Μόνιμη και Βιώσιμη Λύση για την Ολυμπιακή Σχέδιο Αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής 17 Σεπτεμβρίου 2008.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Advertisements

Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
«Μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με υψηλό κόστος ενέργειας ;» Investing in Energy 2014 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. / "SEMI-REGULATED" ΑΓΟΡΑ
Project part-financed by ERDF #1 ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ -16 Ι0ΥΛΙΟΥ 2012 “Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ.
Αναπτυξιακά προγράμματα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (9η)
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Η πρόκληση της ευρυζωνικότητας και οι δημόσιες υποδομές της Καθ. Σωκράτης Κ. Κάτσικας ΓΓ Επικοινωνιών Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Εφαρμογή του νόμου 4262/2014.  Η μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης  Με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ: ◦ Καταργούνται άδειες που.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΜΕΛΛΟΥ ΡΟΖΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι της διοργανώτριας χώρας θεωρούν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιβάρυναν τον οικονομικό τομέα της ζωή τους, επιφέροντας.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 6η
Κεφάλαιο 7 Δημόσια οικονομικά σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης Μακροοικονομία.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
Με όραμα για το μέλλον. Μπορώ να διατηρήσω το Ε.Γ.Λ.Σ. ? Οι διατάξεις του ν. 4308/2014 για τα «Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα» περιλαμβάνουν στο παράρτημα.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Φόρος δαπάνης.. Φόρος επί της δαπάνης. Το ποσό του εισοδήματος που μεταβιβάζεται από την φορολογούμενη μονάδα στο δημόσιο εξαρτάται από το μέγεθος της.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΜΠΜΕ Πρόγραμμα Εγγύησης Δανείων Κεφαλαίου Κίνησης Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (Β’ Φάση)
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Διαδικασίες κατάρτισης προϋπολογισμού Διαδικασίες.
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
Πολιτικές και Χρηματοδοτικά Εργαλεία για την ανάπτυξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Ζαψαλής Δημήτρης Διευθυντής Κέντρου Πιστοδοτήσεων Β2 Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
Ετερόρρυθμη Εταιρεία (Ε.Ε.)
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
UEFA “Financial Fair Play Regulation” και λογιστικές επιπτώσεις
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Κώστας Γαλιάτσος Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΕΑΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα
Γιώργος Γραμματικάκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ & ΕΜΠΟΡΩΝ Ν
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μόνιμη και Βιώσιμη Λύση για την Ολυμπιακή Σχέδιο Αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής 17 Σεπτεμβρίου 2008

Περιεχόμενα Α. Το Δομικό Πρόβλημα της Ολυμπιακής Β. Μύθοι και Πραγματικότητα για την Ολυμπιακή Γ. Το Αύριο της Ολυμπιακής: Σχέδιο Μετάβασης σε μια νέα, υγιή, ανταγωνιστική και ασφαλή εταιρία Δ. Το Μέλλον των Εργαζομένων της Ολυμπιακής: Σχέδιο Κοινωνικής Ενίσχυσης Εργαζομένων

Α. Το Δομικό Πρόβλημα της Ολυμπιακής Τα χαρακτηριστικά της εταιρίας: o Η μόνη αεροπορική εταιρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ανήκει 100% στο κράτος o Η μόνη αεροπορική εταιρία που αντιμετωπίζει τόσο πολλά προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή o Η μόνη αεροπορική εταιρία που είναι τόσο ζημιογόνα σε σχέση με το μέγεθός της

Ολυμπιακή : 100% κρατική Σήμερα δεν υπάρχει άλλη αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη που να είναι 100% κρατική Lufthansa Ευρεία διασπορά μετοχών 100% Σημαντικότεροι Μέτοχοι AXA Group 10,6% Barclays Global Investors 5,1% Dr. Lutz Helmig 3,1% Air France - KLM Eυρεία διασπορά μετοχών 82,5% Γαλλικό Κράτος 15,7% Αγορά ιδίων μετοχών 1,80% Iberia Σημαντικότεροι Μέτοχοι Caja Madrid 23% British Airways Holdings 13,2% SEPI 5,20% El Corte Ingles 3,4% British Airways Eυρεία διασπορά μετοχών 100% Σημαντικότεροι Μέτοχοι (>3%) Barclays 10% Franklin Associates 6% Merill 5% Alitalia Χρηματιστήριο 50,6% Υπουργείο Οικονομίας Ιταλίας 49,4% Austrian Airlines Ευρεία διασπορά μετοχών 46,45% Σημαντικότεροι Μέτοχοι Αυστριακοί θεσμικοί επενδυτές 7,25% Αγορά ιδίων μετοχών 3,55% OIAG 42,75% SAS Σημαντικότεροι Μέτοχοι Σουηδική Κυβέρνηση 21,4% Δανική Κυβέρνηση 14,3% Νορβηγική Κυβέρνηση 14,3% K&A Wallenberg’s foundation 7,4% Πηγή: Annual Reports εταιριών

