Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Συνδυασμένες µεταφορές  Πρόκειται για συνδυασμούς διαφόρων μεθόδων και μέσων μεταφορών, με σκοπό την βελτιστοποίηση του συνολικού μεταφορικού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
Advertisements

8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
4 ο Συνέδριο InfoCOM Green ICT 2012 Αθήνα, 17 Μαΐου 2012 «Οι Τεχνολογίες IC και η Καθαρή Ενέργεια» Δρ Γιώργος Αγερίδης Μηχανολόγος Μηχανικός Γενικός Διευθυντής.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟ (κυψέλες ενέργειας).
Η Μαγούλα Είναι μια αστική περιοχή στην δυτική πλευρά του Θριασίου.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
ΤΟ ΟΙΚΙΑΚΟ ΨΥΓΕΙΟ.
Αρχή.
ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
HELECO 2005 Δημήτρης Δοντάς Δ/της Σχεδιασμού & Ανάπτυξης KNAUF ΓΥΨΟΠΟΙΪΑ Α.Β.Ε.Ε.
ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Ελληνογαλλική Σχολή ‘Άγιος Παύλος’’
Επιλογές Marketing & Logistics
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΕΝΟΤΗΤΑ 12η Συστήματα μετρήσεων SCADA
30/10/001 Η Απελευθέρωση της Ενεργειακής Αγοράς Παντελή Κάπρου Προέδρου Ρ.Α.Ε. Καθηγητή ΕΜΠ.
Τα ορυκτά καύσιμα(πετρέλαιο, ορυκτοί άνθρακες, φυσικό αέριο) είναι μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι και η υπερεκμετάλλευσή τους θα οδηγήσει στην εξάντλησή.
Σκοπός της εργασίας Κατά πόσο οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν τα βιολογικά προϊόντα Αν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, και ποια είναι αυτά. Η.
ΥΛΙΚΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ # 2.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Γεωθερμία -Ορισμός Με τον όρο «Γεωθερμία» ορίζεται η εκμετάλλευση της ενέργειας από το εσωτερικό της γης από όπου με τη χρήση μιας γεωθερμικής αντλίας.
1 Μέγιστη αξιοποίηση χώρων συγκέντρωσης αποβλήτων Μεικτή διαχείριση αποβλήτων - χώροι συγκέντρωσης αποβλήτων (ΧΣΑ)‏
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
H βιομηχανία και η βιοτεχνία στην Ευρώπη
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ζαχαριάδου Κλειώ Εμμανουέλα (7717)
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΠΟΥΖΙΚΑ Θ. – ΠΕ 14
Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
Οδικές µεταφορές Στο διάστημα ο στόλος των φορτηγών στην ΕΕ των ‘15’ υπερτριπλασιάστηκε. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Πορτογαλία (11 φορές)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙEΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΑΔΩΝ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
 Η μείωση των αποστάσεων που διανύουν τα αγροτικά προϊόντα μπορεί να προκληθεί από την παραγωγή προϊόντων τοπικά. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ :  Δημιουργία.
Από ποιες θάλασσες βρέχεται η Ευρώπη; Ποιο είναι το μήκος της ακτογραμμής της; Τι έχουν προκαλέσει οι πάγοι στις ακτές της Βόρειας Σκανδιναβίας;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ. Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Οδικά δίκτυα ΕΕ Ι ΙΤΑΛΙΑ Βενζινάδικα: Τα οδικά δίκτυα εκτός της autostrada, δεν έχουν βενζινάδικα στην συχνότητα που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα. Για.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος INCOTERMS (INternational COmmercial TERMS)  Σκοπός τους είναι η παροχή ενός συνόλου διεθνών κανόνων για την ερμηνεία των συνηθέστερων.
Argentina Australia Austria Bulgaria Chile England France Germany Hungary Italy Lebanon New Zealand Portugal South Africa Spain Uk USA Wales ΤΕSCO : στην.
ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΜ:Δ15100 ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑ Α ΝΤΑΓΚΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΟΘΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑ Α ΝΤΑΓΚΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ.
Κεφάλαιο 39 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Β. Αμερικής.
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
POSEIDON MED II-ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σκίαση θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
ΘΕΡΜΑΝΣΗ:ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ 1ο ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου
AMSTERDAM-SMART GRID CASE STUDY
Λειτουργία Συστημάτων Ενέργειας
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
Λειτουργία Συστημάτων Ενέργειας
Το δίκτυο των σιδηροδρόμων
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ:ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
ΠΥΡΟΛΥΣΗ ΒΙΟΜΑΖΑΣ.
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
Το οικιακό ψυγείο.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
ΚΑΥΣΙΜΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΒΕΝΖΙΝΗ.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς Χρίστος Τομάζος Στ΄2
«Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και Διασπαρμένη Παραγωγή –
Ο ρόλος των Δικτύων στην εποχή των πράσινων μεταφορών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Συνδυασμένες µεταφορές  Πρόκειται για συνδυασμούς διαφόρων μεθόδων και μέσων μεταφορών, με σκοπό την βελτιστοποίηση του συνολικού μεταφορικού αποτελέσματος.  Επειδή περιλαμβάνουν διάφορα μέσα μεταφοράς, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο προσεκτικός σχεδιασμός και κατάλληλη οργάνωση και μάνατζμεντ, για την υλοποίηση των στόχων τους. Μερικοί ευρύτερα γνωστοί τύποι ΣΜ είναι το ρυμουλκούμενο φορτίο και container, που αναφέρεται σαν υπηρεσία ‘piggy back’ και οι αυτοκινητάμαξες (Roadrailers). > Piggyback: Στον συνδυασμό αυτό, ένα τρέιλερ ή ένα κοντέινερ που μεταφέρεται οδικώς με φορτηγό, τοποθετείται σε ένα βαγόνι τραίνου και μεταφέρεται από σταθμό σε σταθμό. > Αυτοκινητάμαξες (Roadrailers): Οι αυτοκινητάμαξες συνδυάζουν την οδική και την σιδηροδρομική μεταφορά με ένα μόνο μεταφορικό μέσο! Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει χρησιμοποιώντας τροχούς όπως τα αυτοκίνητα, όμως αντί να ρυμουλκηθεί από κάποια μηχανή τρένου, αντικαθίστανται οι τροχοί με άλλους οι οποίοι επιτρέπουν την κίνηση στις σιδηροδρομικές γραμμές.

