Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου
1. Θέματα του μαθήματος 2. Στόχοι μαθήματος Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου 3. Οδηγός για τα βιβλία της επιθεώρησης Βιολογίας (πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να διαβάσει) 4. Αξιολόγηση Μαθήματος
Τα θέματα του μαθήματος είναι -Η φύση της επιστήμης (Τι είναι η Επιστήμη και ποια η σχέση της με την ιατρική και την τεχνολογική πρόοδο της εποχής μας) -Η ταξινομική επιστήμη (Πώς ταξινομούνται οι ζωικοί οργανισμοί;) -Η Οργάνωση του ανθρώπινου σώματος -Η Φωτοσύνθεση -Οι τροφικές σχέσεις και τα οικοσυστήματα -Η Αναπαραγωγή
Η προσέγγιση των θεμάτων αυτών γίνεται: Με την εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου – τα πειράματα Με την προβληματοκεντρική προσέγγιση Τη χρήση μικροσκοπίων Παρατήρηση Ερώτημα Υπόθεση Πείραμα Αποτελέσματα Συμπέρασμα
2. Στόχοι μαθήματος α. Γνωστικοί β. Καλλιέργεια στάσεων (σεβασμός στη διαφορετικότητα, βιοηθική, περιβάλλον, εφηβεία) γ. Μετα- μεταγνωστικοί : Μαθαίνω πώς να μαθαίνω δ. Συνεργατική μάθηση ε. Καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων
- Το βιβλίο είναι και τετράδιο εργασιών ταυτόχρονα - Οι πηγές για την επίλυση των ασκήσεων είναι 1.Στο βιβλίο ή 2. Συμπληρώνονται στο βιβλίο την ώρα του μαθήματος 3. Οδηγός για τα βιβλία της επιθεώρησης Βιολογίας (πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να διαβάσει)
Δουλεύουμε σε ομάδες Πρώτα εξατομικευμένη εργασία Ακολουθεί εργασία στις ομάδες Καλλιέργεια δεξιότητας συνεργασίας Εργασία στην τάξη Μετάγνωση - μαθαίνω πώς να μαθαίνω Μαθαίνω να ψάχνω αντί να παίρνω έτοιμες απαντήσεις
Μετατρέπουμε τις πληροφορίες από τη μια μορφή στην άλλη π.χ. από κείμενο σε πίνακα ή σε εννοιολογικό διάγραμμα Εργασία στην τάξη και στο σπίτι Μετάγνωση - μαθαίνω πώς να μαθαίνω Μαθαίνω να ψάχνω αντί να παίρνω έτοιμες απαντήσεις
ΔΡΑΣΕΙΣ / ΚΡΙΤΗΡΙΑΠΟΣΟΣΤΟ (%) Διαγωνίσματα (στο μάθημα της ημέρας ή σε ολόκληρη ενότητα) 50 Δημιουργικές εργασίες -project10 Βιβλίο Δραστηριοτήτων – Τετράδιο - Φύλλα Εργασίας 10 Συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης (ολομέλεια – ομάδα) 20 Ενδιαφέρον για το μάθημα – Συγκριτικό πλεονέκτημα 5 Πρακτικές – Πειραματικές δεξιότητες5 4. Αξιολόγηση Μαθήματος