ΗΗ α νάπτυξη τ ου ε μπορίου μ ετασχηματίζει τη γ αλλική κ οινωνία. ΗΗ α στική τ άξη κ αθίσταται ρ υθμιστικός παράγοντας ε ξελίξεων. ΗΗ γ αλλική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Liberté, egalité, fraternité
Advertisements

Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
ΖΩΗ με ΝΟΗΜΑ.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Τέχνη είναι η αδιάκοπη προσπάθεια να συναγωνιστούμε την ομορφιά των λουλουδιών, χωρίς ποτέ να το κατορθώνουμε. Μ. Σαγκάλ Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας.
Ορισμός Ιμπρεσιονισμού : Ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα. Αν και αρχικά καλλιεργήθηκε στο χώρο.
ΤΖΑΝΕΙΟ. Το «Τζάνειο» Γενικό Νοσοκομείο Πειραιώς ιδρύθηκε με δωρεά του εμπόρου Νικήτα Τζάννε (Κύθηρα 1801-Πειραιάς 1864). Με τη διαθήκη του άφησε όλη.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
E RASMUS E RASMUS + Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καλύπτει τους τομείς της Εκπαίδευσης, της Κατάρτισης, της.
Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Ομάδα: Τέχνη & Πολιτισμός
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Διδάσκων: Αστέρης Πλιάκος
Ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και προβλήματα δημοκρατίας
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
Βασικές έννοιες.
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Η κρίση στους κόλπους της δυτικής χριστιανοσύνης
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ Βιολέτα Χαρμαντά Αντωνία Χρόνη
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
H Αποκορύφωση και η αμφισβήτηση
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑ :Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΚΛΩΝΤ ΜΟΝΕ
Η ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου.
Cliquez pour changer de page
Ενότητα # 6: ΓΑΛΛΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
ΕΠΕ – Εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης
Βουβός Κινηματογράφος
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Κεφάλαιο 2ο Η Ευρώπη του Μεσαίωνα
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Ενότητα 4.3 Κάπνισμα – οινόπνευμα.
Η εποχή των επαναστάσεων
Από τον αιθέρα στη θεωρία πεδίων
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ) δημιουργοσ: ΙΩΑΝΝΑ ΟΡΦΑΝΟΥΔΑΚΗ
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Ισόθερμες μεταβολές Ισόχωρες μεταβολές Ισοβαρείς μεταβολές
Νίκος Καζαντζάκης
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σοφία Χαντζή.
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία
Erasmus Το Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Νεολαία και Αθλητισμό Ανδρούλα Παπαναστασίου Διευθύντρια ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
Σημειολογική μέθοδος Θεωρίες ως προϋποθέσεις για τη σημειολογική ιστοριογραφία της τέχνης: Σημειωτική - Σημειολογία & Στρουκτουραλισμός = Φιλοσοφική θεωρία.
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΗ α νάπτυξη τ ου ε μπορίου μ ετασχηματίζει τη γ αλλική κ οινωνία. ΗΗ α στική τ άξη κ αθίσταται ρ υθμιστικός παράγοντας ε ξελίξεων. ΗΗ γ αλλική κ οινωνία π αραμένει φεουδαρχική κ αι α ριστοκρατική.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΛΗΡΟΣ (μόνο ο ανώτερος). Απολαμβάνει προνόμια 0,5% του πληθυσμού ΕΥΓΕΝΕΙΣ (Αυλής & Επαρχίας) Απολαμβάνει προνόμια 1,5 % του πληθυσμού ΤΡΙΤΗ ΤΑΞΗ (επωμιζόταν το σύνολο των φόρων) 98% του πληθυσμού

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (1) Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ « Το Κράτος είμαι εγώ » Πορτραίτο του Λουδοβίκου ΙΣΤ΄ κατά την περίοδο της βασιλείας του

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (2) Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΚΛΗΡΟΣ

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (3) ΟΙ ΕΥΓΕΝΕΙΣ

Ζούσαν μ ια ά νετη ζ ωή μ ε δ ιασκεδάσεις …

… και πολύβουα κυνήγια …

… ενώ β άσιζαν τα ε ισοδήματά τους στην εκμετάλλευση μεγάλων ε κτάσεων γης.

