ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
"Δημιουργία Κοινωνικών Επιχειρήσεων με τη χρήση Κοινωνικού Κεφαλαίου"
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Polyxeni Παρασκευή και πώληση φυσικών καλλυντικών
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ζήτηση χρήματος: εξαρτάται από ονομαστικό επιτόκιo, i
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Μετρώντας το εισόδημα ενός έθνους Κεφάλαιο 22 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 12: Η Εποχή μετά το 1973 Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ Α΄ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων -
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος. Συνολικός αριθμός εργαζομένων στην Κίνα: 750 εκατομμύρια Ποσοστό κατοίκων της Λατινικής Αμερικής που θα προτιμούσαν.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Επιχειρησιακή Ανάλυση
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Υπολογιςμος εθνικης παραγωγης – Πληθωριςμος και ανεργια
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
Η έννοια της επιχείρησης
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
ΘΕΜΑ 2015 μη κληρωθέν α) Ποιες επιδράσεις επιφέρει στο εγχώριο εμπορικό ισοζύγιο μια υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος σε μια μεγάλη χώρα με ανεξάρτητη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κάθε οργανισμός δραστηριοποιείται σε ένα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Είναι υποχρεωμένος να ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ Μη προσαρμογή = EΞΑΦΑΝΙΣΗ INNOVATE OR DIE!

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Κάθε στοιχείο που βρίσκεται έξω από την επιχείρηση και την επηρεάζει με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Παράγοντες που επηρεάζουν την εσωτερικό τρόπο λειτουργίας (διαφορετικός για κάθε επιχείρηση).

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ-ΜΑΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Γενικό) ΜΙΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ειδικό) (επηρεάζει κάθε επιχείρηση που λειτουργεί στην ίδια π.χ. χώρα) (αποτελεί το άμεσο περιβάλλον της επιχείρησης)

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ-ΜΑΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Γενικό) Ανάλυση P.E.S.T. (περιλαμβάνει 4 διαστάσεις): Political (Πολιτική/Νομική) Εconomical (Οικονομικό) Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Technological (Τεχνολογικό) Δημογραφική** Οικολογική**

Ανάλυση P.E.S.T. Political (Πολιτική/Νομική) Νομοθεσία κατά των μονοπωλίων Νόμοι για προστασία περιβάλλοντος Φορολογία Ειδικά κίνητρα Κανονισμοί εξωτερικού εμπορίου Κυβερνητική σταθερότητα Νόμοι για προσλήψεις και προαγωγές

Ανάλυση P.E.S.T. Political (Πολιτική/Νομική) Απαγόρευση χρήσης ορισμένων συστατικών για παρασκευή καλλυντικών/ φαρμάκων/ φαγητών Παραδείγματα Καθιέρωση λίστας φαρμάκων από ελληνική κυβέρνηση Χαμηλή φορολογία σε παραμεθόριες περιοχές

Ανάλυση P.E.S.T. Εconomical (Οικονομικό) Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Επιτόκιο Προσφορά χρήματος Πληθωρισμός Επίπεδο ανεργίας Έλεγχοι Μισθών/Τιμών Υποτίμηση/ Ανατίμηση εθνικού νομίσματος Διαθεσιμότητα και κόστος ενέργειας Διάθεση εισοδήματος

ΕΞΕΛΙΞΗ EΠΙΤΟΚΙΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ ΕΤΟΣΕΠΙΤΟΚΙΟ (%) ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ (%) 19725,04, ,0 15, ,0 26, ,5 13, ,0 13, ,0 12, ,0 12, ,9 19, ,5 24, ,5 24, ,5 21, ,5 20, ,0 18, ,0 19,3

ΕΤΟΣΕΠΙΤΟΚΙΟ (%) ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ (%) ,023, ,0 16, ,0 13, ,0 13, ,0 23, ,0 18, ,0 14, ,0 12, ,0 10, ,7 8, ,0 7, ,2 5, ,0 4, ,0 2, ,0 3,0

Παράδειγμα 1 (πληθωρισμός): Kατάθεση δρχ. το Με τα επιτόκια που Τράπεζας στο τέλος του 2001, ο λογ/μος ανέρχεται σε δρχ Αν η τράπεζα πρόσφερε επιτόκιο ίσο με πληθωρισμό, υπόλοιπο τέλος του 2001 θα ισούταν με δρχ. Αν έδινε και ένα λογικό κέρδος, π.χ. 1% πάνω από πληθωρισμό, τότε υπόλοιπο στο τέλος του δρχ Αυτό σημαίνει ότι τροφοδότησε το σύστημα με δρχ. 100 εκατ.δρχ περίπου (ή και να ξεπεράσει και τα 100 εκατ.δρχ, αν πραγματικά επιτόκια ήταν υψηλότερα όσο τα τελευταία χρόνια. ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ 1973 –2000: καταθέτες έχασαν πάνω 3 τρισεκατομμύρια δρχ. από 3 τρισεκατομμύρια δρχ.

