9/27/2016 1 Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. ) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. Εργασία και εκπαίδευση Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αναδυόμενη Κατασκευή και Ολοκλήρωση Συστημάτων
Advertisements

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Οργανωση & Διοικηση επΙχΕΙΡΗσεων τροφιμων & Γεωργιασ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Δικαιώματα των Εργαζομένων: απασχόληση, διακρίσεις, και Καταφατική δράση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Η επιστήμη της Διοίκησης
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Γενική Οικονομική Ιστορία
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

9/27/ Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. ) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. Εργασία και εκπαίδευση Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική διαφορετικότητα) Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Δραστηριότητα: βιώνοντας το γνωστό / 15’ Ποια είναι η αποστολή της εκπαίδευσης (τι σκοπούς εξυπηρετεί); –Τι έχει προσφέρει σ’ εσένα προσωπικά; –Τι προσδοκάς από αυτήν, όσον αφορά εσένα τον ίδιο, τα παιδιά σου, τους μαθητές σου ή τους γονείς τους; (Σε 4άδες) 9/27/2016 2

Ό ρόλος της εκπαίδευσης/1 Ένας από τους βασικούς κοινωνικούς ρόλους της εκπαίδευσης είναι η προετοιμασία των ατόμων με δεξιότητες για την παραγωγική ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Η δομή της αγοράς εργασίας επηρεάζει κάθε φορά το είδος της εκπαίδευσης που θεωρείται κατάλληλο για τη συγκεκριμένη κοινωνία. Το σχολείο επιτελεί τον κοινωνικό ρόλο της διαλογής και κατανομής των μαθητών σε διαφορετικές κατηγορίες μελλοντικής απασχόλησης. Μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν, σχετικά λίγοι εργαζόμενοι έπρεπε να διαθέτουν υψηλότερου επιπέδου γνώσεις και δεξιότητες, προκειμένου να γίνουν έμποροι ή ειδικευμένοι εργάτες. Στο κεφάλαιο αυτό περιγράφουμε τρία βασικά μοντέλα οργάνωσης της εργασίας 9/27/2016 3

Ό ρόλος της εκπαίδευσης/2 Ο ρόλος της αγγίζει τον πυρήνα του λόγου ύπαρξης της σύγχρονης κοινωνίας. Η εκπαίδευση είναι μια θεμελιώδης δέσμευση που αναλαμβάνει μια κοινωνία ανισοτήτων έναντι των πολιτών της: δεν μπορούν όλοι οι απόφοιτοι να καταλάβουν εξίσου καλές θέσεις εργασίας, όλοι όμως έχουν τη δυνατότητα να το πετύχουν, εφόσον είναι καλοί μαθητές. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν όσοι δηλώνουν πεπεισμένοι πως το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι το καλύτερο δυνατό. 9/27/2016 4

Ό ρόλος της εκπαίδευσης/3 Πολλοί κοινωνικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι δεν έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες και ισότιμη πρόσβαση σε καλά σχολεία. Σύμφωνα με αυτή την κριτική προσέγγιση, η κοινωνία και η εκπαίδευση δεν διακρίνονται ούτε από δικαιοσύνη ούτε από ισότητα Σε κάθε περίπτωση, είτε θέλεις να δικαιώσεις είτε να κατακρίνεις την κοινωνική ανισότητα, η σύνδεση ανάμεσα στην εκπαίδευση και την εργασία εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία κατανέμει τους πόρους της. 9/27/2016 5

Εργασιακά μοντέλα «φορντισμός» «μεταφορντισμός» «παραγωγική διαφορετικότητα» –Διάσταση 1: Τεχνολογία –Διάσταση 2: Διοίκηση –Διάσταση 3: Εκπαίδευση και δεξιότητες των εργαζομένων –Διάσταση 4: Αγορές και κοινωνία 9/27/2016 6

Φορντισμός Ο «φορντισμός» πήρε το όνομά του από τον Henry Ford, ο οποίος εισήγαγε τη γραμμή παραγωγής στη βιομηχανία. Στο μοντέλο αυτό, η παραγωγική διαδικασία χωρίζεται –σε επιμέρους απλές και επαναληπτικές εργασίες, – η διοίκηση είναι αυταρχική και άκρως ιεραρχική, ε –τα προϊόντα είναι ομοιογενή, παράγονται σε μαζική κλίμακα και προορίζονται για μαζική κατανάλωση. Henry Ford, μια εμβληματική φυσιογνωμία, που άσκησε τεράστια επιρροή –στη σύγχρονη βιομηχανική παραγωγή και –στο μάνατζμεντ. 9/27/2016 7

Φορντισμός/τεχνολογία Το εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων του Henry Ford στα 1920 είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική μονάδα που έχει γνωρίσει ο κόσμος. Κάθε λεπτό, η γραμμή παραγωγής ολοκληρώνει την κατασκευή ενός οχήματος «Model T», του διάσημου πρώτου μοντέλου μαζικής παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το σκηνικό συνθέτουν τσιμινιέρες, σειρήνες και η αδιάκοπη κίνηση της γραμμής παραγωγής. Μια κολοσσιαία, ενοποιημένη βιομηχανική μονάδα, που επιτελεί πλήθος από αλληλένδετες εργασίες. Ο Henry Ford –αποκτά τεράστια περιουσία ως ιδιοκτήτης των εγκαταστάσεων, δηλαδή του πάγιου κεφαλαίου της επιχείρησης. –Είναι ο ιδιοκτήτης της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται. –O μοναδικός που εισπράττει τα κέρδη 9/27/2016 8