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Μεταφορές μέσω αγωγών Αγωγοί : μεταφορά πετρελαίου, φυσικού αερίου, φωταερίου, ύδατος Η βιομηχανική εκμετάλλευση του πετρελαίου άρχισε στις 28 Αυγούστου 1859 στην πόλη Τίτουσβιλ της Πολιτείας Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, όπου έγινε η πρώτη αποδοτική γεώτρηση, η οποία οδήγησε στην εξόρυξη του πολύτιμου καύσιμου. Εκεί κατασκευάσθηκε και ο πρώτος αγωγός μεταφοράς του πετρελαίου μήκους 7 km.  Δίκτυο πετρελαιαγωγών : π.χ. ο αγωγός Ντροσμπάν που αρχίζει στην περιοχή των Ουραλίων/Βόλγα (Ρωσία) και καταλήγει στην πόλη Σβέντ στον ποταμό Όντερ (Γερμανία), μήκους 4000 km και ο δυτικοευρωπαϊκός αγωγός που αρχίζει στη Μασσαλία (Γαλλία) και καταλήγει στην Καρλσρούη και στο Μάνχαϊμ (Γερμανία), μήκους 770 km.  Οι μεγάλοι άξονες της διεθνούς κίνησης πετρελαίου : Βενεζουέλα  ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία και Μέση Ανατολή  Δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Οι κύριες πηγές φυσικού αερίου βρίσκονται στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της πρώην ΕΣΣΔ, καθώς και στη Μέση Ανατολή.  Σημαντικότεροι αγωγοί στην Ευρώπη : α) ο αγωγός TEND (Trans Europa Naturgas Pipeline), ο οποίος αρχίζει από τη Νορβηγία και μέσω της Γερμανίας φθάνει στην Ελβετία και στην Ιταλία και β) ο αγωγός MEGAL από τη Νότια Γαλλία και μέσω της Γερμανίας καταλήγει στην Αυστρία.  Στη χώρα μας το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής φωταερίου λειτούργησε το 1862 στην οδό Πειραιώς (Αθήνα) με σκοπό το φωτισμό της Αθήνας. Ο εκσυγχρονισμός της τεχνολογίας παραγωγής αερίου  το 1984 έκλεισε το εργοστάσιο της οδού Πειραιώς και δημιουργήθηκαν νέες εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο...  Το φυσικό αέριο από τη Ρωσία έρχεται στη χώρα μας μέσω αγωγού, ενώ το αέριο από την Αλγερία έρχεται σε υγροποιημένη μορφή με ειδικά πλοία στη νήσο Ρεβυθούσα.

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Ο κεντρικός αγωγός μεταφοράς, συνολικού μήκους 512 χλμ. εκτείνεται από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Προμαχώνας) έως την Αττική. Από τον κεντρικό αγωγό μεταφοράς ξεκινούν κλάδοι μεταφοράς φυσικού αερίου μήκους 706 χλμ., με σκοπό την τροφοδοσία με φυσικό αέριο των περιοχών της ανατολικής Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλονίκης, του Πλατέος, του Βόλου, των Τρικάλων, των Οινοφύτων, των Αντικύρων, της Κορίνθου, της Θίσβης και της Αττικής. φυσικό αέριο από τη Ρωσία

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος

Ο Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) Ρεβυθούσας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εθνικές υποδομές της χώρας μας. Συγκαταλέγεται στους δεκατρείς (13) αντίστοιχους σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου, που λειτουργούν σήμερα σε όλο το χώρο της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ο Σταθμός είναι εγκατεστημένος στη νήσο Ρεβυθούσα, 500 μέτρα περίπου από την ακτή της Αγίας Τριάδας, στον κόλπο Πάχης Μεγάρων, 45 χλμ. δυτικά της Αθήνας. Στα δέκα χρόνια λειτουργίας του έχουν παραληφθεί πάνω από 300 φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που φθάνουν στη χώρα μας με δεξαμενόπλοια και αποθηκεύονται προσωρινά στις δύο δεξαμενές και στη συνέχεια, στις ειδικές εγκαταστάσεις αεριοποίησης του Σταθμού, το ΥΦΑ μετατρέπεται ξανά σε αέριο και τροφοδοτεί το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. φυσικό αέριο από την Αλγερία

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος METAΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Argentina Australia Austria Bulgaria Chile England France Germany Hungary Italy Lebanon New Zealand Portugal South Africa Spain Uk USA Wales ΤΕSCO : στην ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΛΥΣΙΔΑ SUPER MARKET ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Δεν βρίσκει ο καταναλωτής ελληνικά κρασιά...

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Η επιλογή του μέσου μεταφοράς είναι σημαντική καθότι η μεταφορά συνδέεται με το κόστος, την ταχύτητα, την ασφάλεια, φθορές, απαιτήσεις συσκευασίας αλλά πάνω από όλα με το περιβάλλον. ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ  Κυρίαρχο μέσο μεταφοράς οπωρολαχανικών, φρούτων και εσπεριδοειδών είναι σήμερα το φορτηγό.  Τα ‘φιλικότερα’ στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς (πλοία και τρένα) θεωρούνται τα λιγότερα ‘αξιόπιστα’ σχετικά με την ταχύτητα, ασφάλεια και φθορές κατά τη μεταφορά.

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Τα τελευταία χρόνια, οι θαλάσσιες μεταφορές νωπών οπωροκηπευτικών έχουν αυξηθεί λόγω κυρίως της τεχνολογικής προόδου, που επέτρεψε, μεταξύ άλλων, ευελιξία στην κλίμακα θερμοκρασιών που απαιτούνται.  Ειδικά containers ψύχονται με δικό τους σύστημα, παρέχοντας κλίμακα θερμοκρασίας από - 25 ο C μέχρι περισσότερο από + 15 ο C ενώ επίσης, με ειδικές ρυθμίσεις του αέρα εντός αυτών, μπορεί να επιτευχθεί και διακοπή (‘λήθαργος’) στη διαδικασίας ωρίμανσης των προϊόντων. ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ  Αν και το κόστος των αερομεταφορών αγροτικών προϊόντων είναι υψηλό, το μέσο αυτό γίνεται βαθμιαία πιο δημοφιλές, κυρίως λόγω της ταχύτητας που προσφέρει και των μικρών πιθανοτήτων για απώλειες ή φθορές.

