To stop-motion animation σε συνδυασμό με την παραγωγή βίντεο: ένα εναλλακτικό εργαλείο μάθησης για το ρατσισμό και τη ξενοφοβία. Έρευνα στα πλαίσια του Προγράμματος ΜΕΡΑ (Μαθητές στην Έρευνα και Ανάπτυξη ) Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας Α΄
Ρατσισμός… η περιθωριοποίηση, ο αποκλεισμός και η διάκριση σε βάρος όσων θεωρούνται ότι είναι “διαφορετικοί” από μας. Ξενοφοβία… η αρνητική στάση, το αίσθημα φόβου ή αντιπάθειας και αποστροφής προς τους ξένους (Ζεμπύλας & Παπαμιχαήλ, 2015).
Έρευνες στην Κύπρο Οι Ελληνοκύπριοι μαθητές περιθωριοποιούν παιδιά τα οποία μιλούν την Τουρκική γλώσσα λόγω της πολιτικής κατάστασης που επικρατεί στο νησί μας (Ζεμπύλας, 2010). 46% και 39% των παιδιών που μεγαλώνουν με οικιακές βοηθούς από τη Σρι Λάνκα και τις Φιλιππίνες αντίστοιχα, τις θεωρούν «λερωμένες», και νιώθουν το αίσθημα ανωτερότητας και δύναμης απέναντί τους (Σπύρου, 2009).
Προβληματισμός Stop-motion animation σε συνδυασμό με την παραγωγή βίντεο Παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη Vs
Ερευνητικά ερωτήματα Μπορεί η παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη να αλλάξει τις γνώσεις και τις στάσεις των μαθητών σε ζητήματα σχετικά με το ρατσισμό και τη ξενοφοβία; Μπορεί το stop-motion animation σε συνδυασμό με την παραγωγή βίντεο να αλλάξει τις γνώσεις και τις στάσεις των μαθητών σε ζητήματα σχετικά με το ρατσισμό και τη ξενοφοβία; Ποιες από τις δύο πορείες διδασκαλίας συμβάλλουν αποτελεσματικότερα στη μάθηση ζητημάτων σχετικά με το ρατσισμό και τη ξενοφοβία;
Μέσα Συλλογής Δεδομένων Δομημένο ερωτηματολόγιο Συνεντεύξεις
Παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη
Stop- motion animation και παραγωγή βίντεο
Συμπεράσματα: Η παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη μπορεί να αλλάξει τις γνώσεις και τις στάσεις των μαθητών σε ζητήματα σχετικά με το ρατσισμό και τη ξενοφοβία
Το stop-motion animation σε συνδυασμό με την παραγωγή βίντεο συμβάλλει στην αλλαγή των γνώσεων και των στάσεων των μαθητών σε ζητήματα σχετικά με το ρατσισμό και τη ξενοφοβία
Η συγκεκριμένη έρευνα έχει δείξει ότι το stop-motion animation σε συνδυασμό με την παραγωγή βίντεο, ως ένα εναλλακτικό εργαλείο μάθησης, οδήγησε τα παιδιά σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε σύγκριση με την παραδοσιακή διδασκαλία στην τάξη.