ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΕΡΡΩΝ «Κωνσταντίνος Καραμανλής» Ανάπτυξη και ανάλυση της κλιματικής αλλαγής μέσω των εκπαιδευτικών υλικών των Μ.Κ.Ο. Θέμα: «Κλιματική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Καθηγητής Ελπίδα Κολοκυθά, Επίκ. καθηγήτρια
Θέσπιση μιας νέας διεθνούς συμφωνίας EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Väder- och Klimatförändringar
Τμήμα Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης
Συστήματα Α.Π.Ε..
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
Διαχείριση Φυσικών Πόρων – Α’ & Β’ Λυκείου
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ.
Όξινη βροχή Όξινη βροχή ονομάζεται το φαινόμενο των ασυνήθιστα όξινων μετεωρολογικών κατακρημνισμάτων, όπως π.χ. βροχή, χαλάζι, χιόνι, ομίχλη, πάχνη, ως.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Παγγελματικό E Λ ύκειο Μ εγαλόπολης.
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ορισμός
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Αιολικά Πάρκα και Περιβάλλον Κίμων Χατζημπίρος Επ. Καθηγητής ΕΜΠ.
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
Στα πλαίσια της συμμετοχής σας στην εφαρμογή
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κλιματική Αλλαγή
Καββαδίας Κωνσταντίνος
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Λ Υ Κ Ε Ι Ο Τ Σ Α Γ Κ Α Ρ Α Δ Α Σ Τ Α Ξ Η Α΄
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΠΟΥΖΙΚΑ Θ. – ΠΕ 14
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.)
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. Η Κοινωνία της Αφθονίας αρχίζει να διαγράφει μία προοπτική για την Κοινωνία της Δυστυχίας Στο μέλλον ο άνθρωπος ίσως τρέφεται.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Βασίλης Α. Τάξη ΣΤ’
Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Ευστράτιος- Ευάγγελος 1 Ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ Σχολική χρονιά:
Κλιματική αλλαγή.
ΘΕΡΜΑΝΣΗ:ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ 1ο ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Κλιματική αλλαγή 1o Γυμνάσιο Χολαργού Τίτλος Έρευνας:
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
ήλιος άνεμος νερό γεωθερμία βιομάζα γαιάνθρακας πετρέλαιο φυσικό αέριο σχάση πυρήνων 1.Ποιες πηγές ονομάζουμε ανανεώσιμες και ποιες μη ανανεώσιμες;
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΦΛΙΓΓΟΥ ΙΩANNA
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στα πλαίσια της συμμετοχής σας στην εφαρμογή
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ.
Väder- och Klimatförändringar
ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΑΝΟΜΗΣ Μάθημα : Τεχνολογία Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Μαρμαρίδου Ιωάννα Επανομή, Φεβρουάριος 2019.
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΕΡΡΩΝ «Κωνσταντίνος Καραμανλής» Ανάπτυξη και ανάλυση της κλιματικής αλλαγής μέσω των εκπαιδευτικών υλικών των Μ.Κ.Ο. Θέμα: «Κλιματική Αλλαγή- Ενέργεια- Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας»

Βοηθήστε με να ζήσω! Φιλοτεχνήθηκε από τον Σερραίο Ζωγράφο Ιορδάνη Βαλαβανίδη

3ΕΙΣΑΓΩΓΗ Υπερθέρμανση του πλανήτη, φαινόμενο του θερμοκηπίου, ακραία καιρικά φαινόμενα διαμορφώνουν την Κλιματική Αλλαγή και οδηγούν σε περιβαλλοντική κρίση.. Κυρίαρχος μηχανισμός για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης είναι η: Αειφορική Ανάπτυξη. Αειφορική Ανάπτυξη Η Αειφορική Ανάπτυξη απαιτεί : γνώση των πολύπλοκων μεταβλητών που διασυνδέουν τα οικοσυστήματα αντίληψη των ορίων αντοχής τους διαμόρφωση/ενστερνισμό οικουμενικών αξιών. Εκπαίδευση Βασικότερος μηχανισμός, είναι η Εκπαίδευση. Για την επίτευξη ενός βιώσιμου κόσμου και τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Η «ρητορική» που αφορά το νέο προσανατολισμό της εκπαίδευσης αναφέρεται στην αναγκαιότητα της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Οι Μ.Κ.Ο. Με στοχευόμενη παιδεία συμβαδίζουν με τη «διεθνή ρητορική».

