1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή
2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή (Φ.Α.)
3 Τι είναι τα σχέδια εργασίας; μια μαθητοκεντρική μέθοδος διδασκαλίας ένα σημαντικό διδακτικό μέσο για την επίτευξη των στόχων της διαθεματικής διδασκαλίας ένας τρόπος ομαδικής εργασίας, στην οποία συμμετέχουν αποφασιστικά όλα τα μέλη της σχολικής τάξης
4 Γιατί να τα εντάξω στη Φ.Α.;
5 που προϋποθέτει νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με σκοπό το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία την ενίσχυση του αυτοκαθορισμού των παιδιών & της ενεργής συμμετοχής τους την διδασκαλία με στόχο την κατανόηση Για την επίτευξη των στόχων του Σύγχρονου Σχολείου 1
6 που συνοψίζονται στην Ψυχοκινητική Συναισθηματική & Γνωστική ανάπτυξη των παιδιών Για την επίτευξη των ειδικών σκοπών της Φ.Α. 2
7 Για την επίτευξη των νέων τάσεων στη Φ.Α. 3 κύριος στόχος η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων & παράλληλα έμφαση στη διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής & στην καλλιέργεια της δια βίου άσκησης για υγεία
8 Για την αυτό-εκπλήρωσή μας ως εκπαιδευτικοί 4 ❐ αίσθημα επαγγελματικής επάρκειας ❐ θετική αυτό-αντίληψη ❐ προσωπική βελτίωση
9 Η άθληση συμβάλλει αποφασιστικά στην υγεία των παιδιών Η Φ.Α αποτελεί για πολλά παιδιά τη μόνη ευκαιρία εμπλοκής σε προγράμματα άθλησης Η Φ.Α μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών Η Φ.Α. συνδέεται με την ποιότητα ζωής των παιδιών τώρα και στο μέλλον Η συνεισφορά της Φ.Α. στη διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής & στην καλλιέργεια της δια βίου άσκησης για υγεία δεν είναι αυθαίρετη
10 Βασικός παράγοντας για την κατανόηση μιας θετικής αθλητικής συμπεριφοράς είναι οι ΣΤΑΣΕΙΣ (η «πρόθεση» του ατόμου να εκτελέσει μια συμπεριφορά)
11 Οι στάσεις… √ αλλάζουν ύστερα από κατανόηση και γνώση √ υιοθετούνται καλύτερα μέσα από προσωπικές εμπειρίες
12 Η Φ.Α. είναι διδασκαλία και όχι προπόνηση κατανοώντας ότι… Η ενασχόληση απλά με την ανάπτυξη των αθλητικών-φυσικών ικανοτήτων δεν αρκεί από μόνη της για την επίτευξη των πολλαπλών στόχων της Φ.Α. Να εντάξουμε παράλληλες δράσεις εντός & εκτός Φ.Α. θα πρέπει
13 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ z ΜΑΘΗΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ z ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ z ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗΣ z ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
14 ΕΚΤΟΣ Φ.Α. ΕΝΤΟΣ Φ.Α. ✔ ΜΟΝΟ- & ΔΙΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ π.χ. ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 10% του χρόνου διδασκαλίας ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ✔ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ✔ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
15 ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ Φ.Α. ΕΥΝΟΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Η Φ.Α. ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ «ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ» z Η Φ.Α ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΘΕΙ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΑ
16 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ* Μέθοδος Project ❐ Επιλογή του θέματος ❐ Καθορισμός στόχων ❐ Σχεδιασμός της εργασίας και συγκρότηση ολιγομελών ομάδων ❐ Ανάθεση και υλοποίηση των εργασιών σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο ❐ Συζήτηση αποτελεσμάτων και προγραµµατισµός λήψης μέτρων ❐ Παρουσίαση ❐ Αξιολόγηση * μεθοδολογική προσέγγιση & διδακτική στρατηγική
17 1. ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ π.χ. Η αξία του πρωινού γεύματος 2.ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ Μικρές ομάδες-πολλοί αγώνες, στη διάρκεια της Φ.Α. ή διαλλειμάτων, όλο το χρόνο, παράλληλα με τον ετήσιο προγραμματισμό, εμπλοκή των μαθητών/τριών σε όλες τις φάσεις ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
18 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
19 ΑΠΣ & ΔΕΠΠΣ ΒΙΒΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Φ.Α. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΤΕΤΡΑΔΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ- ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ
Η ∆ιαθεµατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής ∆ηµήτρης Μυλώσης, Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, τ. 4(2), 182– 197, (30/8/2006) ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