ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
Advertisements

7.
ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
Αλεξανδρούπολη.
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Κεφ. 41. Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Τα εξωκλήσια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ο ΕΚΑΤΟΜΠΕΔΟΣ ΝΑΟΣ Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη.
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΡΟΤΟΝΤΑ-ΚΑΜΑΡΑ-ΓΑΛΕΡΙΑΝΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ
5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ
ΝΤΙΝΙΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ανάμεσα στις περιοχές που κατέλαβαν οι Σελτζούκοι ήταν και τα Ιεροσόλυμα, η ιερή πόλη που έζησε και δίδαξε ο Χριστός. O αυτοκράτορας Αλέξιος Α', ο Κομνηνός,
4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Μάρτιος 2012
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
Ο Άγιος Μάμας έζησε στα μέσα του 3ου αιώνα και μαρτύρησε επί Αυτοκράτορα Αυρηλιανού. Γεννήθηκε στην Παφλαγονία της Μικράς Ασίας το 260 μ.Χ. από γονείς.
Κερύνεια Σοφία Στόικα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1.Αρχή της παιδοκεντρικότητας. 2.Αρχή της βιωματικότητας 3. Αρχή της εποπτείας.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Γρήγορη επανάληψη.
Λευκός Πύργος Το μνημείο σύμβολο της Θεσσαλονίκης
ΡΑΦΑΗΛ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΣΙΟΣ ΧΑΡΗΣ ΑΛΕΤΡΑΡΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ Το Σάββατο του Λαζάρου γιορτάζουμε την ανάσταση του Λαζάρου. Καθώς ο Χριστός ετοιμαζόταν για το ταξίδι του στα Ιεροσόλυμα έμαθε ότι.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
5. Ο πρώτος διωγμός των χριστιανών
 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015 Κατερίνα Γαλλιού Ε 2.
Το θέατρο της Δωδώνης Έλενα Τασίου Ε ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. Ζωγράφος Αναστάσιος 1778 Μια νύχτα η Ειρήνη είδε το εξής όραμα: μπήκε στον πύργο ένα περιστέρι κρατώντας με το ράμφος του κλαδί ελιάς, το.
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Η ευλόγηση των άρτων από τον επίσκοπο μας και στη συνέχεια το κήρυγμά του που αναφέρθηκε στην ιερά εικόνα της Παναγίας της Παραβουνιώτισσας, στον βίο του.
Που είναι η κατακόμβη; Λαξευμένη σε ασβεστόλιθο κάτω από το έδαφος κοντά στην περιοχή της Κάτω Πάφου βρίσκεται η εκκλησία της Αγίας Σολομωνής. Ήταν κατακόμβη,
ΑρχιεπισκοποΣ Κυπρου Κυπριανοσ.
Περιστερώνα Η εκκλησία μας Βιργινία Κούσπαρου.
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΣ Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Έ Τάξη ΠΠΣΠΘ Ένα έργο των: Πάνος Κελέκης
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ.
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Ο νέος Οσιομάρτυρας του Χριστού Αγαθάγγελος
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι Διωγμοι του Διοκλητιανου
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΞΗ Α ΖΗΣΗ ΦΑΝΗ.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
Τα ρωμαϊκά μνημεία Θεοδώρα Μπάφα Ε’2.
Ο Άγιος Εύπλους:.
Οι Νεομαρτυρεσ.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

Η ανέγερση του μνημείου έγινε εις ανάμνηση του Αγίου Εύπλου της Αίνου της Ανατολικής Θράκης, που είναι η πατρίδα μεγάλου μέρους των σημερινών Αλεξανδρουπολιτών.

Ο Άγιος Εύπλους, χτισμένος στην άκρη του λιμανιού της Αίνου, ήταν αυτός που ξεπροβόδιζε τα καράβια, ώστε να έχουν «ευ πλου», καλό ταξίδι δηλαδή. Για το λόγο αυτό και η καινούρια εκκλησία του Αγίου Εύπλου χτίστηκε στο λιμάνι, δίπλα στα αμέτρητα σκάφη, μικρά και μεγάλα πλοία που προσεγγίζουν την Αλεξανδρούπολη καθημερινά. Είναι πιστό αντίγραφο του Αγίου Εύπλου της Αίνου (της ανατολικής Θράκης, μια ανάσα από το δέλτα του Έβρου). Θεμελιώθηκε το 1997 από τις τότε τοπικές αρχές, ενώ τα θυρανοίξια έγιναν το 1998.

Ο άγιος Εύπλους o διάκονος έζησε στη Σικελία στα χρόνια του σκληρού διώκτη Ρωμαίου αυτοκράτορα Διοκλητιανού (αρχές 4ου αιώνος). Στις 29 Απριλίου 304 ο διάκονος Εύπλους παρουσιάστηκε αυτόκλητος στο δικαστήριο της Κατάνης στην Σικελία κρατώντας τα ιερά Ευαγγέλια, και με φωνή δυνατή -σύμφωνα με τα πρακτι­κά της δίκης που διασώθηκαν- ομο­λόγησε: «Είμαι χριστιανός και θέλω να πεθάνω για την αγάπη του Χριστού». Αγριεμένος ο δικαστής διέταξε τον Εύπλου να θυσιάσει στα είδωλα. Ο γενναίος Εύπλους αρνήθηκε λέγοντας: «Κάμετε με ό,τι θέλετε, είμαι χριστιανός»! Και τα βασα­νιστήρια άρχισαν. Του έδεσαν τα χέρια, τα πόδια και τα γόνατα και τον κρέμασαν σε όρθιο ξύλο. Και ενώ τον έγδερναν με σι­δερένια νύχια, ο μάρτυρας δοξολογούσε τον Θεό. Μετά από αυτά συνέτριψαν τις κνήμες του μάρτυρος και του έγδαραν τα αυτιά με πυ­ρακτωμένα σιδερένια νύχια. Ντροπιασμένος διοικητής Καλβισιανός εξέδωσε την τελική από­φαση: «Επειδή ο Εύπλους περιφρόνησε τα διατάγματα των αυτοκρατόρων και βλασ­φήμησε τους θεούς μας, δια­ τάσσω να αποκεφαλιστεί με ξίφος». Ήταν 11 Αυγούστου του 304.

Η Αίνος υπήρξε κωμόπολη κατ’ εξοχήν ναυτική, σημαντική ναυτική δύναμη της περιοχής, που κατά την Επανάσταση του 1821 ενίσχυσε τον Αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία με περισσότερα από 300 πλοία.

Όπως η καινούρια εκκλησία του Αγίου Εύπλου κτίστηκε στην άκρη του λιμανιού της Αίνου για να ξεπροβοδίζει τα καράβια ώστε να έχουν καλό ταξίδι, έτσι και το λευκό εκκλησάκι της Παναγιάς της Κατευοδώτριας στο διήγημα του Παπαδιαμάντη ήταν χτισμένο σε περίοπτη θέση στην παρυφή ενός βράχου σε μια έρημη ακτή για να αποχαιρετά αυτούς που αναχωρούν, ώστε να έχουν καλό και ασφαλές ταξίδι.

Το 1908Σήμερα

Θεμελίωση το 1997Σήμερα