Positive emotions broaden the scope of attention and thought-action repertoires Barbara L. Fredrickson Barbara L. Fredrickson & Christine BraniganChristine.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Έχεις δύο επιλογές! από το
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Τα συναισθήματα :.
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ηλεκτρομαγνητικά πεδία στο σπίτι και στην εργασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Βασικές πεποιθήσεις.
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Ε ΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Σ ΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Ψ ΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Τ ΕΛΙΚΗ Ε ΡΓΑΣΙΑ Διδάσκων: Άκης Γιοβαζολιάς Εαρινό Εξ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
Σε ένας τεστ ένας φοιτητής βαθμολογήθηκε με 640. Να βρεθεί το ποσοστό των φοιτητών που είχαν χειρότερες επιδόσεις από αυτόν δεδομένου ότι η κατανομή της.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Σας καλωσορίζουμε στο Εργαστήριο Φυσικής Ι. Καλή αρχή! Καλό πτυχίο! ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Η δύναμη της εικόνας Το μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Σε αυτή τη δραστηριότητα.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Άκου τι είπαν.
Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διαχειριση εργου μεσω κρισιμησ αλυσιδασ (;)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διαμορφωτική Αξιολόγηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Positive emotions broaden the scope of attention and thought-action repertoires Barbara L. Fredrickson Barbara L. Fredrickson & Christine BraniganChristine Branigan Cognition & Emotion Volume 19, Issue 3, 2003, pages Volume 19Issue 3

Θετικές συγκινήσεις διευρύνουν το εύρος της προσοχής και την ποικιλία της σκέψης για δράση Περίληψη Η θεωρία διεύρυνσης-και-κατασκευής (Fredrickson, 1998, 2001) υποθέτει ότι Θετικές συγκινήσεις διευρύνουν α) το πεδίο- εύρος της προσοχής και β) το ρεπερτόριο- ποικιλία σκέψης για δράση. 2 πειράματα με 104 φοιτητές έλεγξαν αυτές τις υποθέσεις. Στο 1 ο Πείραμα το εύρος της προσοχής αξιολογήθηκε με τη χρήση ενός έργου οπτικής επεξεργασίας. και στο 2 ο Πείραμα το ρεπερτόριο της σκέψης για δράση εκτιμήθηκε με τη χρήση ενός τεστ Είκοσι Καταστάσεων. Σε κάθε πείραμα, οι συμμετέχοντες είδαν μια ταινία που απέσπασε (α) διασκέδαση, ή (β) ευχαρίστηση, ή (γ) ουδετερότητα, ή (δ) θυμό, ή (ε) άγχος.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 5 βιντεοσκοπημένα αποσπάσματα ταινιών χρησίμευσαν ως πειραματική διαδικασία στην παρούσα έρευνα. 2 αποσπάσματα προκάλεσαν διαφορετικές θετικές συγκινήσεις/ συναισθήματα: 1) "Πιγκουίνοι" (2 λεπτά 6 δευτερόλεπτα) έδειχνε ομάδες πιγκουίνων να κολυμπούν, και να κάνουν άλματα (κυρίως εκμαιεύει διασκέδαση). 2) "Φύση" (1 λεπτό 33 δευτερόλεπτα) δείχνει πεδιάδες, ρέματα, βουνά και το ζεστό, ηλιόλουστο καιρό ( κυρίως προκαλεί ευχαρίστηση και ηρεμία). 2 αποσπάσματα προκάλεσαν διαφορετικά αρνητικά συναισθήματα/ συγκινήσεις: 3) "Μάρτυρας" (1 λεπτό 40 δευτερόλεπτα) παρουσίαζε μια ομάδα νεαρών ανδρών να χλευάζει και να προσβάλει μια ομάδα περαστικούς Amish στο δρόμο (κυρίως προκαλεί θυμό και αηδία). 4) " Αναρρίχηση σε απότομα βράχια" (Cliffhanger) (2 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα) παρουσιάζει ένα παρατεταμένο ατυχήματος σε ορειβασία ( κυρίως προκαλεί ανησυχία και φόβο). Ένα τελικό απόσπασμα χρησιμοποιήθηκε ως ουδέτερος όρος ελέγχου: 5) "Sticks" (1 λεπτό 33 δευτερόλεπτα) παρουσίαζε μια χρωματιστά ραβδιά να συσσωρεύονται (δεν προκαλεί σχεδόν καμία συγκίνηση)

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Οι συμμετέχοντες αφού αρχικά είδαν ο καθένας ατομικά, τυχαία 1 από τις 5 ταινίες (1 ταινία σε κάθε πείραμα) στο τέλος κάθε πειράματος συμπλήρωσαν ένα, για να δείξουν πώς αισθάνθηκαν κατά την προβολή του φιλμ. Βαθμολόγησαν στην 9-βάθμια κλίμακα Likert (0 = καθόλου, 8 = πολύ) τα εξής 9 συναισθήματα: διασκέδαση, θυμό, άγχος, ευχαρίστηση, αηδία, φόβο, χαρά, λύπη, και γαλήνη. Πείραμα 1, οι συμμετέχοντες αμέσως μετά την προβολή του φιλμ άρχισαν να εξοικειώνονται με την σφαιρική-μερική οπτική εργασία επεξεργασίας που περιγράφεται ως «Έργο Απόφασης Ομοιότητας». Ο πειραματιστής παρουσίαζε ένα παράδειγμα και τόνιζε ότι δεν υπάρχουν σωστές ή λάθος απαντήσεις. Οι συμμετέχοντες έλαβαν οδηγίες να δώσουν την πρώτη τους πιο άμεση εντύπωση, ποιο σχήμα σύγκρισης μοιάζει περισσότερο με το πρότυπο σχήμα.

ΠΕΙΡΑΜΑ 1 Ο Στο σχήμα 1α, για παράδειγμα, το πρότυπο σχήμα είναι ένα τρίγωνο που αποτελείται από τετράγωνο στοιχεία Εάν οι συμμετέχοντες επιλέξουν το σχήμα σύγκρισης που είναι το τρίγωνο που αποτελείται από τριγωνικά στοιχεία (Επιλογή Α στο Σχήμα 1α), η επιλογή τους βασίζεται σε σφαιρική διαμόρφωση του σχήματος. Αντίθετα, αν επιλέξουν ως σχήμα σύγκρισης, το τετράγωνο που αποτελείται από τετράγωνο στοιχεία (Β Επιλογή στο Σχήμα 1α), η επιλογή αυτή βασίζεται στα τοπικά στοιχεία του πρότυπου σχήματος. Υψηλή βαθμολογία αντικατοπτρίζει μια σφαιρική μεροληψία, η οποία έχει συνδεθεί με ένα διευρυμένο πεδίο της προσοχής, ενώ χαμηλές βαθμολογίες αντικατοπτρίζουν μια τοπική μεροληψία, η οποία έχει συνδεθεί με μια στένωση στο πεδίο της προσοχής.

ΠΕΙΡΑΜΑ 2 Ο Στο πείραμα 2 aμέσως μετά την προβολή της ταινίας, ο κάθε συμμετέχων περιέγραψε, με μια ή δύο λέξεις, την ισχυρότερη συγκίνηση που αισθάνθηκε κατά την προβολή της ταινίας. Στη συνέχεια, ο πειραματιστής του είπε..... φαντάσου μια κατάσταση στην οποία θα ένιωθες αυτή την ιδιαίτερη συγκίνηση (αυτή που περιέγραψες). Επικεντρώσου σε όλα τα συναισθήματα που θα νιώσεις και ζήσε όσο έντονα και όσο πιο βαθιά γίνεται. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το συναίσθημα, παρακαλώ γράψε όλα τα πράγματα που θα ήθελες να κάνεις τώρα. Οι οδηγίες αυτές ακολουθήθηκαν από 20 κενές γραμμές, που ξεκινούσαν: "Θα ήθελα να _____." Για κάθε συμμετέχοντα ταξινομήθηκαν οι απαντήσεις του στις εξής αλληλοαποκλειόμενες κατηγορίες σκέψης για δράση. Όπως: α) τρώω / πίνω, β) ύπνος / ξεκούραση, γ) σχολείο / εργασία, δ) άσκηση / αθλητισμός, ε) ύπαιθρος / φύση, στ) ευχαρίστηση / αναπόληση, ζ) παιχνίδι, η) να είμαι κοινωνικός, θ) να είμαι αντικοινωνικός, ι) να με φροντίσουν, και κ) πολύ θετικά συναισθήματα και σκέψεις.

