Συνεργασία. Συνεργασία – επεισόδιο 1  1. Μ 5: Λοιπόν Μ 1 τι είχες πει πριν ; 2. Μ 1 Να σβήσουμε το θήτα 3. Μ 5: Ωραία …… Γιατί να το σβήσουμε ? 4. Μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Διδάσκοντας Μαθηματικά
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Το Web 2.0. Τι είναι; Τι κάνουμε με αυτό; Τι κερδίζουμε; Συμμετέχουμε Εφαρμογές και περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο Συνεργαζόμαστε, σχολιάζουμε, μοιραζόμαστε,
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Δραστηριότητες προσομοίωσης
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ (web tools) + ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΑΘΗΣΗΣ (PLN) Άννα Βαρνά
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείo & Σχεδιασμός, οργάνωση και διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης στις μικρές ηλικίες Μ.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Μαθαίνω τη γλώσσα των αριθμών Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνεργασία

Συνεργασία – επεισόδιο 1  1. Μ 5: Λοιπόν Μ 1 τι είχες πει πριν ; 2. Μ 1 Να σβήσουμε το θήτα 3. Μ 5: Ωραία …… Γιατί να το σβήσουμε ? 4. Μ 1 Γιατί είναι.. Το δοκίμασα και αυτό είναι που χαλάει το σχήμα.. Δοκίμασέ το και θα δεις  5. Μ 5 Γιατί νομίζεις όμως ότι αυτό το χαλάει ? 6. Μ 1 Αυτό είναι το πρόβλημα … 7. Μ 5 Ναι, αλλά γιατί ; 8. Μ 1 Να το σβήσουμε και να δούμε τι θα συμβεί ; 9. Μ 5 Εντάξει, δηλαδή θες να κάνουμε την τιμή μηδέν σωστά ; 10. Μ 1 Ναι, ας την κάνουμε μηδέν …

Συνεργασία – επεισόδιο 2  18.M2 στον M3: A ρκετά με το Fribourg! Είναι άσχετο 19.M3: Μα ΓΙΑΤΙ ;;;;;; 20.M2: Γιατί δεν υπάρχει πόλη χωρίς αυτοκίνητα ! 21.M3: ΥΠΑΡΧΕΙ ! Δεν μ ’ αφήνεις όμως να το βρω ! [ θέλει να πάρει το πληκτρολόγιο για να ψάξει στο ίντερνετ ] 22.M2: Μα ψάχνεις εδώ και πόση ώρα ! Πρέπει να βάλουμε μία εικόνα στο παιχνίδι ! Λοιπόν ξέρεις τι ; Από δω και πέρα δεν θα ξαναμιλήσεις ! [ Ο M3 δεν συμμετέχει μέχρι το τέλος του μαθήματος (30 λεπτά περίπου ).]

Συνεργασία – επεισόδια 3  11. Δ : Βλέπω ότι προσθέσατε ένα λούνα πάρκ στο παιχνίδι σας.  12.M2: Ήταν δική της ιδέα ( δείχνει την M3)  13. Δ : Είναι όμως το Λούνα Πάρκ μία αειφόρος επιλογή για την πόλη σας ;  14.M2: Να το σβήσουμε  15. Δ : Ναι, αλλά δεν το συζητήσατε όταν προσθέσατε ; Δεν συζητήσατε αν είναι αειφόρος επιλογή για την πόλη σας ;  16. M3: Εμμ, προσπαθούσαμε να είμαστε δίκαιοι μεταξύ μας. Όταν πρότεινε κάτι το βάζαμε και το ίδιο γινόταν και με μένα  17. M2: Ναι, και μας είχατε πει να συμβάλλουμε και οι δύο !

Συνεργασία – επεισόδιο 4  23. Δ : Λοιπόν πώς κινήθηκε η χελώνα ;  24.M1: Δεξιά 25.M2: Αριστερά 26.M1: Δεξιά γιατί το λέω εγώ ! 27. Δ : Μισό λεπτό, μισό λεπτό. Να θυμάστε είστε μία ομάδα και πρέπει να λειτουργείτε έτσι. Η Μ 2 έχει διαφορετική γνώμη δεν θες να την ακούσεις ; 28.M1: Ναι, αλλά … 29.M2: Αριστερά. Προχώρησε λίγο και μετά έστριψε αριστερά … Δεν ξέρω … 30. Δ : Τι είναι αυτό που σε μπερδεύει και λες δεν ξέρω. Ίσως αν κουβεντιάσεις αυτό με την ομάδα σου να αρχίσετε να καταλαβαίνετε καλύτερα ο ένας τον άλλο και να βρείτε έναν τρόπο να συμφωνήσετε.

Συνεργασία – επεισόδιο 4  41. Δ : Λοιπόν τι κάνατε την τελευταία φορά. Πού είστε στο πλάνο εργασίας σας 42.M2: Είμαστε εδώ ( δείχνει την κάρτα « Καταλήγουμε σε συμφωνία »). 43. Δ : Να συμφωνήσετε για ποιο πράγμα ; 44.M1: Για την εικόνα. Για το background του παιχνιδιού μας 45. Δ : Ωραία. Συμφωνήσατε ;  46.M2. Όχι ! 47. Δ : Τι συνέβη ; 48.M2: Δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε. Εμείς λέγαμε την εικόνα 7 και αυτοί λέγανε την εικόνα 9. Στο τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε δύο διαφορετικά παιχνίδια. 49. Δ : Ναι, αλλά έπρεπε να φτιάξετε ένα παιχνίδι, όχι δύο. 50.M2: ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ! Αλλά δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε. Και χάσαμε πολύ χρόνο διαφωνώντας. Έπρεπε κάτι να κάνουμε ! 51. Δ : Γιατί νομίζετε ότι δεν μπορούσατε να συμφωνήσετε ; 52.M1:… Γιατί και οι δύο νομίζαμε ότι έχουμε δίκιο !

