Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 1 Έρευνα Αγοράς Μέρος 2ο Μέτρηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ
Αυτο-συσχέτιση (auto-correlation)
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Από το άρθρο των Miriam Catterall & Patrick Ibbotson, School of Management, University of Ulster “Using Projective Techniques.
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
Πειραματικά Σχέδια Ομάδων
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΗΣΗ
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Μετρήσεις και Μεταβλητές
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 4: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 8 Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΑΘΜΙΣΗ, ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ & ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Αξιοπιστία της Μέτρησης Γεώργιος Σιδερίδης. 22 Αξιοπιστία και Εγκυρότητα στη Μέτρηση Χαρακτηριστίκών ‘Η εγκυρότητα προϋποθέτει την αξιοπιστία’
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Πορεία της ερευνητικής διαδικασίας Διατύπωση του προβλήματος – διατύπωση του ερευνητικού αντικειμένου Εγγενής δυσκολία που αφορά τις επιστήμες του ανθρώπου.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μέσα συλλογής δεδομένων
ΔΙΑΛΕΞΗ 8η Κλίμακες μέτρησης Αξιοπιστία Εγκυρότητα
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Πορεία της ερευνητικής διαδικασίας Διατύπωση του προβλήματος – διατύπωση του ερευνητικού αντικειμένου Εγγενής δυσκολία που αφορά τις επιστήμες του ανθρώπου.
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Στατιστικές Υποθέσεις
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Ορισμός Με τον όρο Χρονοσειρές εννοούμε μια σειρά από παρατηρήσεις που παίρνονται σε ορισμένες χρονικές στιγμές ή περιόδους που ισαπέχουν μεταξύ τους.
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 1 Έρευνα Αγοράς Μέρος 2ο Μέτρηση

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 2 Mέτρηση Έννοια Κλίμακες μέτρησης Χαρακτηριστικά Κατηγοριοποίηση και προσδιορισμός σφαλμάτων κλιμάκων μέτρησης Αξιοπιστία και εγκυρότητα Διαδικασία σχεδιασμού κλιμάκων μέτρησης

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 3 Mέτρηση- Έννοια Η ανάθεση σε αριθμούς να αντιστοιχούν (παριστάνουν) χαρακτηριστικά αντικειμένων ή κοινωνικών φαινομένων (π.χ. φαινόμενα μάρκετινγκ) σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες (ώστε να αντιπροσωπεύουν ποσοτικά τις ιδιότητές τους).

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 4 Mέτρηση - Κλίμακες Ονομαστική (nominal scale) Βαθμική (ordinal scale) Απόστασης (interval scale) Αναλογική (ratio scale)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 5 Mέτρηση στην Ψυχολογία Στάση, γνώμη (attitude) Ενημερότητα (awareness) Προθέσεις (intentions)  Εννοιολογικός προσδιορισμός (conceptual definition)  Λειτουργικός προσδιορισμός (operational definition)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 6 Σφάλματα Μέτρησης - πιθανές αιτίες  Επιπλέον σταθερά χαρακτηριστικά  Προσωρινά προσωπικά χαρακτηριστικά  Χαρακτηριστικά της κατάστασης  Χαρακτηριστικά της διαδικασίας μέτρησης  Χαρακτηριστικά του ερωτηματολογίου  Χαρακτηριστικά διαδικασίας απάντησης  Χαρακτηριστικά Ανάλυσης

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 7 Σφάλματα Μέτρησης  Σε κάθε κλίμακα μέτρησης το σκορ μέτρησης δεν αντανακλά πλήρως το αληθινό σκορ που αντιστοιχεί στο φαινόμενο/αντικείμενο που μετράμε λόγω του σφάλματος μέτρησης.  Τύποι σφαλμάτων Τυχαίο Συστηματικό

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 8 Συνολικό Σφάλμα Μέτρησης  Τυχαίο σφάλμα (Ε R )  Συστηματικό σφάλμα (E S )  Συνολικό σφάλμα (Ε R + E S )

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 9  Αξιοπιστία (reliability) : Ε R 0 (coefficient alpha, multidimensional scaling): μετράει το τυχαίο σφάλμα  Εγκυρότητα (validity): (Ε R + E S ) 0 (confirmatory factor analysis, multimethod matrix): μετράει το συνολικό σφάλμα Συνολικό Σφάλμα Μέτρησης

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 10 Η Μέτρηση στο Μάρκετινγκ  Μεταβλητή (construct) : Aφηρημένη έννοια που χρησιμοποιούμε για να ορίσουμε ένα φαινόμενο.  Μεταβλητές στο Μάρκετινγκ: πωλήσεις, ζήτηση, στάση καταναλωτή (consumer attitude) αγοραστική συμπεριφορά (behavior) πίστη στο επώνυμο προϊόν (brand loyalty )