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μεταφορά των περισσότερων φρούτων με προέλευση από το νότιο ημισφαίριο και την Αφρική, γίνεται με φορτηγά πλοία, που καταλήγουν στην Ιταλία. Από εκεί μεταφέρονται στην Πάτρα, όπου φορτώνονται σε φορτηγά και διακινούνται στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών (ΚΛΑ) του Ρέντη. Αεροπλάνα χρησιμοποιούνται και για τη μεταφορά εξωτικών κυρίως φρούτων από τη Λατινική Αμερική, τα οποία εμπορεύονται κυρίως Ολλανδοί. Πλοία εξυπηρετούν στην προώθηση αγροτικών προϊόντων από παραγωγικά νησιά όπως η Κρήτη, η Νάξος, η Λέσβος και η Χίος. Το τρένο κατείχε σημαντικό μερίδιο στις μεταφορές αγροτικών προϊόντων μέχρι τη δεκαετία του 1980 και μάλιστα, ακόμα υπάρχουν οι ράγες εντός της ΚΛΑ που θυμίζουν την παρακμή του μέσου αυτού στις ελληνικές μεταφορές αγροτικών προϊόντων. ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Θερμοκρασία - Υγρασία Οι απαιτήσεις σε ψύξη και σε κυκλοφορία αέρα στους αποθηκευτικούς χώρους και στα οχήµατα που µεταφέρουν όλους τους τύπους των φρέσκων φρούτων και λαχανικών είναι περισσότερο σηµαντικές σε σύγκριση µε οποιοδήποτε άλλο προϊόν σε ψύξη ή κατάψυξη, γιατί η θερµότητα δεν εισέρχεται µόνο από έξω αλλά δηµιουργείται και από το ίδιο το προϊόν. Η ύπαρξη κάποιας µορφής αερισµού είναι ζωτικής σηµασίας για την πρόληψη τόσο της συσσώρευσης διοξειδίου του άνθρακα και αιθυλενίου όσο και της εξάντλησης του οξυγόνου σε επιβλαβή επίπεδα. Ο έλεγχος στο περιβάλλον εξωτερικά της συσκευασίας δεν συνεπάγεται απαραίτητα τον έλεγχο στο εσωτερικό. ΙΔΙΑΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Αιθυλένιο Το αέριο του αιθυλενίου παράγεται στους περισσότερους φυτικούς ιστούς και αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ωρίμανση των φρούτων. Χρησιμοποιείται συχνά στο εμπόριο διότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τεχνητή ωρίμανση (μήλα, πεπόνια, μπανάνα, αβοκάντο, μάνγκο, κτλ.). Αυτό έχει καταστήσει δυνατή τη συγκομιδή τέτοιων φρούτων ενώ είναι ακόμη πράσινα και τη μεταφορά τους σε μακρινές αγορές, όπου ωριμάζουν υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Κατά τη μεταφορά φορτίων μικτών προϊόντων, το αέριο του αιθυλενίου που παράγεται από μερικά φρούτα αρχίζει να επηρεάζει άλλα ευαίσθητα φρούτα και λαχανικά. Μερικά προϊόντα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στο αιθυλένιο, όπως τα μαρούλια, που φαίνεται με καφέτιασμα των άκρων των φύλλων και τα αγγούρια και το σέλινο (μόνιμο κιτρίνισμα)… ΙΔΙΑΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος TYΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ & ΣΗΜΑΝΣΗ  Με την τυποποίηση επιδιώκεται, μεταξύ άλλων, η μείωση της φθοράς των ούτως ή άλλως ευαίσθητων αγροτικών προϊόντων, καθώς και η βέλτιστη χρήση του όγκου των οχημάτων μεταφοράς (παράδειγμα τα τετραγωνισμένα καρπούζια στην Ιαπωνία!).  Αλυσίδες ξένων συμφερόντων στην Ελλάδα αναγκάζονται συχνά να αγοράσουν από το εξωτερικό, προϊόντα ελληνικής παραγωγής, καθότι εδώ δεν υπάρχει επαρκής τυποποίηση! Τα προϊόντα αυτά εξάγονται ‘χύμα’ και συσκευάζονται στο εξωτερικό.  Στα super-markets, στα οπωροπωλεία και λιγότερο στις λαϊκές αγορές, χάρτινα κιβώτια με την ένδειξη ‘TUV Hellas’ και πιστοποιήσεις συστημάτων διαχείρισης ποιότητας (ISO 9000), περιβαλλοντικής διαχειρίσεως (ISO 14000) και ασφαλείας τροφίμων (HACCP).

