Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον Διάλεξη 4 η (2013 – 14) Ορισμός και Μέτρηση των Νεοσύστατων Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Advertisements

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
"Δημιουργία Κοινωνικών Επιχειρήσεων με τη χρήση Κοινωνικού Κεφαλαίου"
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΚΟΡΤΖΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΓΡΑΦΗΜΑ 1 Δείκτης ΑΕΠ κατά Τομείς Οικονομικής Δραστηριότητας: Ν. Ιωαννίνων/Σύν. Χώρας.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια…
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 6η Η Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης.
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον Διάλεξη 1 η (2013 – 14) Κατανοώντας την Επιχειρηματικότητα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 2 η (2015 – 16) Κατανοώντας την Επιχειρηματικότητα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 4: Ζήτηση Προσφορά και Αγορά. Διαλέξεις 6 έως 7. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
Κεφάλαιο 10 Εμπορική πολιτική στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι Μεταβιβάσεις ΜμΕ σε Ελλάδα και Ευρώπη Προβλήματα και Προκλήσεις.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιλεγμένες δράσεις για την ανάπτυξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας Καθηγητής Κων/νος Τσιμπούκας Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη 1.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε. Μέρος Α’
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 1η ( ) Ο Τουρισμός Σαν Σύνολο Υπηρεσιών – Η Σημασία του Μάρκετινγκ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 3η ( ) Ποιότητα Υπηρεσιών
Κίνδυνος Χώρας.
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον Διάλεξη 4 η (2013 – 14) Ορισμός και Μέτρηση των Νεοσύστατων Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.: E-class μαθήματος:

Κύριοι διδακτικοί στόχοι Να κατανοήσετε το ρόλο που παίζουν οι νέες επιχειρήσεις στην οικονομική ανάπτυξη Να γνωρίζετε τα θέματα που εμπλέκονται στον ορισμό των νέων επιχειρήσεων Να μπορείτε να διακρίνετε τον βασικά σημεία προβληματισμού γύρω από τη μέτρηση των νέων επιχειρήσεων και τον υπολογισμό του συντελεστή νέων επιχειρήσεων

Συμβολή της Παγκ/σης στη Εκκίνηση Νέων Επιχειρήσεων Καθώς η παγκοσμιοποίηση επιταχύνεται, η αναδιάρθρωση των υφισταμένων επιχ/σεων δεν εξασφαλίζει πλέον ανταγωνιστικά συγκριτικό πλεονέκτημα Λύση αποτελεί η ‘δημιουργική καταστροφή’ των παραδοσιακών επιχειρήσεων (θυμίζει κάτι αυτό;) Η παγκοσμιοποίηση έχει επιτρέψει στους καταναλωτές να μεταθέτουν την ευθύνη (turn the tables) Λυση: Οι επιχ/σεις ‘καταστρέφουν δημιουργικά’ τα δικά τους προϊόντα – Παραδείγματα;

Οι Δυο Πλευρές της Παγκοσμιοποίησης Πηγή: Μουρδουκούτας (2001: 22)

Η σημασία των νέων επιχειρήσεων Προσφέρουν παραγωγική διέξοδο Αποτελούν τρόπο αναζωογόνησης των υποβαθμισμένων κοινοτήτων Είναι καινοτομικές Ο ρόλος των νέων επιχειρήσεων στον ανταγωνισμό: – Αντικαθιστούν τις μη αποτελεσματικές επιχειρήσεις – «Απειλούν» τις εδραιωμένες επιχειρήσεις – αύξηση της παραγωγικότητας οφειλόμενη αποκλειστικά στους νεοεισερχόμενους άμεση θετική επίδραση των νέων επιχειρήσεων στη δημιουργία θέσεων εργασίας

Η έμμεση επίδραση των νέων επιχειρήσεων στην αύξηση της απασχόλησης Σχηματοποιημένες συνέπειες της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων στη μεταβολή της απασχόλησης

