ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘ-3122/106 Γλώσσα προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Ταξινόμηση και Αναζήτηση.
Advertisements

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΣΕΛΣΙ ● Η Τσέλσι (Αγγλικά: Chelsea Football Club) είναι αγγλικός ποδοσφαιρικός σύλλογος που εδρεύει στο Λονδίνο. Ιδρύθηκε το 1905 και από τότε χρησιμοποιεί.
ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ  Διατήρηση θερμοκρασίας σώματος εντός ορίων: απαραίτητη λειτουργία αυτόνομου Ν.Σ. - ακόμη και μικρές αποκλίσεις ενδέχεται να οδηγήσουν.
 Μια μεγάλη ομάδα ασθενών με εγκεφαλικό είναι και οι ασθενείς με βλάβη του δεξιού ημισφαιρίου.  Ήπια προβλήματα:  Προβλήματα κατονομασίας  Κατανόηση.
Ώσμωση και οι νεφροί Π. Δημητρίου Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής.
Συνοπτικό Πρόγραμμα Προετοιμασίας Ομάδων στο Ερασιτεχνικό Ποδόσφαιρο.
Δ.Π.Θ. ΤΕΦΑΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια Μ. Μιχαλοπούλου.
ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Σεπ 2007 – Σεπ 2008.
Βασική Υποστήριξη της Ζωής και Αυτόματη Εξωτερική Απινίδωση ΛΙΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ Γ.Ν.ΠΑΤΡΩΝ.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
ΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ (ΑΛΚΑΝΙΑ & ΚΥΚΛΟΑΛΚΑΝΙΑ)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣ/ΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (LOGISTICS) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΣΤΟΝ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 4 Η ΣΑΛΜΟΝΕΛΛΩΣΗ.
ΥΠΟΞΑΙΜΙΑ  Φυσιολογική PaO 2 στα άτομα ετών σε καθιστή θέση: 104,2 - (ηλικία x 0,27)mmHg 
Φυσική Α γυμνάσιου. Φυσικά Φαινόμενα Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 5 Η ΤΥΦΟΕΙΔΗΣ ΠΥΡΕΤΟΣ & ΣΑΛΜΟΝΕΛΛΩΣΗ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΔΠΜΣ : ΑΣΚΗΣΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Παυλόπουλος Θεμιστοκλής Α.E.M.: 804 Θέμα : Η εκμάθηση μπάσκετ σε αρχάρια.
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Καπασούρη Αικατερίνη Α.Μ. 817.
Χημικά φαινόμενα ή χημικές αντιδράσεις ονομάζονται οι μεταβολές κατά τις οποίες από ορισμένες αρχικές ουσίες (αντιδρώντα) δημιουργούνται νέες ουσίες (προϊόντα)
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.5 ΝΟΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Για την αντίδραση 2Α + 3Β  2Γ +Δ έχει προοσδιορισθεί.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
Περιορισμός της μικροβιακής αύξησης  Επιτυγχάνεται με δύο τρόπους:  Περιορισμό της μικροβιακής αύξησης  Θανάτωση των μικροβιακών κυττάρων  Αποστείρωση:
  Θέμα :   Εφαρμογή Ι Διδασκαλία 9ης περίπτωσης : Ενόργανη γυμναστική ► Η Ειρήνη είναι προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Κίνηση και επεξεργασία – μαθησιακές προσαρμογές (804)
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η ερευνά μας για το άπειρο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΠΡΙΤΖ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ (4.9) Για να μελετηθεί μία γεωφυσική δομή χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της σεισμικής διάθλασης με την εφαρμογή σεισμικού προφίλ 10 γεωφώνων.
Τα αθλήματα μας βοηθούν για τη σωματική κατάσταση και όχι μόνο.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΜΙΤΟΝΙΚΟΥ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ελένη Στυλιανή Καρκαλά Παναγιώτης Κουτρουμάνος Γεωργία Κωνσταντέλια
Στρατηγική Κυβερνοασφάλειας
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Προέλευση και συμβολισμός του εμβλήματος των ομάδων.
MANCHESTER CITY Manchester City Football Club είναι μια αγγλική Premier League ποδοσφαιρικό σύλλογο με έδρα το Μάντσεστερ. Ιδρύθηκε το 1880 ως του.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Αθλήματα Εργασία των μαθητών 4ου ΓΕΛ Πατρών 2016 Σ.Κάγκος
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ??
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
ΑΣΤΡIΚΕΣ ΑΤΜΟΣΦΑIΡΕΣ: ΝΟΜΟΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠIΑΣ ΤΟΥ KIRCHHOFF
“Ιδιότητες των νεύρων”
Πρακτική Άσκηση στην Κοινότητα Α’ & Β΄ Εξάμηνο
ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ 3.9 Επιμήκη ελαστικά κύματα που παράγονται σε σημείο Α ανακλώνται σε κεκλιμένη επιφάνεια και καταγράφονται από δύο (2) γεώφωνα συμμετρικά.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Ανελκυστήρες, ράμπες.
Κεφάλαιο 5 Κατηγορίες υπολογιστικών συστημάτων
Χωρητικότητα ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,.
ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (αγγλικά: Manchester United Football Club) είναι μία από τις πιο ιστορικές ποδοσφαιρικές ομάδες της Αγγλίας. Η.
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης Μάθημα : Τεχνολογία Βύρωνας Πετρίδης
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Oργανικό ψυχοσύνδρομο
Μηχανική Κίνηση σε Μια Διάσταση Διανύσματα
Dr. Παναγιώτης Πανουργιάς Παθολόγος Γαστρεντερολόγος Ιατρός Εργασίας
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018 Έκπτωση 50% 4 display 20% έκπτωση
Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Θέση και μετατόπιση Η θέση εξαρτάται από τον παρατηρητή x1=-2 x2=3
Για τη Φυσική ένα ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι
Αγωγή Καταναλωτή Τζίκα Ευαγγελία Υπεύθυνη Έρευνας & Ανάπτυξης ΚΡΙΚΡΙ
ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ Το πιο μεγαλειώδες θέαμα στη φύση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: κα. Μιχαλοπούλου Μαρία ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ: κος Βασιλειάδης Δημήτριος, (Α.Μ.:916) ΚΟΜΟΤΗΝΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

«Ο Θάνος είναι ο νέος Κ.Φ.Α. που ήρθε να εργαστεί στην κατασκήνωση. Η προπονητική ειδίκευση που έχει είναι Ποδόσφαιρο. Ήταν ο τελευταίος στη σειρά που διάλεξε σε ποια τμήματα θα διδάσκει αθλοπαιδιές κάθε απόγευμα με αποτέλεσμα να αναλάβει αυτά που είχαν απομείνει: 4 τμήματα με πέντε κορίτσια ετών το κάθε ένα, που ήθελαν να μάθουν ποδόσφαιρο. Στο τέλος της περιόδου θα συμμετείχαν σε εσωτερικό πρωτάθλημα που διοργάνωνε η κατασκήνωση στο ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο mini-football. Πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα εξάσκησης; 2

 Ηλικία: ετών  Φύλο: Κορίτσια  Προηγούμενες εμπειρίες: Όχι  Στάδιο μάθησης: Γνωστικό στάδιο - Να κατανοήσουν την ιδέα της κίνησης σε κάθε δεξιότητα.  Αντιληπτικές Ικανότητες: Σε καλό επίπεδο.  Σωματικές Ικανότητες: Στην έναρξη εφηβείας - Ικανοποιητικές 3

Η μάθηση νέων δεξιοτήτων (πάσα, ντρίμπλα, σουτ, κοντρόλ) με απώτερο σκοπό τη συμμετοχή στο άθλημα του ποδοσφαίρου. Οι ασκούμενες θα χρειαστούν να εκτελούν τις δεξιότητες σε διαφορετικές μορφές (μάθηση παραμέτρων) και να γενικεύσουν την απόδοση εκτέλεσης σε συνθήκες αγώνα. Η ανάπτυξη της ικανότητας εντοπισμού και διόρθωσης λαθών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της απόδοσης. Τελειοποίηση δεξιοτήτων και συμμετοχή σε αγώνα ποδοσφαίρου. 4

 Διδασκαλία νέων δεξιοτήτων με αποτέλεσμα την εκμάθηση του αθλήματος του ποδοσφαίρου.  Βελτίωση της φυσικής και ψυχικής τους υγείας. – Το παιχνίδι ως διασκέδαση.  Κατάκτηση του τροπαίου στον τελικό αγώνα.  ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ : από τον προπονητή και τους γονείς.( π.χ. «Είναι πολύ καλό που θα μάθετε ένα αγώνισμα».) 5

o Υπάρχει πίεση χρόνου για την επίτευξη του στόχου (4 εβδομάδες) και λίγος χρόνος προετοιμασίας. o Πιθανός φόβος αποτυχίας. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΡΧΙΚΟ : το αρχικό περιβάλλον είναι περιβάλλον αναψυχής – γήπεδο προπόνησης. ΤΕΛΙΚΟ : το τελικό περιβάλλον είναι αγωνιστικό, καθώς θα πραγματοποιηθεί αγώνας ποδοσφαίρου σε γήπεδο “mini football” και θα υπάρχει παρουσία κοινού, η οποία ίσως αγχώσει τις παίκτριες. 6

