Γ ’ Λυκείου, Έκφραση – Έκθεση Β. Τζιβανάκη Τεχνολογία
Περιεχόμενα Ορισμός Διαχρονική ευρύτητα του όρου Σύγκριση με ΕΠΙΣΤΗΜΗ Γενικός σκοπός τεχνολογίας Τομείς τεχνολογίας Θετικά και αρνητικά Αντί για συμπέρασμα Λύσεις Εργασίες
Ορισμός Όταν χρησιμοποιώ τη ΓΝΩΣΗ ( στις μέρες μας επιστημονική ) και συνδυάζω ΠΟΡΟΥΣ, ώστε να δημιουργήσω ένα ΠΡΟΪΟΝ ( υλικό αντικείμενο ) με ΠΡΑΚΤΙΚΟ όφελος μέσω συγκεκριμένων πλέον ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ, ΤΕΧΝΙΚΩΝ και ΜΕΘΟΔΩΝ.
Επομένως ….. Τεχνολογία έχουμε από την εποχή των σπηλαίων και τα πρώτα εργαλεία του ανθρώπου ως σήμερα !!!
Προσοχή ! Δεν συγχέω τους όρους ε π ιστήμη και τεχνολογία. Η ε π ιστήμη έχει να κάνει με τη θεωρητική γνώση και τη συστηματική της μελέτη, ενώ η τεχνολογία συνδέεται κυρίως με την π ρακτική εφαρμογή. Η τεχνολογία π ροηγείται της ε π ιστήμης. Η ε π ιστήμη στις μέρες μας α π οτελεί σημαντικό κομμάτι της τεχνολογίας.
Σκοπός τεχνολογίας Διευκόλυνση και βελτίωση της ανθρώ π ινης ζωής Κάλυψη σημαντικών αναγκών ( Στις μέρες μας ) Κέρδη εταιριών και ανταγωνισμός
Τομείς τεχνολογίας Πληροφορία και Ε π ικοινωνία Βιομηχανία και Μηχανική Υγεία και Ασφάλεια Μεταφορές Στρατιωτική Τεχνολογία Οικιακή Τεχνολογία
Θετικά Τεχνολογίας Μεγέθυνση φυσικών δυνάμεων Βελτίωση καθημερινότητας Αύξηση π αραγωγικότητας και αφθονία αγαθών Κίνηση της οικονομίας Εκμηδένιση α π οστάσεων Πρόσβαση στην είδηση και στην π ληροφορία Αύξηση Μ. Ο. ζωής και ελεύθερου χρόνου Αμεσότητα στην ε π ικοινωνία Α π αλλαγή α π ό δεισιδαιμονίες και π ρολήψεις Διευκόλυνση εργασιών Προώθηση της εκ π αιδευτικής διαδικασίας ( σελ ε π ιλεκτικά ) Ασφάλεια και π ρόοδος υγείας
Αρνητικά Τεχνολογίας Κοινωνικές Ε π ι π τώσεις ( άνθρω π οι ηθικά α π οξενωμένοι, α π ροσανατόλιστοι, π ου δύσκολα κο π ιάζουν κ ’ διεκδικούν, έξω α π ό την π ραγματική ζωή, θύματα π λασματικών αναγκών, κίνδυνοι για μικρά π αιδιά ) Εξάντληση φυσικών π όρων και α π ομάκρυνση α π ό τη φύση Μόνιμη α π ειλή για καταστροφή του κόσμου Κατάργηση ιδιωτικότητας κίνδυνοι ίντερνετ, ολόκληρο κεφάλαιο Κατάργηση π αλαιών ε π αγγελμάτων και ανάγκη π ροσαρμογής σε νέες α π αιτήσεις στον εργασιακό τομέα
Αντί για συμπέρασμα « Αυτή καθ ’ αυτή η τεχνολογία δεν μ π ορεί π αρά να ανα π τύσσεται. Όσο η ε π ιστημονική γνώση αυξάνεται, π ράγμα π ου είναι μέσα στη φύση του ανθρώ π ου, τόσο π ερισσότερες εφαρμογές βρίσκει σ ’ αυτό π ου ονομάζουμε τεχνολογία. Δεν μ π ορούμε να αρνηθούμε την π ροσ π άθεια για α π οκάλυψη της φύσης ε π ειδή υ π άρχει δυνατότητα να γίνει κακή χρήση των α π οτελεσμάτων της. Η τεχνολογία α π ό μόνη της δεν είναι καθόλου αρνητική.»
Λύσεις - Τεχνολογία και Ηθική Προτεραιότ ητα στους ανθρώ π ους και όχι στα άψυχα υλικά Διάκριση του π λασματικού α π ό το αληθινό μέσω π αιδείας, π ροάσ π ιση δικαιωμάτων και χαρακτήρα καθενός, ευαισθητο π οιημένοι γονείς Η αγά π η π ρος το π εριβάλλον και η π ροστασία του Ενίσχυση μέσω αγορών των φιλικών π ρος το π εριβάλλον τεχνολογιών, α π όρριψη των άλλων Ηθικό « Μέτρο » των τεχνολόγων και των εταιρειών, π οινικές κυρώσεις Οφείλουν να π ροειδο π οιούν καταναλωτές και κυβερνήσεις, ιδιαίτερη π ροσοχή ως π ρος τη χρήση και την κατάχρηση
Εργασίες Χωριζόμαστε σε 4-5 ομάδες. Καθεμία γράφει σε μία παράγραφο 150+ λέξεων τα θετικά και τα αρνητικά από έναν τομέα τεχνολογίας της επιλογής της. ( ανάπτυξη με σύγκριση αντίθεση ή διαίρεση ) “ Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι ότι ζούμε σε έναν κόσμο που είναι στραμμένος στην τεχνολογία. Φοιτητές, επιστήμονες, βιομηχανίες, εταιρείες, έμποροι και καταστήματα, πελάτες ή καταναλωτές αποτελούν μια αλυσίδα που τραβάει την τεχνολογία μπροστά με απίστευτους ρυθμούς, λες και η ανάπτυξη της τεχνολογίας οδηγεί στη σωτηρία του κόσμου. Από την άλλη, αυτό το τελευταίο, μπορούμε να το αποκλείσουμε με βεβαιότητα ?” ( Επικοινωνιακή περίσταση : παρουσίαση σε μαθητικό συνέδριο τεχνολογίας, αριθμός λέξεων : , θέμα : πόσο δικαιολογημένη είναι η παραπάνω ανησυχία, σχολιασμός των λέξεων πελάτες και καταναλωτές, με ποιους τρόπους η τεχνολογία απειλεί τον κόσμο και με ποιους – απ ’ την άλλη - θα μπορούσε να τον σώσει.)