ΜΟΝΤΕΛΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ- ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Iωάννη Β. Τσάγκα Σχ. Συμβούλου Κλ.ΠΕΟ1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Iωάννη Β. Τσάγκα Σχολικού Συμβούλου ΚΛ.ΠΕ01 Σχολικού Συμβούλου Κλ.ΠΕΟ1
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1 ο Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Δήμητρα Χατζηχαμπή - Μάριος Παπαευριπίδου Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στις.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
Iωάννη Β. Τσάγκα Σχολικού Συμβούλου ΚΛ.ΠΕ01 Σχολικού Συμβούλου Κλ.ΠΕΟ1
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
διαχείριση της τάξης: ΓΟΘΕ Δρ. Νικολέττα Ταλιαδώρου
ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΡΕΤΣΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΥΣΙΚΟΣ, ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, MSc.
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΝΤΕΛΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ- ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ Iωάννη Β. Τσάγκα Σχ. Συμβούλου Κλ.ΠΕΟ1

ΕΝΝΟΙΑ-ΟΡΙΣΜΟΣ  Διαχ.-Διοικ.-Οργ. Της τάξης είναι μια σειρά από ενέργειες και δραστηριότητες του δασκάλου, με τις οποίες ο δάσκαλος εγκαθιδρύει και διατηρεί συνθήκες που διευκολύνουν επαρκή και αποτελεσματική διδασκαλία.  (πειθαρχία-έλεγχος )

Classroom management Όλες τις διαδικασίες και σκόπιμες ενέργειες του Δ. προκειμένου να δημιουργήσει και διατηρήσει ένα μαθησιακό περιβάλλον, όπου να μπορεί να διεξάγεται η διδασκαλία-μάθηση παραγωγικά

 Αυταρχικό «εκβιασμός για απόλυτη υποταγή»  Επιτρεπτικό Η τάξη σε χάος και αναστάτωση Good and Brophy Looking in Glassrooms, N.Y.1978 p.163  Πλουραλιστικό Kαλές σχέσεις Δ.Μ.-Θετικό κλίμα-εξάλειψη ακατάλληλης συμπεριφοράς.

Αξιολόγηση  Λαμβάνει υπόψη το ΜΑΘΗΤΗ  Προωθεί τη μάθηση  Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση  Ενισχύει τις σχέσεις Δ.και Μ.

Η διαχείριση της σχ. Τάξης ως πρόληψη προβλημάτων  «Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη»  «Δει τον σοφόν άνδρα προνοείν, ου μετανοείν»

Χρηστή διαχείριση μαθητών Η αγάπη, η καλοσύνη και η αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη επιβάλλεται να είναι διάχυτη. «ουδέν γαρ ίδιον προς διδασκαλίαν επαγωγόν ως το φιλείν και Φιλίσθε"

Γνωρίσματα του Δ.  Η προσωπικότητα του  Ασκεί άμεση και συσωρευτική επίδραση πάνω στις ζωές και τις μαθησιακές συνήθειες των μαθητών.  Bernard D.P.(1972),Psychology of learning and Teaching.

Γενικά  Αγάπη για το έργο του  Επιστημονική επάρκεια.  «Αυτονόμως και επιστημονικώς εργάζεσθαι»  Χρήση νέων τεχνολογιών

Προσωπικά  Πρωτοτυπία σκέψης  Φροντίδα για ενημέρωση  Αίσθηση χιούμορ  Ευγένεια  Υπομονή  Αυτοπεποίθηση  Πνεύμα δικαιοσύνης

Εικόνα επιθυμητού Δ.  Την υγεία και τη δύναμη ενός αρχαίου Γερμανού, την οξύνοια ενός Lessing,το συναίσθημα ενός Hegel,τον ενθουσιασμό ενός Pestalozzi,τη φιλαλήθεια ενός Tilich,την ευφράδεια ενός Salzman,τις γνώσεις ενός Leibniz,τη σοφία ενός Σωκράτη και την αγάπη του Ιησού Χριστού.

Εφαρμογές πρόληψης προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών  Η καθιέρωση σαφών και αναγκαίων κανονισμών.  Ομαλή διεξαγωγή και κανονική ροή των διδασκαλιών και της σχ. εργασίας.  Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας  Η ενθάρρυνση της προσπάθειας του Μ.

Περίπτωση 1 η  Μ. Δεν μπορώ να κάνω το 4 ο πρόβλημα.  Δ. Ποιο μέρος του δεν καταλαβαίνεις.  Μ. Απλώς δεν μπορώ να το κάνω.  Δ. Καλά, ξέρω ότι μπορείς να κάνεις ένα μέρος του. Είναι παρόμοιο με αυτά που έλυσες. Ξεκίνα ….Ξανακοίταξε τα προηγούμενα… Θα έλθω ξανά κοντά σου..

Περίπτωση 2 η  Μ. Δεν μπορώ να κάνω το 4 ο πρόβλημα  Δ. Γιατί δεν μπορείς;  M.Έτσι δεν μπορώ.  Δ. Μη λες δεν μπορείς να το κάνεις. Ποτέ..  Μ. Ναι, μα δεν μπορώ να το κάνω.  Δ. Καλά, έκανες τα τρία πρώτα προβλήματα. Μπορείς, όταν ξαναπάς στη θέση σου και δουλέψεις λίγο να κάνεις και το 4 ο.Γιατί δε δουλεύεις λίγο περισσότερο..

Αξιολόγηση  1 η Περίπτωση  2 η Περίπτωση

Ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς  Στα παιδιά υποδεικνύουμε τι να κάνουν.  «ΜΗ ΚΑΝΕΤΕ ΦΑΣΑΡΙΑ» Ή  «ΗΣΥΧΑΣΤΕ-ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ» «Έπαινοι δε και ψόγοι πάσης εισίν αιτίας ωφελιμώτεροι τοις ελευθέροις, οι μεν επί τα καλά παρορμώντες, οι δε από των αισχρών ανείροντες» Πλούταρχος

Αμοιβές-Μορφές  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ  ΕΠΑΙΝΟΣ  Αυθόρμητος, απλός, άμεσος  Ειλικρινής  Ακριβής  Να απευθύνεται στην τάξη.  Λεκτικοί;

Η ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων  Βασική τεχνική  Αύξηση των λεκτικών και μη λεκτικών μηνυμάτων.  Καταγραφή των θετικών και αρνητικών μηνυμάτων  Εφαρμογή ομαδοκεντρικών διδ.

Προσέλκυση της προσοχής των Μ.  Ο Δ. έχει καθήκον να επινοεί τρόπους για την προσέλκυση και τη διατήρηση της. Η αξία της είναι δε φανερή από τα αποτελέσματά της, που είναι τα εξής.  Τα αδύνατα αισθήματα αποκτούν με την προσοχή ένταση.  Επιταχύνεται η πορεία των εντυπώσεων προς το ψυχικό κέντρο.  Οι συνειρμοί των παραστάσεων γίνονται στερεότεροι.  Ευκολύνεται η ανάπλαση παραστάσεων.  Ευνοείται η λογική αφαίρεση και διευκολύνεται η κατανόηση.

Πρόκληση της προσοχής κατά την έναρξη του μαθήματος  Advance organizers.-Περιγραφή κύριων σημείων. (ΣΤΟΧΟΙ)  Ερώτηση  Πρόβλημα  Εποπτικό με γούστο  Ιστοριουλα

Παρακολούθηση της προσοχής στη διάρκεια του μαθήματος  Όχι επανάπαυση και αδιαφορία  Μάτια ανοιχτά  Ελέγχει την τάξη ως σύνολο και τον κάθε μαθητή χωριστά

Περιοδική διέγερση της προσοχής των Μ.  Τεχνικές που διεγείρουν και κρατούν την προσοχή των Μ.  Ο Δ. Αποφεύγει τη μονοτονία και παρουσιάζει:  Ποικιλία ακουστικών, οπτικών ερεθισμάτων, διδακτικών μεθόδων, διαβαθμισμένες ερωτήσεις, εναλλαγές ρυθμού, ασυνήθιστες δραστηριότητες ή μέσα.

Πρόκληση και διατήρηση του ενδιαφέροντος  Ο Δ. πρέπει να έχει υπόψη του πως η καλύτερη παρακίνηση για μάθηση είναι το ενδιαφέρον του μαθητή για την ύλη και όχι τα διάφορα εξωτερικά κεντρίσματα. Αξίζει να κεντρίζουμε το ενδιαφέρον για την ίδια τη μάθηση.(Bruner j. The process of education N.J.1960.Vintage Books.)

A.I.D.A.  A-Attention:προσέχω τη διαφήμιση  Ι-Ιnterest:ενδιαφέρομαι για τη διαφήμιση  D-Desire:επιθυμώ να αγοράσω το προϊόν  A-Action:ενεργώ για να το αποκτήσω

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ-ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΩΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ  Διαχείριση μικροπροβλημάτων  Στάδια τεχνικών  Η σκόπιμη αγνόηση της μικροαταξίας  Η προσέγγιση του μαθητή  Οι συμβολικές κινήσεις του Δ.  Η επαφή με το μάτι.  Η απόσπαση της προσοχής από την ανεπιθύμητη συμπεριφορά.  Η χρήση του χιούμορ.

Μικροπροβλήματα  Δεν προσέχει στο μάθημα  Δεν ενδιαφέρεται να εργαστεί.  Δεν επικοινωνεί ή δε συνεργάζεται  Είναι απρόθυμος, φυγόπονος και αργός  Επιδιώκει με τις αταξίες να τον προσέχουν

Τεχνικές χειρισμού και θεραπεία σοβαρών πειθαρχικών προβλημάτων  1 η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  Δ:Γιατί τσακώνεστε;  M:Δεν τσακωνόμαστε, απλώς παίζουμε.  Δ :Γιατί μασάς τσίχλα στην τάξη;  M :Έχει ωραία γεύση.  Δ :Γιατί δεν έφερες το στυλό σου ;  Μ :Ξέχασα.

2 η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  Δ:Γιατί άργησες;  Αν ξαργήσεις, θα σε κρατήσω μέσα στο διάλειμμα ή  Αν σε ξαναπιάσω να τσακώνεσαι, θα σε στείλω στο Διευθυντή.

3 η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  Δ.-Μπάμπη,άργησες. Πήγαινε ήσυχα στη θέση σου.  Δ.-Σία και Μάκη, έχω λόγους να πιστεύω ότι δεν κάνατε τις ασκήσεις σας.  Παρακαλώ να με δείτε στο γραφείο μου μετά το μάθημα.

Αξιολόγηση των περιπτώσεων  Σε ξεκάθαρα προβλήματα είναι αντιπαιδαγωγική ενέργεια ο Δ.:  Α. Να ζητά διευκρινίσεις  Β. Να διατυπώνει απειλές.  Γ. Να μακρηγορεί και να σχολιάζει για πολύ.

Οι παρεμβάσεις του Δ.  Να είναι σύντομες, άμεσες με το πρόβλημα  Π.χ. «Γιώργο και Κώστα, γυρίστε μπροστά.  Να παραπέμπουν στους κανονισμούς.  Π.χ. «Παιδιά, μη φωνάζετε. Οι φωνές σας ενοχλούν τους συμμαθητές σας»

Προσέλκυση και διατήρηση της προσοχής των μαθητών