Αξιοποίηση προηγούμενων εμπειριών: Δεν υπάρχουν προηγούμενες εμπειρίες (είναι αρχάριες). Ορισμός στόχων των δεξιοτήτων. (Ποιος ο τελικός στόχος της κάθε δεξιότητας; Γιατί την μαθαίνουμε ; Σημεία - κλειδιά σε κάθε δεξιότητα.) Καθορισμός αξιολόγησης: Προετοιμασία του διδάσκοντα για καταγραφή του είδους και του αριθμού των σωστών αποφάσεων ή λαθών κατά την εκτέλεση της δεξιότητας. Στάδιο μάθησης: Αρχικά βρίσκονται στο γνωστικό, να κατανοήσουν τι τους ζητεί ο προπονητής και να εμπεδώσουν την κάθε δεξιότητα, τον στόχο της και ποιες κινήσεις απαιτούνται. Συμπεριφορά τελικής εκτέλεσης: Αναλυτική περιγραφή στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος τελικής εκτέλεσης. (Πού; Παρουσία κοινού; Αγωνιστικό περιβάλλον;) Κατανόηση λεπτών σημείων των δεξιοτήτων - Κατανόηση κανονισμών του ποδοσφαίρου. 7

Οι δεξιότητες που θα μαθευτούν είναι 4 : 8

1 η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Πάσα  Χρήση αντικειμένου (μπάλα)  Διακριτή :Καθορισμένη αρχή και τέλος.  Αδρή : Συμμετέχουν μεγάλες μυϊκές ομάδες (καμπτήρες και εκτείνοντες ισχίου - γόνατος και ποδοκνημικής).  Κινητική : Υπάρχει ελαχιστοποίηση λήψης απόφασης, καθώς ανά πάσα στιγμή η συμπαίχτρια δεν είναι πάντα σε σταθερό σημείο και παρεμβάλλονται και οι αντίπαλες,οπότε γρήγορα πρέπει να παρθεί η απόφαση για το που θα δοθεί η πάσα.  Ανοιχτή δεξιότητα : Μη διαγνώσιμο περιβάλλον, καθώς μεταβάλλεται, π.χ. συνεχή εναλλαγή θέσεων των παιχτριών, παρεμβολή αντιπάλου κ.ά..  Σύνθετη : Μεγάλος αριθμός αρθρώσεων (ισχία, γόνατα, ποδοκνημικές, σπονδυλική στήλη, ελάχιστη συμμετοχή χεριών για την ισορροπία).  Ανταλλαγή ταχύτητας-ακρίβειας : Αρχικά διδάσκονται οι πάσες να είναι ακριβείς και σωστές. Αργότερα -εφόσον υπάρχει ακρίβεια της πάσας- ο προπονητής μαθαίνει να πραγματοποιούν τις πάσες με μεγαλύτερη ταχύτητα.  Φόβος τραυματισμού : Υπάρχει,. είναι αρχάριες, μετά από λανθασμένη κίνηση ή στραβοπάτημα. 9

2 Η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Ντρίμπλα  Χρήση αντικειμένου (μπάλα)  Διαδοχική : Διακεκομμένες κινήσεις μαζί (αρκετά συχνή αλλαγή κέντρου βάρους, κάμψη γονάτων και ποδοκνημικής, έπειτα έκταση αυτών, εναλλαγές πορείας, προσποιήσεις)  Αδρή : Συμμετέχουν μεγάλες μυικές ομάδες (καμπτήρες και εκτείνοντες ισχίου- γόνατος και ποδοκνημικής και μύες της σπονδυλικής στήλης).  Κινητική : Υπάρχει ελαχιστοποίηση λήψης απόφασης, καθώς παρεμβάλλεται η αντίπαλη παίχτρια,οπότε γρήγορα πρέπει να παρθεί η απόφαση για το ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσει η ασκούμενη για να προσπεράσει την αντίπαλο της, και το τι προσποίηση πρέπει να κάνει και προς τα πού.  Ανοιχτή δεξιότητα : Μη διαγνώσιμο περιβάλλον, καθώς μεταβάλλεται με τη παρεμβολή αντιπάλου.  Ανοιχτό κύκλωμα ελέγχου : Γρήγορη κίνηση, δεν προλαβαίνει να τη διορθώσει. 10

