« ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής Εργασίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Προσωπικές δεξιότητες
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Είναι σύνολο ατόμων, που έχουν ένα ή περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά, βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλληλεπιδρούν μεταξύ.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαίδευση και μειονότητες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής Εργασίας

 Αξίες, δεξιότητες και ρόλοι του σχολικού κοινωνικού λειτουργού  Δράσεις της σχολικής κοινωνικής εργασίας  Μέθοδοι παρέμβασης

Ο κοινωνικός λειτουργός στην εκπαίδευση απευθύνεται παράλληλα σε παιδιά, νέους και τις οικογένειες τους. Ο στόχος του είναι να διασφαλίσει ότι τα παιδιά θα αξιοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό την εκπαιδευτική εμπειρία.

 Βελτίωση των ευκαιριών μάθησης  Μεγιστοποίηση των πλεονεκτημάτων της εκπαίδευσης  Διευκόλυνση της κοινωνικοποίησης των παιδιών  Ενίσχυση των μαθητών που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν επαρκώς την εκπαιδευτική εμπειρία εξαιτίας κοινωνικών, συναισθηματικών ή δυσκολιών συμπεριφοράς

Η σχολική κοινωνική εργασία, βασίζεται σε και υπερασπίζεται αξίες όπως, το ότι ο κάθε μαθητής είναι μοναδικός και ξεχωριστός και έχει δικαίωμα συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι τυχόν ιδιαιτερότητες τους, όπως ο ρυθμός μάθησης χρειάζεται να αναγνωρίζονται και να αντιμετωπίζονται για την ενίσχυση του, ενώ ανεξάρτητα από την καταγωγή ή τα κοινωνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του, έχει δικαίωμα για ίση και δίκαιη μεταχείριση στο σχολείο (Constable, 2008).

Ο σχολικός κοινωνικός λειτουργός χρειάζεται να διαθέτει απαραίτητες δεξιότητες, όπως: ικανότητα να διερευνά και να εκτιμά τις συνθήκες στη σχολική κοινότητα, παράλληλα με την ικανότητα για διερεύνηση και εκτίμηση των αναγκών και των δυνατοτήτων των μαθητών.

Είναι σημαντική η ικανότητα του να χτίζει θετικές και δημιουργικές σχέσεις με τους μαθητές, βασισμένες στην εμπιστοσύνη. Τα παιδιά είναι ευαίσθητα στην απόρριψη και φέρονται αμυντικά όταν καταλαβαίνουν ότι δε γίνονται αποδεκτά, ιδιαίτερα εκείνα που έχουν βιώσει απόρριψη από συμμαθητές ή εκπαιδευτικούς.

Καλείται να λειτουργήσει ως σύμβουλος, συνήγορος και μεσολαβητής καθώς γεφυρώνει και συνδέει μεταξύ τους μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα με στόχο την εξάλειψη των αντιθέσεων και την πρόκληση θετικής αλλαγής. Αξιοποιεί την ατομική συμβουλευτική, την κοινωνική εργασία με ομάδες και πραγματοποιεί κατ’ οίκον επισκέψεις προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των ρόλων του στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας.

Οι κοινωνικοί λειτουργοί που εργάζονται στην εκπαίδευση είναι δυνατόν, πέραν από την ομαλή ένταξη όλων των μαθητών, να εμπλακούν σε μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων:  στήριξη παιδιών με αναπηρίες  παρέμβαση σε περιπτώσεις παιδικής προστασίας (κακοποίηση, παραμέληση)  έλεγχος της παιδικής εργασίας Παράλληλα, αναλαμβάνουν τη γεφύρωση του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών, και τη δικτύωση του με υπηρεσίες στην κοινότητα.

 Σχεδιάζουν και εφαρμόζουν προγράμματα πρόληψης, όπως χρήση αλκοόλ, ή ναρκωτικών.  Παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη στα παιδιά που επιδεικνύουν αντικοινωνική συμπεριφορά και σε εκείνα που διατρέχουν κίνδυνο περιθωριοποίησης.  Αναζητούν εναλλακτικές ευκαιρίες εκπαίδευσης για παιδιά που εγκαταλείπουν ή αποβάλλονται από το σχολείο.  Συνεργάζονται ατομικά και με ομάδες για παιδιά με δυσκολίες (όπως δυσκολίες συγκέντρωσης και παρακολούθησης, ή δυσκολίες στη συμπεριφορά και στις σχέσεις) και δουλειά με τους γονείς τους.

 Παρέχουν πληροφορίες, συνηγορούν και διαμεσολαβούν για τα δικαιώματα παιδιών σε περιπτώσεις μαθητών που δεν είναι δυνατή η φοίτηση τους, ή έχουν αποβληθεί από το σχολείο.  Δημιουργούν προϋποθέσεις για παροχή ειδικευμένης γνώσης επιμόρφωσης στο προσωπικό του σχολείου.  Συντάσσουν εκθέσεις προς τους δικαστές, για τις περιπτώσεις μαθητών που εμπλέκονται με τον νόμο.  Παρέχουν πληροφορίες για παροχή προνοιακών επιδομάτων σε δικαιούχους. Ασχολούνται με περιπτώσεις εφηβικής εγκυμοσύνης, περιπτώσεις μητέρων που φοιτούν στο σχολείο και η υποστήριξη παιδιών που προέρχονται από οικογένειες οικονομικών μεταναστών.

 Δημιουργία θετικού κλίματος στο σχολείο που θα προάγει η ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών με βάση τις αρχές των ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών.  Δημιουργία ομάδων δημιουργικής απασχόλησης με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και συναισθηματικής νοημοσύνης  Στήριξη των εκπαιδευτικών και ανάπτυξη συνεργασίας, παρέμβαση σε καταστάσεις κρίσης

 Ανάπτυξη προγραμμάτων αγωγής υγείας και πρόληψης  Εκπαίδευση μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα  Δημιουργία ομάδων με εκπαιδευτικούς  Συμβουλευτική οικογενειών (ατομική και ομαδική)  Ευαισθητοποίηση μαθητών σε διάφορα κοινωνικά θέματα (π.χ. προστασία περιβάλλοντος)  Συνεργασία και διασύνδεση με υπηρεσίες στην κοινότητα  Περιορισμός της διαρροής από την εκπαίδευση  Ένταξη πολιτισμικά διαφερόντων μαθητών.

Σε ότι αφορά τις μεθόδους παρέμβασης ευρεία εφαρμογή έχουν τόσο οι άμεσες (ατομικά και σε μικρές ομάδες με εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, οικογενειακές) όσο και οι έμμεσες (διαμόρφωση και συμμετοχή σε επιτροπές, συμβούλια σχεδιασμού και δράσης) που συνοδεύονται από μελέτες εκτίμησης αναγκών και σχεδιασμό παρεμβάσεων πρόληψης και αντιμετώπισης συγκεκριμένων φαινομένων και προβλημάτων

Η κοινωνική εργασία με ομάδες στην εκπαίδευση αποτελεί μια από τις πλέον διαδεδομένες μεθόδους παρέμβασης καθώς συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διαπροσωπικής επικοινωνίας στα παιδιά, στοχεύει στην αλλαγή και βελτίωση της συμπεριφοράς.

 Βασικά στοιχεία του ρόλου του συντονιστή της ομάδας παρέμβασης αποτελούν το ενεργητικό νοιάξιμο, η ενεργητική υποστήριξη, η ενθάρρυνση, η μη επικριτική στάση, η ενσυναισθητική στάση και ύφος και η θετική ενίσχυση.  Επιτρέπει το δικαίωμα της μη συμμετοχής στα μέλη, εξασφαλίζοντας έτσι την ύπαρξη προσωπικής επιθυμίας και εθελοντικής συμμετοχής στη διαδικασία.  Η ανατροφοδότηση όπου κρίνεται απαραίτητη αποτελεί σημαντική τεχνική παράλληλα με την αποδοχή, την υποστήριξη, την εμπιστοσύνη, τη ζεστασιά και την ειλικρίνεια, τον έλεγχο και την επίγνωση προκαταλήψεων και στερεοτύπων.

Είναι παράλληλα σημαντική η προσπάθεια να κερδίσει εμπιστοσύνη και σεβασμό και ένας τρόπος να το πετύχει αυτό είναι μέσα από την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό που δείχνει στα μέλη της ομάδας όπως και μέσα από την ευαισθησία του για τις ανάγκες της ομάδας (Moon, 1998).

Η διάθεση και η υπομονή να κατανοήσει, να δώσει χρόνο και χώρο σε όλα τα μέλη της ομάδας ενώ, η ανοιχτότητα, και η διάθεση να μάθει κάθε στιγμή από τα μέλη της ομάδας, ευνοούν τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών.

 Η ενεργητική ακρόαση,  Η επιτρεπτικότητα,  Η διατήρηση των ορίων  Η διαφύλαξη του συμβολαίου της ομάδας με σταθερότητα και αίσθημα δικαιοσύνης  Τα μέλη μας συνεκτικής ομάδας, αισθάνονται ζεστασιά και άνεση μέσα σ’ αυτήν, και ένα αίσθημα ότι ανήκουν. Εκτιμούν την αξία της ομάδας και νιώθουν με τη σειρά τους ότι και η δική τους αξία εκτιμάται, ότι γίνονται αποδεκτά και υποστηρίζονται από τα υπόλοιπα μέλη

Είναι σημαντικό να εκφράζει με ειλικρίνεια απόψεις, συναισθήματα και σκέψεις, όπως επίσης να εκδηλώνει τρυφερότητα. Ωστόσο, χρειάζεται να διαθέτει ενημερότητα για λάθη ή τυχόν παραλείψεις, ενώ εξίσου σημαντικό είναι να βρίσκεται σε διαδικασία διαρκούς αμφισβήτησης και αναστοχασμού (Grotjahn, 1993).

Η αντίληψη του για τη λειτουργία των μελών στο εδώ και τώρα χρειάζεται να επεκτείνεται στην κατανόηση των παραγόντων που διαμορφώνουν τους ρόλους των ανθρώπων. Είναι σημαντικό ενώ ακολουθεί συναισθηματικά την ομάδα, να διατηρεί τον αυθορμητισμό του και να παρατηρεί χωρίς παράλληλα να χάνει τη δυνατότητα της αυτοπαρατήρησης και της παρατήρησης της ομάδας.

Στόχος σε κάθε περίπτωση είναι:  να συντονίζει και να κατευθύνει τις προσπάθειες για αλλαγή με έναν μη παρεμβατικό τρόπο  να αξιοποιεί τις πραγματικές καταστάσεις της ομάδας ώστε να «φωτίζει» διάφορες δυσκολίες που εμφανίζονται στη συνεργασία ή στην επικοινωνία μεταξύ των παιδιών  να τα προτρέπει να μιλούν – χωρίς να τα πιέζει - ενώ παράλληλα να δίνει ευκαιρίες για την αντιμετώπιση προβλημάτων ή δυσκολιών με εναλλακτικούς τρόπους δίνοντας έμφαση στο θετικό.

 Οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως ισότιμα μέλη της ομάδας, με την ιδιότητα τους ως παιδιά που βρίσκονται στην προεφηβεία, ανεξάρτητα από τη καταγωγή, τη γλώσσα, το θρήσκευμα, το φύλο, την οικογενειακή κατάσταση, με επίγνωση όμως των ιδιαιτεροτήτων τους και των αναγκών τους σε επίπεδο κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, παράλληλα με την επίγνωση για την δυναμική στις σχέσεις τους.  Σημαντικό να αξιοποιούνται τα κοινά τους στοιχεία: ο ενθουσιασμός, η ευρηματικότητα, ο αυθορμητισμός, η ειλικρίνεια, η έμπνευση, η διάθεση για παιχνίδι.