Κι όλα αυτά στις πλάτες της Τρίτης Τάξης

ΑΣΤΟΙ: Βιομήχανοι, Βιοτέχνες, Έμποροι, Τραπεζίτες ΑΠΛΟΙ ΙΕΡΕΙΣ (κατώτερος κλήρος) Υπάλληλοι – Φτωχολογιά των πόλεων ΑΓΡΟΤΕΣ: Μικροϊδιοκτήτες – Δουλοπάροικοι στα κτήματα των ευγενών ΤΡΙΤΗ ΤΑΞΗ

Εκπρόσωποι Τ ρίτης Τ άξης

ΑΑριστοκρατία : διατηρεί τον έ λεγχο τ ου κ ρατικού μηχανισμού παρεμποδίζοντας τ ην ελεύθερη ο ικονομική δραστηριότητα. ΑΑστική Τ άξη : δ εν έ χει πολιτική ε ξουσία. ΛΛαός : Έ ντονη δυσαρέσκεια ( ακρίβεια & φορολογία ) Γκραβούρα εποχής

 Γαλλία : Χώρα αγροτική  Καθηλώνεται στο δευτερογενή τομέα.  Πολλαπλασιάστηκαν οι κρατικές δαπάνες ( σπατάλες αυλής - πόλεμοι ).  Επταετής Πόλεμος ( ): Η Γαλλία χάνει τον Καναδά και αρκετές αμερικανικές κτήσεις της. Το δημόσιο χρέος εκτοξεύεται στα ύψη. Δουλοπάρικος ( Ανήκει στην Τρίτη τάξη )

 Ενδιαφέρεται λίγο για την διακυβέρνηση της χώρας.  Κληρονόμησε τεράστια χρέη από τον πατέρα του.  Turgot: απόπειρα φορολογικής μεταρρύθμισης.  Nekker: οι δημοσιονομικοί χειρισμοί απέτυχαν να μειώσουν το δημόσιο χρέος.  Calonne: εισηγήθηκε οικονομικές μεταρρυθμίσεις.

 Σπαταλούσε τεράστια ποσά σε ολονύχτια πάρτυ και χαρτοπαιξίες.  Ξόδευε πάρα πολλά χρήματα για ζητήματα μόδας, κομμώσεις και πολυτελή κοσμήματα τη στιγμή που ο λαός του Παρισιού πέθαινε από την πείνα.  Ιστορική φράση που της αποδίδεται : « Αν δεν έχει ψωμί ο λαός, ας φάει παντεσπάνι ». Η Μαρία Αντουανέτα το 1787

ΟΟι ε υγενείς ε πανέφεραν ξεχασμένα φ εουδαρχικά προνόμια. ΔΔε δ έχθηκαν π ροτάσεις Turgot κ αι Nekker γ ια περιορισμό τ ης β ασιλικής χορηγίας κ αι φ ορολόγησή τους. ΗΗ Ε κκλησία συγκατάνευσε ( άλλωστε πολλοί η γέτες τ ης ή ταν ευγενικής κ αταγωγής ) Charles de Calonne ( ). Πρότεινε να φορολογηθεί η περιουσία.

Ο βασιλιάς αναρωτιέται που είναι τα χρήματα των φόρων. Ο οικονομολόγος Νεκέρ απαντά : « Εκεί ήταν την τελευταία φορά που κοίταξα ». Ο Κλήρος και οι Ευγενείς στο βάθος καθώς φυγαδεύουν τα χρήματα αποκαλύπτουν ότι εκείνοι τα έχουν !

 5 Μαΐου 1789: Συνέλευση Γενικών Τάξεων -50% Κληρικοί & Ευγενείς, 50% Τρίτη Τάξη - Οι τελευταίοι διαπιστώνουν πως μόνο αυτοί θα πληρώσουν τους νέους φόρους.  1 Ιουνίου 1789: αυτοανακηρύσσονται « Εθνική Συνέλευση » καθώς εκπροσωπούν το 98% των Γάλλων.  20 Ιουνίου 1789: Όρκος του Σφαιριστηρίου. Τα μέλη της Εθνοσυνέλευσης από φόβο μήπως συλληφθούν ανακηρύχθηκαν απαραβίαστα. Ο βασιλιάς αναγκάστηκε να υποχωρήσει ( επρόκειτο στην ουσία για μια κίνηση τακτικής από μέρους του ) Η Συνέλευση των Γενικών Τάξεων (5/05/1789)