4 To σύγχρονο αίτημα για την αειφόρο ανάπτυξη βασίζεται στο συνδυασμό των εννοιών του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της εκπαίδευσης. Οι Μ.Κ.Ο. η πιο καθαρή έκφραση της κοινωνίας των πολιτών μέσα από τις δράσεις που αναλαμβάνουν αναδεικνύουν την προώθηση ανάπτυξης που σέβεται το περιβάλλον και τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης. Στο κεφ.25 της Agenda21, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συμμετοχή των νέων στα στάδια σχεδιασμού,εφαρμογής και παρακολούθησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων προκειμένου να επιτευχθεί η μετάβαση σε βιώσιμα και ορθολογικά περιβαλλοντικά πρότυπα. «αειφορία» Η «αειφορία» αποτελεί θεμελιώδη έννοια για την αντιστρεψιμότητα της Κλιματικής Αλλαγής.

5 ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΧΑΟΣ Η άρρηκτη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον και η δυναμική της εκπαίδευσης. Σταθμοί στην ιστορία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Διδακτικές τεχνικές. Κλιματική Αλλαγή Υπερθέρμανση του Πλανήτη, Φαινόμενο Θερμοκηπίου, Επιπτώσεις, Πολιτικές για την προστασία του κλίματος. Ενέργεια Πηγές ενέργειας, Ενέργεια Α.Π.Ε. και αειφόρος ανάπτυξη.

6 Α) ΑΕΙΦΟΡΙΑ – ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Β) ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Β1: Κλιματική αλλαγή – Κλιματικό Χάος αυτολεξεί Β2: Αίτια κλιματικής αλλαγής Β2α: Υπερθέρμανση του πλανήτη Β2β: Φαινόμενο του θερμοκηπίου Β2γ: Θερμοκηπιακά αέρια Β3: Επιπτώσεις στη φύση και στον άνθρωπο από την κλιματική αλλαγή Β3α: Γενική αναφορά στις επιπτώσεις Β3β: Ακραία καιρικά φαινόμενα Β3γ: Τήξη – λιώσιμο των πάγων Β3δ: Επίδραση στη χλωρίδα και στην πανίδα Β3ε: Ερημοποίηση – Μετανάστευση Β3στ: Επιπτώσεις στην υγεία – εμφάνιση επιδημιών Β4: Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής Β5: Ανθρώπινες δραστηριότητες (συμπεριφορές) που προκαλούν κλιματική αλλαγή Β6: Πολιτικές για την κλιματική αλλαγή – νομοθεσία

7 Γ) ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Δ) ΕΝΕΡΓΕΙΑ – ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δ1: Συμβατικές πηγές ενέργειας Δ2: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Δ3: Ορθολογική χρήση ενέργειας Δ4: Περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη μη ορθολογική χρήση ενέργειας

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Κλιματική Αλλαγή, φαινόμενο του θερμοκηπίου, λιώσιμο των πάγων, ενέργεια, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Κλιματική Αλλαγή, φαινόμενο του θερμοκηπίου, λιώσιμο των πάγων, ενέργεια, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έννοιες καινούριες και περίεργες για τους μαθητές της Δ Τάξης. Αποφασίσαμε να ερευνήσουμε για να κατανοήσουμε και καταλήξαμε πως η ενέργεια είναι η λέξη «κλειδί» για τον έλεγχο της κλιματικής αλλαγής. Ποιος μας προσφέρει ενέργεια δωρεάν; Η ίδια η φύση! Έτσι αφού οργανωθήκαμε, σας παρουσιάζουμε μια πόλη, που φιλοδοξεί να γίνει «πράσινη» με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έννοιες καινούριες και περίεργες για τους μαθητές της Δ Τάξης. Αποφασίσαμε να ερευνήσουμε για να κατανοήσουμε και καταλήξαμε πως η ενέργεια είναι η λέξη «κλειδί» για τον έλεγχο της κλιματικής αλλαγής. Ποιος μας προσφέρει ενέργεια δωρεάν; Η ίδια η φύση! Έτσι αφού οργανωθήκαμε, σας παρουσιάζουμε μια πόλη, που φιλοδοξεί να γίνει «πράσινη» με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ Το Αιολικό Πάρκο της Σιντικής, στον Νομό Σερρών, αποκτά ιδιαίτερο οικολογικό χαρακτήρα.

Oι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν ενδιαφέρον και επιδιώκεται τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο η προώθησή τους. Oι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν ενδιαφέρον και επιδιώκεται τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο η προώθησή τους. Η ηλεκτρική ενέργεια παραγόταν και παράγεται κατά κύριο λόγο από ορυκτά καύσιμα,όπως ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Πέρα όμως από το γεγονός ότι αυτά δεν θα υπάρχουν έπ’ άπειρον δημιουργείται και πρόβλημα με το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα κατά την καύση τους. Αυτό προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη μας και αλλαγή του κλίματος. Οι κοινωνίες λοιπόν,έχουν ένα διπλό στόχο μέσω της προώθησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Από τη μια να μειώσουν την κατανάλωση των πεπερασμένων ορυκτών καυσίμων και από την άλλη να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης. Η ηλεκτρική ενέργεια παραγόταν και παράγεται κατά κύριο λόγο από ορυκτά καύσιμα,όπως ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Πέρα όμως από το γεγονός ότι αυτά δεν θα υπάρχουν έπ’ άπειρον δημιουργείται και πρόβλημα με το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα κατά την καύση τους. Αυτό προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη μας και αλλαγή του κλίματος. Οι κοινωνίες λοιπόν,έχουν ένα διπλό στόχο μέσω της προώθησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Από τη μια να μειώσουν την κατανάλωση των πεπερασμένων ορυκτών καυσίμων και από την άλλη να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης.

ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΝΙΓΡΙΤΑΣ – ΘΕΡΜΩΝ Το Γεωθερμικό Πεδίο Νιγρίτας- Θερμών βρίσκεται στη λεκάνη της Βισαλτίας στο Νομό Σερρών και συγκεκριμένα ανατολικά της πόλης της Νιγρίτας, όπου υπάρχουν θερμές πηγές με θερμοκρασία 40-52ο C, ιαματικές πηγές και εγκαταστάσεις θερμοκηπίων. Το Γεωθερμικό Πεδίο Νιγρίτας- Θερμών βρίσκεται στη λεκάνη της Βισαλτίας στο Νομό Σερρών και συγκεκριμένα ανατολικά της πόλης της Νιγρίτας, όπου υπάρχουν θερμές πηγές με θερμοκρασία 40-52ο C, ιαματικές πηγές και εγκαταστάσεις θερμοκηπίων. Οι ιαματικές πηγές της περιοχής είναι πανελλήνια γνωστές για το περίφημο μεταλλικό νερό τους. Τα νερά τους έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Οι ιαματικές πηγές της περιοχής είναι πανελλήνια γνωστές για το περίφημο μεταλλικό νερό τους. Τα νερά τους έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Στο Νομό Σερρών υπάρχουν και άλλα σημαντικά γεωθερμικά πεδία, όπως του Λιθοτόπου, της Ηράκλειας, του Σιδηροκάστρου και του Αγκίστρου. Στο Νομό Σερρών υπάρχουν και άλλα σημαντικά γεωθερμικά πεδία, όπως του Λιθοτόπου, της Ηράκλειας, του Σιδηροκάστρου και του Αγκίστρου.

Στο γεωθερμικό πεδίο Νιγρίτας υπάρχουν συγκεκριμένα 4 θερμοκήπια, έκτασης 52 περίπου στρεμμάτων, όπου καλλιεργούνται οπωροκηπευτικά, λουλούδια, φύκια (σπιρουλίνα) και άλλα είδη καλλιεργειών, καθώς και μία υπαίθρια εγκατάσταση σπαραγγιού, έκτασης 30 στρεμμάτων. Στο γεωθερμικό πεδίο Νιγρίτας υπάρχουν συγκεκριμένα 4 θερμοκήπια, έκτασης 52 περίπου στρεμμάτων, όπου καλλιεργούνται οπωροκηπευτικά, λουλούδια, φύκια (σπιρουλίνα) και άλλα είδη καλλιεργειών, καθώς και μία υπαίθρια εγκατάσταση σπαραγγιού, έκτασης 30 στρεμμάτων. Η σπιρουλίνα, ένα φύκι μήκους μισού χιλιοστού, αποτελεί την πλέον θρεπτική ουσία, με περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη που φθάνει το 63%. Η σπιρουλίνα, ένα φύκι μήκους μισού χιλιοστού, αποτελεί την πλέον θρεπτική ουσία, με περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη που φθάνει το 63%. Εκτός των θερμών πηγών για λουτροθεραπεία υπάρχει και πηγή πόσιμου νερού της κατηγορίας των αλκαλικών, το νερό της οποίας αναμειγνύεται με ανθρακικό οξύ, εμφιαλώνεται και κυκλοφορεί ευρέως στο εμπόριο. Εκτός των θερμών πηγών για λουτροθεραπεία υπάρχει και πηγή πόσιμου νερού της κατηγορίας των αλκαλικών, το νερό της οποίας αναμειγνύεται με ανθρακικό οξύ, εμφιαλώνεται και κυκλοφορεί ευρέως στο εμπόριο.

Γεωθερμία

ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΒΙΟΜΑΖΑ Βιομάζα ονομάζουμε οποιαδήποτε σχετικά νέα οργανική ύλη που προέρχεται από φυτά ως αποτέλεσμα της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης. Η ενέργεια από βιομάζα αντλείται από φυτικό και ζωικό υλικό. Η ενέργεια που αντλείται από τη βιομάζα είναι μια μορφή ανανεώσιμης ενέργειας. Η αξιοποίηση αυτής της ενέργειας ανακυκλώνει τον άνθρακα και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με διοξείδιο του άνθρακα, σε αντίθεση με τα ορυκτά καύσιμα. Από το σύνολο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η βιομάζα έχει μια μοναδική ιδιότητα, καθώς συνιστά ουσιαστικά μια μορφή αποθηκευμένης ηλιακής ενέργειας. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας της βιομάζας και η μετατροπή της σε στερεά, υγρά και αέρια καύσιμα. Μονάδα επεξεργασίας Βιομάζας και παραγωγής Βιοντήζελ λειτουργεί στο Παραλίμνιο Σερρών.

Εργοστάσιο Παραγωγής Βιοντήζελ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Παράλληλα στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στις Σέρρες υπάρχουν και τα μικρά υδροηλεκτρικά στο Άγκιστρο (1MW), την Κερκίνη (5MW), την Οινούσα (0,6MW) και στιςΣέρρες (0,5MW). Επιπλέον στο Στρυμονοχώρι υπάρχει ο μετρητικός σταθμός Φυσικού Αερίου, ενός καυσίμου που παίζει κύριο ρόλο,στη μείωση της ρύπανσης, που προκαλείται στη χώρα μας, από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τον οικιακό και βιομηχανικό τομέα. Παράλληλα στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στις Σέρρες υπάρχουν και τα μικρά υδροηλεκτρικά στο Άγκιστρο (1MW), την Κερκίνη (5MW), την Οινούσα (0,6MW) και στιςΣέρρες (0,5MW). Επιπλέον στο Στρυμονοχώρι υπάρχει ο μετρητικός σταθμός Φυσικού Αερίου, ενός καυσίμου που παίζει κύριο ρόλο,στη μείωση της ρύπανσης, που προκαλείται στη χώρα μας, από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τον οικιακό και βιομηχανικό τομέα.

18 ΣΥΝΟΨΗ Εν κατακλείδι και με γνώμονα ότι το έντυπο περιβαλλοντικό εκπαιδευτικό υλικό «κλιματικό χάος» του W.W.F., εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας μη κυβερνητικής οργάνωσης: για να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να διαμορφώσει συνειδητοποιημένους μελλοντικούς ενεργούς πολίτες, κρίνεται ότι σε επίπεδο αναφορών για την κλιματική αλλαγή τείνει να επιτύχει το στόχο του. Η διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών υπέρ του περιβάλλοντος,σύμφωνα με τις αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης πραγματώνεται.. Η ελλιπής διαπραγμάτευση της έννοιας της κοινωνικής δικαιοσύνης, για τη συγκρότηση ευαισθητοποιημένων πολιτών, αντιμετωπίζεται με την ανάπτυξη διαλόγου στην τάξη και τη διεξαγωγή συμπερασμάτων.

Το Μέλλον ανήκει σε όλους