ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΔΕΣΣΗΣ, ΠΕΛΛΗΣ & ΑΛΜΩΠΙΑΣ
Advertisements

Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Ευχούλα-Ελπίδα-Αγάπη-Αυγούλα
Ο ανοιγμένος παράδεισος  ( Κυριακή του Πάσχα ). 1) Η τελετή της Αναστάσεως του Χριστού  Τη νύχτα του Μ. Σαββάτου οι πιστοί αρχίζουν να συγκεντρώνονται.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Το μυστήριο της Εξομολόγησης
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας (Λειτουργία των Πιστών)
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Η Γέννηση του Χριστού στη Βυζαντινή Τέχνη.
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Περιμένοντας το Χριστό
Μετάνοια - Εξομολόγηση
Παλαιά και Καινή Διαθήκη Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Ά3.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
‘ Για την αγάπη σου εγώ ανέβηκα εις τον Σταυρό..
Η γέννηση του Χριστού Ιστορία με εικόνες.
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ Το Σάββατο του Λαζάρου γιορτάζουμε την ανάσταση του Λαζάρου. Καθώς ο Χριστός ετοιμαζόταν για το ταξίδι του στα Ιεροσόλυμα έμαθε ότι.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Ακούω Αγγέλους να ψέλνουν! Κάτι πρόκειται να συμβεί! ( Τζέσικα )
ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
1 Εργασία της Γ’ Τάξης για τη Μεγάλη Εβδομάδα Επιμέλεια Εβελίνα π. (Γ2).Κατερίνα Γ. (Γ2)
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ Δημοπούλου Ιωάννα Β1. Χριστούγεννα στην Ήπειρο Η Ήπειρος είναι το γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας που εκτείνεται στο βορειοδυτικό.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΔΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΣΚΟΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΦΕΡΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗ ΒΕΡΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 21/12/15 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΚΑΣΚΑΡΕΛΗ. ΓΕΝΙΚΑ Ημερομηνία εορτής: 03/09/2015. Τύπος εορτής: Σταθερή.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Ο ανοιγμένος παράδεισος
Τριώδιο.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΒΑΘΜΟΙ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
3. Μέρη του ναού- Ιερό Βήμα
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Εικόνες του Θείου Πάθους
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ
Απο το Μυστηριο του Βαπτισματοσ και το Μυστηριο του Χρισματοσ
ΑΓΙΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΔΗΠροσκομιδή, ή Αγία Πρόθεση
Μας προσκαλούν οι καμπάνες στη φάτνη της Βηθλεέμ,
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
H Kυριακή Προσευχή Θρησκευτικά Ομάδα: Στο παρά 5… θεολόγοι
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
Κυριακη προσευχη Ομάδα:P.P.A.P.
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Τί γιορτάζουμε ;. Το Σάββατο αυτό είναι αφιερωμένο στην νεκρανάσταση του Λαζάρου, το θαύμα που έκανε ο Ιησούς λίγο πριν αναστηθεί ο ίδιος εκ νεκρών. Σε.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΟΝΔΡΟΜΑΤΙΔΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗ 1

Τι ονομάζουμε Θεία Ευχαριστία και ποιός είναι ο σκοπός της ; << Θεία Ευχαριστία είναι μία ιερή τελετή που αποσκοπεί στο να ιερουργηθεί το πανάγιον Σώμα και Αίμα Χριστού και να δοθεί για να Το μεταλάβουν όλοι οι πιστοί. Αυτός είναι όλος ο σκοπός και η ολοκλήρωση της Λειτουργίας το να κοινωνήσουν οι πιστοί.>>.

Γιατί την κατατάσσουμε στα μυστήρια; Η Θεία κοινωνία ή Θεία Ευχαριστία είναι η κορύφωση της Θείας Λειτουργίας, είναι το Μυστήριο των Μυστηρίων, είναι η καρδιά της Εκκλησίας του Χριστού η οποία μεταγγίζει Θεία ζωή στα μέλη του Σώματος Του. Η Θεία Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Χριστού που αγιάζει αυτούς που μεταλαμβάνουν. Το Άγιο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ονομάζεται Θείο δώρο γιατί μας δίνετε από τον Κύριο εντελώς δωρεάν χωρίς εμείς να έχουμε γίνει άξιοι της δωρεάς από τη δική μας πλευρά.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ Ιερά σκεύη ονομάζουμε κυρίως τα σκεύη αλλά και τα υφάσματα, που χρησιμοποιεί ο ιερέας (ή ο κληρικός γενικότερα) για την τέλεση της Θείας λειτουργίας. Έτσι ονομάζονται, όμως, και τα σκεύη που χρησιμοποιούνται στις υπόλοιπες ιερές τελετές και λοιπές λειτουργικές ανάγκες. Τα Ιερά σκεύη αυτής της ενότητας, στην αρχή της Θείας Λειτουργίας βρίσκονται στην Αγία Πρόθεση και στην Μεγάλη Είσοδο, μεταφέρονται στην Αγία Τράπεζα.

Ιερά σκεύη 1. Άγιο Ποτήριο: Είναι χρυσό ή ασημένιο ποτήρι, με γλυπτές παραστάσεις, στηρίζεται σε πλατιά βάση και χρησιμεύει για τη θεία κοινωνία. Συμβολίζει το ποτήρι του Μυστικού Δείπνου. Ιερά σκεύη 2. Άγιος δίσκος ή δισκάριο: Είναι μικρός στρογγυλός ασημένιος δίσκος, πάνω στον οποίο βάζει ο ιερέας τον άρτο κατά την τέλεση της προσκομιδής. Συμβολίζει τη φάτνη ή τον ουρανό. Με το Άγιο Ποτήριο αποτελούν το δισκοπότηρο και σκεπάζονται με τον «αέρα». 3. Αστερίσκος: Είναι μικρό ασημένιο σκεύος, που αποτελείται από δύο κυρτά ελάσματα τα οποία είναι ενωμένα στη μέση και ανοίγουν σταυρωτά. Τοποθετούνται στον άγιο δίσκο, για να μην ακουμπά το κάλυμμα στον άρτο. Συμβολίζει το λαμπρό αστέρι, που οδήγησε τους τρεις μάγους στη Βηθλεέμ.

ΕΠΙΣΗΣ 4. Τα Καλύμματα. Είναι δύο ισομεγέθη, σταυροειδή καλύμματα, με τα οποία καλύπτονται ο Δίσκος και το Ποτήριο κατά την Αγία Προσκομιδή. Το Κάλυμμα του Δίσκου συμβολίζει τα βρεφικά σπάργανα του Χριστού, ενώ το Κάλυμμα του Ποτηρίου, τα εντάφια σπάργανά Του. 5. Ο Αήρ ή Αέρας: Είναι Ορθογώνιο Κάλλυμα, μεγαλύτερα από τα δύο προηγούμενα, με το οποίο καλύπτονται τα Τίμια Δώρα τόσο στην Ιερά Πρόθεση, όσο και στην Αγία Τράπεζα, αργότερα. Κατά την Μεγάλη Είσοδο, ο Αέρας φέρεται στην πλάτη του Ιερέα ή του Διακόνου (ή του Επισκόπου αν δεν παρίστανται ιερείς και διάκονοι).

Πότε έγινε η σύσταση της Θείας Ευχαριστίας; Θεία Ευχαριστία καθιερώθηκε από τον Κύριο τη Μεγάλη Πέμπτη στο Μυστικό Δείπνο. Το μυστήριο αυτό τελείται μέσα στη Θεία Λειτουργία που κάνουμε κάθε Κυριακή και γιορτές. Πρέπει να συμμετέχουμε τακτικά στο Μυστήριο, να κοινωνούμε των Αχράντων Μυστηρίων αν έχουμε ευλογία από τον Πνευματικό μας. << Ο τρώγων μου τη σάρκα και πίνων το αίμα έχει ζωήν αιώνιον και εγώ αναστήσω αυτόν εν τη εσχάτη ημέρα>>. (Ιωάν.6,53.54)

Ποια η σημασία της σύστασης της Θείας Ευχαριστίας για τον Χριστό; Το αίμα του Χριστού, ως γνωστόν, όπως αναφέρει ο απόστολος Παύλος στους Χριστιανούς της Κορίνθου, πριν να χυθεί πάνω στο σταυρό, παραδόθηκε στους μαθητές, όταν ο Κύριος τη νύχτα, κατά την οποία παραδινόταν στους σταυρωτές του, πήρε ψωμί στα χέρια του, και αφού ευχαρίστησε, το έκοψε σε κομμάτια και είπε: <<Πάρτε και φάτε, αυτός είναι το σώμα μου που θυσιάζεται αυτή τη στιγμή και τεμαχίζεται για τη σωτηρία σας. Αυτό που κάνω αυτή τη στιγμή να το κάνετε και σεις συνεχώς, για να θυμάστε τη θυσία που πρόσφερα για σας πάνω στο σταυρό.>>.

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΑΚΟΜΗ… Επίσης πήρε το ποτήρι, αφού τελείωσε το δείπνο και είπε: <<Αυτό το ποτήρι περιέχει το αίμα μου και είναι η νέα συμφωνία που γίνεται και επισφραγίζεται με αυτό. Να κάνετε αυτό το πράγμα πάντοτε, για να θυμάστε και τη θυσία μου. Και θα κάνετε αυτή τη θύμηση κάθε φορά που πίνετε από αυτό το αγιασμένο ποτήρι. Κάθε φορά που θα τρώτε αυτό το αγιασμένο ψωμί και θα πίνετε το αγιασμένο αυτό ποτήρι θα διαγγέλλετε δημοσίως το θάνατο του Κυρίου. Αυτή η ομολογία και η ανάμνηση θα γίνεται ασταμάτητα, μέχρι που να έλθει ο Κύριος κατά την Δευτέρα παρουσία του.>>.

Τα λόγια του Ιωάννη Χρυσοστόμου Η του στόματος σου καθάπερ χρυσός εκλάμψασα χάρις, την οικουμένην εφώτισεν. Αφιλαργυρίας τω κόσμω θησαυρούς εναπέθετο. Το ύψος ημίν της ταπεινοφροσύνης υπέδειξεν. Αλλά σοις λόγοις παιδεύων, Πάτερ Ιωάννη Χρυσόστομε, πρέσβευε τω Λόγω Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΤΟΥ Ι.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Αναγκαίον μαθείν το θαύμα των μυστηρίων τι ποτέ εστί και διατί εδόθη και τις ηωφέλεια του πράγματος.

Σ’ ευχαριστώ Κύριε γιατί μου χαρίζεις νέα ζωή κάθε φορά που με δάκρυα μετάνοιας και ευχαριστίας τελώ τη Θεία Λειτουργία και κοινωνώ τα Αχράντα και Ζωοποιά Σου Μυστήρια.