ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Μaθηση και μορφες διδασκαλιας
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η αναγεννησιακή παιδεία
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή Ροδίτη Χριστίνα Τζαβάρα Άννα Μαρία Φάλο Πανδώρα

John Dewey ( ) Τίτλος: Η επίδραση των θεωριών του J. Dewey στις επιστήμες της παιδαγωγικής και στην Εκπαίδευση (σχολείο)

Περιεχόμενα: Μικρή αναφορά στη ζωή του J. Dewey. Η επίδραση των θεωριών του J. Dewey στη θεωρία της γνώσης και ο Σκοπός της Παιδείας. Η σημασία της Δημοκρατίας στη Σχολική Κοινότητα. Υλοποίηση των θεωριών του J. Dewey (Νέο Σχολείο - Σχολεί ο Εργασίας - Ελληνικό Σχολείο)

Η ζωή του John Dewey Ο John Dewey γεννήθηκε στις 20 Οκτωβρίου 1859 στο B urlington. Ή ταν Αμερικανός φιλόσοφος και εκπαιδευτικός. Τ ελείωσε τις προπτυχιακές του σπουδές στο πανεπιστήμιο του Vermont το Δ ίδαξε στα πανεπιστήμια του Σικάγο και της Columbia Σ ημαντικά του έργα είναι «Εμπειρία και Εκπαίδευση»(193 8) και «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» (1916). Π έθανε στην 1 Ιουνίου 1952 στη Νέα Υόρκη.

Η επίδραση των θεωριών του J. Dewey στη θεωρία τη ς γνώσης και ο Σκοπός της Παιδείας. Η σημασία της Εκπαίδευσης (κοινωνιολογική και ψυχολογική) Η γνώση αποκτάται μέσω της έρευνας.

Η εμπειρία στην θεωρία του Dewey Είναι το κλειδί για τη γνώση της πραγματικ ότητας. Δημιουργεί μια γνήσι α μορφή εκπαίδευσης. Η γνώση προκύπτει α πό την πράξη.

Η θεωρία του Πραγματισμού Φ ιλοσοφικό ρεύμα του 19 ου αι ώνα. Σ τροφή του ενδιαφέροντος στη ν ανθρώπινη δράση. Κ εντρική θέση του: η σύνδεση της φιλοσοφίας με την πράξη. Η πραγματικότητα βρίσκεται σ την εμπειρία.

Η βιωματική μάθηση (learning by doin g) Η πορεία που ακολουθείται στην β ιωματική διδασκαλία είναι: 1. φάση προβληματισμού. 2. φάση προγραμματισμού των δι δακτικών ενοτήτων. 3. φάση διεξαγωγής δραστηριοτή των. 4. φάση αξιολόγησης.

Σκοπός Παιδείας-Στόχοι Παιδεία ς Ο Dewey τονίζει ότι η παιδεία καθίσταται αυτοσκοπό ς. Ο Dewey διευκρινίζει ότι η παιδεία αφ’ εαυτής δεν έχει στόχους. Οι στόχοι της παιδείας να εκκινούν από το άτομο που μορφώνεται. Aπορρίπτει τους στόχους που απορρέουν από αυθεντίε ς.

Προοδευτική Εκπαίδευση Ο Dewey θεωρείται «πατρική μορφή της προοδευτικής εκπαίδε υσης». Στο προοδευτικό σχολείο οι μαθητές ασκούνται στη ''διδασκαλί α μέσω της μάθησης'' (learning by doing). Επίκεντρο της διδασκαλίας τον μαθητή και τις εμπειρίες του. Πρακτικά δεν εφαρμόσθηκε πλήρως.

Η σημασία της Δημοκρατίας στη Σχολική Κοιν ότητα. Το σχολείο ως κοινότητα: Το σχολείο ως εμβρυακή κοινότητα. Χρήση της πειραματικής μεθόδου. Στοιχείο της ατομικότητας.

Επίτευξη των στόχων της ιδεολογίας του Dewey Εξασφάλιση δημοκρατίας & ελευθερίας. Υγιής και γόνιμος διάλογος. Ανταλλαγή ιδεολογιών. Ελεύθερη επικοινωνία.

Η σημασία της Δημοκρατίας στη Σχ ολική Κοινότητα. Γενικό συμπέρασμα: Το σχολείο διαμορφώνεται με γνώμονα τη δημοκρατία.

Υλοποίηση των θεωριών του J. Dewey (Νέο Σχολείο- Σχολείο Εργασίας - Ελληνικό Σχολείο) Μ ε την ίδρυση του Νέου Σχολείου, ο Dewey θεωρεί πρωταρχική προϋπόθεση για την λειτουργιά του την εμπλοκή και τον ενδιαφέρον των μαθητών. Π ροκρίνει δηλαδή τη βιωματική μάθηση και ασκεί κριτική στις πειθαρχικές μεθόδους του παραδοσιακού σχολείου.

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για το Σχολείο Εργασίας στο οποίο τα ίδια τα παιδιά αναλάμβαναν διάφορες χειρωνακτικές εργασίες (π.χ. καλλιεργούσαν χωράφια και μαγείρευαν) με σκοπό να μάθουν να λύνουν από μόνα τους αληθινά προβλήματα.

Και τέλος, θα αναφερθούμε στο Ελληνικό δημόσιο Σχολείο. Ήθελε το σχολειό να είναι "Ενιαίο" να αίρει δηλαδή την ιεράρχηση ανάμεσα στην σκέψη και την πράξη. Επιπλέον, ο Dewey είναι ο πρόδρομος του Project. Το Project είναι μια μέθοδος στην οποία οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν μόνοι τους το υλικό και οι δάσκαλοι είναι εκείνοι που έχουν την μικρότερη συμμέτοχη.

Δραστηριότητα Λαμβάνοντας υπόψιν τις θεωρίες του De wey, πιστεύετε ότι μπορούν να εφαρμοστ ούν πλήρως στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα; Ναί ή Όχι ; Γιατί;

Τέλος Παρουσίασης