Τα προβλήματα με τις Βρυξέλλες ξεκινούν το 1994… o 1994: Ρύθμιση «one time, last time» για όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες. Οι Έλληνες φορολογούμενοι επωμίστηκαν πάνω από €2 δισ. για να εξυγιανθεί η Ολυμπιακή Αεροπορία o 2002: Η Ολυμπιακή Αεροπορία καλείται να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις ύψους €160 εκατ. για το διάστημα

…και συνεχίζονται… o 2005: «Διάδοχο» το νέο σχήμα του 2003 o Επιβαρύνεται τα βάρη της παλιάς Ολυμπιακής [€360 εκατ.] o Φορτώνεται με νέα βάρη €540 εκατ. για την περίοδο o 2007: Με διαιτησίες μειώνονται οι οφειλές της Ολυμπιακής προς το ελληνικό Δημόσιο, όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις αμφισβητεί. Αρχίζει έλεγχο για διαιτησίες και για παράνομες κρατικές ενισχύσεις μετά το 2005

…μέχρι σήμερα o : Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει επίσημα ότι η Ολυμπιακή έχει λάβει παράνομες κρατικές ενισχύσεις για την περίοδο 2005 έως σήμερα  Η Ολυμπιακή πρέπει να επιστρέψει για την περίοδο αυτή τουλάχιστον €850 εκατ.

Ολυμπιακή : Υπέρογκες ζημίες σε σχέση με το μέγεθός της o2,5 φορές το μετρό Θεσσαλονίκης o2.000 εξαθέσια σχολεία o50 μεγάλα Νομαρχιακά Νοσοκομεία oΤριπλάσιο από τα κονδύλια κονδυλίων που δόθηκαν το 2008 (€950 εκατ.) για να καλυφθεί η αύξηση των συντάξεων του ΟΓΑ, του ΕΚΑΣ, του Επιδόματος Ανεργίας και η χρηματοδότηση του Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής!!! Ολυμπιακές Αερογραμμές € 645 εκατ. Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες € εκατ. Ολυμπιακή Αεροπλοΐα € 260 εκατ. ΣΥΝΟΛΟ€ εκατ. Συσσωρευμένη ζημία Ολυμπιακής (ως 2008) Πηγή: ΟΑ, ΟΑΥ

Ενώ άλλες εταιρίες είτε κερδοφορούν είτε προχωρούν σε αποκρατικοποίηση για αύξηση κερδών Εταιρία / Έτος LUFTHANSA Έσοδα Καθαρά Κέρδη Επιβάτες IBERIA Έσοδα Καθαρά Κέρδη Επιβάτες SAS Έσοδα Καθαρά Κέρδη Επιβάτες AUSTRIAN Έσοδα Καθαρά Κέρδη Επιβάτες ALITALIA Έσοδα Καθαρά Κέρδη Επιβάτες ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Έσοδα Καθαρά Κέρδη Επιβάτες Ποσά σε € Πηγή:Ετήσιες εκθέσεις εταιριών

Β. Μύθοι και Πραγματικότητα για την Ολυμπιακή Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, οι περιπέτειες της Ολυμπιακής διανθίζονται με πληθώρα μύθων. Καιρός να κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα.

1ος Μύθος: Το Δημόσιο χρωστάει στην Ολυμπιακή κι όχι η Ολυμπιακή στο Δημόσιο  Η εταιρία λειτουργεί με την ανοχή του κράτους και την στήριξη των Ελλήνων φορολογουμένων Ολυμπιακές Αερογραμμές Ληξιπρόθεσμες οφειλές € Ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις € Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες & Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Ληξιπρόθεσμες οφειλές > €1 δισ. Ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις €

2ος Μύθος: Να επενδύσει το κράτος στην Ολυμπιακή Συνθήκη Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων: Άρθρο 87 §1  Η περαιτέρω ενίσχυση της Ολυμπιακής από το κράτος συνιστά παρανομία σε σχέση με το κοινοτικό δίκαιο «Ενισχύσεις που χορηγούνται υπό οποιαδήποτε μορφή από τα κράτη ή με κρατικούς πόρους και που νοθεύουν ή απειλούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό δια ευνοϊκής μεταχειρίσεως ορισμένων επιχειρήσεων ή ορισμένων κλάδων παραγωγής είναι ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά, κατά το μέτρο που επηρεάζουν τις μεταξύ κρατών μελών συναλλαγές»

3ος Μύθος: Η εταιρία χάνει χρυσοφόρα δρομολόγια και slots 36 από τα 40 δρομολόγια εξωτερικού είναι ζημιογόνα ΠΤΗΣΗΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΖΗΜΙΑ (€) ATH-YUL-YYZ-YUL-ATHΑθήνα-Μόντρεαλ-Τορόντο ATH-JFK-ATHΝέα Υόρκη ATH-LHR-ATHΛονδίνο (Χήθροου) ATH-FRA-SKG-ATH Αθήνα- Φρακφούρτη- Θεσ/κη- Αθήνα ATH-JNB-ATHΓιοχάνεσμπουργκ ATH-CDG-ATHΠαρίσι (Ντε Γκωλ) ΑΤΗ-SKG-FRA-ATH Αθήνα- Θεσ/κη- Φρανκφούρτη- Αθήνα ATH-MXP-ATHΜιλάνο (Μαλπένσα) SKG-LGW-SKG Θεσ/κη-Λονδίνο (Γκάτγουικ)- Θεσ/κη ATH-BRU-ATHΒρυξέλλες ATH-MUC-ATHΜόναχο ATH-MAD-ATHΜαδρίτη Πηγή: Ολυμπιακές Αερογραμμές

…αλλά και τα δρομολόγια εσωτερικού είναι ζημιογόνα 18 από τα 28 μη επιδοτούμενα δρομολόγια εσωτερικού είναι ζημιογόνα ΠΤΗΣΗΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΖΗΜΙΑ (€) ATH-SKG-ATHΑθήνα-Θεσσαλονίκη ATH-CFU-ATHΑθήνα-Κέρκυρα ATH-KGS-ATHΑθήνα-Κώς ATH-ZTH-ATHΑθήνα-Ζάκυνθος ATH-RHO-ATHΑθήνα-Ρόδος SKG-HER-SKGΘεσ/κη-Ηράκλειο SKG-RHO-SKGΘεσ/κη-Ρόδος ATH-PVK-ATHΑθήνα-Πρέβεζα ATH-SMI-ATΗΑθήνα-Σάμος RHO-HER-RHOΡόδος-Ηράκλειο ATH-AXD-ATHΑθήνα-Αλεξανδρούπολη ATH-CHQ-ATHΑθήνα-Χανιά Πηγή: Ολυμπιακές Αερογραμμές

Κερδοφόρες είναι οι άγονες γραμμές oΚερδοφόρα μόνο τα 34 επιδοτούμενα δρομολόγια εσωτερικού για κάλυψη άγονων γραμμών («καθολική υπηρεσία») oΣυνεπώς, όσα δρομολόγια περικόπτονται, περικόπτονται για να περιορισθούν οι ζημίες της εταιρίας.  Η όποια κερδοφορία των Ολυμπιακών Αερογραμμών είναι επιδοτούμενη

4ος Μύθος: Ο τουρισμός μας στηρίζεται στην Ολυμπιακή oΤο μερίδιο της Ολυμπιακής ως προς την κίνηση εξωτερικού μειώνεται συνεχώς παρόλο που οι επιβάτες που έρχονται στη χώρα μας αυξάνονται χρόνο με το χρόνο oΖημιογόνα τα δρομολόγια ΟΑ: oπρος χώρες με ελληνική ομογένεια oπρος «κοντινούς» προορισμούς (Βαλκάνια) oπρος χώρες με τουριστική κίνηση προς Ελλάδα (Μεγ. Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιταλία)  Η Ολυμπιακή έχει δυστυχώς σταματήσει εδώ και χρόνια να είναι στυλοβάτης του ελληνικού τουρισμού Έτος % ελληνικών εταιριών14%16%17% % ΟΑ14%12%10%

5ος Μύθος: Η εταιρία όπως είναι σήμερα μπορεί να γίνει κερδοφόρα Το πρόβλημα της Ολυμπιακής είναι δομικό, διαχρονικό και συνεχώς επιδεινούμενο: oΔεν μπορεί να αυξήσει τα έσοδά της, λόγω της απαγόρευσης περαιτέρω κρατικών ενισχύσεων (και αδυναμία αύξησης τιμών) oΤα σταθερά λειτουργικά της έξοδα δεν μπορούν να μειωθούν, καθώς έχει εξαιρετικά υψηλές ανελαστικές δαπάνες (μισθοδοσία, συντήρηση αεροσκαφών, κόστος καυσίμων κλπ) oΤο δομικό της πρόβλημα την κάνει μη ανταγωνιστική

Αδιέξοδο για την Ολυμπιακή ως προς την αύξηση εσόδων… oΑύξηση στην τιμή των εισιτηρίων σημαίνει στροφή επιβατών σε ανταγωνίστριες εταιρίες oΑπαγορεύεται η κρατική επιδότηση για επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη και νέες τεχνολογίες

