1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ « Η στάση των εφήβων στον αθλητισμό-έφηβοι και βία » Καθηγήτρια: Βόρρη Δήμητρα Τμήμα: B1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Γυμναστική,Αθλητισμός
Αθλητισμός και βία.
Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του.
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
"Η αλληλεπίδραση του αθλητισμού με τη κοινωνική πραγματικότητα”
ΚΟΥΒΑΡΑ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Project με θέμα: Υγιεινή διατροφή, Αθλητισμός και παχυσαρκία
ΕΠΑΛ Μεγαλόπολης ΘΕΜΑ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ :
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Το αθλητικό ιδεώδες και η εμπορευματοποίησή του
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΕΚΑΣ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΜΠΕΚΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ~ΣΤΕΛΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΟΥΣ~ ~ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ~
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Αθλήματα Ολυμπιακών Αγώνων σήμερα
Το αγαπημένο μου μάθημα
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΚΑΙ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Η ΒΙΑ ΑΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Ομάδα 1 ΡΟΥΣΣΟΥ ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
Αθλητισμός και παιχνίδι
Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Αθλήματα. Ολυμπιακοί Αγώνες Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν μία σειρά αθλητικών αγώνων μεταξύ εκπροσώπων των πόλεων-κρατών και ένας από τους πανελλήνιους αγώνες.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
Βασίλης Χατζηδούρος Δημήτρης Φοινίκης
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Παπαπαντελής Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Άθληση και μαθητής Η ομάδα εργασίας μας ανέλαβε να ασχοληθεί με τη σημασία της άθλησης στη ζωή των μαθητών και τις θετικές επιπτώσεις της άθλησης στη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΦΙΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΛΑΒΟΣ
Η ΕΥΓΕΝΗΣ ΑΜΙΛΛΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Γιάννης Σπίνος ΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΘΛΗΤΩΝ Συνέντευξη από τους γυμναστές: Δ.Τάκο και Δ.Μαρκάκη
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
2ο Γενικό Λύκειο Βόλου Σχολικό έτος Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου 2ο τετράμηνο « Η βία στους αθλητικούς χώρους » Επιβλέποντες καθηγητές.
Μυοσκελετικά προβλήματα Φυσικοθεραπεία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ « Η στάση των εφήβων στον αθλητισμό-έφηβοι και βία » Καθηγήτρια: Βόρρη Δήμητρα Τμήμα: B1

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1η ΟΜΑΔΑ  ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  ΓΙΩΤΑΛΕΝΑ ΘΕΟΦΙΛΟΥ  ΔΕΛΗΜΑΡΟΣ ΖΑΚΗΣ  ΖΕΜΠΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΗΛΙΑ ΚΛΕΙΩ  ΝΑΟΠΟΛΕΩΝ ΘΑΝΑΣΗΣ 2η ΟΜΑΔΑ  ΑΓΓΕΛΑΚΟΥΔΗ ΓΙΩΤΑ  ΑΔΟΣΙΔΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ  ΒΛΑΧΟΥ ΕΒΕΛΙΝΑ  ΓΚΙΩΝΗ ΦΑΙΗ

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3η ΟΜΑΔΑ  ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ  ΒΑΡΒΟΥΖΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ  ΓΚΙΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ  ΖΑΡΓΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 4η ΟΜΑΔΑ  ΑΓΚΟ ΠΕΓΚΥ  ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ  ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ  ΕΛΛΗΝΙΑΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ  ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ  Δεν ερχόμαστε με καθυστέρηση στην τάξη  Σεβόμαστε τον χώρο που μας απασχολεί  Δεν κάνουμε φασαρία την ώρα του μαθήματος  Φέρνουμε πάντα τις εργασίες και τα απαραίτητα υλικά  Σεβόμαστε τον συμμαθητή όταν μιλάει

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ  Δεν κάνουμε υβριστικά και ρατσιστικά σχόλια για του άλλους  Συνεργαζόμαστε αρμονικά με τους συμμαθητές μας  Βοηθάμε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο  Σεβόμαστε τις θέσεις των άλλων