Τα 577 μέλη τής Εθνοσυνέλευσης ορκίστηκαν να μην αποχωρήσουν αν δεν συντάξουν σύνταγμα. Η Συνέλευση μετατράπηκε σε Συντακτική. Όρκος του Σφαιριστηρίου

 Η έλλειψη τροφίμων και οι παρασκηνιακές κινήσεις του βασιλιά προκαλούν αγανάκτηση.  Οργισμένοι πολίτες οπλισμένοι καταλαμβάνουν τη Βαστίλη για να ελευθερώσουν τους αντιφρονούντες φυλακισμένους.  Παράλληλα όλο και περισσότερες περιοχές στην ύπαιθρο της Γαλλίας επαναστατούν. 7 φυλακισμένοι και λίγα όπλα βρίσκονταν στη Βαστίλη τον Ιούλιο του 1789

« Κατάληψη της Βαστίλης » του Jean Houel

Η Συντακτική Συνέλευση ανακοινώνει την κατάργηση των προνομίων.

 « Οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και έχουν τα ίδια δικαιώματα ».  « Το έθνος είναι αποκλειστική πηγή κάθε εξουσίας ».  Ελευθερία λόγου και έκφραση σκέψης.  Ανεξιθρησκία.  Δικαίωμα στην ελευθερία, ιδιοκτησία, ασφάλεια και αντικατάσταση στην καταπίεση. Ελευθερία – Ισότητα – Δικαιοσύνη Η Διακήρυξη κυκλοφόρησε ευρύτατα στη Γαλλία και ολόκληρη την Ευρώπη

ΟΟκτώβριος 1789: Ο Λ ουδοβίκος και η ο ικογένειά τ ου υ πό τ ην επιτήρηση τ ων ε παναστατών. 220 Ι ουνίου 1791: Ο Λ ουδοβίκος συλλαμβάνεται ε νώ π ροσπαθούσε να δ ραπετεύσει α πό τ η χ ώρα. ΣΣεπτέμβριος : Ο Λ ουδοβίκος αποδέχεται τ ο ν έο Σ ύνταγμα τ ου Σ υνέρχεται ν έα Ν ομοθετική Συνέλευση π ου ε λέγχεται α πό τ ους Γιρονδίνους. ΑΑπρίλιος 1792: Κ ήρυξη π ολέμου κατά Α υστρίας κ αι Π ρωσίας, π ου στηρίζουν τ ον Λ ουδοβίκο. ΑΑύγουστος 1792: Κ ατάληψη ανακτόρου Κ εραμεικού. Υ πό επιτήρηση ο β ασιλιάς. Α νάθεση εκτελεστικής ε ξουσίας σ ε συμβούλιο υ πό τ ον Δ αντόν. Οπλισμένες γ υναίκες β αδίζουν ε ναντίον των α νακτόρων τ ων Β ερσαλλιών (5 Ο κτωβρίου 1789)

 Εγκαθιδρύει τη Συνταγματική Μοναρχία.  Το έθνος ανακηρύχθηκε κυρίαρχο.  Δικαίωμα ψήφου αναγνωρίστηκε σε όσους κατείχαν περιουσία και πλήρωναν φόρους.  Ως νομοθετικό σώμα ορίστηκε η Νομοθετική Συνέλευση ( Βουλή ) που θα προέκυπτε από εκλογές.  Η εκτελεστική εξουσία ανατέθηκε στο βασιλιά και σε έξι υπουργούς.  Η δικαστική εξουσία κηρύχθηκε ανεξάρτητη.

 Γιρονδίνοι : Σχηματίζουν την πρώτη κυβέρνηση και κηρύττουν τον πόλεμο κατά της Αυστρίας και Πρωσίας (20 Απριλίου 1792)  Ιακωβίνοι : ριζοσπάστες επαναστάτες που ζητούν την κατάλυση της βασιλικής εξουσίας. Οι sans-culottes της Τρίτης Τάξης αξιώνουν την έκπτωση του βασιλιά.