Θετικές συγκινήσεις διευρύνουν το πεδίο της προσοχής και το ρεπερτόριο της σκέψης-δράσης ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Σε σύγκριση με μια ουδέτερη κατάσταση, οι Θετικές συγκινήσεις διεύρυναν το πεδίο της προσοχής στο Πείραμα 1 και το ρεπερτόριο της σκέψης-δράσης στο Πείραμα 2. Στο πείραμα 2, οι αρνητικές συγκινήσεις, σε σχέση με μια ουδέτερη κατάσταση, μείωσαν το ρεπερτόριο της σκέψης-δράσης. Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν τις 3 κεντρικές πτυχές της υπόθεσης διεύρυνσης-και-κατασκευής. 1.Κατ 'αρχήν, η θετική συγκίνηση διευρύνει το πεδίο της προσοχής. 2.Δεύτερον, η θετική συγκίνηση διευρύνει το ρεπερτόριο σκέψης για δράση. 3.Και τρίτον, η διεύρυνση προκύπτει για δύο διαφορετικά είδη της θετικής συγκίνησης, δηλαδή τη διασκέδαση και την ευχαρίστηση.

Happiness Unpacked: Positive Emotions Increase Life Satisfaction by Building Resilience Cohn, Michael; Fredrickson, Barbara; Brown, Stephanie; Mikels, Joseph; Conway, Anne. Emotion, Vol 9(3), Jun 2009, Χαρά σε εξέλιξη: τα Θετικά Συναισθήματα αυξάνουν την ικανοποίηση από τη ζωή με οικοδόμηση της ανθεκτικότητας

τα Θετικά Συναισθήματα αυξάνουν την ικανοποίηση από τη ζωή, με οικοδόμηση της ανθεκτικότητας. Η θεωρία διεύρυνσης και κατασκευής των θετικών συναισθημάτων (Fredrickson, 1998? Fredrickson & Cohn, 2008) προτείνει ότι τα θετικά συναισθήματα εξελίσουν προσαρμογές που λειτουργούν για τη δημιουργία μόνιμων πόρων. Σε αντίθεση με τα αρνητικά συναισθήματα, που στενεύουν την προσοχή, τη γνωστική λειτουργία, και τη φυσιολογία προς αντιμετώπιση μιας άμεσης απειλής ή προβλήματος, τα θετικά συναισθήματα παράγουν νέες και ευρέως φάσματος σκέψεις και ενέργειες που συνήθως δεν είναι κρίσιμες για κάποιου την άμεση ασφάλεια, την ευημερία, ή την επιβίωση. Με τον καιρό, όμως, αυτές οι νέες εμπειρίες αθροίζονται σε επακόλουθους πόρους που μπορούν να αλλάξουν τις ζωές των ανθρώπων. Στην παρούσα μελέτη εξετάζεται η σχέση μεταξύ των θετικών συναισθημάτων και της αλλαγής στην αυτό-ανθεκτικότητα. Αυτό-ανθεκτικότητα (Block & Block, 1980? Block & Kremen, 1996) είναι ένα αρκετά σταθερό χαρακτηριστικό της προσωπικότητας, που αντανακλά την ικανότητα ενός ατόμου να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Αυτές οι προσαρμοστικές αντιδράσεις μπορεί να περιλαμβάνουν τον εντοπισμό ευκαιριών, την προσαρμογή σε περιορισμούς, και την ανάκαμψη μετά από ατυχία.

ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΝΤΕΣ/ 86 σπουδαστές πανεπιστημίου. Αρχικά οι συμμετέχοντες την 1 η μέρα επισκέφτηκαν το εργαστήριο και συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο Τ1, που συμπεριλάμβανε την αυτό- ανθεκτικότητα και την ικανοποίηση από τη ζωή. Οι συμμετέχοντες έλαβαν εντολή να επισκέπτονται την ιστοσελίδα των πειραματιστών κάθε βράδυ για 28 ημέρες, για να υποβάλουν τις εκθέσεις των συναισθημάτων τους για την ημέρα που πέρασε. Οι συμμετέχοντες καθημερινά βαθμολογούσαν 18 συναισθήματα από τις ισχυρότερες εμπειρίες τους από την ημέρα που πέρασε σε μια 5-βάθμια κλίμακα (0 = καθόλου, 4 = εξαιρετικά). Των Θετικών Συναισθημάτων η υποκλίμακα αποτελείται από τη διασκέδαση, το θαυμασμό, τη συμπόνια, την ευχαρίστηση, την ευγνωμοσύνη, την ελπίδα, το ενδιαφέρον, τη χαρά, την αγάπη και την περηφάνεια. Των Αρνητικών Συναισθημάτων η υποκλίμακα αποτελείται από το θυμό, την περιφρόνηση, την αηδία, την αμηχανία, το φόβο, την ενοχή, τη θλίψη, και την ντροπή.

ΜΕΘΟΔΟΣ Η αυτό-ανθεκτικότητα που αξιοποιεί τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε με ευελιξία στις προκλητικές και μεταβαλλόμενες συνθήκες (Block & Kremen, 1996), μετρήθηκε ως εξής. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε μια 4-βάθμια κλίμακα Likert σε 14 προτάσεις, συμπεριλαμβανομένου του "εγώ ξεπερνάω γρήγορα τον τρόμο," και "μου αρέσει να ασχολούμαι με νέες και ασυνήθιστες καταστάσεις». Η ικανοποίηση από τη ζωή μετρήθηκε χρησιμοποιώντας την κλίμακα ικανοποίησης από τη ζωή (SWLS? Diener, Emmons, Larsen & Griffin, 1985), έναν ευρέως χρησιμοποιούμενο δείκτη που συνδέεται με πολλά θετικά αποτελέσματα της ζωής (Lyubomirsky et al, 2005.). Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε 5 προτάσεις, συμπεριλαμβανομένων "Μέχρι τώρα έχω πάρει τα σημαντικότερα πράγματα που θέλω στη ζωή", χρησιμοποιώντας μια 7-βάθμια κλίμακα Likert. Μετά την τελική ημερήσια είσοδο, την 28 η μέρα οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στην ιστοσελίδα για να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο Τ2 για την αυτό- ανθεκτικότητα και την ικανοποίηση από τη ζωή.

ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ Η1: Μπορούν τα θετικά (αλλά όχι τα αρνητικά) συναισθήματα να προβλέπουν αυξήσεις στην αυτό- ανθεκτικότητα και στην ικανοποίηση από τη ζωή; Η2: Μπορούν τα θετικά συναισθήματα (αλλά όχι η ικανοποίηση από τη ζωή) να μεσολαβούν εν μέρει στη σχέση μεταξύ της αρχικής και της τελικής αυτό-ανθεκτικότητας; Η3: Η αύξηση στην αυτό -ανθεκτικότητα είναι υπεύθυνη για τη σχέση μεταξύ των θετικών συναισθημάτων και την αύξηση της ικανοποίησης από τη ζωή; Η4: Μπορούν τα αρνητικά συναισθήματα να μειώσουν τις επιπτώσεις των θετικών συναισθημάτων σ την αυτό-ανθεκτικότητα, και στην ικανοποίηση από τη ζωή ; Η5: είναι απαραίτητο να αυξάνονται τα επίπεδα των θετικών συναισθημάτων για να αυξηθούν η αυτό-ανθεκτικότητα, και η ικανοποίηση από τη ζωή ;

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η1. Θετικά συναισθήματα προέβλεψαν αύξηση στην αυτό-ανθεκτικότητα και στην ικανοποίηση από τη ζωή. Η αυτό- ανθεκτικότητα και η ικανοποίηση από τη ζωή δεν συσχετίστηκαν, αλλά η αλλαγή στην εγώ-ανθεκτικότητα προέβλεψε αλλαγή και στην ικανοποίηση από τη ζωή. Η2. Είχαν κατασκευάσει ένα μοντέλο διαμεσολάβησης στο οποίο η αυτό- ανθεκτικότητα από το Τ1 προέβλεπε την αυτό- ανθεκτικότητα του Τ2, με τα καθημερινά θετικά συναισθήματα ως μεσολαβητή. Τα Θετικά συναισθήματα συνέχισαν να προβλέπουν την αυτό- ανθεκτικότητα του Τ2, όπως και την αυτό- ανθεκτικότητα του T1. Η3. Η άμεση διαδρομή από τα θετικά συναισθήματα για να αλλάξει η ικανοποίηση για τη ζωή γίνεται μη στατιστικά σημαντική, αλλά το έμμεσο μονοπάτι μέσα από την αλλαγή στην αυτό- ανθεκτικότητα είναι σημαντική. Αυτή η εξέλιξη δείχνει ότι η σχέση των θετικών συναισθημάτων για να αλλάξει η ικανοποίηση από τη ζωή πλήρως διαμεσολαβείται από την αλλαγή στην αυτό- ανθεκτικότητα. Η4. Τα υψηλά επίπεδα των θετικών συναισθημάτων μειώνουν τις επιπτώσεις που θα είχε στην αυτό-ανθεκτικότητα μια ενδεχόμενη αύξηση, των αρνητικών συναισθημάτων αλλά τα υψηλή επίπεδα των αρνητικών συναισθημάτων δεν μειώνουν την επίδραση των θετικών. Η5. Τα απόλυτα επίπεδα των θετικών συναισθημάτων είναι περισσότερο σημαντικά για την αυτό-ανθεκτικότητα και την ικανοποίηση από τη ζωή, από ότι η αύξηση των θετικών συναισθημάτων.