Τουρκική παροιμία Στο πλαίσιο της σύγχρονης εποχής, όπου πολιτισμοί και παραδόσεις διασχίζουν τα εθνικά σύνορα της κάθε χώρας και αναμιγνύονται,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ. Αρχαίο ελληνικό θέατρο Θεός Διόνυσος Διθύραμβος Αρχαίο δράμα Αριστοτέλης Αρίωνας Θέσπης.
Advertisements

Ορισμός Ιμπρεσιονισμού : Ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα. Αν και αρχικά καλλιεργήθηκε στο χώρο.
ΤΖΑΝΕΙΟ. Το «Τζάνειο» Γενικό Νοσοκομείο Πειραιώς ιδρύθηκε με δωρεά του εμπόρου Νικήτα Τζάννε (Κύθηρα 1801-Πειραιάς 1864). Με τη διαθήκη του άφησε όλη.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
E RASMUS E RASMUS + Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καλύπτει τους τομείς της Εκπαίδευσης, της Κατάρτισης, της.
Εκπαιδευτικός ερευνητής Εαρινό εξάμηνο
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Η γυναίκα στην αρχαιοτητα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ: ΠΕΙΡΑΙΩΣ- ΓΚΑΖΙ
Μαργαρίτα Παπαδάκη – Άννα Τσακάλη
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΔΕΠ-Υ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 5η: Αἰωνιότητα ΙΙΙ Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ..
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ κΑΙ ΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ καρολινα κορωνακου-παξιμαδη β’3.
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ»
Η εικονομαχία αποτελεί να θεολογικό λατρευτικό ζήτημα που συντάραξε τη ζωή της βυζαντινής αυτοκρατορίας ολόκληρο τον 8ο και τις αρχές του 9ου μ.Χ. αιώνα.
ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ζητειται ελπισ – το ποταμι αντωνησ σαμαρακησ
Διδάσκων: Αστέρης Πλιάκος
Ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και προβλήματα δημοκρατίας
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕ ΣΑΠΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ «Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ»
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Βραβευμένοι Επιστήμονες που έσωσαν την ζωή μας
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
Προτυπο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνησ μαθημα: θρησκευτικα
Το πένθος στην σύχγρονη Ελλάδα και στην Αρχαιότητα
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΄Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αντισημιτισμός Μάθημα: Θρησκευτικά Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Κοκομπάια
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Μάλτα Μαθήτρια : Διονυσία Θωμά Τάξη : Β΄2
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα.
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Εργασία Γυναίκες Στην Γαλλική Επανάσταση
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
ΒΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ Γ2 ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ν. ΣΜΥΡΝΗ ΥΠ.ΚΑΘ.Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
«ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ» ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
Ενότητα 4.3 Κάπνισμα – οινόπνευμα.
Ο Άνθρωπος ως Διάκονος του Πλησίον
Η αγιογραφία στους καθολικούς ναούς
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Η παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ στα σχολεια.
Μέλλου Χριστίνα Μπέτσης Γιώργος Οικονόμου Ευαγγελία Χάμζα Κλέιτον
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σοφία Χαντζή.
Erasmus Το Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Νεολαία και Αθλητισμό Ανδρούλα Παπαναστασίου Διευθύντρια ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Το Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τουρκική παροιμία

Στο πλαίσιο της σύγχρονης εποχής, όπου πολιτισμοί και παραδόσεις διασχίζουν τα εθνικά σύνορα της κάθε χώρας και αναμιγνύονται, οι διατροφικές συνήθειες αποτελούν ένα από τα κυριότερα στοιχεία πολιτιστικής έκφρασης που καθορίζουν την πολιτιστική ταυτότητα.

 Η Τουρκία χαρακτηρίζεται από ένα ποικιλόμορφο πολιτισμό που σχηματίστηκε από επιρροές άλλων.(ρωμαϊκό, βυζαντινό και αρχαίο ελληνικό )  Τα γνωστά παζάρια ή μεγάλες αγορές της Τουρκίας με έντονη τη μυρωδιά από τα μπαχαρικά είναι σημεία όπου συναντώνται τα διάφορα στοιχεία των πολιτισμών αλλά μαρτυρούν και τη νομαδική ζωή που είχαν οι τουρκικές φυλές προτού σχηματίσουν τον σημερινό ενιαίο πολιτισμό.

 Oι Tούρκοι ήδη από τον 15ο αιώνα ενσωματώνουν το ψάρι στη διατροφή τους όπως και τη περίφημα σάλτσα των Βυζαντινών τον "γάρον" (βλέπε η διατροφή στο Βυζάντιο), παραμένουν όμως αρνητικοί σε διάφορα είδη θαλασσινών όπως τα οστρακοειδή και τα μαλάκια

Οι Τούρκοι και οι Έλληνες ως αιχμάλωτοι τους εχουν παρομοιες αλλα και διαφορετικες διατροφικες συνηθειες. Ας εξετάσουμε τις διαφορές:

1)Οι Έλληνες-χριστιανοί επιλέγουν ως στερεότυπο φαγητό τις σουπιές και το χαβιάρι. Οι Τούρκοι μουσουλμάνοι προτιμούν τον καφέ και το πιλάφι.

