Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος 2012-2013 1/θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ετυμολογία δόντι < μεσαιωνική ελληνική δόντιον < ὀδόντιον,
Advertisements

Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και Φθορίωση
Α΄ Δημοτικού 3ο ΔΣ Σίνδου Θωμάς Μπαγέρας
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δοντάκια πλυμένα ποτέ σφραγισμένα» Σχολικό έτος ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ Γιατί πρέπει να πλένω τα δόντια.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ένα δοντάκι πονεμένο πάει στη Δευτέρα…»
Δρ. Ιπποκράτης Δημόθυρας, Χειρουργός Οδοντίατρος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
«Προστατεύω το χαμόγελό μου»
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: ΝΤΟΥΒΑΛΗ ΒΑΡΒΑΡΑ Συνεργαζόμενοι: Τάξη: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τμήμα: Κλασικό 2

Καταιγισμός ιδεών και διερεύνηση της προυπάρχουσας γνώσης των παιδιών Δημιουργία δύο(2) ομάδων και καταγραφή των ονομάτων τους: 1) ομάδα της οδοντόβουρτσας 2) ομάδα της οδοντόκρεμας Δημιουργία γωνιάς Στοματικής Υγιεινής.

Αφορμή: Ένα παιδί ήρθε στο σχολείο με βγαλμένο δοντάκι και μας είπε ότι έπεσε και η γιαγιά το πέταξε στα κεραμίδια και είπε: Να κουρούνα κόκκαλο και δώσ'μου σιδερένιο.

1)Πήραμε καθρέφτη και παρατηρήσαμε τα δόντια μας και τα δόντια των άλλων – τα μετρήσαμε. 2)Ακρόαση παραμυθιών: « Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη,«Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», «Ο Μάκης ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι». 3)Επίδειξη βίντεο και εικόνων για δόντια και μικρόβια 4)Παροιμίες για δόντια(Ήλιος με δόντια,Πάλεψε με νύχια και με δόντια,Του χαρίζαμε έναν γάιδαρο και τον κοίταζε στα δόντια κ.α) 5)Αντίθετες λέξεις (άσπρα-μαύρα δόντια,ανοίγω-κλείνω βρύση, βιδώνω-ξεβιδώνω καπάκι οδοντόκρεμας)

6)Ομαδοποίηση τροφών σε υγιεινές+ανθυγιεινές 7)Κατασκευή χαρούμενων(γερά) λυπημένων (χαλασμένα)δοντιών. 8)Το σπιτάκι της κυρίας Διατροφής και της κυρίας Παχυσαρκίας-Θεατρικό παιχνίδι. 9)Κατασκευή οδοντοστοιχίας και οδοντόκρεμας (6κουτ.μαγειρική σόδα, μία πρέζα αλάτι,4 κουτ.γλυκού γλυκερίνη,νερό). 11)Δημιουργία παραμυθιού:«Οι καραμέλες δεν μας κάνουν ήρωες αλλά Φαφούτηδες» 12)Φύλλα εργασίας(σύγκριση,ταξινόμηση δοντιών) 13)Δίπλωμα γερού δοντιού-διαγωνισμός χαμόγελου.

Πρόσκληση σε Οδοντίατρο για να μας μιλήσει(πώς πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας, για τα μικρόβια των δοντιών).Είχαμε ετοιμάσει ερωτήσεις να του απευθύνουμε αλλά η επισκεψή του δεν επιτεύχθηκε παρά τις επανειλημμένες προσπαθειές μας. Το Δημοτικό σχολείο στο οποίο παρουσιάσαμε το παραμύθι που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά.

Τα παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους ( ζωγραφιές και χειροτεχνίες με τις οποίες στολίσαμε την τάξη μας και τις δραματοποιήσεις των παραμυθιών που δημιούργησαν τα ίδια) στο Δημοτικό σχολείο.

Η Αξιολόγηση του προγράμματος έγινε με προφορικές ερωτήσεις. Από τις απαντήσεις τους, τις οποίες και καταγράψαμε καταλάβαμε οτι τα παιδιά έμαθαν,έλυσαν τις απορίες τους,δημιούργησαν προβληματισμούς,διασκέδασαν και ένιωθαν αυτοπεποίθηση και ικανοποίηση απο την τελική τους συμπεριφορά απέναντι στην στοματική υγιεινή. Συνειδητοποίησαν ότι η στοματική φροντίδα και υγιεινή ξεκινά απο την προσχολική ηλικία.Βγάλαμε το συμπέρασμα οτι προσέχουμε για να έχουμε.

1) Τραγούδι και χορός: Αν όλα τα παιδάκια πλέναν τα δοντάκια 2)Δημιουργία Συνθήματος: Δόντια καθαρά- δόντια γερά.