 Ανταλλαγή ταχύτητας-ακρίβειας: Αρχικά διδάσκονται να είναι ακριβές και σωστό το ντριμπλάρισμα των 10 κώνων χωρίς να υπάρχει χρονομέτρηση. Αργότερα εφόσον μάθουν την ντρίμπλα τότε ο προπονητής τους βάζει χρονικό περιθώριο π.χ. 30 δευτερόλεπτα ώστε να ντριμπλάρουν όλους τους κώνους.  Φόβος τραυματισμού : Υπάρχει. Δεξιότητα με απότομη εναλλαγή κατεύθυνσης  Σύνθετη: Μεγάλος αριθμός αρθρώσεων (ισχία, γόνατα, ποδοκνημικές, σπονδυλική στήλη, ελάχιστη συμμετοχή χεριών για την ισορροπία). 11

3 η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Κοντρόλ  Χρήση αντικειμένου (μπάλα)  Διακριτή : Καθορισμένη αρχή και τέλος (σταμάτημα μπάλας μετά από πάσα συμπαίχτριας ώστε να μη χαθεί ο έλεγχος της).  Αδρή : Συμμετέχουν μεγάλες μυικές ομάδες (καμπτήρες και εκτείνοντες ισχίου-γόνατος και ποδοκνημικής).  Κινητική : Υπάρχει ελαχιστοποίηση λήψης απόφασης, καθώς γρήγορα πρέπει να σταματήσει την κινούμενη μπάλα και να το κάνει με τέτοιο τρόπο ώστε μην την χάσει από τα πόδια της.  Ανοιχτή δεξιότητα : Μη διαγνώσιμο περιβάλλον, καθώς μεταβάλλεται με τη παρεμβολή αντιπάλου.  Σύνθετη : Μεγάλος αριθμός αρθρώσεων (ισχία, γόνατα, ποδοκνημικές, σπονδυλική στήλη).  Ανοιχτό κύκλωμα ελέγχου : Γρήγορη κίνηση, δεν προλαβαίνει να τη διορθώσει.  Ανταλλαγή ταχύτητας-ακρίβειας : Αρχικός σκοπός είναι το κοντρόλ να είναι ακριβές, να μη χαθεί ο έλεγχος της μπάλας. Αργότερα γίνονται επαναλαμβανόμενα γρήγορα κοντρόλ.  Φόβος τραυματισμού : Μικρός, είναι πιο στατική δεξιότητα. 12

4 η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ: Σουτ  Χρήση αντικειμένου (μπάλα)  Διακριτή : Καθορισμένη αρχή και τέλος.  Αδρή : Συμμετέχουν μεγάλες μυϊκές ομάδες (καμπτήρες και εκτείνοντες ισχίου-γόνατος και ποδοκνημικής και μύες της σπονδυλικής στήλης).  Κινητική : Όταν είναι εν κινήσει η ασκούμενη υπάρχει ελαχιστοποίηση λήψης απόφασης, καθώς πρέπει να σουτάρει γρήγορα, για να αιφνιδιάσει την αντίπαλο-τερματοφύλακα και να σκοράρει, αλλά και να μην την προλάβουν και την ανακόψουν οι αντίπαλες. Όταν όμως το σουτ είναι εν στάση (π.χ. σε στημένη φάση, δηλαδή εκτέλεση φάουλ ή πέναλτι) η δεξιότητα είναι μέση, κινητική και γνωστική, καθώς υπάρχει μεγαλύτερος χρόνος λήψης απόφασης.  Ανοιχτή δεξιότητα : Μη διαγνώσιμο περιβάλλον, μεταβάλλεται με τη παρεμβολή αντιπάλου.  Ανταλλαγή ταχύτητας-ακρίβειας : Πρώτα μαθεύεται η ακρίβεια στο σουτ, (να έχει στόχο, να μπει η μπάλα στα δίχτυα) και κατόπιν διδάσκεται η ταχύτητα, να γίνεται γρήγορα, απότομα το σουτ, ώστε η τερματοφύλακας να μην έχει περιθώρια αντίδρασης.  Σύνθετη : Μεγάλος αριθμός αρθρώσεων (ισχία, γόνατα, ποδοκνημικές, σπονδυλική στήλη).  Ανοιχτό κύκλωμα ελέγχου : Γρήγορη κίνηση, δεν προλαβαίνει να τη διορθώσει.  Φόβος τραυματισμού : Υπάρχει, (μαρκάρισμα από αντίπαλο για την ανακοπή του σουτ). 13

