1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων με τη μορφή υποδειγματικής διδασκαλίας στα σχολεία Παιδαγωγικής Ευθύνης 2013 Θέμα: Ερευνητικές εργασίες:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Jigsaw: Τί είναι;.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Νέο Λύκειο / μέθοδος Project
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ερευνητικές Εργασίες Project
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων με τη μορφή υποδειγματικής διδασκαλίας στα σχολεία Παιδαγωγικής Ευθύνης 2013 Θέμα: Ερευνητικές εργασίες: βασικά σημεία κατανόησης & μεθοδολογίας Δρ Γιώτα Τηγανούρια Σχολ. Σύμβουλος Μουσικής Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης

έρευνας Η σημασία της έρευνας στη ζωή του ανθρώπου

ΣΤΟΧΟΙ των ερευνητικών εργασιών Οι μαθητές μικροί “ επιστήμονες- ερευνητές” προβληματισμός για θέματα της καθημερινότητας- τοπική κοινωνίας συνεργασία, σκέψη, αναστοχασμός, κρίση, υπευθυνότητα Οι εκπ/κοί εξελίσσονται, αυτοσχεδιάζουν αξιοποιούν τα προσόντα τους και ξεπερνούν τα στενά όρια της επιστήμης συνεργαζόμενοι με άλλα γνωστικά αντικ.

ΣΥΧΓΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Α. Δ ιερευνητική προσέγγιση της μάθησης Β. Διεπιστημονική συνεργασία- Διαθεματικότητα Γ. Διαφοροποιημένη μάθηση Δ. Ομαδοσυνεργατική μάθηση

Α. Δ ιερευνητική προσέγγιση της μάθησης Θέτω ερωτήματα Χρήση μεθοδολογικών εργαλείων – απαντήσεις Λύση προβλημάτων Λήψη δύσκολων αποφάσεων Βαθιά επίγνωση δεδομένων Αυτονομία σκέψης Παραγωγή νέας γνώσης Μέσω της φθίνουσας καθοδήγησης

Φθίνουσα καθοδήγηση σημαίνει: Αρχικά παροχή βασικών πληροφοριών Έπειτα οι μαθητές καλούνται να: συγκρίνουν, επεξηγήσουν, ερμηνεύσουν, γενικεύσουν, προβλέψουν, προγραμματίσουν, ιεραρχήσουν, κατηγοριοποιήσουν, αναδείξουν, αναθεωρήσουν… Έπειτα: επιβραβεύονται εμψυχώνονται, προτρέπονται...

Μεθοδολογικά εργαλεία : Πρωτογενής πηγές: ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, δημοσκοπήσεις Δευτερογενής πηγές: βιβλιογραφία (άρθρα, επιστημονικά περιοδικά,βιβλία ) πείραμα, περιγραφική εξήγηση συνθηκών εργαστηρίου

Β. Διεπιστημονική συνεργασία- Διαθεματικότητα Η προσέγγιση ενός θέματος από πολλές και διαφορετικές οπτικές γωνίες και γνωστικά αντικείμενα ώστε να αποκτήσουμε μια ολιστική θεώρηση της γνώσης π.χ. το νερό για τη χημεία, τη βιολογία, τη φύση, την ποίηση κ.ά.

Γ. Διαφοροποιημένη μάθηση: Ο διαφορετικός τρόπος αντίληψης των πραγμάτων Οι ερευνητικές εργασίες παρέχουν πολλές δυνατότητες διαφοροποιημένης μάθησης: Ομάδες- υποομάδες Συλλογή επεξεργασία πληροφοριών Μεθοδολογικά εργαλεία Αναπαράσταση κοινοποίηση της νέας γνώσης

Δ. Ομαδοσυνεργατική μάθηση: η παιδαγωγική αρχή της συνεργασίας των μαθητών Ενεργοποιεί τα μαθησιακά κίνητρα Καλλιεργεί την κριτική και δημιουργική σκέψη Ανάπτυξη ικανοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας, δημοκρατικής συμπεριφοράς Αίσθημα ικανοποίησης από τη σχολική εργασία

Θεματολογία ερευνητικών εργασιών 1. βαθύτερη κατανόηση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου (π.χ. Η κοινωνία των μελισσών) 3. Η κατασκευή ποικίλης φύσης αντικειμένων και συστημάτων (π.χ. ενός φωτοβολταικού) 4. Η καλλιτεχνική έκφραση (πχ. οργάνωση μιας παράστασης) 5. Ο συνδυασμός σκοπών από τους παραπάνω 2.Επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων σε προβληματικές καταστάσεις ( π.χ. η χρήση των υδατίνων πόρων στη γη,

Θεματολογία με βάση την επιστημονική ταυτότητα του θέματος 1. Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες 3. Τέχνες και Πολιτισμός 4. Περιβάλλον και Αειφορία 2. Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά και Τεχνολογία

Τρόπος Πραγματοποίησης Ερευνητικών Εργασιών 1. Καθορισμός θέματος- υποθεμάτων 2. Χωρισμός της τάξης σε ομάδες 3-6 ατομ 3.Γενικός προβληματισμός - Μεθοδολογία 4. Αναλυτικός χρονικός προγραμματισμός 5.Συλλογή πληροφοριών – Αποδελτίωση 6.Επεξεργασία δεδομένων- Ερμηνεία 7.Παράδοση – Παρουσίαση εργασίας

1.Καθορισμός θέματος & υποθεμάτων Γ ίνεται σταδιακά μέχρι τέλους Ολιστική προσέγγιση του θέματος: Προσεγγίζω ένα θέμα από πολλές πλευρές π.χ. οι εξαρτησιογόνες ουσίες από βιομηχανική πλευρά, κοινωνική, οικονομική, ηθική- πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου Αντιπροσωπευτικούς τίτλους : πολλοί τρόποι να διατυπωθεί ένα τίτλος Ανάπτυξη και συζήτηση των δεδομένων του θέματος

2.Φτιάχνουμε Ομάδες των 3-6 ατόμων Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ερευνήσει ένα υπο-θέμα και να παρουσιάζει κάθε φορά τα στοιχεία που συνέλεξε στην τάξη, γίνονται συζητήσεις και αλληλοενημερώσεις... Προϋποθέσεις για αυτό είναι: 1. να ακούμε προσεχτικά τις παρουσιάσεις των άλλων ομάδων 2. να κρατάμε σημειώσεις, να ζητούμε διευκρινήσεις 3. να ζητούμε διευκρινήσεις

3.Γενικός προβληματισμός- Μεθοδολογία Σκέψεις για το θέμα Κεντρικά ερωτήματα ποιος; που; πότε; πώς; Γιατί; Σκοποί έρευνας Διαστάσεις που θα πάρει Σύνολο δράσεων Αναζήτηση πληροφοριών Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη Παρατήρηση Ανάλυση περιεχομένου Τεστ - πειράματα Βιβλιογραφία Προσωπικό Ημερολόγιο - Φάκελος

Αναλυτικός Χρονικός Προγραμματισμός - Χρονοδιάγραμμα 14 εβδομαδιαίες συναντήσεις - Ακριβής υπολογισμός των δράσεων - Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για κάθε μια ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, αρχεία, βιβλιογραφία, άρθρα, προσωπικό ημερολόγιο, ατομικός φάκελος, τακτικές παρουσιάσεις στην τάξη - Υπεύθυνοι για την τήρηση χρονοδιαγραμμάτων

4. Συλλογή δεδομένων - πληροφοριών- Αποδελτίωση Πρωτογενείς πηγές αρχειακό υλικό οι συνεντεύξεις βάσεις στατιστικών δεδομένων οι δημοσκοπήσεις τα μουσεία τα εργασ. πειράματα οι κατασκευές οι καλλιτεχν. συνθέσεις Δευτερογενείς πηγές Βιβλία επιστημονικά και λογοτεχνικά άρθρα δημοσιογραφικά κείμενα διαδικτυακές βάσεις βιβλιογραφίας Σχολικά βιβλία έντυπα

5. Επεξεργασία Δεδομένων Ανάλυση Ερμηνεία Συγκρίσεις Αξιολογικές κρίσεις Γενικεύσεις Συμπεράσματα Σκοπός η βαθύτερη κατανόηση της υπάρχουσας γνώσης αλλά και η παραγωγή νέας

7. Παράδοση & Παρουσίαση εργασίας Φάκελος ΕΕ περιέχει: Έκθεση ΕΕ Ερευνητικά εργαλεία: ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, διάφορα παραστατικά, φυλλάδια, φωτογραφίες κ.ά. Παρουσίαση της ΕΕ σε ειδική Ημερίδα στο τέλος του τετραμήνου

Προϋποθέσεις για τη Λειτουργικότητα της Ομάδας Επικοινωνία Έκφραση Συνεργασία Κοινή μεθοδολογία Καλή σύνθεση Προσωπ. Ενδιαφέρον Αλληλεξάρτηση Υπευθυνότητα Προσωπικό ημερολόγιο- Ατομικός φάκελος Τακτική σύντομη έκθεση κάθε ομάδας Συναντήσεις με κάθε ομάδα ξεχωριστά Κλίμα συνεργασίας -Συλλογικό πνεύμα

«Συμβόλαιο» μεταξύ μαθητών/ εκπαιδευτή Δεσμεύσεις για: Καλή προετοιμασία Τήρηση χρονοδιαγραμμάτων Ενεργή συμμετοχή με επιχειρήματα, ιδέες, προτάσεις Βοηθάμε τους αδύναμους Ενθαρρύνουμε τις θετικές προσπάθειες Συνέπεια – υπευθυνότητα Εγώ / Εμείς

Ξεκάθαροι όροι του “Συμβολαίου” με σκοπό την εκπόνηση υψηλής ποιότητας εργασιών.

Αξιολόγηση με βάση: Τα αποτελέσματα της ΕΕ διαδικασία της έρευνας, περιεχόμενο της ερευνητικής έκθεσης, γλώσσα και τη δομή Συγκρότηση και πληρότητα της δημόσιας παρουσίασης και υποστήριξης της ΕΕ Προσωπικό ημερολόγιο- ατομικό φάκελο του κάθε μαθητή Συμμετοχή σας σε όλες τις διαδικασίες ολοκλήρωσης της ΕΕ

Αξιολογούνται: Ο προγραμματισμός τα ερευνητική ερωτήματα, οι πηγές των δεδομένων, η μεθοδολογία, τα συμπεράσματα, η χρήση ΤΠΕ, η πρωτοτυπία, η επιστημονικότητα, η αιτιολόγηση, η ερμηνεία, η αξιοποίηση αποτελεσμάτων, η στοχαστικοκριτική θεώρηση, οι γνώσεις, οι έννοιες, οι γενικεύσεις και τα εννοιολογικά σχήματα, ορθότητα και η πληρότητα των παραπάνω, η Δομή

Το κλίμα διεξαγωγής των ΕΕ ● Δημιουργικότητας ● Χαράς ● Έκφρασης ● Καλλιέργεια της σκέψης ● Ατομικός και συλλογικός αγώνας για βελτίωση των επιδόσεών και της πνευματικής ολοκλήρωσής μας

Προτεινόμενα θέματα: «Οι εξαρτησιογόνες ουσίες» «Σχολική πειθαρχία» “Ενδοσχολική βία” “Τοπική ιστορία: Η Ιστορία του σχολείου μου”