιακές θεωρίες ; O συμπεριφορισμός, η γνωσιακή θεωρία, και ο εποικοδομητισμός είναι οι τρεις κύριες θεωρίες που χρησιμοποιούνται συχνότερα, κατά τη δημιουργία μαθησιακών περιβαλλόντων. Ωστόσο, οι θεωρίες αυτές αναπτύχθηκαν σε μία εποχή κατά την οποία η μάθηση δεν επηρεαζόταν από την τεχνολογία.

συμπεριφορισμός ( behaviorism ) 1957

γνωσιακή θεωρία ( cognitivism ) 1967

εποικοδομισμός ( constructivism )

Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση και η επίδρασή τους στο χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας

Επιστημολογικό παράδειγμα Έγκυρες π ηγές γνώσης : κατακτάμε τη γνώση μέσω της εμ π ειρίας ; είναι κάτι εγγενές (π αρόν α π ό τη στιγμή της γέννησης ); την α π οκτάμε μέσω της σκέψης και της λογικής ; Έγκυρες π ηγές γνώσης : κατακτάμε τη γνώση μέσω της εμ π ειρίας ; είναι κάτι εγγενές (π αρόν α π ό τη στιγμή της γέννησης ); την α π οκτάμε μέσω της σκέψης και της λογικής ; Περιεχόμενο της γνώσης : μ π ορούμε π ραγματικά να « γνωρίσουμε » το π ώς μαθαίνουμε, δηλαδή να α π οκωδικο π οιήσουμε ένα τόσο σύνθετο μηχανισμό, ό π ως το γνωστικό ; Είναι αυτό δυνατό μέσω της ανθρώ π ινης εμ π ειρίας ; Περιεχόμενο της γνώσης : μ π ορούμε π ραγματικά να « γνωρίσουμε » το π ώς μαθαίνουμε, δηλαδή να α π οκωδικο π οιήσουμε ένα τόσο σύνθετο μηχανισμό, ό π ως το γνωστικό ; Είναι αυτό δυνατό μέσω της ανθρώ π ινης εμ π ειρίας ;

Λογικός θετικισμός ( Objectivism )

Πραγματισμός ( pragmatism )

Ερμηνευτικό παράδειγμα ( interpretivism )

Λογικός θετικισμός ( Objectivism ) συμπεριφορισμός ( behaviorism ) Πραγματισμός ( pragmatism ) γνωσιακή θεωρία ( cognitivism ) Ερμηνευτικό παράδειγμα ( interpretivism ) εποικοδομισμός ( constructivism ) Driscoll, 2000 ΕΠ ΘΜ Π

συμπεριφορισμός ( behaviorism ) γνωσιακή θεωρία ( cognitivism ) εποικοδομισμός ( constructivism ) Koschmann, 1996 Logo as Latin CSCL CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) ΕΠ ΘΜ Π

Η « ανεπίσημη » πτυχή της μάθησης Η « ανεπίσημη μάθηση » (Informal learning) είναι μία σημαντική πτυχή της μαθησιακής μας εμπειρίας. Η επίσημη εκπαίδευση δεν περικλείει πλέον τον κύριο όγκο της μάθησής μας. Αυτή λαμβάνει χώρα με ποικίλους τρόπους – μέσω κοινοτήτων δράσης, προσωπικά ή επαγγελματικά δίκτυα, και μέσω περαίωσης εργασιών μέσα από τον πραγματικό κόσμο της εργασίας.

Αρχές της θεωρίας της « διασυνδεσιμότητας » (connectivism) (1) Connectivism  H μάθηση και η γνώση υπάρχουν μέσα στη διάσταση των απόψεων.  Η μάθηση είναι μία διαδικασία σύνδεσης εξειδικευμένων « κόμβων » (nodes) πληροφοριακών πηγών  Η δεξιότητα εμπλουτισμού της γνώσης είναι πιο σημαντική από την ( κατακτηθείσα ) υπάρχουσα γνώση.

Αρχές της θεωρίας της « διασυνδεσιμότητας » (connectivism) (2)  Η καλλιέργεια και η διατήρηση επαφών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της συνέχειας της μάθησης.  Η ικανότητα διάκρισης συνδέσεων μεταξύ πεδίων, ιδεών και εννοιών αποτελεί κεντρική δεξιότητα.  Η ακριβής, επίκαιρη γνώση (Currency) είναι ο στόχος όλων των μαθησιακών δραστηριοτήτων.

Αρχές της θεωρίας της « διασυνδεσιμότητας » (connectivism) (3) Η λήψη αποφάσεων είναι από μόνη της μία μαθησιακή διαδικασία. Η επιλογή του τι θα μάθει κανείς και η σημασία της επιλεγόμενης γνώσης θεάται μέσα από το πρίσμα μίας ρευστής και μεταβαλλόμενης πραγματικότητας. Παρόλο που υπάρχει μία σωστή απάντηση σήμερα, ίσως αύριο να είναι λανθασμένη, λόγω των μεταβολών στο πληροφοριακό « κλίμα » (information climate) που επηρεάζει την απόφαση.