Σημεία για επεξεργασία  Η συνεργατική μάθηση δεν είναι κάτι που συμβαίνει κάθε φορά που οι μαθητές βρίσκονται μαζί  Απαιτεί γνωστική εμπλοκή αλλά και την αναγνώριση κινήτρων (motivational engagement)  Οι μαθητές που δουλεύουν σε ομάδες για μία συνεργατική δραστηριότητα αναμένεται να διαμορφώσουν ένα κοινό στόχο για την δραστηριότητα που πραγματοποιούν από κοινού (Roschelle and Teasley 1995)  Κατά τη δημιουργία του κοινού νοήματος (shared meaning) για τη δραστηριότητα μπορεί να προκύψουν αντικρουόμενες απόψεις οι οποίες να θέσουν σε δοκιμασία και τα κίνητρα αλλά και τις εμπλεκόμενες συναισθηματικές διαδιδικασίες  Ο έλεγχος (; regulation) των κινήτρων αλλά και των συναισθημάτων στο πλαίσιο μαθησιακών δραστηριοτήτων  Motivation and emotion regulation process within socially challenging learning activities are therefore situated, social, interactive, dynamic and reciprocal in nature!!!

Προκλήσεις κατά τη συνεργασία e.g. Salomon & Globerson, 1989  Ασυμβατότητα σε χαρακτηριστικά προσωπικότητας και προβλήματα που προκύπτουν στο πλαίσιο των κοινωνικών σχέσεων  Διαφορές στους στόχους τους στις προτεραιότητες και τις προσδοκίες  Συγκρούσεις που δημιουργούνται λόγω της δυναμικής που αναπτύσσεται ανάμεσα στα άτομα :  Διαφορετικά στυλ επικοινωνίας και δουλειάς  Τάση ορισμένων να βασίζονται σε άλλους για να κάνουν και τη δική τους δουλειά  Σχέσης εξουσίας και δύναμης μέσα στην ομάδα  (Blumenfeld,

Ρόλος εκπαιδευτικού  Οι μαθητές μαθαίνουν και μεταξύ τους  Ο εκπαιδευτικός είναι λιγότερ πάροχος γνώσης και περισσότερο ο ενορχηστρωτής μίας ευρείας γκάμας δραστηριοτήτων  (Dillenbourg and Tchounikinie 2007)

Παράδειγμα εργαλείων συνεργατικής μάθησης 1 Πλαίσιο Χρήσης : δι - ομαδική συνεργασία γύρω από το ίδιο θέμα Ανταλλαγή απόψεων γύρω από ένα πρόβλημα που είναι δύσκολο και ανοιχτό Ενδιάμεσα στάδια προς τη λύση

Παράδειγμα εργαλείων συνεργατικής μάθησης 1

1.S1L:But animate it again something happened. 2.S3L:They just move [inaudible] but they are linked, look. 3.S1L:But it disappears when it is small. Look ! Let’s try […] 4.S3L:It’s ok the rule is correct look. Let’s just share it with the others.

Εργαλεία Συνεργατικής Μάθησης - Κατηγοριοποίηση Monitoring tools: Δεν περιλαμβάνουν ανάλυση των δράσεων - μεταδίδει τις δράσεις του κάθε μέλους στην υπόλοιπη ομάδα – δυνατότητες συντονισμού των μελών της ομάδας Mirroring tools: Καταγράφει όλη τη διαδικασία της συνεργασίας – τα αποτελέσματα της ανάλυσης μπορούν στη συνέχεια να μελετηθούν από τους εκπαιδευτικούς για να αναπροσαρμόσουν τη διδασκαλία τους Guiding tools: Γίνεται καταγραφή της διαδικασίας της συνεργασίας και στη συνέχεια παρέχει ανατροφοδότηση στα μέλη της ομάδας προς μία πιο αποτελεσματική συνεργασία

Web 2.0 and CSCL Web 2.0 Εφαρμογές γενικού σκοπού που επιτρέπουν την επικοινωνία και τη συνεργασία  Google documents  Skype  Wikis  Blogs Computer Supported Collaborative Learning Εστιάζει στο να υποστηρίξει τους μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται

Πρόσθετη Αξία - Παραδείγματα  Ερωτήματα σχετικά με την πρόσθετη αξία  Γιατί να χρησιμοποιήσω αυτή την τεχνολογία  Τι μου προσφέρει παραπάνω σε σχέση με τα συμβατικά μέσα ;  Πώς μπορώ να οργανώσω τη δραστηριότητα που θα κάνουν οι μαθητές μου έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν τις ιδιαίτερες δυνατότητες που έχουν τα εργαλεία που χρησιμοποιώ ;  Google documents  Σχολιασμός και προσθήκες από διαφορετικούς χρήστες την ίδια στιγμή  Wiki  Ιστορικό τροποποιήσεων ( επικοινωνία και σχολιασμός )