1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Advertisements

Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
Στάδια της επιστημονικής έρευνας (1) – θεωρητικό μέρος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Παρατηρήσεις 1ης Εργασίας – Οδηγίες Εκπόνησης 2ης Εργασίας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 3η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Που και πως ψάχνουμε.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review

2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει στο ήδη υπάρχουν βιβλιογραφικό- αρθρογραφικό υλικό, να φιλτράρει τις αναφορές του και να επιλέγει να παρουσιάσει εκείνες μόνο τις πληροφορίες οι οποίες είναι απόλυτα σχετικές με το διερευνώμενο θεματικό του πεδίο.

3 Γιατί η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση αποτελεί τη βάση της ακαδημαϊκής εργασίας;  Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας θα πρέπει να αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία οικοδομείται οποιαδήποτε ακαδημαϊκή εργασία.  Καμία ακαδημαϊκή έρευνα δεν ξεκινά από μηδενική βάση.  Θα πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος και πλάτος τι έχουν οι άλλοι ερευνητές-επιστήμονες καταγράψει ή ακόμα ποια ερευνητική διαδρομή έχουν ακολουθήσει.

4 Γιατί η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση αποτελεί τη βάση της ακαδημαϊκής εργασίας;  Οφείλει επομένως ο φοιτητής αναλαμβάνοντας τη συγγραφή της πτυχιακής του εργασίας να μελετήσει τι έχουν βρει οι άλλοι ερευνητές μελετώντας τον ίδιο θεματικό χώρο, τι κενό στην υπάρχουσα γνώση έχουν εντοπίσει, τι ερευνητική διαδρομή έχουν ακολουθήσει κ.λπ.  Δηλαδή να κατανοήσει και να αναπτύξει σε βάθος το χώρο του ενδιαφέροντός του.

5 Δομή της Βιβλιογραφίας  Η βιβλιογραφία που θα επιλέγει για να χρησιμοποιηθεί σε μια πτυχιακή εργασία θα πρέπει να βοηθάει τον φοιτητή να κάνει περιγραφή και κριτική ανάλυση γύρω από τις απόψεις άλλων συγγραφέων.  Σχεδιάζοντας τη βιβλιογραφία του θα πρέπει αυτή να συγκεντρώνεται γύρω από τις ερωτήσεις και τους στόχους της έρευνάς που έχει αναλάβει.

6 Δομή της Βιβλιογραφίας  Ένας τρόπος επιλογής της κατάλληλης βιβλιογραφίας είναι να ρωτήσει τον εαυτό του πώς και πού η ανασκόπηση της συγκεκριμένης βιβλιογραφίας συνδέεται με τους στόχους του.  Εάν η απάντηση είναι από λίγο έως καθόλου τότε δεν υπάρχει λόγος να συμπεριληφθεί ο συγκεκριμένος συγγραφέας ή το συγκεκριμένο θέμα στη λίστα που θα χρησιμοποιηθεί για την εκπόνηση της πτυχιακής του.  Μια καλή συμβουλή είναι να καταγραφούν οι πληροφορίες που χρειάζονται αλλά και οι συγγραφείς οι οποίοι καλύπτουν το διερευνώμενο χώρο.

7 Τα 5 βήματα για την επιλογή της κατάλληλης βιβλιογραφίας 1. Ξεκινάει με μια γενική ανασκόπηση πριν οριστούν συγκεκριμένες ερωτήσεις και στόχοι. 2. Καταγράφονται οι γενικές ιδέες γύρω από τον διερευνώμενο χώρο. 3. Συγκρίνονται οι απόψεις-θέσεις διαφορετικών συγγραφέων, οι οποίες είναι σχετικές με το θέμα διερεύνησής που έχει αναλάβει ο φοιτητής. 4. Περιορίζεται η βιβλιογραφία σε αυτή που είναι σχετική με το θέμα και τους στόχους του φοιτητή (συνδέεται η βιβλιογραφία με τις ερωτήσεις και τους στόχους του). 5. Καταλήγει σε μια λεπτομερή και συγκεκριμένη λίστα θεωριών σχετική με το διερευνώμενο θέμα.

8 Ποια είναι η επιτυχία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης;  Να εντοπιστούν και να κριθούν οι διάφορες αναφορές γύρω από τον διερευνώμενο αρχικά χώρο και στη συνέχεια γύρω από τους συγκεκριμένους στόχους και τις ερωτήσεις του.

9 Βιβλιογραφικές Πηγές  Η βιβλιογραφικές πηγές μπορεί να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες: 1. Πρωτογενείς πηγές. 2. Δευτερογενείς πηγές. 3. Τριτογενείς πηγές.

10 Κατάταξη Βιβλιογραφικών Πηγών Πρωτογενείς Πηγές Δευτερογενείς Πηγές Τριτογενείς Πηγές Πτυχιακές Διατριβές s Αναφορές συνεδριάσεων Αναφορές Επιχειρήσεων Κυβερνητικά φυλλάδια ΕφημερίδεςΒιβλίαΠεριοδικάInternetΚατάλογοιΕγκυκλοπαίδειεςΛεξικά

11 Η Κατάταξη των Βιβλιογραφικών Πηγών  Οι πρωτογενείς πηγές αναφέρονται σε όλες τις βασικές πληροφορίες για ότι πιο νέο εμφανίζεται στον επιστημονικό χώρο τον οποίο μελετά ο φοιτητής.  Οι δευτερογενείς πηγές προσφέρουν πληροφορίες και γνώσεις εξειδικευμένες καθώς και θεμελιώδεις θεωρίες του αντικειμένου που μελετάται.  Οι τριτογενείς πηγές προσφέρουν γενικότερες γνώσεις που δίνουν μια σφαιρική και πανοραμική θέαση του αντικειμένου που ερευνάται.

12 Η Κατάταξη των Βιβλιογραφικών Πηγών  Ο τομέας που εμπλέκεται περισσότερο στην πτυχιακή διατριβή είναι ο δευτερογενής τομέας.  Από το 1990 και μετά μέσω του Internet η βιβλιογραφική-αρθρογραφική υποστήριξη των πτυχιακών διατριβών έχει ωφεληθεί τα μέγιστα.

13 Δευτερογενείς Πηγές  Βιβλία: Τα θέματα στα ακαδημαϊκά βιβλία καλύπτονται με ένα πιο αναλυτικό τρόπο απ’ ότι στα περιοδικά.  Το βιβλίο θα βοηθήσει τον σπουδαστή να συντάξει τις απαραίτητες γνώσεις, να θέσεις τους στόχους αλλά και την ερευνητική μεθοδολογία και το σχεδιασμό που επιβάλλεται να ακολουθήσει.

14 Δευτερογενείς Πηγές  Περιοδικά: Τα περιοδικά είναι εύκολα προσβάσιμα και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα του σχετικού χώρου.  Επιπρόσθετα υπερέχουν των βιβλίων στο ότι είναι ενημερωμένα για τις τελευταίες εξελίξεις και θεωρίες στον επιστημονικό χώρο ή στο αντικείμενο με το οποίο εξειδικεύονται.

15 Πρωτογενείς Πηγές  Πρωτογενείς Πηγές: Οι πρωτογενείς πηγές είναι οι πλέον δύσκολες να εντοπιστούν και να αποκτηθούν.  Επιχειρησιακές αναφορές, πρακτικά συνεδρίων, αναφορές για στρατηγικές είναι πολύ δύσκολο να αποκτηθούν.  Διατριβές είναι δύσκολο να εντοπιστούν είναι όμως μια καλή πηγή για ενημέρωση και εντοπισμό βιβλιογραφικών πηγών. Η δυσκολία έγκειται στο ότι τα πανεπιστήμια διατηρούν ένα μόνο αντίγραφο το οποίο αδυνατούν να δανείσουν εκτός βιβλιοθήκης.

16 Τι επιτυγχάνεται με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση;  Εντοπίζονται οι βασικές θέσεις-θεωρίες που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί για το διερευνώμενο θέμα.  Εντοπίζονται τα βασικά συμπεράσματα στα οποία έχουν καταλήξει διάφοροι συγγραφείς για συναφή με το ερευνώμενο θέμα.  Εντοπίζονται κενά που υπάρχουν στη διεθνή βιβλιογραφία για το διερευνώμενο θέμα.

17 Η βιβλιογραφική Ανασκόπηση θα βοηθήσει τον σπουδαστή-ερευνητή στα παρακάτω: 1. Να επιλέξει για τη διατριβή του το πλέον ιδανικό θεματικό πεδίο θέτοντας ρεαλιστικούς και πραγματοποιήσιμους στόχους. 2. Να κατανοήσει καλύτερα και βαθύτερα το διερευνώμενο θέμα. 3. Να σχεδιάσει καλύτερα την ερευνητική του διαδρομή. 4. Να σχεδιάσει καλύτερα το ερευνητικό του ερωτηματολόγιο. 5. Να συγκρίνει τα δικά του πρωτογενή ευρήματα με τα αντίστοιχα ευρήματα άλλων συγγραφέων. 6. Να προσπαθήσει πηγαίνοντας λίγο βαθύτερα στην υπάρχουσα γνώση να συνεισφέρει κάτι καινούριο και πρωτοποριακό. 7. Να αποσπάσει υψηλό βαθμό στην αξιολόγηση της διατριβής του.