Παράδειγμα 2 (φορολογία): i = πραγματικό επιτόκιο π = πληθωρισμός p = ονομαστικό επιτόκιο Fisher: ( 1+i) = ( 1+π) (1+p) Πρακτικά, χρησιμοποιούμε τη σχέση: Πραγματικό επιτόκιο = Ονομαστικό επιτόκιο - Πληθωρισμός

Παράδειγμα 2 (φορολογία): Fisher: ( 1+i) = ( 1+π) (1+p) Έστω ότι επιβάλλεται φορολογία επί του ονοματικού επιτοκίου (αυτοτελής φορολόγηση). Ο τύπος του Fisher γίνεται: Fisher: ( 1+i –i*θ) = ( 1+π) (1+p) όπου θ: οριακός φορολογικός συντελεστής Αριθμητικό παράδειγμα: i = 4,25%- 4,25%*0,15= ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ 3,61% ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ p= 4%> i =3,61% ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ (-0,39%)

Ανάλυση P.E.S.T. Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Αλλαγές στον τρόπο ζωής Καριέρα Δραστηριοποίηση των καταναλωτών Ρυθμός αύξησης του πληθυσμού Κατανομή του πληθυσμού κατά ηλικία Μετακίνηση του πληθυσμού Ρυθμός γεννήσεων Εκτιμώμενη μέση διάρκεια ζωής Ήθη, έθιμα, παραδόσεις, κοινωνικές αξίες, κουλτούρα

Ανάλυση P.E.S.T. Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Καταναλωτισμός Επίπεδο μόρφωσης Ελεύθερος χρόνος Δομή οικογένειας

Ανάλυση P.E.S.T. Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Johnson & Johnson: επανατοποθέτηση Johnson baby shampoo, για αγορά ενηλίκων Παραδείγματα Ανάπτυξη κλάδων έτοιμου φαγητού Ανάπτυξη κλάδων διασκέδασης, αναψυχής, ελεύθερου χρόνου

Ανάλυση P.E.S.T. Technological (Τεχνολογικό) Εθνική δαπάνη για έρευνα και ανάπτυξη Δαπάνη της βιομηχανίας για έρευνα και ανάπτυξη Εστίαση τεχνολογικών προσπαθειών Προστασία ευρεσιτεχνιών Νέα προϊόντα Πρόοδος στη μεταφορά τεχνολογίας από το εργαστήριο στην αγορά Βελτίωση της παραγωγικότητας με αυτοματισμό

Ανάλυση P.E.S.T. Technological (Τεχνολογικό) Επένδυση Siemens στην κινητή τηλεφωνία, από τις αρχές της δεκαετίας ΄90 Παραδείγματα Ανάπτυξη Η/Υ Ανάπτυξη κινητής τηλεφωνίας Ανάπτυξη αυτοκινητοβιομηχανίας

ΜΙΚΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ειδικό ΜΙΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ειδικό) α. Ανταγωνιστές β. Πελάτες γ. Προμηθευτές δ. Οι επαγγελματικές ενώσεις ε. Κοινωνικές ομάδες πίεσης στ. Σωματεία εργαζομένων ζ. Συνεργαζόμενες επιχειρήσεις

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Ανταγωνισμός μεταξύ υπαρχουσών μονάδων ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Ανταγωνισμός μεταξύ υπαρχουσών μονάδων ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩ- ΝΙΣΤΩΝ ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩ- ΝΙΣΤΩΝ ΥΠΟΚΑΤΑ- ΣΤΑΤΑ ΥΠΟΚΑΤΑ- ΣΤΑΤΑ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών Διαπραγματευτική δύναμη αγοραστών Απειλή από υποκατάστατα Κίνδυνος εισόδου νέων ανταγωνιστών

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ 1. Οικονομίες κλίμακας (ανά μονάδα κόστος παραγωγής) 2. Κοστολογικά πλεονεκτήματα ανεξάρτητα από το μέγεθος (know how, τεχνογνωσία) 3. Διαφοροποίηση προϊόντος (πραγματική ή αντιλαμβανόμενη) 4. Πρόσβαση στα κανάλια διανομής (κυρίως καταναλωτικά προϊόντα) 5. Νομικοί περιορισμοί (π.χ. μονοπώλια, άδειες λειτουργίας) 6. Φόβος αντίδρασης από υπάρχουσες επιχειρήσεις (π.χ. μείωση τιμής, αύξηση διαφήμισης, παραγωγή παρόμοιου προϊόντος)

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ 1. Αριθμός προμηθευτών (όσο λιγότεροι / μεγαλύτεροι, τόσο ισχυρότεροι) 2. Μέγεθος και σημασία αγοραστή (μεγάλος/σημαντικός αγοραστής: μείωση δύναμης προμηθευτή, π.χ. Ελληνικό Δημόσιο) 3. Υψηλός βαθμός διαφοροποίησης προϊόντων των προμηθευτών 4. Δυνατότητα υποκατάστασης των προϊόντων των προμηθευτών (εναλλακτικές πηγές προμήθειας) 5. Δυνατότητα κάθετης ολοκλήρωσης των προμηθευτών προς τα εμπρός (αύξηση διαπραγματευτικής δύναμης

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ 1. Μέγεθος αγοραστή (όσο μεγαλύτερος, τόσο ισχυρότερος) 2. Αριθμός αγοραστών (μικρός αριθμός, μικρή διαπραγματευτική δύναμη) 3. Πληροφορίες για το κόστος της εταιρείας 4. Ευαισθησία των αγοραστών στην τιμή (π.χ. τιμή ρεύματος σε μια βιομηχανία) 5. Χαρακτηριστικά προϊόντος (διαφοροποιημένο και σημαντικό ή όχι;) 6. Κάθετη ολοκλήρωση των αγοραστών προς τα πίσω (ίδια παραγωγή)

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ 1. Ύπαρξη κοντινών υποκατάστατων (π.χ. CD εγκυκλοπαιδειών απειλή για εκδοτικές εταιρίες) 2. Επίδραση τιμής (στροφή καταναλωτών προς το φθηνότερο υποκατάστατο) 3. Ροπή των καταναλωτών προς τα υποκατάστατα (προθυμία καταναλωτών να δοκιμάσουν τα υποκατάστατα προϊόντα)

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 1. Χαρακτηριστικά ανταγωνιστών (δυναμικότητα, αριθμός ανταγωνιστών) 2. Υψηλά σταθερά κόστη και οικονομίες κλίμακας (προσπάθεια για μείωση κόστους, πόλεμος τιμών) 3. Προσπάθειες για αύξηση μεριδίου αγοράς (π.χ. διαφήμιση, νέα προϊόντα, πόλεμος τιμών, εξαγορά άλλων επιχειρήσεων) 4. Έλλειψη διαφοροποίησης στα προϊόντα (πραγματική/αντιληπτή διαφοροποίηση) 5. Ύπαρξη υψηλών εμποδίων εξόδου (μεγάλες επενδύσεις σε εξοπλισμό, συναισθηματικά/κοινωνικά εμπόδια)

ΜΙΑ 6η ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ PORTER ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ 1. Ζήτηση για συμπληρωματικά προϊόντα (αύξηση ζήτησης Α->αύξηση ζήτησης Β, επιχειρήσεις έχουν κοινά συμφέροντα) 2. Επίδραση της τεχνολογίας (π.χ. συνεργασία Intel- μικροεπεξεργαστές- και Microsoft –λογισμικό- στον κλάδο των Η/Υ)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Ανώτατη ηγεσία 2. Εργαζόμενοι (το κατεξοχήν δυναμικό συστατικό μιας επιχείρησης) 3. Επικρατούσα νοοτροπία (κουλτούρα, φιλοσοφία)

DAVID OGLIVY «Aν ο καθένας μας προσλαμβάνει κάποιον λιγότερο καλό, τότε θα μετατραπούμε σε μια εταιρεία ΝΑΝΩΝ». «Aν ο όμως προσλαμβάνει κάποιον καλύτερο από αυτόν, τότε θα μετατραπούμε σε μια εταιρεία ΓΙΓΑΝΤΩΝ». Δώρο στα νέα στελέχη ένα κουτί με ρωσικές κούκλες. Στο σημείωμα ανέφερε:

ΟΡΑΜΑ : παγκόσμιος ηγέτηςαυτοκινητιστικά προϊόντα και υπηρεσίες. Να γίνουμε μία καταναλωτική εταιρία που θα είναι παγκόσμιος ηγέτης στα αυτοκινητιστικά προϊόντα και υπηρεσίες. Παράδειγμα κουλτούρας: FORD MOTOR COMPANY Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ: παγκόσμιαδιαφοροποιημένηοικογένεια περήφανη πάθοςδεσμευόμαστεεξαιρετικά προϊόνταβελτιώνουν τις ζωές Είμαστε μία παγκόσμια, διαφοροποιημένη οικογένεια, περήφανη για την κληρονομιά που έχουμε παραλάβει και με πάθος δεσμευόμαστε να παρέχουμε εξαιρετικά προϊόντα που βελτιώνουν τις ζωές των ανθρώπων