1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή

2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή (Φ.Α.)

3 Τι είναι τα σχέδια εργασίας; μια μαθητοκεντρική μέθοδος διδασκαλίας ένα σημαντικό διδακτικό μέσο για την επίτευξη των στόχων της διαθεματικής διδασκαλίας ένας τρόπος ομαδικής εργασίας, στην οποία συμμετέχουν αποφασιστικά όλα τα μέλη της σχολικής τάξης

4 Γιατί να τα εντάξω στη Φ.Α.;

5 που προϋποθέτει νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με σκοπό το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία την ενίσχυση του αυτοκαθορισμού των παιδιών & της ενεργής συμμετοχής τους την διδασκαλία με στόχο την κατανόηση Για την επίτευξη των στόχων του Σύγχρονου Σχολείου 1

6 που συνοψίζονται στην Ψυχοκινητική Συναισθηματική & Γνωστική ανάπτυξη των παιδιών Για την επίτευξη των ειδικών σκοπών της Φ.Α. 2

7 Για την επίτευξη των νέων τάσεων στη Φ.Α. 3 κύριος στόχος η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων & παράλληλα έμφαση στη διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής & στην καλλιέργεια της δια βίου άσκησης για υγεία

8 Για την αυτό-εκπλήρωσή μας ως εκπαιδευτικοί 4 ❐ αίσθημα επαγγελματικής επάρκειας ❐ θετική αυτό-αντίληψη ❐ προσωπική βελτίωση

9 Η άθληση συμβάλλει αποφασιστικά στην υγεία των παιδιών Η Φ.Α αποτελεί για πολλά παιδιά τη μόνη ευκαιρία εμπλοκής σε προγράμματα άθλησης Η Φ.Α μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών Η Φ.Α. συνδέεται με την ποιότητα ζωής των παιδιών τώρα και στο μέλλον Η συνεισφορά της Φ.Α. στη διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής & στην καλλιέργεια της δια βίου άσκησης για υγεία δεν είναι αυθαίρετη

10 Βασικός παράγοντας για την κατανόηση μιας θετικής αθλητικής συμπεριφοράς είναι οι ΣΤΑΣΕΙΣ (η «πρόθεση» του ατόμου να εκτελέσει μια συμπεριφορά)

11 Οι στάσεις… √ αλλάζουν ύστερα από κατανόηση και γνώση √ υιοθετούνται καλύτερα μέσα από προσωπικές εμπειρίες

12 Η Φ.Α. είναι διδασκαλία και όχι προπόνηση κατανοώντας ότι… Η ενασχόληση απλά με την ανάπτυξη των αθλητικών-φυσικών ικανοτήτων δεν αρκεί από μόνη της για την επίτευξη των πολλαπλών στόχων της Φ.Α. Να εντάξουμε παράλληλες δράσεις εντός & εκτός Φ.Α. θα πρέπει

13 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ z ΜΑΘΗΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ z ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ z ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗΣ z ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

14 ΕΚΤΟΣ Φ.Α. ΕΝΤΟΣ Φ.Α. ✔ ΜΟΝΟ- & ΔΙΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ π.χ. ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 10% του χρόνου διδασκαλίας ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ✔ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ✔ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

15 ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ Φ.Α. ΕΥΝΟΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  Η Φ.Α. ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ «ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ» z Η Φ.Α ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΘΕΙ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΑ

16 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ* Μέθοδος Project ❐ Επιλογή του θέματος ❐ Καθορισμός στόχων ❐ Σχεδιασμός της εργασίας και συγκρότηση ολιγομελών ομάδων ❐ Ανάθεση και υλοποίηση των εργασιών σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο ❐ Συζήτηση αποτελεσμάτων και προγραµµατισµός λήψης μέτρων ❐ Παρουσίαση ❐ Αξιολόγηση * μεθοδολογική προσέγγιση & διδακτική στρατηγική

17 1. ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ π.χ. Η αξία του πρωινού γεύματος 2.ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ Μικρές ομάδες-πολλοί αγώνες, στη διάρκεια της Φ.Α. ή διαλλειμάτων, όλο το χρόνο, παράλληλα με τον ετήσιο προγραμματισμό, εμπλοκή των μαθητών/τριών σε όλες τις φάσεις ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

18 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

19 ΑΠΣ & ΔΕΠΠΣ ΒΙΒΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Φ.Α. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΤΕΤΡΑΔΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ- ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Η ∆ιαθεµατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής ∆ηµήτρης Μυλώσης, Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, τ. 4(2), 182– 197, (30/8/2006) ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