ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ξεκίνησα τα πρώτα μου ταξίδια στην Ευρώπη, ένα από τα κατά την γνώμη μου πιο ενδιαφέροντα αξιοθέατα ήταν οι πεζόδρομοι στα ιστορικά κέντρα των Ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων. Οι πεζόδρομοι - που άργησαν μία με δυο δεκαετίες να ‘ρθουν και στην χώρα μας – αποτελούσαν στην Ευρώπη (προφανώς και σε άλλες δυτικές χώρες) ήδη μία συνηθισμένη και πετυχημένη πολεοδομική παρέμβαση. Αυτό που μου έκανε όμως την μεγαλύτερη εντύπωση στους πεζόδρομους ήταν οι πολλές μουσικές μπάντες και μεμονωμένοι μουσικοί που έπαιζαν ακούραστα κάθε είδος μουσικής. Από κομμάτια ροκ μέχρι κλασσική μουσική και από παραδοσιακές έθνικ μουσικές μέχρι τζαζ. Από τότε πέρασαν βέβαια πολλά-πολλά χρόνια και αρκετά ταξίδια, όμως σε όλα τα ταξίδια όταν συναντούσα μουσικούς του δρόμου τους άκουγα πάντα με ιδιαίτερη αγάπη και προσοχή. Έτσι σήμερα στα πλαίσια του «ταξιδεύοντας με τις μουσικές του κόσμου» προτείνω να ξεκινήσουμε ένα ξεχωριστό ταξίδι στις μουσικές και στους μουσικούς του δρόμου.
Σημασία δεν θα έχει πάντα η ποιότητα του ήχου, της εκτέλεσης ή του τραγουδιού, αλλά το ίδιο το ταξίδι από πόλη σε πόλη, από χώρα σε χώρα και από ήπειρο σε ήπειρο. Σημασία θα έχουν τα πιο περίεργα, διαφορετικά και αυτοσχέδια πολλές φορές μουσικά όργανα, το κέφι, το πάθος και η ζωντάνια των ερμηνευτών, αυτή η γλυκιά αίσθηση που γεμίζει τον τουρίστα αλλά και τον κάθε περαστικό που θα βρεθεί απρόσμενα μπροστά σε μία αυτοσχέδια μουσική παράσταση. Σημασία βέβαια θα έχει και το ταλέντο πολλών «άσημων», πλανόδιων, πολλές φορές αυτοδίδακτων μουσικών, λαϊκών ή μη, που πολλές φορές μας αφήνουν άφωνους με την δεξιοτεχνία τους.
Πώς ξεκίνησε? – Οι συγκεκριμένες μουσικές παραστάσεις σε δημόσιους χώρους είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες στο εξωτερικό και κυρίως στην Αγγλία και γίνονται κυρίως για τα φιλοδωρήματα, τα οποία έχουν τη μορφή είτε χρημάτων, είτε φαγώσιμων..
Οι άνθρωποι που ασχολούνται με την πρακτική αυτή ονομάζονται «καλλιτέχνες του δρόμου» ή buskers, ενώ αποτελούν ουσιαστικά τη συνέχεια των τραβαδούρων, που στην Ελλάδα εμφανίσθηκαν την περίοδο του μεσοπολέμου στα σοκάκια των Επτανήσων και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στους δρόμους της παλιάς Αθήνας, με ποιο γνωστό τους είδους τον Νίκο Γούναρη
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΛΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ? Κύριο παρακλάδι της μουσικής του δρόμου είναι η rap μουσική, η οποία με τον καιρό εξελίχθηκε και δημιουργήθηκαν νέα είδη rap μουσικής τα οποία είναι ευρέως γνωστά μέχρι και σήμερα!
1.«Στην Ελλάδα η αστυνομία μάς διώχνει, στη Νορβηγία μάς βοηθά» είπε ένας μάρτυρας. 2.Η κοινωνία υποτιμά τέτοιου είδους ανθρώπων και τους ‘’σπρώχνει’’ στο περιθώριο. 3.ΔΕΝ κατανοούν τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και φτάσουν στο χείλος του γκρεμού. 4.Δεν γνωρίζουν ότι πλήττουν μέσα στις οικογένειες τους και βρίσκουν την ελπίδα στο δρόμο καθώς παίζουν τη μουσική τους. ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
THE END ~ Ευχαριστούμε για την παρακολούθηση σας ~ 1)Αλεξοπούλου Δήμητρα 2)Αλευράς Παύλος 3)Αντωνακάκης Απόστολος 4)Βαβαρούτσος Αναστάσιος 5)Βαμβακά Περσεφόνη 6)ΒεΪζη Εσμεράλντ 7)Γεωργιτσοπούλου Χριστίνα 8)Δημητρόπουλος Νικόλαος
9)Διπλάρης Νικόλαος 10)Δουλάμη Νίκη 11)Δρακοπούλου Κωνσταντίνα 12)Ζωντανός Γεώργιος 13)Θερριός Θεόδωρος 14)Ιβάνοβα Ηβελίνα 15)Καζάκης Δημήτριος 16)Καλδή Χριστίνα-Μαρία 17)Καλδής Θεόδοτος 18)Καλδής Νικόλαος
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΕΛΟΣ!!!! Ευχαριστούμε