2) Το ψητό κρέας (κεμπάπ) και τα ψητά κοτόπουλα αποτελούσαν για τους Οθωμανούς κύρια τροφή, από την άλλη οι χριστιανικοί πληθυσμοί του Πέραν (περιοχή της Κωνσταντινούπολης) ψάρευαν ψάρια, τα καθάριζαν, τα τηγάνιζαν και στη συνέχεια τα πωλούσαν στους Τούρκους

1) Οι 'Ελληνες γευματιζουν με τους Τούρκους. Κάθονται στο ίδιο τραπέζι, με την προϋπόθεση να μη περιλαμβάνει χοιρινό κρέας που το απαγορεύει η θρησκεία τους, καθώς επίσης λαγούς, βατράχια, χελώνες και σαλιγκάρια. Οι Έλληνες έχουν υιοθετήσει το χαμηλό στρογγυλό τραπέζι των Τούρκων (sofra- σοφράς), καθώς και τα καρεκλάκια (σκαμνάκια) ή μαξιλάρια.

Οι πιστοί ακολουθούν το ιερό Κοράνι στην διατροφή τους, που απαγορεύει ρητά: 1)Την κατανάλωση χοιρινού και όλων των παραγώγων του. 2) Το αλκοόλ. 3)Ψωμί και ζύμη που έχουν ξηρή μαγιά. Οι παραπάνω τροφές θεωρούνται «ακάθαρτες» και ονομάζονται «haram».

Οι τροφές που επιτρέπονται ονομάζονται «halal» δηλαδή όσες δεν ανήκουν στις απαγορευμένες. Η μαγειρική των Τούρκων έχει επηρεαστεί και προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά δεδομένα αλλά έχουν διατηρηθεί και διατροφικές συνήθειες του παρελθόντος τις οποίες θα εξετάσουμε αργοτερα.

 Η Τουρκία ήδη από την Τουρκοκρατία έχει υιοθετήσει διατροφικές συνηθείες των Ελλήνων -και όχι μόνο- συνθέτοντας έτσι τον σημερινό πολιτισμό,την ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων, καθώς η διατροφή αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την ολοκλήρωση ενός πολιτισμού.

ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Το Ramadan-Ραμαζάνι είναι η κυριότερη νηστεία των Τούρκων που διαρκεί ένα μήνα. Απαγορεύεται μέχρι την δύση του ηλίου η κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής ή ποτού ακόμα και νερού.

 1.Το Σουχούρ πρίν την ανατολή του ηλίου.  2.Το Ιφτάρ μετά την δύση του ηλίου. Πρίν την ανατολή και μετά την δύση οι πιστοί μπορούν να φάνε ό,τι επιθυμούν εκτός των «haram». Παραδοσιακά το τραπέζι περιλαμβάνει χουρμάδες.

 Πρωτοεμφανίστηκε στην κοινωνία το 1554 σε καφενεία.  Σταδιακά η κατανάλωση του αυξήθηκε.  Έχει ιδιαίτερη γεύση καιμάκι,άρωμα,τρόπο ετοιμασίας,προσφοράς.  Είναι γνωστός παγκοσμίως ως «Μεχμέτ Εφεντή».  Θεωρείται πολιτιστική κληρονομιά της Τουρκίας.

 Αντιμετωπίζει τις πέτρες στην χολή.  Αντικαταθλιπτικό.  Βελτιώνει την μνήμη.  Αντικαρκινικό.  Αντιοξειδωτικό.  Τονώνει τον μεταβολισμό.

 Το τσάι αποτελεί υποχρεωτικό μέρος του πρωινού φαγητού αλλά καταναλώνεται οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

 Τόνωση ανοσοποιητικού.  Προστατεύει την καρδιά.  Προλαμβάνει ιώσεις ή κρυολογήματα.  Χαρίζει λαμπερό χαμόγελο.

 Το σουλτζούκ λουκούμ σερβίρεται σε καφενεία αλλά και σε μοναστήρια.Δεν λείπει ποτέ από το παραδοσιακό τουρκικό νοικοκυριό.

 Χρησιμοποείται για να δώσει άρωμα στα φαγητά.Είναι διαδεδομένο σε ανατολικές χώρες κυριώς.

 Τονώνει την καρδιά ως αφέψημα.  Μειώνει τις ταχυπαλμίες.  Αντιμετωπίζει την ανορεξία.  Αντιμετωπίζει πόνους περιόδου  Αυξάνει την έκκριση γάλακτος κατά τν θηλασμό.

 Κοκορέτσι  Ιμάμ Μπαιλντί  λουκούμια  Σουτζουκάκια  Ντολμαδάκια γιαλαντζί  Κεμπάπ  Μπακλαβάς  Μαύρο τσάι

Jean Anthelme Brillat-Savarin γαλλος περιωνυμος μπον βιβερ.

 IOxt5M

 Λεχουρίτης Ιωάννης.  Παπαγεωργίου Αγγελική.

 «Η τροφή μου το φάρμακο μου»  post.htmlhttp://gastronomion.blogspot.gr/2013/06/blog- post.html  instant&ion=1&espv=2&ie=UTF- 8#q=%CF%80%CE%B1%CF instant&ion=1&espv=2&ie=UTF- 8#q=%CF%80%CE%B1%CF  E%BC%CE%B1%CE%B6%CE%AC%CE%BD%CE%B9

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