ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΒΑΣΩ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΩ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Η έννοια της Ορθοδοξίας
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β1’
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΒΑΘΜΟΙ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ
Διαφορές και Ομοιότητες καθολικής και ορθοδοξης βάπτισης
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
ΕΘΙΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ
Απο το Μυστηριο του Βαπτισματοσ και το Μυστηριο του Χρισματοσ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Δαμιανός Κυριαζόπουλος
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΒΑΣΩ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΩ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ

Βάπτισμα ονομάζεται ένα από τα επτά τελετουργικά μυστήρια των Χριστιανικών εκκλησιών με χρήση νερού ως συμβόλου εξαγνισμού, που σηματοδοτεί την εισαγωγή του πιστού στο σώμα της εκκλησίας. Η λέξη βάπτισμα προέρχεται από το ρήμα βάπτω/βαπτίζω που σημαίνει «βυθίζω συχνά ή έντονα, βουτάω, καταδύω». Βάπτισμα ονομάζεται ένα από τα επτά τελετουργικά μυστήρια των Χριστιανικών εκκλησιών με χρήση νερού ως συμβόλου εξαγνισμού, που σηματοδοτεί την εισαγωγή του πιστού στο σώμα της εκκλησίας. Η λέξη βάπτισμα προέρχεται από το ρήμα βάπτω/βαπτίζω που σημαίνει «βυθίζω συχνά ή έντονα, βουτάω, καταδύω».ΧριστιανικώννερούεκκλησίαςΧριστιανικώννερούεκκλησίας

Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη « ἐὰ ν μή τις γεννηθ ῇ ἐ ξ ὕ δατος κα ὶ Πνεύματος, ο ὐ δύναται ε ἰ σελθε ῖ ν ε ἰ ς τ ὴ ν βασιλείαν το ῦ Θεο ῦ », ενώ είναι και Κυριακή αποστολική εντολή «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τ ὰ ἔ θνη, βαπτίζοντες α ὐ το ὺ ς ε ἰ ς τ ὸ ὄ νομα το ῦ Πατρ ὸ ς κα ὶ το ῦ Υ ἱ ο ῦ κα ὶ το ῦ ῾ Αγίου Πνεύματος» Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη « ἐὰ ν μή τις γεννηθ ῇ ἐ ξ ὕ δατος κα ὶ Πνεύματος, ο ὐ δύναται ε ἰ σελθε ῖ ν ε ἰ ς τ ὴ ν βασιλείαν το ῦ Θεο ῦ », ενώ είναι και Κυριακή αποστολική εντολή «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τ ὰ ἔ θνη, βαπτίζοντες α ὐ το ὺ ς ε ἰ ς τ ὸ ὄ νομα το ῦ Πατρ ὸ ς κα ὶ το ῦ Υ ἱ ο ῦ κα ὶ το ῦ ῾ Αγίου Πνεύματος»

Το βάπτισμα αρχικά γινόταν σε ανοιχτούς φυσικούς χώρους με τρεχούμενο νερό όπως οι λίμνες και τα ποτάμια ή άλλους ειδικούς χώρους, τα λεγόμενα βαπτιστήρια. Με το πέρασμα του χρόνου η τελετή λάβαινε χώρα στους ναούς. Ο Ιουστίνος αναφέρει στο βάπτισμα ευχές για καθαγιασμό του νερού και εξορκιστικές ευχές, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να ερμηνευτεί και η νηστεία προ του βαπτίσματος. Το βάπτισμα αρχικά γινόταν σε ανοιχτούς φυσικούς χώρους με τρεχούμενο νερό όπως οι λίμνες και τα ποτάμια ή άλλους ειδικούς χώρους, τα λεγόμενα βαπτιστήρια. Με το πέρασμα του χρόνου η τελετή λάβαινε χώρα στους ναούς. Ο Ιουστίνος αναφέρει στο βάπτισμα ευχές για καθαγιασμό του νερού και εξορκιστικές ευχές, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να ερμηνευτεί και η νηστεία προ του βαπτίσματος.Ιουστίνος νηστείαΙουστίνος νηστεία

Ως χρόνος τελέσεως του βαπτίσματος καθορίστηκε στη Δύση την προηγούμενη νύχτα των εορτών του Πάσχα και της Πεντηκοστής, ενώ στην Ανατολή με τις ίδιες εορτές και αργότερα με την προσθήκη της εορτής των Επιφανείων. Στη Δύση οι βαπτισθέντες επί 8 ημέρες έφεραν λευκό χιτώνιο και για αυτό το λόγο το Σάββατο του Θωμά αποκλήθηκε «Sabbatum in albis», ενώ στην ανατολή «Διακαινίσιμος». Οι μοντανιστές μάλιστα έδιναν κατά τη βάπτιση μέλι και γάλα. Με το βάπτισμα συνδέθηκε τόσο η Θεία Ευχαριστία όσο και το χρίσμα. Ως χρόνος τελέσεως του βαπτίσματος καθορίστηκε στη Δύση την προηγούμενη νύχτα των εορτών του Πάσχα και της Πεντηκοστής, ενώ στην Ανατολή με τις ίδιες εορτές και αργότερα με την προσθήκη της εορτής των Επιφανείων. Στη Δύση οι βαπτισθέντες επί 8 ημέρες έφεραν λευκό χιτώνιο και για αυτό το λόγο το Σάββατο του Θωμά αποκλήθηκε «Sabbatum in albis», ενώ στην ανατολή «Διακαινίσιμος». Οι μοντανιστές μάλιστα έδιναν κατά τη βάπτιση μέλι και γάλα. Με το βάπτισμα συνδέθηκε τόσο η Θεία Ευχαριστία όσο και το χρίσμα. ΠάσχαΠεντηκοστής μοντανιστέςμέλι γάλαΘεία Ευχαριστίαχρίσμα ΠάσχαΠεντηκοστής μοντανιστέςμέλι γάλαΘεία Ευχαριστίαχρίσμα

Σε ό,τι αφορά την τελετουργία, οι κατηχούμενοι που ήσαν επικίνδυνοι να πεθάνουν βαπτίζονταν δια ραντισμού, σε περίπτωση όμως που ζούσαν έπρεπε το βάπτισμα να συμπληρωθεί ειδάλλως θεωρείτο άκυρο, όπως η σύνοδος τη Nεοκαισάρειας αποφάσισε. Επίσης αν πέθαινε ο κατηχούμενος απαγορευόταν η βάπτισή του, κάτι που είχαν στο τυπικό τους οι Μαρκιωνίτες. Σε ό,τι αφορά την τελετουργία, οι κατηχούμενοι που ήσαν επικίνδυνοι να πεθάνουν βαπτίζονταν δια ραντισμού, σε περίπτωση όμως που ζούσαν έπρεπε το βάπτισμα να συμπληρωθεί ειδάλλως θεωρείτο άκυρο, όπως η σύνοδος τη Nεοκαισάρειας αποφάσισε. Επίσης αν πέθαινε ο κατηχούμενος απαγορευόταν η βάπτισή του, κάτι που είχαν στο τυπικό τους οι Μαρκιωνίτες. Μαρκιωνίτες

Για την Ορθόδοξη εκκλησία το βάπτισμα αποτελεί ένα από τα επτά μυστήριά της. Σύμφωνα μάλιστα με το υπόμνημα της Μεγάλης Παρασκευής το βάπτισμα όπως και η Θεία Ευχαριστία εξέρευσαν εκ της τρωθείσης πλευράς του Ιησού Χριστού. Κατά τον Απόστολο Παύλο δόθηκε από τον Κύριο για να λυτρωθεί ο άνθρωπος από το προπατορικό αμάρτημα και από τις προσωπικές αμαρτίες. Για την Ορθόδοξη εκκλησία το βάπτισμα αποτελεί ένα από τα επτά μυστήριά της. Σύμφωνα μάλιστα με το υπόμνημα της Μεγάλης Παρασκευής το βάπτισμα όπως και η Θεία Ευχαριστία εξέρευσαν εκ της τρωθείσης πλευράς του Ιησού Χριστού. Κατά τον Απόστολο Παύλο δόθηκε από τον Κύριο για να λυτρωθεί ο άνθρωπος από το προπατορικό αμάρτημα και από τις προσωπικές αμαρτίες.Ορθόδοξη εκκλησία Απόστολο ΠαύλοΟρθόδοξη εκκλησία Απόστολο Παύλο

Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση ο νεοφώτιστος πρέπει να καταδύεται πλήρως στο ύδωρ (τριττή κατάδυση), ενώ η δι'επιχύσεως ή ραντίσματος βάπτιση αποτελεί κακοδοξία. Το μυστήριο αυτό τελείται στις 8 ή τις 40 ημέρες από την γέννηση, ενώ υπάρχουν και ομολογίες οι οποίες δέχονται την βάπτιση μόνο μετά την ενηλικίωση. Η βάπτιση εικονίζει την έκχυση του Αγίου Πνεύματος στο βαπτιζόμενο άτομο. Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση ο νεοφώτιστος πρέπει να καταδύεται πλήρως στο ύδωρ (τριττή κατάδυση), ενώ η δι'επιχύσεως ή ραντίσματος βάπτιση αποτελεί κακοδοξία. Το μυστήριο αυτό τελείται στις 8 ή τις 40 ημέρες από την γέννηση, ενώ υπάρχουν και ομολογίες οι οποίες δέχονται την βάπτιση μόνο μετά την ενηλικίωση. Η βάπτιση εικονίζει την έκχυση του Αγίου Πνεύματος στο βαπτιζόμενο άτομο.Αγίου ΠνεύματοςΑγίου Πνεύματος

Τα νήπια μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να πιστέψουν, αυτό όμως δεν αποτελεί για την ορθόδοξη εκκλησία λόγο, ώστε να μη μπορούν να δεχθούν τη βαπτισματική χάρη. Είναι βασικό αξίωμα στη θεολογία της ορθοδόξου παραδόσεως, ότι η θεία χάρη ενεργεί λυτρωτικά, εκεί όπου δεν υπάρχει η αμαρτία, η οποία είναι ο μόνος παράγων πού αναστέλλει και ματαιώνει τη λυτρωτική της ενέργεια. Στα νήπια το στοιχείο της προσωπικής αμαρτίας απουσιάζει και συνεπώς ή θεία χάρη μπορεί να επιδράσει ευεργετικά, καταλύοντας από τη φύση τους το σώμα του προπατορικού αμαρτήματος. Τα νήπια μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να πιστέψουν, αυτό όμως δεν αποτελεί για την ορθόδοξη εκκλησία λόγο, ώστε να μη μπορούν να δεχθούν τη βαπτισματική χάρη. Είναι βασικό αξίωμα στη θεολογία της ορθοδόξου παραδόσεως, ότι η θεία χάρη ενεργεί λυτρωτικά, εκεί όπου δεν υπάρχει η αμαρτία, η οποία είναι ο μόνος παράγων πού αναστέλλει και ματαιώνει τη λυτρωτική της ενέργεια. Στα νήπια το στοιχείο της προσωπικής αμαρτίας απουσιάζει και συνεπώς ή θεία χάρη μπορεί να επιδράσει ευεργετικά, καταλύοντας από τη φύση τους το σώμα του προπατορικού αμαρτήματος.

ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ Το Χριστιανικό βάπτισμα, κατά την Βίβλο, είναι εξωτερική μαρτυρία εκείνου που συνέβη εντός της ζωής του πιστού. Το Χριστιανικό βάπτισμα δείχνει εμφανώς την ταυτότητα του πιστού με τον θάνατο του Χριστού, την ταφή, και την ανάσταση. Το Χριστιανικό βάπτισμα, κατά την Βίβλο, είναι εξωτερική μαρτυρία εκείνου που συνέβη εντός της ζωής του πιστού. Το Χριστιανικό βάπτισμα δείχνει εμφανώς την ταυτότητα του πιστού με τον θάνατο του Χριστού, την ταφή, και την ανάσταση.

Η Βίβλος κηρύσσει, “Ή μήπως δεν ξέρετε πως όσοι βαφτιστήκαμε στ’ όνομα του Iησού Xριστού, βαφτιστήκαμε στο θάνατό του; Mε το βάφτισμα, λοιπόν, θαφτήκαμε μαζί του στο θάνατο, έτσι που, όπως ακριβώς αναστήθηκε ο Xριστός από τους νεκρούς χάρη στο μεγαλείο του Πατέρα, έτσι να ζήσουμε κι εμείς μια καινούργια ζωή” (Ρωμαίους 6:3-4). Στο Χριστιανικό βάπτισμα, η βύθιση στο νερό είναι εικόνα της ταφής με τον Χριστό. Η ανάδυση εκ του ύδατος απεικονίζει την ανάσταση του Χριστού. Η Βίβλος κηρύσσει, “Ή μήπως δεν ξέρετε πως όσοι βαφτιστήκαμε στ’ όνομα του Iησού Xριστού, βαφτιστήκαμε στο θάνατό του; Mε το βάφτισμα, λοιπόν, θαφτήκαμε μαζί του στο θάνατο, έτσι που, όπως ακριβώς αναστήθηκε ο Xριστός από τους νεκρούς χάρη στο μεγαλείο του Πατέρα, έτσι να ζήσουμε κι εμείς μια καινούργια ζωή” (Ρωμαίους 6:3-4). Στο Χριστιανικό βάπτισμα, η βύθιση στο νερό είναι εικόνα της ταφής με τον Χριστό. Η ανάδυση εκ του ύδατος απεικονίζει την ανάσταση του Χριστού.

Για το χριστιανικό βάπτισμα, πρέπει να υπάρχουν δυο αξιώσεις πριν το άτομο βαπτιστεί: (1) το άτομο που βαπτίζεται οφείλει να πιστεύει στον Ιησού Χριστό ως Σωτήρα του, και (2) το άτομο πρέπει να κατανοεί τι εκφράζει το βάπτισμα Για το χριστιανικό βάπτισμα, πρέπει να υπάρχουν δυο αξιώσεις πριν το άτομο βαπτιστεί: (1) το άτομο που βαπτίζεται οφείλει να πιστεύει στον Ιησού Χριστό ως Σωτήρα του, και (2) το άτομο πρέπει να κατανοεί τι εκφράζει το βάπτισμα

Αν το άτομο γνωρίζει τον Ιησού χριστό ως Σωτήρα, κατανοεί ότι το Χριστιανικό βάπτισμα είναι βήμα υπακοής στην δημόσια ομολογία της πίστεώς του στον Χριστό, και ότι επιθυμεί να βαπτιστεί – τότε δεν υπάρχει λόγος να μην βαπτιστεί ο πιστός. Κατά την Βίβλο, το χριστιανικό βάπτισμα είναι απλά βήμα υπακοής, δημόσια ομολογία απερίσπαστης πίστεως στον ίδιο τον Χριστό για την σωτηρία. Το Χριστιανικό βάπτισμα είναι σπουδαίο επειδή αυτό είναι βήμα υπακοής – δημόσια ομολογία της πίστεως στον Χριστό και αφοσίωσης σ’ Αυτόν, και ταυτοποίηση με τον θάνατο, την ταφή και την ανάσταση του Χριστού. Αν το άτομο γνωρίζει τον Ιησού χριστό ως Σωτήρα, κατανοεί ότι το Χριστιανικό βάπτισμα είναι βήμα υπακοής στην δημόσια ομολογία της πίστεώς του στον Χριστό, και ότι επιθυμεί να βαπτιστεί – τότε δεν υπάρχει λόγος να μην βαπτιστεί ο πιστός. Κατά την Βίβλο, το χριστιανικό βάπτισμα είναι απλά βήμα υπακοής, δημόσια ομολογία απερίσπαστης πίστεως στον ίδιο τον Χριστό για την σωτηρία. Το Χριστιανικό βάπτισμα είναι σπουδαίο επειδή αυτό είναι βήμα υπακοής – δημόσια ομολογία της πίστεως στον Χριστό και αφοσίωσης σ’ Αυτόν, και ταυτοποίηση με τον θάνατο, την ταφή και την ανάσταση του Χριστού.

ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ Στις ήμερες μας έχει συνδεθεί το Βάπτι­σμα με το δόσιμο τού ονόματος στο παιδί. Αυτό γίνεται εθιμικά.Σύμφωνα με την Εκ­κλησία, το όνομα δίδεται στο παιδί την 8η ήμερα από τη γέννηση του. Στις ήμερες μας έχει συνδεθεί το Βάπτι­σμα με το δόσιμο τού ονόματος στο παιδί. Αυτό γίνεται εθιμικά.Σύμφωνα με την Εκ­κλησία, το όνομα δίδεται στο παιδί την 8η ήμερα από τη γέννηση του.

Ο Ελληνικός νόμος παρέχει στον γονέα το δικαίωμα να δηλώσει στο Ληξιαρχείο το Όνομα τού παιδιού και πριν από τη βάπτιση του.Το όνομα πού δίδεται στο παιδί με επισημότητα σήμερα κατά την Βάπτιση πρέπει απαραιτήτως να είναι χριστιανικό. Έτσι το παιδί αποκτά προστάτη τον άγιο του οποίον το όνομα φέρει και όχι του παππού ή της γιαγιάς με αποτέλεσμα να του δίνουν δύο ονόματα Ο Ελληνικός νόμος παρέχει στον γονέα το δικαίωμα να δηλώσει στο Ληξιαρχείο το Όνομα τού παιδιού και πριν από τη βάπτιση του.Το όνομα πού δίδεται στο παιδί με επισημότητα σήμερα κατά την Βάπτιση πρέπει απαραιτήτως να είναι χριστιανικό. Έτσι το παιδί αποκτά προστάτη τον άγιο του οποίον το όνομα φέρει και όχι του παππού ή της γιαγιάς με αποτέλεσμα να του δίνουν δύο ονόματα

ΑΝΑΔΟΧΟΣ-ΝΟΝΟΣ Ο ανάδοχος είναι ο εγγυητής απέναντι στην Εκκλη­σία, που αναπληρώνει την έλλειψη βούλη­σης τού νηπίου και ομολογεί πίστη εξ ονόμα­τος του.Ομολογεί βέβαια πίστη Ορθόδοξη Χριστιανική και αναλαμβάνει την υποχρέωση να διδάξει στο παιδί, μαζί με τους γονείς του, μόλις έλθει σε κατάλληλη ηλικία, το περιεχόμενο της πίστεως μας. Ο ανάδοχος είναι ο εγγυητής απέναντι στην Εκκλη­σία, που αναπληρώνει την έλλειψη βούλη­σης τού νηπίου και ομολογεί πίστη εξ ονόμα­τος του.Ομολογεί βέβαια πίστη Ορθόδοξη Χριστιανική και αναλαμβάνει την υποχρέωση να διδάξει στο παιδί, μαζί με τους γονείς του, μόλις έλθει σε κατάλληλη ηλικία, το περιεχόμενο της πίστεως μας.

Το πρόσωπο τού αναδόχου είναι ιερό, συνάπτει δεσμούς πνευματικής συγγένειας με το παιδί και την οικο­γένεια του. Και λόγω της φύσεως του λειτουργήματός του επιβάλλεται να τυγχάνει της εμπιστοσύνης και εγκρίσεως της Εκ­κλησίας. Το πρόσωπο τού αναδόχου είναι ιερό, συνάπτει δεσμούς πνευματικής συγγένειας με το παιδί και την οικο­γένεια του. Και λόγω της φύσεως του λειτουργήματός του επιβάλλεται να τυγχάνει της εμπιστοσύνης και εγκρίσεως της Εκ­κλησίας. Η πνευματική συγγένεια που συνάπτεται με το βάπτισμα μεταξύ αναδόχου και αναδεκτού επεκτείνεται, κατά μεν τον νόμο, και στη μητέρα του παιδιού, κατά δε τους Ι. Κα­νόνες και μεταξύ παιδιών με τον ίδιο ανάδοχο. Καλόν είναι να προσεχθεί το σημείο αυτό. Η πνευματική συγγένεια που συνάπτεται με το βάπτισμα μεταξύ αναδόχου και αναδεκτού επεκτείνεται, κατά μεν τον νόμο, και στη μητέρα του παιδιού, κατά δε τους Ι. Κα­νόνες και μεταξύ παιδιών με τον ίδιο ανάδοχο. Καλόν είναι να προσεχθεί το σημείο αυτό.

Επομένως δεν επιτρέπεται να είναι ανάδοχοι: α. Οι μη ορθόδοξοι, έστω και αν είναι χριστιανοί ετερόδοξοι, α. Οι μη ορθόδοξοι, έστω και αν είναι χριστιανοί ετερόδοξοι, β. Οι δεδηλωμένοι άθεοι και άπιστοι. β. Οι δεδηλωμένοι άθεοι και άπιστοι. γ. Οι επιδεικτικά παραβιάζοντες εντολές και αποφάσεις της Εκκλησίας όπως π.χ. οι έχοντες τελέσει πολιτικό γάμο. Βλ. Εγκύκλιος 7. Συνόδου υπ’ αρίθμ. 2309/ γ. Οι επιδεικτικά παραβιάζοντες εντολές και αποφάσεις της Εκκλησίας όπως π.χ. οι έχοντες τελέσει πολιτικό γάμο. Βλ. Εγκύκλιος 7. Συνόδου υπ’ αρίθμ. 2309/ δ. Οι μη γνωρίζοντες τα της πίστεώς μας και μη όντες σε θέση ούτε το «πιστεύω» να απαγγείλλουν. Γιατί αυτοί δεν είναι σε θέση να αναλάβουν το έργο τού αναδόχου πού εί­ναι έργο ευθύνης, πίστεως και αγωγής. δ. Οι μη γνωρίζοντες τα της πίστεώς μας και μη όντες σε θέση ούτε το «πιστεύω» να απαγγείλλουν. Γιατί αυτοί δεν είναι σε θέση να αναλάβουν το έργο τού αναδόχου πού εί­ναι έργο ευθύνης, πίστεως και αγωγής. ε. Τα μικρά – μικρά παιδιά, ηλικίας δηλ. κάτω των 10 ετών λόγω ανωριμότητας. ε. Τα μικρά – μικρά παιδιά, ηλικίας δηλ. κάτω των 10 ετών λόγω ανωριμότητας.

ΧΡΙΣΜΑ Το Χρίσμα είναι το Μυστήριον πού ακολουθεί μετά το Βάπτισμα, με το οποίον «γεμίζει ο νεοφώτιστος από το Άγιο Πνεύμα, το οποίο τον ενισχύει και τον κατευθύνει στην... πνευματική... ζωή». Το Χρίσμα είναι το Μυστήριον πού ακολουθεί μετά το Βάπτισμα, με το οποίον «γεμίζει ο νεοφώτιστος από το Άγιο Πνεύμα, το οποίο τον ενισχύει και τον κατευθύνει στην... πνευματική... ζωή».

Υπάρχουν αρχαιότατες μαρτυρίες, πού βεβαιώνουν ότι το Χρίσμα ετελείτο, όπως το τελούμε οι Ορθόδοξοι σήμερα, ενωρίτατα στην Εκκλησία. Η Σύνοδος της Καρθαγένης, πού συνήλθεν επί της εποχής του Αγίου Κυπριανού το έτος 258, καθώρισεν ότι είναι ανάγκη να «χρίεται ο βεβαπτισμένος, ίνα λαβών χρίσμα, μέτοχος γένηται Χριστού». Για να είναι πράγματι δηλαδή Χριστιανός κάποιος, έπρεπε να χρισθή. Υπάρχουν αρχαιότατες μαρτυρίες, πού βεβαιώνουν ότι το Χρίσμα ετελείτο, όπως το τελούμε οι Ορθόδοξοι σήμερα, ενωρίτατα στην Εκκλησία. Η Σύνοδος της Καρθαγένης, πού συνήλθεν επί της εποχής του Αγίου Κυπριανού το έτος 258, καθώρισεν ότι είναι ανάγκη να «χρίεται ο βεβαπτισμένος, ίνα λαβών χρίσμα, μέτοχος γένηται Χριστού». Για να είναι πράγματι δηλαδή Χριστιανός κάποιος, έπρεπε να χρισθή.

ΤΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