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 11 Η Μέτρηση στο Μάρκετινγκ  Εννοιολογικός προσδιορισμός (conceptual definition): Mία μεταβλητή ορίζεται σε συνάρτηση άλλων μεταβλητών (π.χ. σε μορφή ισότητας που εκφράζει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ τους)  Λειτουργικός προσδιορισμός (operational definition): Είναι οι διαδικασίες με τις οποίες θα μετρηθεί η συγκεκριμένη μεταβλητή

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 12 Στοιχεία Εργαλείου Έρευνας  Ερευνητικό εργαλείο (Research Instrument): Το Eρωτηματολόγιο της έρευνας. Αποτελείται από κύριες μεταβλητές που μπορεί να είναι είτε σύνθετες (constructs) είτε απλές/μεμονωμένες μεταβλητές/στοιχεία (single items).  Σύνθετες Μεταβλητές (constructs/scales): Σύνθετες μεταβλητές που δομούνται από σύνολο επί μέρους μεμονομένων στοιχείων (single items) που χαρακτηρίζουν/είναι επι μέρους στοιχεία και ορίζουν την κύρια μεταβλητή.

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 13 Στοιχεία Εργαλείου Έρευνας  Μεμονωμένες Μεταβλητές/Στοιχεία (single items): Eπιμέρους μεμονωμένες μεταβλητές που μπορεί να είναι μέρη ενός συνόλου (εκφράζουν χαρακτηριστικά μιας σύνθετης μεταβλητής), ή μπορεί να εμφανίζονται μεμονωμένα στο ερωτηματολόγιο.

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 14 Αξιοπιστία και Eγκυρότητα  Αξιοπιστία (Reliability): Μέτρο που υποδηλώνει το βαθμό που η διαδικασία μέτρησης είναι απαλαγμένη από τυχαία σφάλματα: Σχετίζεται με την συνέπεια, την ακρίβεια και την σωστή πρόβλεψη των εκτιμητών (αποτελεσμάτων της έρευνας).

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 15 Mέθοδοι εκτίμησης Αξιοπιστίας  Tεστ Σταθερότητας (Stability test or Τest-retest reliability): Προσδιορίζεται με την μέτρηση των ίδιων καταστάσεων ή πραγμάτων σε δύο διαφορετικά χρονικά σημεία και στη συνέχεια με την συσχέτιση των αριθμητικών δεδομένων των δύο διαφορετικών δεδομένων. Μεγάλη συσχέτιση δείχνει μεγάλη αξιοπιστία.

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 16 Mέθοδοι εκτίμησης Αξιοπιστίας  Tεστ Ισοτιμίας (Equivalence test): Eκφράζει την εσωτερική συνέπεια (internal consistency) ενός συνόλου στοιχείων (items) που χρησιμοποιούνται για να ορίσουν μία μεταβλητή/κλίμακα (scale/construct).

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 17 Tεστ Ισοτιμίας (Equivalence test):  Split-half reliability: Προσδιορίζεται με τoν διαχωρισμό του συνόλου των στοιχείων σε δύο ίσα μέρη και, στη συνέχεια, με την συσχέτιση (correlation) του αθροιστικού σκορ (total score) των δύο ίσων μερών. Mεγάλη συσχέτιση δείχνει μεγάλη αξιοπιστία.  Coefficient alpha: Μέτρο των συσχετίσεων (intercorrelations) που υπάρχουν μεταξύ ενός συνόλου στοιχείων (>.60).

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 18 Eγκυρότητα (Validity)  Εκφράζει τον βαθμό κατά τον οποίο οι διαφορές που υπάρχουν στα αριθμητικά δεδομένα (στοιχεία έρευνας) οφείλονται σε πραγματικές διαφορές που ισχύουν μεταξύ των ατόμων ή ομάδων ατόμων για το χαρακτηριστικό που θέλουμε να μετρήσουμε, και όχι σε σφάλματα τυχαία ή συστηματικά.

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 19 Μέθοδοι Εξασφάλισης Eγκυρότητας (Validity)  Εγκυρότητα Περιεχομένου (Content Validity): Πληρότητα με την οποία έχουμε καλύψει το υπό έρευνα χαρακτηριστικό από θεωρητική άποψη, με το να συμπεριλάβουμε όλες τις σημαντικές μεταβλητές που το ορίζουν. Απαιτείται καλή θεωρητική βάση και η συμμετοχή μεγάλης ποικιλίας στοιχείων (items).

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 20 Μέθοδοι Εξασφάλισης Eγκυρότητας (Validity)  Εγκυρότητα Δόμησης (Construct Validity): Eπιβεβαίωση του πόσο καλά το ερωτηματολόγιο (research instrument) έχει καλύψει αυτό καθ’ αυτό το σκεπτικό, ή το χαρακτηριστικό, ή το αντικείμενο, που θέλουμε να παραστήσουμε και να μετρήσουμε και όχι κάποιο άλλο που μπορεί να επηρεάζει το στατιστικό αποτέλεσμα. Επιβεβαιώνεται με την συσχέτιση των κύριων μεταβλητών (constructs) μεταξύ τους.