Δεν έχουν όλες οι νεοεισερχόμενες το ίδιο μέγεθος ούτε τον ίδιο αντίκτυπο Συνέπειες της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων στη μεταβολή της απασχόλησης σε περιοχές χαμηλής επιχειρηματικότητας

Ποια είναι η διεθνής εικόνα; Σχέση δεικτών ΣΕΔ με κατά κεφαλήν ΑΕΠ το 2007

Οι φτωχές χώρες δεν δείχνουν να ωφελούνται Η καλύτερα προσαρμοσμένη γραμμή για τις χώρες του GEM με ΑΕΠ κάτω από 25,000 δολάρια

…και ο αντίκτυπος στις πλουσιότερες χώρες δεν είναι σαφής Η καλύτερα προσαρμοσμένη γραμμή για τις χώρες του GEM με ΑΕΠ άνω των δολαρίων

Ορισμός των νέων επιχειρήσεων Μια νέα επιχείρηση είναι μια νέα οντότητα που επιδίδεται σε συναλλακτικές δραστηριότητες και η οποία δεν υπήρχε παλιότερα, δεν ανήκει σε κάποια προϋπάρχουσα επιχείρηση και δεν αντιστοιχεί σε απλή αλλαγή ιδιοκτησίας Σας ικανοποιεί αυτός ο ορισμός;

Πέντε δείκτες για τον προσδιορισμό του αριθμού νέων επιχειρήσεων σε μια οικονομία 1.Τα άτομα που δηλώνουν ότι ξεκίνησαν μια νέα επιχείρηση 2.Τα άτομα που καταλήγουν στην αυτοαπασχόληση, τα οποία προηγουμένως δεν αυτοαπασχολούνταν 3.Ο αριθμός καταγεγραμμένων νέων επιχειρήσεων 4.Ο αριθμός νέων τραπεζικών λογαριασμών που ανήκουν σε επιχειρήσεις 5.Ο αριθμός νέων τραπεζικών λογαριασμών που άνοιξαv

Συγκρίνοντας τους πέντε δείκτες Συγκρίνοντας τους πέντε δείκτες,

Μέτρηση του ρυθμού δημιουργίας νέων επιχειρήσεων Θα πρέπει πρώτα να προσδιορίσουμε τον αριθμητή (δείκτη νέων επιχειρήσεων) και να τον διαιρέσουμε με τον παρονομαστή (πληθυσμό) Δυσκολία υπολογισμού του αριθμητή, λόγω προβλημάτων χρονικού προσδιορισμού, καθαρότητας και περιοδικότητας

Μέτρηση του ρυθμού δημιουργίας νέων επιχειρήσεων (συνέχεια) Δυσκολία υπολογισμού του παρονομαστή, επειδή πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ του «πληθυσμού» επιχειρήσεων και του αριθμού εργαζομένων Τόσο ο αριθμητής όσο και ο παρονομαστής αντιμετωπίζουν προβλήματα χρονικού προσδιορισμού, πηγών δεδομένων, μονάδας μέτρησης, κάλυψης, δεσμεύσεων

Διαφορές στο ρυθμό δημιουργίας νέων επιχειρήσεων Διαφορές ανάμεσα στο σύνολο των νεοσύστατων επιχειρήσεων (APCE) και τη δημιουργία επιχειρήσεων «ex nihilo»

Ανακεφαλαίωση Αξιολογήσαμε τη συμβολή των νέων επιχειρήσεων στην οικονομική ανάπτυξη Είδαμε ότι ο ορισμός της «νέας επιχείρησης» δεν είναι εύκολος ούτε αυτονόητος Τέλος, είδαμε ότι δεν είναι εύκολος ούτε αυτονόητος ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να μετριέται ο ρυθμός δημιουργίας νέων επιχειρήσεων

Βιβλιογραφία Storey D., Greene F., Χασσίδ Ι., Φαφαλιού Ε., (2011), «Επιχειρηματικότητα για Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις», Κεφ. 6, ‘Ορισμός και Μέτρηση των Νεοσύστατων Επιχειρήσεων», σσ. 180 – 208, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική