 Η Φράσιερη βρίσκεται στην Αλβανία(Οι Αρβανιτόβλαχοι αποκαλούνται Φαρσεριώτες)  Κοντινές τοποθεσίες : E πισκοπή, Kreshove, Alipostivan ( έντονη μεικτή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
Advertisements

Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Το καινούριο σιντριβάνι της πλατείας. Πριν φτιαχτεί το σιντριβάνι υπήρχαν πιο πολλά δέντρα σε αυτό το σημείο, ενώ τώρα το έχουν στολίσει γύρω, με γκαζόν.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ….Ο ΕΠΑΛ
ΑΣΤΡΑΔΕΝΗ Ας δούμε πού βρίσκεται η Σύμη, το νησί από το οποίο κατάγεται η Αστραδενή. Θεσσαλονίκη Σύμη.
Η Ιστορία Και Η Ομορφιάς Της
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ !!! Ο Στρατηγός DWIGHT D. EISENHOWER είχε δίκιο όταν διέταξε να τραβήξουν όσα φιλμ και φωτογραφίες μπορούσαν.
Gjergj Kastrioti Skënderbeu
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΧΡΟΝΙΚΟ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
ΑΛΒΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΤΙΡΑΝΑ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Ιστορία Κατά την Αγγλοκρατία ήταν το μεγαλύτερο χωριό της περιοχής, για αυτό οι Βρετανοί το ανακήρυξαν δήμο το Νωρίτερα το1938 είχε αποκτήσει γυμνάσιο.
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Οι Βαλκανικές χώρες.
Γρήγορη επανάληψη.
Χάρης Αλεξίου Νικόλας Βουβάκης
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
Ροτόντα, Καμάρα, ανάκτορο Γαλέριου
Η Πόλη της Πάφου Θέση Ιστορία Πληθυσμός Πολιτιστικές εκδηλώσεις
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Ρατσισμός στα σχολεία Γιάννης Κοτσιρίλος Πηγές κειμένου: wikipedia
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Αυτόχθονες πληθυσμοί Μενεξιά Στ1..
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
ΛΑΚΑΤΑΜΕΙΑ Μικαέλα Χρυσοβαλάντης Αλέξανδρος Νικολέτα E’2.
Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο Τοιχογραφία από τη Σαντορίνη 17 αιώνες π.Χ. Απεικονίζεται εμπορική νηοπομπή.
ΛΑΠΩΝΕΣ Ραφαέλλα Παφίτη. ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΟΙ ΛΑΠΩΝΕΣ Οι Λάπωνες ζουν στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου (Σουηδία, Νορβηγία, Φιλανδία) συμπεριλαμβανομένης.
Σύγχρονες εθνογραφίες του Ισλάμ Χειμεριό εξάμηνο Διδάσκουσα: Γιακουμάκη Βασιλική.
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Ένταξη χωρίς πίστη; Διαστάσεις του θρησκευτικού φαινομένου στην Ελλάδα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥ ΚΑΤΡΙΝΗ ΕΙΡΗΝΗ 15/101
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Σύγκριση αποσπασμάτων
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Αλβανία.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Κεφ. 40 Η Μασονία Η Μασονία ή Τεκτονισμός είναι μια μυστική παγκόσμια συγκρητιστική θρησκευτική οργάνωση, που τις απαρχές της έχει στο Μεσαίωνα. Mason=Τεχνίτης,
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
Ο ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΟΣ ΕΦΡΑΙΜ.
Αθανάσιος Ρεπανιδιώτης ο Νεομάρτυρας
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Μιχάλης Γκριτζάπης Γ1 Σελ.11 ασκ.2
Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Δ.Ε.21: ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Η Φράσιερη βρίσκεται στην Αλβανία(Οι Αρβανιτόβλαχοι αποκαλούνται Φαρσεριώτες)  Κοντινές τοποθεσίες : E πισκοπή, Kreshove, Alipostivan ( έντονη μεικτή θρησκευτική ταυτότητα), Εθνικό Πάρκο της Η otove.  okastres/frasheri.html okastres/frasheri.html

 Είναι διαχωρισμένη στον μουσουλμανικό και χριστιανικό κόσμο.  Σημαντικά μνημεία : α) o τεκές του χωριού,όπου έγινε η ιστορική συνάντηση αγωνιστών,στην αλβανική αναγέννηση και β) η οικία-μουσείο των αδελφών Frasheri (έχει υποστεί πλήρη ερείπωση) στο προαύλιο της οποίας δεσπόζουν οι προτομές των τριών αδελφών Abdul, Naim και Sami.  Σήμερα κατοικούνται λιγότερα από δέκα σπίτια της κωμόπολης.

 Γίνεται 5 Σεπτεμβρίου.Κόσμος από τα γύρω χωριά σπεύδει για προσκύνημα στους ιερούς τάφους των baba.  Οι κάτοικοι γδέρνουν,σφάζουν ζώα και τα ψήνουν κάτω από δέντρα, αφού κάθε χρόνο τέτοια μέρα βρέχει «για να ξεπλένεται το αίμα»  Έξω από τον τεκέ υπάρχει καντίνα ενώ δέος προκαλεί η ύπαρξη δύο σημαιών,της αλβανικής και της μπεκτασίδικης  Το ερειπωμένο καφενείο ανοίγει εκείνη τη μέρα,στο οποίο πωλείται και τυρί  Τα τραγούδια είναι ιστορικά και περιέχουν τα ονόματα του Κολοκτρώνη,της Μπουμπουλίνας και του Αλή Πασά,που θεωρείται κυβερνήτης της Νότιας Αλβανίας

 Η αλλαγή του ονόματους των μουσουλμάνων και της βάπτισης τους σε χριστιανούς : α) ασπάζονται όποια θρησκεία τους επιτρέπει την οπλοφορία και αλλαξοπιστούν συχνά για να συμπληρώνουν τις παλιές δοξασίες β) το διπλό όνομα εξυπηρετεί τη μετακίνηση τους από τη μία θρησκεία στην άλλη,ανάλογα με τα συμφέροντα που έχουν. Αποτελεί δηλαδή όπλο των αδυνάτων.  Σύμφωνα με τον Ν. Malholm “Myths of Albanian national identity”: η αλβανική εθνότητα αδιαφορούσε για τη θρησκεία(απο το 19 ο και μετά). Σε όλα τα κείμενα κυκλοφορούσε η άποψη οτι “ η πίστη των Αλβανών είναι ο αλβανισμός ”. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός οτι και οι τρεις εκπρόσωποι της αλβανικής εθνικής κίνησης άνηκαν σε διαφορετικές θρησκείες.Τους ένωνε η πίστη στην αναγέννηση του αλβανικού έθνους.Επιπλέον τονίζεται οτι οι ορθόδοξοι χριστιανοί είναι οι πιο γνήσιοι Αλβανοί.

 Ο συγγραφέας αναφέρεται και στον Σκεντέρμπεη ή αλλιώς Gjergj Kastrioti Skanderberg : καταγόταν από χριστιανική φεουδαρχική οικογένεια,τον πήραν όμηρο οι Οθωμανοί,το 1443 επέστρεψε στην πατρίδα του(σημερινή Β.Δ.Αλβανία) και αλλαξοπίστησε πολλές φορές,γ΄αυτό και θεωρείται γνήσιος Αλβανός(σύμφωνα με τον Fan Noli). Τον συνέδεσαν επίσης και με το κίνημα των κομμουνιστών.Στο βιβλίο των Pollo και Puto «Ιστορία της Αλβανίας» παρουσιάζεται σαν Αλβανός πατριώτης.  Το 1991 δόθηκαν τρεις απόψεις σχετικά με τη θρησκεία του αλβανικού έθνους α)ο καθολικισμός αναδείχθηκε η καλύτερη θρησκεία(ευρωκεντρική) β) υποστηρίζεται ο πλουραλισμός και η ανεξιθρησκεία γ) ο εξισλαμισμός θεωρείται εθνική στρατηγική(λιγότερο διαδεδομένη)

 Σύμφωνα με τον R.Elsie “A dictionary of Albanian religion, mythology and folk culture”, το τάγμα τους ιδρύθηκε από τον Haji Bektash Veli και εδραιώθηκε στην Αλβανία στα τέλη του 16 ου αιώνα.Γνώρισε μεγάλη άνθηση στα χρόνια του Αλή Πασά και πρωταγωνίστησε στην «Εθνική αναγέννηση».Τον 20 ο αιώνα,το 15% των Αλβανών ήταν μπεκτασήδες ενώ χρησιμοποιούσαν τους τεκέδες ως κέντρα προώθησης της αλβανικής εκπαίδευσης.Το 1922 κήρυξαν την ανεξαρτησία τους από τους Τούρκους και το κέντρο του παγκόσμιου μπεκτασισμού μεταφέρθηκε στα Τίρανα.  Πολύτιμες πληροφορίες για το τάγμα αυτό μας δίνει ο Naim Frasheri o οποίος πίστευε οτι ο φιλευθερισμός ήταν η βάση της αλβανικής θρησκείας.Η Ν. Clayer έγραψε επίσης οτι ο εθνικισμός μεταξύ των Αλβανών δεν υφίστατο εκείνη την εποχή.  Τέλος συμπεραίνοντας ο Β.Νιτσιάκος,τονίζει οτι ο μπεκτασισμός αναγνωρίστηκε ως επίσημη αλβανική θρησκεία και οτι η Φράσιερη έγινε συμβολικός τόπος εθνικής μνήμης.Απάντηση στο ερώτημα λοιπόν είναι οτι η Φράσιερη,σύμφωνα με την επίσημη αλβανική ιστορία είναι των μπεκτασήδων ενώ σύμφωνα με τη συλλογική συνείδηση των Αρβανιτόβλαχων είναι ο τόπος καταγωγής τους.