ΟΟι ή ττες σ τον π όλεμο κατά τ ης Α υστρίας - Πρωσίας ΗΗ ύ ποπτη σ τάση τ ου βασιλιά & ΗΗ π είνα Προκαλούν ε ξέγερση τ ου λαού τ ου Π αρισιού Ο βασιλιάς κηρύσσεται ΕΚΠΤΩΤΟΣ : Ε ξέγερση Π αρισιού

 Ανέθεσε την εκτελεστική εξουσία σε συμβούλιο με επικεφαλής τον Δαντόν, στέλεχος της πολιτικής λέσχης των Κορδελιέρων.  Αναγνώρισε σε όλους τους άνδρες πολιτικά δικαιώματα ( θέσπιση καθολικής ψηφοφορίας ).  Δήμευσε τις περιουσίες των αριστοκρατών που είχαν διαφύγει στο εξωτερικό.  Θέσπισε το διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους.  Κήρυξε την πατρίδα σε κίνδυνο. Georges-Jacques Danton ( )

 Σεπτέμβριος 1792: Νίκη κατά των Πρώσων στο Βαλμί σώζει την Επανάσταση.  21 Σεπτεμβρίου 1792: Κατάργηση Μοναρχίας - Εγκαθίδρυση Αβασίλευτης Δημοκρατίας.  Ιανουάριος 1793: Καταδίκη και αποκεφαλισμός του Λουδοβίκου.  Συνέχιση του πολέμου κατά Βελγίου.  Συνασπισμός ευρωπαϊκών κρατών εναντίον της Γαλλίας.  Αντεπαναστατικές εξεγέρσεις στο εσωτερικό της Γαλλίας και επιδείνωση της οικονομικής κατάστασής της.  Έκτακτα μέτρα και επιτροπές.  Σύσταση επαναστατικής κυβέρνησης - Περίοδος τρομοκρατίας. « Θάνατος του Μαρά » του Antoine Weerts

 Κατήργησε τη μοναρχία (21 Σεπτεμβρίου 1792)  Εγκαθίδρυσε αβασίλευτη δημοκρατία.  Υιοθέτησε νέο ημερολόγιο ( άρχισε έτσι το Ι έτος της Δημοκρατίας (1793)).  Καταδίκασε σε αποκεφαλισμό το βασιλικό ζεύγος.  Αποφάσισε τη συνέχιση του πολέμου.  Σύστησε επιτροπές. Η Μαρία Αντουανέτα λίγο πριν την εκτέλεσή της,

Μετά την καταδίκη του σε θάνατο εκτελέστηκε στη λαιμητόμο - Ιανουάριος 1793

 Ηγετική φυσιογνωμία των Ιακωβίνων - Επικεφαλής των Ορεινών.  Σχημάτισε Επαναστατική Κυβέρνηση.  Το όνομά του συνδέθηκε με την περίοδο της Τρομοκρατίας.  Τελικά, βρέθηκε στο στόχαστρο και η Συμβατική αποφάσισε να τον εκτελέσει μαζί με 20 συνεργάτες του (28 Ιουλίου 1794).

ΑΑναδιοργάνωσε τ ο σ τρατό - Ισχυρό ό πλο α πέναντι σ τους εχθρούς τ ης ε πανάστασης ( εσωτερικούς κ αι εξωτερικούς ). ΔΔιέταξε σ το ό νομα τ ης προστασίας τ ης επανάστασης τ ην ε κτέλεση με σ υνοπτικές δ ιαδικασίες π ερίπου α νθρώπων που θ εωρήθηκαν ύ ποπτοι γ ια αντεπαναστατική δ ράση ( περίοδος τ ρομοκρατίας ). ΗΗ χ ριστιανική θ ρησκεία αντικαταστάθηκε α πό τ ην λατρεία τ ου Α νώτατου Όντος. ΔΔόθηκαν ν έα ο νόματα σ τους μήνες. Πολλοί οδηγήθηκαν στη λαιμητόμο την περίοδο της τρομοκρατίας.

ΤΕΛΟΣ Επιμέλεια : Ελένη Νασιώτη, ΠΕ 02