Οι σύγχρονοι Έλληνες γνωρίζουν για τους περίφημους οβελίσκους της Λιβαδειάς – κοινώς σουβλάκια – και το ομαδικό ανοιξιάτικο ψήσιμο του οβελία στους δρόμους.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιστορία του ψωμιού.
Advertisements

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Η ελια στην αρχαιοτητα.
Τουριστικός οδηγός Αγίου Δημητρίου
ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ….Ο ΕΠΑΛ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
ΦΙΛΙΑ Στέλιος Μητρογιαννόπουλος, τμήμα Β1.
Είμαστε οι μαθητές της Γ1΄ τάξης του 4ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου.
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
Ο ΜΆΔΑ 2 Π ΈΡΑ ΑΠ ’ ΤΟΝ ΜΎΘΟ Ζωή Αποστολία Δημήτρης Παναγιώτα Βασίλης Παναγιώτης Γιώτα Γιάννης Ζωή Αποστολία Δημήτρης Παναγιώτα Βασίλης Παναγιώτης Γιώτα.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ.
ΛΙΜΝΗ ΛΕΡΝΗ Η Λέρνη είναι αρχαία παραθαλάσσια τοποθεσία της Αργολίδας, περίπου 7 χλμ. νότια του Άργους, στη θέση του σημερινού οικισμού Μύλοι, στις ανατολικές.
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Γεωγραφία Β’ τάξη Φύλλο εργασίας 4
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
ΖΩΓΡΑΦΟΥ Η περιοχή του Ζωγράφου έχει ανατολικά το όρος Υμηττός , το αγαπημένο βουνό των κατοίκων της Αθήνας και νοτιοδυτικά τα ποτάμια Ηριδανό και Ιλισό.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Το μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Βότανα Ιστορική αναδρομή.
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γραμματολογικά στοιχεία  Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925  Συνεργάστηκε με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο,
ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ. Η λίμνη Κερκίνη είναι τεχνητή. Μέχρι το 1922 η περιοχή είναι γεμάτη βαλτώδεις και ημιβαλτώδεις εκτάσεις. Ο δε Στρυμώνας όταν πλημμυρίζει.
Εκπαιδευτική εκδρομή Στ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλα τα παιδιά της τάξης ονειρευόμασταν την εκπαιδευτική.
Αι της γαστρός ηδοναί πολλαί!!! Εν αρχή ην ο σίτος… Γιατί εσύ βασιλεύεις σε απέραντες πεδιάδες, όπου φυτρώνει άφθονο τριφύλλι και μεγαλώνει το κύπειρο.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
17 Νοεμβρίου 1973 Μνήμη Πολυτεχνείου Τριάντα τρία χρόνια μετά.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
η Θηβα και η βοιωτικη συμμαχια
Ερέχθειον.
Οι ολυμπιακοι αγωνεσ και ο ηροδωροσ
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
29/9/15 Ε΄2 Χρhστος Μπaτζιος.
17 Νοεμβρίου 1973 Μνήμη Πολυτεχνείου
Δ2 Δανάη Διαμαντοπούλου.
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι σύγχρονοι Έλληνες γνωρίζουν για τους περίφημους οβελίσκους της Λιβαδειάς – κοινώς σουβλάκια – και το ομαδικό ανοιξιάτικο ψήσιμο του οβελία στους δρόμους της πόλεως, συνέχεια παναρχαίου εθίμου προσαρμοσμένου στις ύστερες κοσμοπολιτικές ανάγκες των ανθρώπων. Γιάννης Σ. Γ κανάσος

Τι θα έλεγαν αν τους αποκαλύπταμε ότι το σχέδιο που βλέπουν είναι του 6 ου π.Χ. αιώνα; Γιάννης Σ. Γ κανάσος

ΒΟΙΩΤΙΑ – ΠΡΙΝ ΧΡΟΝΙΑ Οβελίας – Κοκορέτσι – Σπληνάντερο – Κοντοσούβλι Μια πανάρχαια συνήθεια που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Γιάννης Σ. Γ κανάσος

Ξεφυλλίζοντας μια μέρα του 1995 ένα από τα βιβλία του μεγάλου μας βοιωτού συγγραφέα Θύμιου Δ. Δάλκα «ΛΕΙΒΑΔΙΑ – Ιστορικοί περίπατοι Α», του νέου Παυσανία της περιοχής μας, είδα το εξής σχέδιο: Στην σελίδα 44 αναφέρει ότι το είχε πρωτοδημοσιεύσει στο «ΒΗΜΑ » η κ. Δόρα Στράτου. Ένεκα κάποιου τυπογραφικού λάθους, όλες οι προσπάθειες μου, επί σειρά ετών στα αρχεία των εφημερίδων, να εντοπίσω περισσότερα αρχαιολογικά στοιχεία, απέβησαν μάταιες. Ώσπου το 2008 συνέδραμαν στις έρευνές μου δύο πολύ καλοί φίλοι. Ο Δημήτρης Καβαλιέρος και ο Αντώνης Α. Αντωνάκος. Εντοπίσαμε τα ολοκληρωμένα σχέδια του αρχαίου αγγείου σε αρχαιολογική σχολή των Αθηνών και έτσι μπορέσαμε με τον μοναδικό στον κόσμο αγγειογράφο αναδημιουργό αρχαίων ελληνικών αγγείων Δημήτρη Ζ. Σταθόπουλο να έχουμε στα χέρια μας ξανά την περίφημη αυτή Λεκανίδα, ίδια και απαράλλακτη όπως εκείνη των προγόνων μας. Γιάννης Σ. Γκανάσος Γιάννης Σ. Γ κανάσος

Ακριβής Αναδημιουργία «ΚΑΤ’ ΟΨΙΝ ΚΑΙ ΚΑΘ’ ΥΛΗΝ» από τον Αγγειογράφο ΔΗΜΗΤΡΗ Ζ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ Γιάννης Σ. Γκανάσος Δημήτρης Ζ. Σταθόπουλος Δημήτρης Ζ. Σταθόπουλος

Αναδημιουργία από τον ΔΗΜΗΤΡΗ Ζ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ

Αν ο Φαλμεράϊρερ είχε προσέξει περισσότερο την πατροπαράδοτη σπληναντεροφαγία και κοκορετσοφαγία η οποία πανομοιότυπα και διαχρονικά συνεχίζεται, θα είχε αποφύγει την κακόβουλη, αν και ήταν γεωπολιτικά τα κίνητρά του, αμφισβήτηση της εθνικής μας γνησιότητας ώστε να μην εκτεθεί ανεπανόρθωτα με την ρηχή θεωρία του.

Αναδημιουργία από τον ΔΗΜΗΤΡΗ Ζ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ

Στα γύρω ψηλά βουνά της φυσικής λεκάνης, τον Παρνασσό και τον Ελικώνα βόσκουν καλοθρεμμένα αρνιά και γίδια ενώ στους πρόποδες και στις πλαγιές τους καλλιεργείται η καταπράσινη άμπελλος που παρέχει άφθονο και καλό οίνο. Είναι πολύ σκληρή η εργασία στους αγρούς της Κωπαϊδας ή της Κηφισσίδας πεδιάδας. Την πεδιάδα που ήταν λίμνη και την αποστράγγισαν για πρώτη φορά οι Μινύες μηχανικοί της αρχαιότητας (περί το π.Χ.). Το ανθυγιεινό περιβάλλον των ελών και η ελονοσία που ελλοχεύει απαιτούν από τους κατοίκους της περιοχής να τρέφονται καλά, για να αντέξουν στον αγώνα της επιβίωσης, καλλιεργώντας την «ζείδωρον άρουραν» ήτοι την καρποφόρα γη. Γιάννης Σ. Γ κανάσος

Στα Διονυσιακά πανηγύρια και στις γιορτές προς τιμή του Διός, της Ήρας, της Αθηνάς, του Ποσειδώνος, της Αρτέμιδος και πλήθους άλλων εκδηλώσεων προς τους πολιούχους ήρωες και προπάτορες, ιδίως της ανοίξεως ξεχειλίζει η επιθυμία για κοινωνική ζωή, για ευθυμία, για μύθους. Παντού οι άνθρωποι στήνουν χορούς, αθλητικούς και ποιητικούς αγώνες όπως επιτάσσει η ελληνική κοσμοθέαση. Μεγάλη η προσμονή και η διάθεση για συμπόσια και τραπεζώματα. Προς επίρρωση όλων αυτών η διασωθείσα «Λεκανίς», που βρίσκεται σε μουσείο του εξωτερικού. Πάμπολλα τα σχόλια των κλασικών συγγραφέων και ιδιαιτέρως του Αριστοφάνους για την γαστριμαργία των Βοιωτών. Γιάννης Σ. Γ κανάσος

Όμηρος. ΄Ιλιάς Ι Αυτά είπε, και ο Πάτροκλος υπάκουσε στον αγαπητό του σύντροφο. Εκείνος έβαλε κάτω και κοντά στην λάμψη της φωτιάς μεγάλο κρεατοσάνιδο, και επάνω του τοποθέτησε ένα νώτο από πρόβατο και παχύ γίδι, ράχη θρεμμένου χοίρου γεμάτη λίπος. Το κρατούσε ο Αυτομέδων, και ο ευγενής Αχιλλεύς έκοβε αυτά και τα ψιλόκοβε και τα περνούσε σε σούβλες (το σημερινό κοντοσούβλι), ενώ ο Μενοιτιάδης, άνδρας ισότιμος των θεών, έκαιγε μεγάλη φωτιά. Αφού κάηκαν εντελώς τα ξύλα, κι έσβησε η φλόγα, έστρωσε την χόβολη και άπλωσε από πάνω τις σούβλες, αφού σήκωσε και τις έδωσε στους ψήστες, και τις πασπάλισε με θεϊκό αλάτι. Όταν τα έψησε και τα έβαλε στα πινάκια, ο Πάτροκλος πήρε ψωμί και το μοίρασε στο τραπέζι μέσα σε ωραία κάνιστρα ενώ τα κρέατα τα μοίραζε ο Αχιλλεύς … ( … που κάθισε απέναντι στον θείο Οδυσσέα, στον άλλο τοίχο. Και διέταξε τον Πάτροκλο, τον σύντροφό του, να θυσιάσει στους θεούς, ενώ αυτός έριχνε θυσία στην φωτιά). Γιάννης Σ. Γ κανάσος Κοντοσούβλι Με συνταγή του παππού μας Όμήρου

ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΓΓΕΙΟΥ

Αναδημιουργία από τον ΔΗΜΗΤΡΗ Ζ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ

Οι πρόγονοί μας ατενίζοντας τον ουρανό και σκοπεύοντας προς την απόκτηση της ευδαιμονίας και μιας ανωτέρας συνειδήσεως, εντός του σύμπαντος κόσμου και σε αρμονική συνήχηση μετ’ αυτού, διακήρυξαν το ιερότερο και μέγιστο περιεχόμενο αυτής ταύτης της ζωής του ανθρώπου, το « καλόν καγαθόν ».