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 21 Εγκυρότητα Δόμησης (Construct Validity)  Συγκλίνουσα Εγκυρότητα (Convergent Validity) Επιβεβαίωση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των ανεξάρτητων μεταβλητών  Διακρίνουσα Εγκυρότητα (Discriminant Validity) Ένα μέτρο δεν έχει μεγάλη συσχέτιση με άλλα μέτρα με τα οποία υποτίθεται από την θεωρία ότι θα πρέπει να διαφέρει.

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 22 Η Μέτρηση της Στάσης (Attitude) των Καταναλωτών

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 23  Είναι η σταθερή γνώμη που εκφράζει τη γνώση, την αξιολόγηση και στην πρόθεση για ανάληψη δράσης σχετικά με ένα θέμα ή φαινόμενο. Η Στάση των Καταναλωτών στο Μάρκετινγκ

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 24 Συστατικά της Στάσης των Καταναλωτών  Νόηση (ενημέρωση για χαρακτηριστικά)  Αίσθημα (επιθυμία ή αποστροφή)  Συμπεριφορά (ετοιμότητα για ανταπόκριση)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 25

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 26 Τεχνικές Μέτρησης Στάσης Καταναλωτών  Τεχνικές Παρατήρησης Ασυγκάλυπτη παρατήρηση Ψυχολογική Αντίδραση  Tεχνικές Επικοινωνίας Έκφραση γνώμης σε ερωτηματολόγια Συμμετοχή σε λεκτικά τεστ, ή τεστ εικόνας Εκτενής αναφορά σε θέμα σχετικό με το προϊόν

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 27 Κλίμακες Μέτρησης Στάσης  Oνομαστική (nominal)  Βαθμολογική (rating scale) κλίμακα (ordinal, interval) Προφορική Κλίμακα (verbal scale) Γραφική Κλίμακα (graphic scale)  Iεράρχισης κλίμακα (rank-order scale)  Σύγκριση ανά ζεύγη (paired-comparison scale)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 28

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 29

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 30 Κλίμακες Σημασιολογικού Διαφορικού

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 31 Κλίμακες Μέτρησης Στάσης  Kλίμακα Likert  Σημασιολογικού διαφορικού (Semantic Differential scale  Κλίμακα Staple

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 32 Κλίμακες Μέτρησης Στάσης (προφορική κλίμακα -Verbal scale)  Αριθμός κατηγοριών  Περιττός ή άρτιος αριθμός κατηγοριών  Ισόρροπη ή ανισόρροπη κλίμακα  Έκταση προφορικής περιγραφής  Αρίθμηση  Επιβολή ή μη επιβολή απάντησης  Συγκριτικές ή μη συγκριτικές κλίμακες

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 33 Διαδικασία Δειγματοληψίας

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 34 Διαδικασία Δειγματοληψίας

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 35 Κατηγορίες Μεθόδων Δειγματοληψίας

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 36 Τύποι Ερωτήσεων (Διχοτομικές, Κατηγορικές ή Ονομαστικές)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 37 Χρήση Κλίμακας (βαθμική ή διαστήματος)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 38 Χρήση Κλίμακας (βαθμική ή διαστήματος

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 39 Χρήση Κλίμακας (βαθμική ή διαστήματος

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 40 Χρήση Κλίμακας (Likert)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 41 Δημογραφικά Χαρακτηριστικά(διχοτομικές, ονομαστικές ή κατηγορικές)

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 42 Σημασιολογικού διαφορικού (semantic differential scale) Παρακαλούμε περιγράψτε τον χαρακτήρα σας, σημειώνοντας με ένα  πόσο κοντά βρίσκεστε σε ένα από τα δύο άκρα στην παρακάτω κλίμακα (οι γυναίκες παρακαλούμε να μας συγχωρέσουν που αναφερόμαστε για λόγους συντομίας με επίθετα αρσενικού γένους. Οι ερωτήσεις αφορούν και τις γυναίκες και παρακαλούμε να τις απαντήσουν ανάλογα με το τι εκφράζει περισσότερο την προσωπικότητά τους). Γενικά σαν άτομο θα μπορούσα να πω ότι είμαι μάλλον …

Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 43 Κλίμακα ιεραρχική ή ιεράρχησης ή κατάταξης Παρακαλώ βάλτε σε σειρά απ’ το 1 έως το 10 (όπου 1=τελευταίο στην προτίμησή σας, 10=πρώτο στην προτίμησή σας) τα παρακάτω μέσα ψυχαγωγίας, σύμφωνα με την προσωπική σας προτίμηση (τον κάθε βαθμό απ’ το 1 έως το 10 θα τον δώσετε μόνο σ’ ένα μέσο ψυχαγωγίας – όχι διπλοψηφία):