ΣΚΟΠΟΣ Η άθληση συμβάλλει στην καλύτερη ποιότητα ζωής, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προλαμβάνει την παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, καταπολεμά το άγχος και την κατάθλιψη στην ενήλικη ζωή. Επίσης επιδρά θετικά στην προσωπικότητα του εφήβου, αφού του διδάσκει την αυτοπειθαρχία, την ομαδικότητα, τον θεμιτό ανταγωνισμό και αλτρουισμό, του ενισχύει το αίσθημα της άμιλλας και της συνεργασίας. Βοηθά τον έφηβο να αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο την ήττα και τη νίκη, να αναγνωρίσει το προσωπικό του λάθος, να δημιουργήσει θετική εικόνα εαυτού. Ένα άλλο σημαντικό όφελος που προσφέρει ή άθληση στη ζωή του παιδιού είναι ότι του δίνεται η ευκαιρία να εκτονώσει την ενεργητικότητά του από το επιβαρημένο σχολικό πρόγραμμα. Αυτές ελάχιστες ώρες εβδομαδιαίως αποτελούν στιγμές χαλάρωσης, χαράς και διασκέδασης για το παιδί. Η άθληση συμβάλλει στην καλύτερη ποιότητα ζωής, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προλαμβάνει την παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, καταπολεμά το άγχος και την κατάθλιψη στην ενήλικη ζωή. Επίσης επιδρά θετικά στην προσωπικότητα του εφήβου, αφού του διδάσκει την αυτοπειθαρχία, την ομαδικότητα, τον θεμιτό ανταγωνισμό και αλτρουισμό, του ενισχύει το αίσθημα της άμιλλας και της συνεργασίας. Βοηθά τον έφηβο να αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο την ήττα και τη νίκη, να αναγνωρίσει το προσωπικό του λάθος, να δημιουργήσει θετική εικόνα εαυτού. Ένα άλλο σημαντικό όφελος που προσφέρει ή άθληση στη ζωή του παιδιού είναι ότι του δίνεται η ευκαιρία να εκτονώσει την ενεργητικότητά του από το επιβαρημένο σχολικό πρόγραμμα. Αυτές ελάχιστες ώρες εβδομαδιαίως αποτελούν στιγμές χαλάρωσης, χαράς και διασκέδασης για το παιδί.

ΣΚΟΠΟΣ  O αθλητισμός όμως πέρα από τις ωφέλειες πολλές φορές έχει και την κακή πλευρά του ειδικά όταν εμφανίζονται φαινόμενα βίας. Το φαινόμενο της βίας ήταν σπάνιο, αν όχι ανύπαρκτο, στις πρωτόγονες κοινωνίες, οι οποίες κατά κανόνα ήταν ειρηνικές. Στις μέρες μας όμως το παθογενές αυτό φαινόμενο παρατηρείται σε έξαρση. Η βία στα γήπεδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, τόσο ως προς τις αιτίες που την παράγουν, όσο και ως προς τις μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται. Για το λόγο αυτό η αντιμετώπισή της απαιτεί συνδυασμένη στόχευση και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων: της κοινωνίας, της πολιτείας, της αθλητικής οικογένειας. Το φαινόμενο της βίας ήταν σπάνιο, αν όχι ανύπαρκτο, στις πρωτόγονες κοινωνίες, οι οποίες κατά κανόνα ήταν ειρηνικές. Στις μέρες μας όμως το παθογενές αυτό φαινόμενο παρατηρείται σε έξαρση. Η βία στα γήπεδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, τόσο ως προς τις αιτίες που την παράγουν, όσο και ως προς τις μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται. Για το λόγο αυτό η αντιμετώπισή της απαιτεί συνδυασμένη στόχευση και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων: της κοινωνίας, της πολιτείας, της αθλητικής οικογένειας.

ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ  Η εφηβεία είναι μια μεταβατική περίοδος ανάμεσα στην παιδική ηλικία και την ώριμη ηλικία, όπου συντελούνται μεγάλες αλλαγές στα οργανικά-βιολογικά και στα ψυχικά και ψυχοκοινωνικά δεδομένα.  Η εφηβεία εκφράζει το πέρασμα από μια παρασιτική, παιδική ζωή, σε μια αυτόνομη ζωή και ο έφηβος θα περάσει από την κηδεμονία, σε μια φάση που θα είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ Η εφηβική ηλικία χαρακτηρίζεται ως η περίοδος :  των μεγάλων βιολογικών - σωματικών αλλαγών.  δημιουργίας και καθορισμού της νέας ταυτότητας του ατόμου.  της αναζήτησης νέων ρόλων οι οποίοι και θα οδηγήσουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου.  της αυξανόμενης αυτονομίας και απομάκρυνσης από την οικογένεια.  κατά την οποία το άτομο προσπαθεί να δώσει απάντηση στο πιεστικό ερώτημα «ποιος είμαι».  της ασάφειας και της σύγχυσης αναφορικά με την κοινωνική θέση του εφήβου, αλλά και  των προκλήσεων, των αλλαγών και των ρήξεων με τον κόσμο που τον περιβάλλει.

ΕΝΝΟΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Με τον όρο αθλητισμός εννοείται κάθε αυστηρά δομημένη φυσική δραστηριότητα, με αυστηρούς κανόνες, υψηλό ανταγωνισμό και εξειδίκευση, με βασικό σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Αντίθετα, με το όρο άσκηση εννοούμε κάθε συστηματική κίνηση του σώματος ή συμμετοχή του ατόμου σε φυσικές δραστηριότητες, η οποία έχει κάποια χρονική διάρκεια, χαμηλότερα επίπεδα ανταγωνισμού, και στην οποία εμπλέκονται, κυρίως, μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος(Berger, Pargman, & Weinberg, 2007) Με τον όρο αθλητισμός εννοείται κάθε αυστηρά δομημένη φυσική δραστηριότητα, με αυστηρούς κανόνες, υψηλό ανταγωνισμό και εξειδίκευση, με βασικό σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Αντίθετα, με το όρο άσκηση εννοούμε κάθε συστηματική κίνηση του σώματος ή συμμετοχή του ατόμου σε φυσικές δραστηριότητες, η οποία έχει κάποια χρονική διάρκεια, χαμηλότερα επίπεδα ανταγωνισμού, και στην οποία εμπλέκονται, κυρίως, μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος(Berger, Pargman, & Weinberg, 2007)άσκηση

ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ Το ποδόσφαιρο είναι ένα ομαδικό άθλημα που παίζεται ανάμεσα σε δύο ομάδες των έντεκα παικτών με μία σφαιρική μπάλα. Ο ποδοσφαιρικός αγώνας διεξάγεται σε ένα ορθογώνιο γήπεδο με φυσικό ή τεχνητό χλοοτάπητα πράσινου χρώματος και ένα «τέρμα» στο μέσο κάθε μιας από τις στενές πλευρές. Για να νικήσει η μία από της δύο ομάδες πρέπει να βάλει περισσότερα γκολ

ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  Το μπάσκετ είναι ένα άθλημα που παίζεται από δύο ομάδες των πέντε παίκτες σε ένα ορθογώνιο γήπεδο. Ο στόχος είναι να πυροβολήσει μια μπάλα μέσα από ένα στεφάνι 18 ίντσες (46 cm) σε διάμετρο και 10 πόδια (3,0 μ) υψηλά τοποθετημένο σε ένα ταμπλό σε κάθε άκρο… Όπως και στο ποδόσφαιρο για να νικήσει μια ομάδα πρέπει να βάλει πιο πολλά καλάθια

ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  Η πετοσφαίριση (αγγλικά : volleyball) είναι ένα ομαδικό ολυμπιακό άθλημα, το οποίο παίζεται από ανδρικές και γυναικείες ομάδες των έξι παικτών. Επινοήθηκε το 1895 και στους Ολυμπιακούς αγώνες εντάχθηκε το 1964 στο Τόκιο

ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  Η Υδατοσφαίριση είναι ομαδικό άθλημα, το οποίο διεξάγεται σε πισίνα, από δύο επταμελείς ομάδες - έξι παίκτες και έναν τερματοφύλακα. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι η επίτευξη τερμάτων με την ρίψη της μπάλας μέσα στο τέρμα που φυλάσσεται από τον τερματοφύλακα, και νικήτρια είναι η ομάδα με τα περισσότερα τέρματα

ΑΤΟΜΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  Η ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα που συνδυάζει στοιχεία από μπαλέτο, γυμναστική, χορό, και πράξεις χειραγώγησης αντικειμένων.  Η Κολύμβηση είναι άθλημα κίνησης μέσα στο νερό. Ως άθλημα, το κολύμπι, είναι από τα πιο παλιά και συνηθέστερα. Οι αρχαίοι Έλληνες του έδιναν πολλή προσοχή και θεωρούσαν άσχημο πράγμα το να μην μπορεί κάποιος να κολυμπά

ΑΤΟΜΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  Η ποδηλασία είναι η χρήση του ποδήλατου για μεταφορά, ψυχαγωγία και άσκηση, ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλον τον κόσμο.  Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως ρυθμική και σύμφωνη με τη μουσική, υπάρχουν πολλά είδη χορών τα οποία γίνονται και ομαδικά και ατομικά

ΑΤΟΜΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ  Τα αγωνίσματα του στίβου είναι γνωστά και σαν κλασικός αθλητισμός, μιας και τα περισσότερα έχουν ρίζες σε ανάλογα αθλήματα που διοργανώνονταν στην κλασσική αρχαιότητα. Τα 16 αγωνίσματα του κλασικού αθλητισμού ήταν αυτά που κυριαρχούσαν στην αρχαία εποχή και ιδιαίτερα στους πανελλήνιους αγώνες. Χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: στους δρόμους, τα άλματα και τις ρίψεις

ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ  Ενισχύει την αυτοπειθαρχία  Ενισχύει την ικανότητα αντοχής  Είναι ο πιο υγιής τρόπος εκτόνωσης  Προάγει την αυτοεκτίμηση  Διατηρεί την καλή λειτουργία του μυϊκού συστήματος και προλαμβάνει τους τραυματισμούς σε μυς και αρθρώσεις

ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ  Πλέον είναι σίγουρο πως η συστηματική άσκηση κατά την παιδική ηλικία προσφέρει τη δυνατότητα καταπολέμησης της παιδικής παχυσαρκίας και αν αυτή γίνεται μέσα σε ομαδικό πλαίσιο, τότε ενισχύει το αίσθημα ευγενούς άμιλλας και προωθεί το πνεύμα της συνεργασίας παχυσαρκίας  Στις μεγαλύτερες πάλι ηλικίες ο συνδυασμός άσκησης και σωστής διατροφής μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικών επεισοδίων, οστεοπόρωσης κ.α. καρδιακών παθήσεωνοστεοπόρωσηςκαρδιακών παθήσεωνοστεοπόρωσης

ΟΦΕΛΗ ΟΜΑΔΙΚΟΥ ΑΘΛΗΜΑΤΟΣ  Η φιλία  Ο σεβασμός  Η εργατικότητα  Η επιμονή  Η αυτοπεποίθηση

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ  Επιδρά θετικά στην προσωπικότητα του εφήβου, αφού του διδάσκει την αυτοπειθαρχία, την ομαδικότητα, τον θεμιτό ανταγωνισμό και αλτρουισμό, του ενισχύει το αίσθημα της άμιλλας και της συνεργασίας. Βοηθά τον έφηβο να αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο την ήττα και τη νίκη, να αναγνωρίσει το προσωπικό του λάθος, να δημιουργήσει θετική εικόνα εαυτού  Δίνεται η ευκαιρία να εκτονώσει ο έφηβος την ενεργητικότητά του από το επιβαρημένο σχολικό πρόγραμμα. Αυτές ελάχιστες ώρες οι εβδομαδιαίως αποτελούν στιγμές χαλάρωσης, χαράς και διασκέδασης για τον έφηβο

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ  Υγιή πρότυπα συμπεριφοράς. Πρότυπα που αγαπούν και σέβονται την προσωπικότητά τους και το σώμα τους χωρίς υπερβολές. Αυτού του είδους τα πρότυπα απομακρύνουν του έφηβους από τις διάφορες καταχρήσεις που μαστίζουν την κοινωνία μας, όπως η κατανάλωση αλκοόλ και καπνού καθώς και άλλων ουσιών, καθώς και από την υπερβολική και άσκοπη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Internet.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΘΙΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ  Παχυσαρκία  Σακχαρώδης διαβήτης  Καρδιαγγειακά νοσήματα (έμφραγμα, εγκεφαλικό)  Καρκίνος  Μεταβολισμός, επηρεάζοντας το επίπεδο των τριγλυκεριδίων, της χοληστερόλης, της γλυκόζης, της αρτηριακής πίεσης  Μείωση προσδόκιμου ζωής

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΘΙΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ  Κατάθλιψη  Κακή στάση του σώματος που επιβαρύνει τους μυς του αυχένα  Ατροφία των κοιλιακών, οσφυονωτιαίων), με αποτέλεσμα να προκαλούνται κήλες με τη χαρακτηριστική συμπτωματολογία της οσφυαλγίας  Νεφρική νόσο  Νεφρική νόσο  Θρόμβωση

ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  Η σωστή επιλογή κατανάλωσης τροφών, είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην καλή ή κακή απόδοση του αθλητή, στη νίκη ή την ήττα αντίστοιχα.  Η σωστή διατροφή του αθλητή είναι τόσο σημαντική, όσο και η προπόνηση.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ ΠΟΥ ΑΘΛΟΥΝΤΑΙ  Υδατάνθρακες σε κάθε γεύμα  3-5 φρούτα/μέρα  2-3 μερίδες γαλακτοκομικά/μέρα  1-2 φορές όσπρια/βδομάδα  2 φορές ψάρι/βδομάδα  1-3 φορές κρέας/βδομάδα  4-5 αυγά/βδομάδα  Σαλάτα πάντα με το φαγητό

ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ  Βία ονομάζουμε τη χρησιμοποίηση σωματικής ή υλικής δύναμης ή ψυχολογικής πίεσης από κάποιο άτομο ή ομάδα για την επιβολή θέλησης ή για καταναγκασμό. Βία είναι η στέρηση της ελευθερίας του άλλου. Η βία εκδηλώνεται με πολλές μορφές (ατομική– ομαδική, νόμιμη–παράνομη, επιθετική–αμυντική, σωματική–ψυχολογική). Απώτερος σκοπός της βίας είναι η επιβολή. Η χειρότερη μορφή ομαδικής βίας είναι ο πόλεμος.

ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΠΑΔΟΥ ΦΙΛΑΘΛΟΥ ΦΑΝΑΤΙΚΟΥ  "Φίλαθλος" θεωρείται αυτός που αγαπάει τον αθλητισμό, αυτός που συμβαδίζει με τις αρχές και τα ιδεώδη του  "οπαδός" χαρακτηρίζεται αυτός που υποστηρίζει και ακολουθεί πρόσωπα, ιδέες και ομάδες  "φανατικός" είναι ο υπέρμαχος, ο παθιασμένος, αυτός που υπερβαίνει τη λογική

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΕ ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ  Η ανεργία: η έλλειψη εργασίας σημαίνει έλλειψη ενδιαφερόντων, σπάταλη χρόνου, απογοήτευση  Το άξενο των σύγχρονων πόλεων, ο ψυχρός και απρόσωπος τρόπος ζωής, η κυριαρχία του συμφέροντος και της υποκρισίας στις σχέσεις, η εκμετάλλευση, οι προκλητικές ανισότητες, η διαφθορά και ο σκληρός ανταγωνισμός  Τα υπαρξιακά αδιέξοδα: η κρίση των αξιών, η έλλειψη ιδανικών και προσανατολισμών ιδιαιτέρα στη νέα γενιά  Ελλιπής οικογενειακή αγωγή: η κρίση της οικογενείας, η χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών ωθεί τους νέους στην υιοθέτηση αντικοινωνικής συμπεριφοράς προκειμένου να αποδείξουν ότι υπάρχουν.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΕ ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ  Εμπορευματοποίηση αθλητισμού  Ανοχή υπόθαλψη φανατισμού από τη διοίκηση  Αναπόδεικτες καταγγελίας για κακές διαιτησίες  Ο χουλιγκανισμός τρόπος ζωής  Αθλητικός τύπος με προκλητικά πρωτοσέλιδα  Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ  Δημιουργία ειδικής τηλεφωνικής γραμμής  Η προσφορά κοινωνικής εργασίας στα γήπεδα από άτομα με παραβατική συμπεριφορά  Ειδική μονάδα αστυνομίας για την τάξη στα γήπεδα  Σωστή αντιμετώπιση ενημέρωση από τα ΜΜΕ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ  Ημερίδες που διασφαλίζουν την κατανόηση σε θέματα βίας  Προγράμματα μείωσης επιθετικών συμπεριφορών  Θέσπιση αυστηρών ποινών  Ενίσχυση κανόνων θεμιτής συμπεριφοράς

Βία στα γήπεδα