 Αναλυτική περιγραφή της έννοιας και του στόχου της δεξιότητας: «Κλότσημα της μπάλας με την κατάλληλη δύναμη, με στόχο την αντίπαλη εστία. Σκοπός είναι να μπει η μπάλα στην εστία το οποίο είναι και το ζητούμενο, δηλαδή το σκοράρισμα».  Σημαντικά σημεία - κλειδιά που πρέπει να τονιστούν: Περιγραφή κίνησης: «Με το ένα πόδι πατάτε γέρα δίπλα από την μπάλα, λυγίζετε το άλλο προς τα πίσω και απότομα το προωθείτε μπροστά και κλοτσάτε δυνατά την μπάλα προς την εστία».  ΜΟΝΤΕΛΟ: Άπειρο, επειδή οι ασκούμενες είναι αρχάριες. Να δουν τα λάθη, τα οποία θα διορθώσει ο προπονητής. 14

1.Παρουσίαση – εξάσκηση της δεξιότητας. 2.Οπτική παρουσίαση: Παρακολουθώντας το μοντέλο ή τον προπονητή που εκτελεί τη δεξιότητα, χρήση βίντεο. 3.Προφορική ανατροφοδότηση και επανάληψη της παρουσίασης, όταν ζητηθεί. 4.Καθοδηγητικές πληροφορίες : Πρώτα κοιτά καλά την μπάλα, μετά πατά γερά με το ένα πόδι διπλά στην μπάλα, λυγίζει το άλλο πόδι και το τεντώνει απότομα για να κλοτσήσει την μπάλα. 15

 Μεταβαλλόμενη εξάσκηση σε όλες τις δεξιότητες.  Αλλαγή παραμέτρων της άσκησης. (Βοηθάει την άσκηση.) ΑΛΛΑΓΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΥΤ: 1. Απόσταση από την εστία. 2. Μέγεθος εστίας από μεγάλη σε μικρότερη για αύξηση της ακρίβειας του σουτ. 3. Διεύθυνση (σουτ από πλάγια θέση). 4.Από το στατικό σουτ σε σουτ εν κινήσει. 16

 Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ-ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ. ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΖΙΚΗ, ΔΙΟΤΙ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΕΙ ΧΡΟΝΟ.  ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ - ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ - ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗ: Οδηγίες και πληροφορίες για το μοντέλο κίνησης δίνονται από τον προπονητή. 17

H ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ αποφεύγεται κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της δεξιότητας μετά από 5 sec από το τέλος της. ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ προκύπτουν όταν Η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ 50% ΤΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ. o Να υπάρχουν κενές προσπάθειες για αποφυγή εξάρτησης. o Ενθάρρυνση και επιβράβευση μετά από κάθε επιτυχή προσπάθεια. o Πολλές επαναλήψεις της σωστής εκτέλεσης – Επιτυγχάνεται η μάθηση. o Υπενθύμιση κινήτρων και στόχων της δεξιότητας. o Ομαδοποιημένη εξάσκηση στην αρχή για γρήγορη βελτίωση της απόδοσης. o Τυχαία εξάσκηση: Γίνεται μόλις επιτευχθεί η προσέγγιση της δεξιότητας. (Βελτιώνει τη μάθηση.) Αξιολόγηση της κάθε δεξιότητας ξεχωριστά πρέπει να γίνεται από τον προπονητή τις πρώτες μέρες και σύγκριση μετά από ένα διάστημα ημερών για να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο υπάρχει η διατήρηση της μάθησης. 18

Δοκιμασία αξιολόγησης: 50 σουτ κάθε μέρα σε μικρή κενή εστία (εστίες γηπέδου 5x5) από το σημείο του πέναλτι. Μετράμε το ποσοστό ευστοχίας πριν και μετά και συγκρίνουμε τα αποτελέσματα, ενώ ενδιάμεσα υπάρχουν κενές μέρες που δεν πραγματοποιείται η δοκιμασία. Εφόσον έχει διαπιστωθεί πως έχουν μάθει όλες τις δεξιότητες τελικό στάδιο είναι η εφαρμογή τους σε αγωνιστικές συνθήκες. Εφαρμογή όλων των δεξιοτήτων και των μορφών τους. ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΩΝΑ… 19

Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας! 20