Φορντισμός/διοίκηση-1 Η λειτουργία του σύγχρονου εργοστασίου, απαιτεί σιδηρά πειθαρχία. αυστηρή και αδιαμφισβήτητη ιεραρχία –Πίσω από τη δουλειά του εργάτη κρύβεται το χέρι του μηχανικού που σχεδίασε το μηχάνημα, και πίσω από τον μηχανικό βρίσκονται οι εντολές του αφεντικού –Ο χώρος εργασίας είναι δομημένος σαν κολοσσιαία πυραμίδα, με τμήματα, υποτμήματα και γραφεία υποτμημάτων, που διαιρούνται με τη σειρά τους σε ακόμα μικρότερες οργανωτικές μονάδες –ελάχιστη σωματική προσπάθεια και ακόμα λιγότερη σκέψη από τους εργάτες. 9/27/2016 9

Φορντισμός/διοίκηση-2 Η λειτουργία του σύγχρονου εργοστασίου: Διακρίνεται από «τόσο μεγάλη εξειδίκευση, η κάθε επιμέρους λειτουργία εξαρτάται σε τέτοιο βαθμό από τις άλλες, που θα ήταν εντελώς αδιανόητη η παραχώρηση έστω και ελάχιστης ελευθερίας στους εργάτες Ο Taylor διατύπωσε ένα σύνολο αρχών, το οποίο ονόμασε «επιστημονικό μάνατζμεντ». Καταμετρώντας το «χρόνο και την κίνηση» των εργατών, ο μάνατζερ μπορεί να επινοήσει τρόπους αύξησης της παραγωγικότητάς τους. Είναι καθήκον του μάνατζερ να το ανακαλύψει και να πει στους εργάτες τι πρέπει να κάνουν. 9/27/

Φορντισμός/δεξιότητες Οι δεξιότητες και οι ικανότητες που είναι ελάχιστες Η τεχνική γνώση –μεταδίδεται στο σύνολο των εργατών που δουλεύουν στη γραμμή παραγωγής –από τους λίγους που εργάζονται στα γραφεία τους, στα οποία σχεδιάζονται το προϊόν και η γραμμή παραγωγής και οργανώνεται ο επιμερισμός της εργασίας. Ένα εργοστάσιο στο οποίο απασχολούνταν κυρίως ανειδίκευτοι εργάτες παρήγαγε ένα προϊόν πρωτόγνωρης τεχνολογικής πολυπλοκότητας, χάρη στον επιμερισμό της εργασίας και τη δημιουργία όλο και περισσότερων λειτουργιών στη γραμμή παραγωγής, για τις οποίες απαιτούνταν όλο και λιγότερες δεξιότητες. η οριζόντια επικοινωνία αντιμετωπιζόταν με καχυποψία 9/27/

Φορντισμός/αγορές-κοινωνία « Ό,τι χρώμα θέλεις, αρκεί να είναι μαύρο», έλεγε ο φλεγματικός κύριος Ford. Οι οικονομίες κλίμακας της μαζικής παραγωγής επέτρεπαν την παραγωγή καταναλωτικών αγαθών σε τιμές αρκετά χαμηλές, ώστε να απευθύνονται στη μαζική αγορά. Παράγοντας μαζικά το ίδιο προϊόν, ο Ford ήταν σε θέση να ρίχνει όλο και χαμηλότερα την τιμή – τόσο χαμηλά ώστε μπορούσε να αγοράσει το προϊόν του ακόμα και ο πιο χαμηλόμισθος εργάτης του. Σε αυτό το σύστημα, οι καταναλωτές θεωρούνταν μια ομοιογενής, μαζική αγορά. Ο καταναλωτής δεν χρειαζόταν να έχει δυνατότητα επιλογής. Χωνευτήρι,αφομοίωση, διακρίσεις, ανισότητες –οι πολιτισμικές και οι γλωσσικές διαφορές χρησιμοποιήθηκαν ως μια «διαίρει και βασίλευε» τακτική, τοποθετώντας σε διπλανές θέσεις στη γραμμή παραγωγής εργάτες που προέρχονταν από διαφορετικές χώρες και μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες. 9/27/

Δραστηριότητα 15’ Ποιο είδος εκπαίδευσης υπηρετούσε καλύτερα το φορντικό μοντέλο παραγωγής; Ποιες ομοιότητες είχαν τα σχολεία με το εργοστάσιο της Ford? (σε 2αδες) 9/27/

Κοινά σημεία Ελάχιστοι ήταν εκείνοι οι μαθητές που προόδευαν στο σχολείο, έπαιρναν υψηλούς βαθμούς και ξεχώριζαν κάποιες «βασικές» δεξιότητες Οι δάσκαλοι παρέδιδαν κατά γράμμα τη διδακτέα ύλη με βάση το σχολικό εγχειρίδιο. Διοίκηση= τα πρώτα σύγχρονα σχολεία έμοιαζαν επίσης με το εργοστάσιο του Ford: είχαν αυστηρή ιεραρχική δομή και καθόλου ελευθερίες ή ευελιξία Υπακοή στην ιεραρχια το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας χωριζόταν σε επιμέρους αντικείμενα (όπως οι κύκλοι εργασίας στη γραμμή παραγωγής του Ford), τα οποία περνούσαν κομμάτι κομμάτι στους μαθητές, που αξιολογούνταν στη συνέχεια με βάση τα όσα είχαν μάθει 9/27/

Χαρακτηριστικά του φορντισμού Διδακτική εκπαίδευση για την εργασία Επιμερισμός εργασίας Αυταρχική διοίκηση Κυρίως ανειδίκευτοι εργάτες Ο βιομηχανικός κλάδος ως ατμομηχανή της οικονομίας Μαζική παραγωγή Μαζική κατανάλωση Παραδοχή ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι 9/27/

Συγγράμματα Kalantzis, Μ. & Cope, Β Νέα Μάθηση: Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης. Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα. (κεφ.3)Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης 9/27/