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Δημοφιλέστερος τρόπος σήμανσης των αγροτικών προϊόντων οι ετικέτες. Βασικό πρόβλημα : το στρώμα της κόλλας που επικάθεται στα προϊόντα ακόμα και μετά την αποκόλληση της ετικέτας, αφού χρησιμοποιούνται θερμαντικά μέσα.  Έχει προβλεφθεί η σταδιακή αντικατάσταση τους από την τεχνολογία του λέιζερ. Η χρήση λέιζερ επιτρέπει τη χάραξη γραμμάτων και αριθμών στη φλούδα των φρούτων και λαχανικών. Η σήμανση είναι επιδερμική ώστε να μην αλλοιώνεται εσωτερικά το προϊόν. TYΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ & ΣΗΜΑΝΣΗ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Το λέιζερ έχει τη δυνατότητα να χαράξει μικροσκοπικούς γραμμωτούς κώδικες, οι οποίοι αναγνωρίζονται από συμβατικούς σαρωτές και δίνουν επιπλέον πληροφορίες, όπως το όνομα του παραγωγού ή ακόμα και ο αριθμός των θερμίδων ανά μερίδα. Ήδη σε τεράστιες αμερικανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η Wal-Mart, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να αγοράσει φρούτα, λαχανικά ακόμα και αυγά με επιδερμική σήμανση. Το μικρότερο φρούτο σε όγκο και σχήμα που εφαρμόζεται μέχρι στιγμής η σήμανση με λέιζερ είναι το κεράσι. Βρίσκει τέλεια εφαρμογή σε φρούτα που ο φλοιός τους είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος, όπως είναι το ροδάκινο. Η αφαίρεση της αυτοκόλλητης ετικέτας ενδέχεται να προκαλέσει φθορά στη σάρκα του προϊόντος. ΧΡΗΣΗ ΛΕΙΖΕΡ

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Η μείωση της συσκευασίας των ευαίσθητων αγροτικών προϊόντων μπορεί να προκαλέσει αύξηση των φθορών με συνεπαγόμενη αύξηση των αποβλήτων από τα χαλασμένα αγροτικά προϊόντα.  Η αύξηση της συσκευασίας από την άλλη προκαλεί αύξηση των αποβλήτων από τις ίδιες τις συσκευασίες. Μάλιστα η αναποτελεσματική συσκευασία και έλλειψη αερισμού των αγροτικών προϊόντων μπορεί να προκαλέσει αύξηση των φθορών τους.  Η χρήση της πλαστικής συσκευασίας η οποία είναι δυσκολότερο να ανακυκλωθεί, είναι ελαφρότερη από άλλα υλικά (π.χ. γυαλί) με αποτέλεσμα να προκαλεί λιγότερη ενεργειακές συνέπειες κατά τη διακίνηση των προϊόντων.  Η συσκευασία των προϊόντων σε μερικές περιπτώσεις αποτελεί απαίτηση (ή/και συνήθεια) από τους καταναλωτές (π.χ. γυάλινα μπουκάλια κρασιού, γιορτινές συσκευασίες). ΑΥΞΗΣΗ Ή ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ?