Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Athens Laboratory of Research in Marketing (A.LA.R.M.) – GLOBAL SALES BAROMETER © Νικόλαος Παναγόπουλος, PhD Επίκουρος Καθηγητής Μάρκετινγκ Οικονομικό.
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Μεθοδολογία αποτίμησης επενδυτικών σχεδίων στα αεροδρόμια
«ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
1.  Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα  Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης  Πειρατεία στην Ελλάδα  Συνέπειες  Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί  Βιβλιογραφία.
Γραμμικός Προγραμματισμός
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΜΕΛΛΟΥ ΡΟΖΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Όμιλος Ηρακλή Ημέρα Αναλυτών – 12η Απριλίου 2006.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Προκλήσεις κλάδου: Κόστος κινητής τηλεφωνίας Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση το Η πτωτική πορεία.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Ο ρόλος του Χρηματιστηρίου Αθηνών στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας ΣΚΟΚΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΟΥΤΣΑΒΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
«ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΗΡΩ, Α.Ε.Μ 7322 ΣΕΡΡΕΣ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Κατεύθυνση: Θεωρία και Πολιτική Ανάπτυξης και Διεθνούς Οικονομικής Μάθημα: Κοινωνικοοικονομική.
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 6η
Επιβλέπων Καθηγητής: κ.Γκαβαλιάς Επιμέλεια: Ε.Νικολάου ΣΤΕΦ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Ενότητα: Ελεγκτές - Controllers
Multimodal Journey Planning: Εφαρμογή Δικτύου στη Θεσσαλία Ενότητα 7: Παρουσίαση 4 Γεώργιος Κ.Δ. Σαχαρίδης Χρήστος Καρνάβας, Στεφανία Κατράνη, Κατερίνα.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το Πλοίο Αναφοράς. Σκοπός Να προσδιοριστούν Οι απαιτήσεις για το πλοίο Οι τυχόν περιορισμοί Τα βασικά χαρακτηριστικά Το πλοίο που θα υποδειχθεί αποτελεί.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΓΚΟΥ – ΚΕΡΔΟΥΣ (ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ)
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Νοέμβριος 2015.
Κεφάλαιο 4 Αρχές Χρηματοοικονομικής των επιχειρήσεων 4Η αξία των κοινών μετοχών McGraw-Hill/Irwin 2013 Utopia Publishing, All rights reserved.
” “Μελέτη βιωσιμότητας 2ου τελεφερίκ στη Σαντορίνη” Εισηγητής : Γιάννης Α Ρώτας, BSc (Econ), MSc ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ – Σύμβουλοι Τεχνικής & Οικονομικής Υποστήριξης.
Κόστος κεφαλαίου Κόστος ευκαιρίας:
ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΧΛΕΥΣΗΣ Επιμέλεια: Ειρήνη Μανωλοπούλου, Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών, Διδάσκουσα Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Πατρών σύμφωνα με το Π.Δ.
1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Αριθμοδείκτης ιδίων προς συνολικά κεφάλαια
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Στρατηγικές - Ανοίγματα
Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
Παράδειγμα 1 Το εργοστάσιο μιας επιχείρησης έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 7000 μονάδων. Η συνήθης παραγωγική δραστηριότητα.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΕΙΧΗΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Χρηματοδότηση της Επιχείρησης σας
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ν.Α.Μ.Ε
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Ακτοπλοΐα και Τουρισμός
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Αναλυση χρηματοοικονομικων καταστασεων
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου ΤΕΔΚ Ρεθύμνου ΕΒΕ Ρεθύμνου Ερευνητική Ομάδα Επιστημονικός Υπεύθυνος: Αθανάσιος Π. Παπαδόπουλος, Καθηγητής Οικονομικών Επιστημών. Ερευνητές: Γεώργιος Σταθάκης, Καθηγητής Οικονομικών Επιστημών. Κωστής Πηγουνάκης, Διδάκτωρ, Ναυπηγός Μηχανολόγος

Στόχος Μελέτης: Βιωσιμότητα Ακτοπλοϊκής Γραμμής Ρεθύμνου Πειραιά. Μεθοδολογία: 1.Περιγραφή Ακτοπλοϊκού Δικτύου και Εταιρειών 2.Ακτοπλοϊκή Κίνηση στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης 3.Το Πλοίο Αναφοράς 4.Κόστη και δαπάνες του Πλοίου Αναφοράς 5.Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ 6.Χρηματοοικονομική ανάλυση 7. Συμπεράσματα

Ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Κρήτης με την υπόλοιπη Ελλάδα

Συνολική Κίνηση Επιβατών στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης, (Πηγή ΕΣΥΕ)

Συνολική Κίνηση Επιβατών στο Ρέθυμνο, Πηγή ΕΣΥΕ

Κίνηση Επιβατών στο Ρέθυμνο, Η κίνηση επιβατών στο λιμάνι του Ρεθύμνου, παρουσιάζει θεαματική άνοδο κατά την περίοδο που ανέρχεται σε σύνολο επιβατών το Από το 2000 μέχρι το 2006 υπάρχει συνεχής μείωση της επιβατικής κίνησης που φτάνει τους το Το 2007 υπήρξε σημαντική αύξηση στο αριθμό τον διακινουμένων επιβατών στο λιμάνι του Ρεθύμνου παρά την θεαματική κάμψη στην επιβατική κίνηση στα λιμάνια της Κρήτης. Ο αριθμός επιβατών ( ) όμως υπολείπεται σημαντικά της περιόδου Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το 2008 για να διαπιστώσουμε ότι η αύξηση αυτή είχε συγκυριακό χαρακτήρα ή θα αποτελέσει σημείο εκκίνησης για μια νέα αυξητική τάση.

Ποσοστό Αποβιβάσεων και Επιβιβάσεων Επιβατών ανά Λιμένα

Συνολική Κίνηση Φορτηγών στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης, (Πηγή ΕΣΥΕ)

Συνολική Κίνηση Φορτηγών στο Λιμάνι του Ρεθύμνου, Πηγή ΕΣΥΕ

Ποσοστό Εκφορτωθέντων και Αναχωρούντων Φορτηγών ανά Λιμένα

Συνολική Κίνηση Επιβατικών στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης, (Πηγή ΕΣΥΕ)

Συνολική Κίνηση Επιβατικών στο Ρέθυμνο

Ποσοστό Εκφορτωθέντων και Αναχωροούντων Επιβατικών

Το Πλοίο Αναφοράς Να Ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του Λιμανιού του Ρεθύμνου Να είναι ανταγωνιστικό Να είναι φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Η λύση που φαίνεται πιο ελκυστική είναι εκείνη του συμβατικού τύπου, με επίπεδο ενδιαιτήσεων ανάλογο με εκείνο των BLUE STAR FERRIES και μέγιστη ταχύτητα που να μπορεί να μειώσει το χρόνο μεταφοράς περίπου στις 7 ώρες Το πλοίο για τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο προτείνεται να έχει υπηρεσιακή ταχύτητα όχι μικρότερη 21 kn και προτεινόμενη υπηρεσιακή ταχύτητα περί τους 23 kn.

Κόστη και δαπάνες του Πλοίου Αναφοράς Νέα κατασκευή (newbuilding) Το πλοίο ως νέα κατασκευή αποτελεί μία μάλλον ακριβή επιλογή. Σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής ακτοπλοΐας, η τιμή του πλοίου αναφοράς, κυμαίνονταν γύρω στα USD (120Μ$ ~ 90Μ€) μέχρι τα τέλη του Αγορά μεταχειρισμένου Εξετάζοντας την εναλλακτική της αγοράς πλοίου, ο προσδιορισμός της τιμής είναι ακόμη πιο δύσκολος υπό τις παρούσες συνθήκες. Εδώ οι επιλογές είναι περιορισμένες, διότι η αγορά αυτής της κατηγορίας πλοίων που είναι όλα κατασκευασμένα την τελευταία δεκαετία είναι πολύ περιορισμένη. Ειδικά καθώς πλοίο με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά είναι δύσκολο, όχι όμως αδύνατο αν βρεθεί. Πλοία με χαρακτηριστικά κοντά στο πλοίο αναφοράς, με χρόνο ναυπήγησης τα τελευταία 10 χρόνια, σε καλή κατάσταση και εναρμονισμένο με τους πρόσφατους κανονισμούς ασφαλείας δεν πρέπει να αναμένεται σε τιμή κάτω των 30Μ€.

Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ Τύπος εισιτηρίωνΣυντελεστής Τιμή εισιτηρίου (€) Μονάδε ςΈσοδα (€) Επιβάτης οικονομικής θέσης 1,0025, Επιβάτης με καμπίνα 1,7643, Ι.Χ 2,5864, Φορτηγό 12,73318, Κατανάλωση επιβατών 0,215, Σύνολο Μέγιστα δυνατά έσοδα με το συνολικό μεταφορικό έργο Τελική αποτίμηση του μεταφορικού έργου για το λιμένα Ρεθύμνου

Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ Αναμενόμενα έσοδα με απλά δρομολόγια

Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ Περίπτωση Α : Κέρδη 2,1Μ€ Αυτή ισχύει με δρομολόγια μέρα παρά μέρα και απόκτηση του 65% του επιβατικού έργου του νομού. Η γραμμή είναι, με απόλυτη βεβαιότητα, κερδοφόρα. Τα έσοδα και οι δαπάνες με μάλλον συντηρητικές υποθέσεις εργασίας, υποδεικνύουν μια πολύ ικανοποιητική κερδοφορία της γραμμής της τάξης των 2,0-2,5 Μ€, περίπου δηλαδή 30% επί των πωλήσεων. Περίπτωση Β : Κέρδη 2,3Μ€ Στην περίπτωση καθημερινών κυκλικών δρομολογίων τους θερινούς μήνες, τότε οι δαπάνες και τα έσοδα αυξάνονται, διότι θα απορροφηθεί ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου έργου κατά την περίοδο αιχμής. Η κερδοφορία δεν αυξάνει αλλά η εξυπηρέτηση του κοινού και η εμπορική αξία της εταιρείας θα αυξηθεί. Το πιο σημαντικό είναι ότι θα αποθαρρύνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος μπορεί να αρχίσει να μειώνει τα έσοδα της εταιρείας.

ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1. Η επένδυση είναι οριακά θετική με βάση τις υποθέσεις εργασίας περί αγοράς μεταχειρισμένου πλοίου τελευταίας δεκαετίας. 2. Η επένδυση δεν είναι βιώσιμη εάν επιλεγεί η αγορά καινούργιου πλοίου. 3. Η επένδυση διασφαλίζει την αποπληρωμή του δανείου. 4. Δεν διασφαλίζει την παροχή ικανοποιητικού μερίσματος στους μετόχους.

Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας