Cool Jazz Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, οι μουσικοί της jazz δημιούργησαν μια λιγότερο ξέφρενη, εκλεπτυσμένη και ατμοσφαιρική προσέγγιση στον αυτοσχεδιασμό,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
THE BLUES.
The Doors 21/8/2014 Παπαδόπουλος Θέμης1. Οι The Doors ιδρύθηκαν το 1965 από τους Τζιμ Μόρισον και Ρέι Μάνζαρεκ.Το όνομά τους το εμπνεύστηκαν από το μυθιστόρημα.
Μυρτώ Μιτοπούλου – Βαγγέλης Παναγιωτόπουλος
ΚΏΣΤΑΣ ΔΡΑΚΟΣ RAINBOW ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ.
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Πολυκάναλη Ηχογράφηση στο Audacity
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Όργανα Ορχήστρας.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
BEATLES JOHN LENNON PAUL MACARTNEY GEORGE HARRISON RINGO STARR.
Τζαζ μουσικη project 1. Τζαζ μουσικη project 1.
Ιδεολογία τ ης …. Μουσικά στοιχεία της House Η House χαρακτηρίζεται από τα υψηλής συχνότητας beats. Όταν πρωτοεμφανίστηκε τα beats δεν ήταν τόσο υψηλά.Το.
Κιθάρα Μαριέττα.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
προχώρησαν στην σκοτεινή αμμουδιά
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ “ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ’’ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ : ΡΗΓΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ : ΣΑΜΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – ΡΗΓΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΤΑΞΗ ΤΑΞΗ : ΑΥ1456 ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ.
 Γεννήθηκε στο Βόλο και σε ηλικία 6 ετών άρχισε μαθήματα πιάνου.  Το 1989, ξεκίνησε η προσωπική του σταδιοδρομία ως συνθέτης και ερμηνευτής ταυτόχρονα.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Η μουσική είναι …κύμα.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
Συνηθισμένα όργανα ντραμς κιθάρα. Συνηθισμένα όργανα ντραμς κιθάρα.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
Μαραγκός Γαρύφαλλος Σχολικό Έτος Η εξέλιξη των μέσων αναπαραγωγής της Μουσικής.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Η εποχή του Swing Η Jazz γινεται ο θεμέλιος λίθος της Pop κουλτούρας Από το1935 και μέχρι το1946, η jazz, η το swing όπως επικράτησε να ονομάζεται, ήταν.
Η επανάσταση του Bebop Στις αρχές του 1940 ένας άνεμος αλλαγής έπνεε στη Jazz. Τη στιγμή που η εποχή του Swing ήταν σε πλήρη άνθιση, μια μουσική επανάσταση.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΑ 40’Σ Το βινύλιο. Οι πρώτοι δίσκοι γραμμοφώνου κατασκευάστηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα, από ανθεκτικό σκληρό λάστιχο με διάμετρο περίπου.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παρουσίαση του θέματος : Η τέχνη του δρόμου όπως έχει ήδη αναφερθεί σήμερα έχει εξελιχθεί σε : είδος έκφρασης είδος διαμαρτυρίας για τη λειτουργία του.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
Νέα νομοθεσία για Σπόρους & Τοπικές Ποικιλίες: Υπέρ της βιοποικιλότητας και των αγροτών ή για τις εταιρείες;
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
Το μουσικό ερωτηματολόγιο
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Trap μουσική είναι ένα είδος μουσικής που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στις νότιες Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι χαρακτηρίζεται από επιθετική.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ.
ΜΟΥΣΙΚΟΣ.
ΟΡΧΗΣΤΡΑ κ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το οργανολόγιο της Συμφωνικής ορχήστρας ανά περίοδο.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Ελμπαχλαουάν Μαρουσώ,Δαρλής Μιχάλης,Καραγιάννη Λίνα,Καβέτσος Γιάννης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Cool Jazz Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, οι μουσικοί της jazz δημιούργησαν μια λιγότερο ξέφρενη, εκλεπτυσμένη και ατμοσφαιρική προσέγγιση στον αυτοσχεδιασμό, στηριγμένη στιλιστικά στο ανάλαφρο παίξιμο του τενορίστα του swing Lester Young. Το αποτέλεσμα ήταν ένας ήχος με ροή και χαλαρότητα που χαρακτηρίστηκε ως «cool». O τρομπετίστας Miles Davis ήταν από τους πρώτους μουσικούς του bebop που ακολούθησε το νέο ρεύμα και έγινε από τους μεγαλύτερους μεταρρυθμιστές του νέου στιλ. Το έργο του «Birth Of The Cool», ηχογραφημένο το με ένα εννεαμελές σχήμα και τη βοήθεια του φίλου του και ενορχηστρωτή Gil Evans, απετέλεσε το πρότυπο της cool jazz. Η cool jazz χαρακτηρίζεται από τη επιστροφή στη συνθετική προσέγγιση της μουσικής και στις ενορχηστρώσεις. Οι συνθέσεις τους επικεντρωνόταν στη δημιουργία ηχοχρωμάτων και σε αργή στην εξέλιξη της αρμονία που δημιουργούσε τη ψευδαίσθηση του χώρου. H cool jazz επέτρεπε μεγαλύτερα σχήματα, τα εννεαμελή και δεκαμελή σχήματα αντικατέστησαν τα κουαρτέτα και κουιντέτα των χρόνων του bebop. Mερικοί ενορχηστρωτές πειραματίστηκαν με την εισαγωγή και άλλων οργάνων πέραν των συνηθισμένων στις ενορχηστρώσεις τους, όπως το γαλλικό κόρνο το φλάουτο το τσέλο κα.

Cool Jazz Στην Cool Jazz χρησιμοποιείται ιδιαιτέρως η αντίστιξη. Απουσιάζουν δε μερικές φορές όργανα που παίζουν συγχορδίες όπως πιάνο και κιθάρα. Οι jazz μουσικοί που ηχογραφούσαν στα στούντιο του Los Angeles αμέσως ασπάστηκαν το νέο στυλ, στη δεκαετία του '50. Επηρεασμένοι κυρίως από το εννεαμελές σχήμα του Miles Davis, ανέπτυξαν αυτό που έγινε γνωστό σαν jazz της Δυτικής Ακτής (West Coast Jazz). Το μεγαλύτερο μέρος της νέας jazz ήταν γραμμένο σε παρτιτούρες, αλλά πάντα υπήρχαν ανοιχτοί χώροι για αυτοσχεδιασμούς. Αν και η West Coast jazz παιζόταν κυρίως στα στούντιο ηχογραφήσεων, υπήρχαν και ορισμένοι χώροι για live εμφανίσεις από κορυφαίους δημιουργούς. Μεταξύ τους o τρομπετίστας Shorty Rogers, ο σαξοφωνίστας Art Pepper, ο ντράμερ Shelly Manne και ο κλαρινετίστας Jimmy Guiffre. Σημαντικά ονόματα: Stan Getz, Chet Βaker, Dave Bruebeck, Gerry Mulligan, Paul Desmond, Lee Konitz. O Dave Bruebeck ήταν αυτός που με το δίσκο Time Out το 1959, εισήγαγε με εμφανή τρόπο τη χρήση μέτρων όπως 5/4, 9/8 κλπ. Αργότερα ήταν από τους πρώτους που πειραματίστηκαν με την πολυρυθμία στη Jazz. O Woody Herman διατήρησε για πολλά χρόνια τον ήχο της Cool Jazz με την ορχήστρα του και συνέβαλε στην εξέλιξη και αναγνώριση μουσικών του είδους όπως ο Stan Getz.

Modal Jazz Επισήμως η Modal jazz συστήνεται στο κοινό με τον δίσκο Kind of blue (1959), στον οποίο συμπράττουν μουσικά o Miles Davis, o John Coltrane, Cannonball Anderley, o Jimmy Cobb, o Bill Evans, ο Paul Chambers ενώ συμμετέχει και σε μερικά κομμάτια και ο Wynton Kelly. (Είχε προηγηθεί το κομμάτι Milestones ένα χρόνο πριν) Στο συγκεκριμένο δίσκο ο Bill Evans επηρεασμένος απ' τον ιμπρεσιονισμό, ουσιαστικά δημιουργεί τον νέο τρόπο συνοδείας για τη Modal jazz. Μάλιστα υπάρχει η συγχορδία "So what", η οποία φέρει το όνομα ενός από τα κομμάτια στον δίσκο Kind of Blue την οποία παίζει ο Bill Evans χτίζοντας τη, χρησιμοποιώντας διαστήματα τέταρτης. Ο Bill Evans και ο Miles Davis, επηρεάστηκαν από την ιμπρεσιονιστική μουσική και ενσωμάτωσαν με ευρηματικό τρόπο στις jazz συνθέσεις τους, στοιχεία τα οποία ο συνθέτης Claude Debussy είχε εισάγει. (το ίδιο και ο Gil Evans) Την τελευταία λέξη στην παραδoσιακή jazz αρμονία (δηλαδή την λειτουργική) είπε ο John Coltrane στον δίσκο "Giant steps" (1960) φτάνοντας την στα όρια της με τα λεγόμενα Coltrane's Changes (ή αλλιώς συγχορδιακή ακολουθία του Coltrane) Ένας απ' τους σημαντικότερους modal jazz δίσκους αλλά και ολόκληρης της jazz είναι ο δίσκος του, Love Supreme. Το επόμενο βήμα ήταν πλέον η διάλυση της ίδιας της τονικότητας.

Hard Bop Την εποχή που η cool jazz κυριαρχούσε στη δυτική Ακτή, οι μουσικοί της jazz από το Ντιτρόιτ, τη Φιλαδέλφεια και τη Νέα Υόρκη, άρχισαν να αγκαλιάζουν μια πιο «σκληρή» μορφή της bebop που ονομάστηκε Hard Bop. Αν και ήταν στενά συνδεδεμένη με το παραδοσιακό bebop, στην ενέργεια και τις τεχνικές απαιτήσεις, η hard bop της δεκαετίας του '50 και του '60 στηριζόταν λιγότερο στις καθιερωμένες φόρμες τραγουδιών και εστίαζε περισσότερο σε Μπλουζ και Γκόσπελ ακούσματα. Τα σόλος και οι αυτοσχεδιασμοί, παρέμειναν τα κύρια στοιχεία για τους πνευστούς ενώ, στο ρυθμικό τμήμα, τα ντραμς βγήκαν στο προσκήνιο ενώ το πιάνο και το μπάσο πήραν μεγαλύτερη ελευθερία ως προς τη συνοδεία. Το 1955 ο ντράμερ Art Blakey και ο πιανίστας Horace Silver σχημάτισαν τους Jazz Messengers, το πιο αντιπροσωπευτικό συγκρότημα του hard bop. Ένα πενταμελές συνήθως σχήμα (αργότερα και επταμελές) που κράτησε μέχρι τη δεκαετία του '80, με πολλές βέβαια αλλαγές στις γραμμές του. Από τους Jazz Messengers παρέλασαν πολλοί από τους κορυφαίους μουσικούς του hard bop, όπως οι σαξοφωνίστες Hank Mobley, Wayne Shorter, Johnny Griffin και οι τρομπετίστες Donald Byrd, Woody Shaw, και Lee Morgan. To «Sidewinder» του Lee Morgan, που ηχογραφήθηκε το 1963, θεωρείται από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα τoυ hard bop. Επίσης σημαντικά ονόματα είναι και των: Charles Mingus, Joe Henderson, Kenny Dorham, Dexter Gordon, Freddie Hubbard, Sonny Rollins, Jackie McLean, Phil Woods.