…αδιέξοδο και ως προς τη μείωση λειτουργικού κόστους… oΥψηλό κόστος πωλήσεων για Ολυμπιακές Αερογραμμές αφού αγοράζει τις υπηρεσίες αυτές ακριβά από την Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες oΠανάκριβη η συντήρηση των αεροσκαφών Αεροπορική εταιρία Ετήσιο κόστος ανά αεροσκάφος (εκατ.€) % συγκριτικά με κόστος ΟΑ (100%) Austrian Airlines1,9059% Aegean2,0864% Lufthansa2,8287% Iberia3,0895% Olympic3,24100%

…υψηλό και το κόστος καυσίμων και επίγειας εξυπηρέτησης… oΑκριβότερα τα καύσιμα για ΟΑ (35% των συνολικών δαπανών) διότι οι ζημίες δεν επιτρέπουν αγορά καυσίμων στην αρχή του έτους και σε καλύτερες τιμές oΜεγάλο το κόστος επίγειας εξυπηρέτησης (17% των συνολικών δαπανών) λόγω αεροσταθμών εξωτερικού Στοιχεία 2007

…υψηλή η μισθοδοσία σε σχέση με την παραγωγικότητα oΥψηλές οι αποδοχές των τακτικών εργαζομένων oΣυνοδεύονται από μειωμένες ώρες απασχόλησης oΜειωμένη παραγωγικότητα και στην Τεχνική Βάση (1/3 της Τεχνικής Βάσης Lufthansa) oΥψηλά και τα επιδόματα των εργαζομένων

Τα σταθερά έξοδα - κόστος συντήρησης αεροσκαφών, καύσιμα, επίγεια εξυπηρέτηση, μισθοδοσία - είναι τόσο υψηλά που ξεπερνούν κατά πολύ τα έσοδα Το πρόβλημα είναι δομικό

6ος Μύθος: Η Κυβέρνηση περιορίζει το πτητικό έργο Αντιθέτως, η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί ως ένα βαθμό μετά το 2003, παρόλο που η εταιρία συνεχίζει να εμφανίζει ζημίες. Πηγή: ΙΑΤΑ, ΑΕΑ, ΑΙΑ Έτος Επιβατική Κίνηση Εσωτερικού (σε χιλιάδες επιβάτες) ΟΑ Επιβατική Κίνηση Εξωτερικού (σε χιλιάδες επιβάτες) ΟΑ

7ος Μύθος: Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Ολυμπιακή εις όφελος των ανταγωνιστών της oΚι όμως, οι ανταγωνιστές επωφελούνται από μία αδύναμη Ολυμπιακή, όπως η σημερινή  Αυτό που απαξιώνει την Ολυμπιακή είναι η ανοχή που επέδειξαν οι Κυβερνήσεις στο αναχρονιστικό καθεστώς λειτουργίας της εταιρίας Πηγή: ΙΑΤΑ, ΑΕΑ, ΑΙΑ

8ος Μύθος: Αν ιδιωτικοποιηθεί η Ολυμπιακή θα χάσουμε τον εθνικό μας αερομεταφορέα oΤο αντίθετο ακριβώς συμβαίνει. Όλη η προσπάθεια επικεντρώνεται στο oνα διασωθεί η Ολυμπιακή oως υγιής και βιώσιμη επιχείρηση oαπαλλαγμένη από τα χρέη oμε προτεραιότητα την εξυπηρέτηση του πολίτη oΜέχρι στιγμής με αυτό το άλλοθι επιδοτείται χωρίς αποτέλεσμα μια άρρωστη κατάσταση

9ος Μύθος: Αν ιδιωτικοποιηθεί η Ολυμπιακή θα μείνουν τα νησιά μας χωρίς αεροπορική σύνδεση oΕίναι υποχρέωση της Ελλάδας να καλύπτονται και να επιδοτούνται οι άγονες γραμμές με βάση το κοινοτικό δίκαιο («καθολική υπηρεσία») oΑυτή η υποχρέωση του κράτους παραμένει ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος μιας αεροπορικής εταιρίας

10ος Μύθος: Η Κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να ξεπουλήσει την Ολυμπιακή o3 αποτυχημένες εξυγιάνσεις (1994, 1998, 2003) o4 αποτυχημένες αποκρατικοποιήσεις (1999, 2002, 2003, 2005)  Η Κυβέρνηση κλείνει τις εκκρεμότητες με την ΕΕ και διαμορφώνει ένα σχέδιο μετάβασης σε μια νέα, υγιή, χωρίς χρέη Ολυμπιακή, που θα προσελκύσει πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον

« Περιφερόμενη από σχέδιο εξυγίανσης σε σχέδιο αναδιάρθρωσης και από τη μία διοίκηση στην άλλη, η Ολυμπιακή Αεροπορία έφθασε εκεί όπου ήταν μοιραίο να φθάσει: στα αζήτητα. Το 1994 ως Υπουργός Μεταφορών είχα προτείνει την άμεση κήρυξή της σε πτώχευση, την απόλυση όλου του προσωπικού και τη δημιουργία άλλης εταιρίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια η οποία θα επαναπροσλάμβανε μόνο όσους θα ήθελαν να δουλέψουν σοβαρά και αφοσιωμένα. Εκεί θα φθάσουμε ούτως ή άλως 25 χρόνια αργότερα. Οι καθυστερήσεις και οι αναβολές απλώς επιδεινώνουν την κατάσταση και προσθέτουν άλλα στα εκατοντάδες δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού που σπαταλήθηκαν. Στο μεταξύ, ωραία εικόνα να μην αγοράζει κανείς την αεροπορική εταιρία μιας χώρας. Ούτε αυτοί που αγόρασαν τη MALEV, τη LOT ή την Air Uzbekistan». Θ. Πάγκαλος, 2002

11ος Μύθος: Η Κυβέρνηση της ΝΔ υπεύθυνη που οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θεωρήθηκαν διάδοχο σχήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την ΕΕ o2003: ο «νέος» όμιλος κληρονομεί παλιά χρέη Ολυμπιακής Αεροπορίας διότι η διάσπαση έγινε χωρίς την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής oΚανένας επενδυτής για μια καταχρεωμένη εταιρία «κάθε ενέργεια ιδιωτικοποίησης μέσω της οποίας τα βιώσιμα περιουσιακά στοιχεία πρόκειται να μεταβιβαστούν σε ένα νέο φορέα, ενώ η ΟΑ θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με το υπόλοιπο των στοιχείων του ενεργητικού της, δεν μπορεί να γίνει δεκτή» Επίτροπος Loyola de Palacio, «ανάκτηση της παράνομης κρατικής ενίσχυσης που έχει λάβει η ΟΑ θα ζητηθεί από όποιο φορέα που συνεχίζει την οικονομική δραστηριότητα της ΟΑ» Επίτροπος Loyola de Palacio,

Γ. Το Αύριο της Ολυμπιακής Στόχος: Η μετάβαση σε μια νέα υγιή ανταγωνιστική και ασφαλή Ολυμπιακή χωρίς χρέη Η λύση αποτελείται από 2 σκέλη: oΣχέδιο αποκρατικοποίησης με «πράσινο φως» από Κομισιόν oΣχέδιο εξασφάλισης όλων των εργαζομένων στην Ολυμπιακή

Τα πέντε στάδια του σχεδίου αποκρατικοποίησης 1 ο ΣΤΑΔΙΟ Αρχική προετοιμασία : Δημιουργού- νται 3 εταιρίες «κέλυφος» 2 ο ΣΤΑΔΙΟ Επιλογή ιδιωτών Επενδυτών – Διαγωνισμός από Επιτροπή Αποκρα- τικοποίησης 5 ο ΣΤΑΔΙΟ Επενδυτές αποκτούν πλήρως εταιρίες - Εκκαθάριση Ολυμπιακής 4 ο ΣΤΑΔΙΟ Μεταβατική περίοδος - Πλήρης λειτουργία νέων εταιριών 3 ο ΣΤΑΔΙΟ Από κοινού απόκτηση μετοχών των εταιριών από Ολυμπιακή και επενδυτές άμεσα στους επόμενους μήνες Δεκέμβριος 2008άνοιξη 2009

1. Στάδιο αρχικής προετοιμασίας oΜεταβίβαση διαφόρων στοιχείων ενεργητικών των Ολυμπιακών Αερογραμμών (ΟΑ) και της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες (ΟΑ-Υ) σε 3 εταιρίες που έχουν ήδη ιδρυθεί ή πρόκειται να ιδρυθούν: oΠάνθεον – αποκτά περιουσιακά στοιχεία ΟΑ, όνομα «Ολυμπιακή» και σήμα, σημαντικά slots oΝέα εταιρία Επίγειας Εξυπηρέτησης – αποκτά περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών της ΟΑ-Υ oΝέα εταιρία Τεχνικής Βάσης – αποκτά περιουσιακά στοιχεία κλάδων συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της ΟΑ-Υ

Επίσης: Η Πάνθεον oαποκτά αρχικό πιστοποιητικό λειτουργίας αερομεταφορέα (AOC) oΑποκτά αρχική άδεια εκμετάλλευσης για το πρώτο αεροσκάφος που θα μισθώσει oΣυνάπτει απαραίτητες συμβάσεις για έναρξη λειτουργίας της oΟλοκληρώνει πρόσληψη ελάχιστου προσωπικού, σύμφωνα με εφαρμοστέους κανονισμούς Μπαίνουν οι βάσεις για την διαδικασία αποκρατικοποίησης

2. Στάδιο επιλογής των ιδιωτών επενδυτών (α) oΧρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι διοργανώνουν, εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας, 3 χωριστές, παράλληλες διαδικασίες επιλογής ιδιωτών επενδυτών oΜεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων στη νέα πτητική εταιρία (συμπεριλαμβανομένων slots)

2. Στάδιο επιλογής των ιδιωτών επενδυτών (β) oΝέα πτητική εταιρία ξεκινά με 65% των διαθέσιμων - βάση του θερινού προγράμματος 2008 – επιβατοχιλιομέτρων oΟι νέες εταιρίες Επίγειας Εξυπηρέτησης και Τεχνικής Βάσης ξεκινούν με αριθμό εργαζομένων που δεν ξεπερνά σημερινό αριθμό εργαζομένων σε αντίστοιχες δραστηριότητες της ΟΑΥ σήμερα oΟι επενδυτές θα μπορούν την επόμενη μέρα κιόλας να προχωρήσουν σε αύξηση του μεγέθους (συμπεριλαμβανομένου του αριθμού των εργαζομένων) και σε ανάπτυξη των εταιριών Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία αν σκεφτεί κανείς ότι η Sabena ξεκίνησε με μέγεθος 38% του προηγούμενου, με σημαντικά προβλήματα, χωρίς να διατηρήσει το όνομα

Επίσης: oΌροι πώλησης: oΗ Πάνθεον να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για κάλυψη άγονων γραμμών, ώστε να μην υπάρξει κενό στις πτήσεις oΗ νέα εταιρία Επίγειας Εξυπηρέτησης να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για κάλυψη επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια μετά τον Οκτ.2009 (το υφιστάμενο μονοπώλιο της Ολυμπιακής θα παραταθεί στα περιφερειακά αεροδρόμια ως τον Οκτ. 2009) oΗ Κομισιόν θα παρακολουθεί τη διαδικασία πώλησης – σε τιμές αγοράς – μέσω εξωτερικού ανεξάρτητου οίκου (Monitoring Trustee)

Στόχος η εξεύρεση ενός σοβαρού και αξιόπιστου επενδυτή, ο οποίος θα μπορέσει να επιδιώξει και να επιτύχει τη μεγέθυνση και την ανάπτυξη της εταιρίας στα επόμενα χρόνια Διασφαλίζεται η συνεχής εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας

3. Από κοινού απόκτηση μετοχών, για περιορισμένη περίοδο, από επενδυτές και ΟΑ/ΟΑ-Υ oΚοινή απόκτηση μετοχών, για περιορισμένη περίοδο: oτης ΟΑ από την Πάνθεον (51%) και τον επενδυτή (49%) oτης ΟΑ-Υ από τις νέες εταιρίες Επίγειας Εξυπηρέτησης και Τεχνικής Βάσης (51%) και τους επενδυτές (49%) oΔημιουργείται σχέση ομίλου μεταξύ ΟΑ και Πάνθεον και ΟΑ-Υ και νέας εταιρίας Επίγειας Εξυπηρέτησης και νέας εταιρίας Τεχνικής Βάσης Έτσι, η σταδιακή μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων εντός ομίλου γίνεται με τον πλέον αποτελεσματικό και ομαλό τρόπο, χωρίς καθυστέρηση, και σύμφωνα με αεροπορικούς κανονισμούς

Συγκεκριμένα, τα περιουσιακά στοιχεία που θα αποκτηθούν oΑπό ΟΑ: oδικαίωμα αποκλειστικής άδειας χρήσης σήματος «Ολυμπιακή» oσημαντικότερα slots (Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Μιλάνο, Βρυξέλλες κλπ) oκάποια αεροσκάφη και εξοπλισμός oΑπό ΟΑ-Υ: oΣυμβάσεις παροχής υπηρεσιών εδάφους oΣυμβάσεις για την εκμετάλλευση εγκαταστάσεων των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης oΑπό κλάδο συντήρησης ΟΑ-Υ: oΔικαιώματα εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευών αεροσκαφών στα Σπάτα

Διατηρείται το όνομα «Ολυμπιακή» Οι έξι κύκλοι συνεχίζουν να πετούν Τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της ΟΑ και ΟΑ-Υ αξιοποιούνται

4. Μεταβατική περίοδος προετοιμασίας πλήρους λειτουργίας των νέων εταιριών oΟι εταιρίες προχωρούν σε απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσουν την πλήρη δραστηριότητά τους το ταχύτερο δυνατόν, π.χ.: oΚατάθεση αιτήσεων απόκτησης/επέκτασης απαραίτητων αδειών oΔιαδικασίες πρόσληψης προσωπικού oΣύναψη συμβάσεων υποστήριξης oΑπόκτηση όσων περιουσιακών στοιχείων απαιτούνται για την πλήρη δραστηριοποίησή τους, σε τιμές αγοράς

Δε θα υπάρξει κενό στην παροχή πτητικού έργου Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου για την προετοιμασία της πλήρους λειτουργίας των νέων εταιριών, η ΟΑ και η ΟΑ-Υ θα συνεχίζουν κανονικά τη δραστηριότητά τους

5. Στάδιο ολοκλήρωσης αποκρατικοποίησης και εκκαθάρισης παλιών εταιριών oΟι ιδιώτες επενδυτές προχωρούν – σύμφωνα με σύμβαση που έχουν υπογράψει – στην απόκτηση του υπόλοιπου 51% των εταιριών που ως τότε ανήκε στην ΟΑ και στην ΟΑ-Υ oΕν τω μεταξύ έχουν υλοποιηθεί οι όροι πώλησης (π.χ. διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές) oΜόνο τότε τίθενται σε εκκαθάριση οι ΟΑ και ΟΑ-Υ oΤο Ελληνικό Δημόσιο θέτει σε εφαρμογή τα μέτρα για την πλήρη κάλυψη των εργαζομένων της Ολυμπιακής

Η Κυβέρνηση μετά από επίμονες και σκληρές διαπραγματεύσεις με την Ε. Επιτροπή κατάφερε να πετύχει: oΓια πρώτη φορά έγκριση της ΕΕ - κρίσιμη για τους επενδυτές oΣυνέχιση της χρήσης του ονόματος «Ολυμπιακή» και των Ολυμπιακών κύκλων oΑξιοποίηση των σημαντικών περιουσιακών στοιχείων των ΟΑ και ΟΑ-Υ μέσα από τις νέες εταιρίες oΑπρόσκοπτη συνέχεια των πτήσεων στις άγονες γραμμές

oΑδιάκοπη συνέχεια του πτητικού έργου μέχρι την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης oΑδιάκοπη εξυπηρέτηση των καταναλωτών oΤη λειτουργία της νέας εταιρίας αρχικά στο 65% των διαθεσίμων - βάσει θερινού προγράμματος επιβατοχιλιομέτρων. oΑπό την επόμενη κιόλας μέρα ο νέος επενδυτής έχει τη δυνατότητα άμεσης ανάπτυξης της εταιρίας.

Δ. Το Μέλλον των Εργαζομένων της Ολυμπιακής oΗ διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Σχεδίου για το αύριο της Ολυμπιακής. oΠακέτο μέτρων με στόχο την ενίσχυση, την υποστήριξη και την αποκατάσταση των εργαζομένων. Κανείς δε μένει απ’ έξω. oΌλοι οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα και την ευκαιρία να περάσουν στην «επόμενη» μέρα με αξιοπρέπεια, αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.

Μέτρα για τους τακτικούς υπαλλήλους 3 βασικοί άξονες: Τα μέτρα ενεργοποιούνται μόλις οι εταιρίες ΟΑ και ΟΑ-Υ τεθούν σε εκκαθάριση Ενίσχυση του ασφαλιστικού Συνέχιση της απασχόλησης Εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης

Ενίσχυση του ασφαλιστικού oΓια τους εργαζόμενους που έχουν προσληφθεί πριν από την , ανεξαρτήτως ειδικότητας, εφαρμόζεται αναλογικά το καθεστώς του ν. 1759/88 (άρθρο 5, παρ. 4) oΤο μέτρο αυτό αφορά εργαζόμενους (2.103 πλήρη σύνταξη, οι υπόλοιποι αύξηση ενσήμων κατά 50%) oΌσοι συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση μπορούν να καταθέσουν σχετική αίτηση

Συνέχιση της απασχόλησης Πολλαπλές επιλογές για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία: oΔυνατότητα μεταφοράς στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ oΣτήριξη εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση oΕφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης oΔυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρίες

i. Δυνατότητα μεταφοράς στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ oΈχουν εντοπιστεί πάνω από θέσεις: o3.862 θέσεις στο ΥΜΕ ή σε φορείς που εποπτεύονται από το ΥΜΕ o θέσεις σε άλλα Υπουργεία και φορείς του δημοσίου oΣε πολλές από αυτές τις θέσεις οι τακτικές αποδοχές είναι στην ίδια τάξη μεγέθους με τις σημερινές στη Ολυμπιακή oΑκόμα κι εκεί που υπάρχουν μισθολογικές διαφορές, θα υπάρχει μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού μέχρι €500 oΔιαδικασία θα διεκπεραιωθεί από Ειδική Επιτροπή, με εκπροσώπηση εργαζομένων

3.680 θέσεις στο ΥΜΕ και τους εποπτευόμενους οργανισμούς του ΠΕ ΤΕ ΔΕ ΥΕ ΣΥΝΟΛΟ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΙΟΙΚ/ΚΟΙΠΛΗΡ/Κ ΟΙ ΤΕΧΝΟ- ΛΟΓΟΙ ΔΙΟΙΚ/ ΚΟΙ ΟΔΓ/ΠΛΦ/ΕΡΓΑΤΕΣ/ ΤΕΧΝΗΤΕΣΟΔΓ/ΗΣΑΠ ΕΘΕΛ ΟΑΣΑ ΕΕΤΤ ΥΠΑ ΥΜΕ ΗΛΠΑΠ ΕΛΤΑ ΗΣΑΠ

άλλες θέσεις στο δημόσιο τομέα ΠΕΤΕΔΕΥΕ ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΟΙΚ.ΠΛΗΡ. ΤΕΧΝ./ ΜΗΧ.ΔΙΟΙΚ.ΠΛΗΡ.ΜΗΧ.ΔΙΟΙΚ.ΟΔΓΠΛΗΡ.ΤΕΧΝ.ΕΠΙΜ.ΕΡΓ. ΟΔΓ ΥΠΕΠΘ και Φορείς ΝΟΣΟΚΟ- ΜΕΙΑ ΥΠΠΟ ΥΠΕΣ ΥΠΕΘΑ EAB Υ. ΑΓ. ΑΝ ΥΠΕΞ ΥΕΝΑΝΠ ΥΠΟΙΟ ΥΠΑΝ ΓΓΕΕ ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΤΟ ΥΠ.ΔΙΚ (ΚΥ και ΦΟΡΕΙΣ) ΣΥΝΟΛΟ

ii. Στήριξη εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση oΑμέσως μετά τη λύση της σχέσης εργασίας με την Ολυμπιακή, κάθε εργαζόμενος δικαιούται ειδικό επίδομα για διάστημα 12 μηνών κι έως την εύρεση νέας εργασίας, βάση κλίμακας: 1 ος ως και 4 ος μήνας 100% των καθαρών τακτικών αποδοχών 5 ος ως και 8 ος μήνας 70% των καθαρών τακτικών αποδοχών 9 ος ως και 10 ος μήνας 60% των καθαρών τακτικών αποδοχών 11 ος ως και 12 ος μήνας 50% των καθαρών τακτικών αποδοχών

iii. Εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης Μέσω ΟΑΕΔ, όλοι οι εργαζόμενοι θα λάβουν εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης αντίστοιχο με το ποσό που θα έπαιρναν από τον εργοδότη τους τη στιγμή που λύεται η σύμβασή τους

iv. Δυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρίες Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να προσληφθούν, εφόσον συμφωνήσουν με τους επενδυτές στις νέες εταιρίες Ειδικά: oΠιλότοι και Τεχνικοί, εξαιτίας των ειδικών γνώσεών τους oΕποχικοί, λόγω της εμπειρίας και των ανταγωνιστικότερων αποδοχών τους

Ειδικά για τους πιλότους oΘα λάβουν εφάπαξ ποσό της Κοινωνικής Ενίσχυσης oΘα έχουν ευνοϊκή μεταχείριση σε σχέση με το ασφαλιστικό τους, βάσει ν. 1759/88 και νομολογίας Αρείου Πάγου oΕιδική συμφωνία για πρόσθετα μέτρα μετάβασης

Μέτρα για τους εποχικούς υπαλλήλους o Θα ισχύσει και για την Ολυμπιακή η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε ποσοστό 50% που προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 3051/2002 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει o Ειδικότερα για τους φορείς που εποπτεύονται από το ΥΜΕ, η εμπειρία των εποχικών υπαλλήλων της Ολυμπιακής θα ληφθεί υπόψη με ειδική βαρύτητα για συμμετοχή σε διαγωνισμούς o Ειδικό πρόγραμμα ΟΑΕΔ για επανένταξή τους στην αγορά εργασίας oΕνίσχυση σε εργοδότες (€25 ημερησίως για 3 χρόνια) oΔιατήρηση εργαζόμενου για 1 ακόμη έτος

Προϋπολογισμός κόστους σχεδίου κοινωνικής ενίσχυσης (€1,2 δισ σε βάθος 25ετίας) Μέτρα σχεδίου κοινωνικής ενίσχυσηςΣυνολικό κόστοςΕκ των οποίων άμεσα καταβληθέντα Ενίσχυση του Ασφαλιστικού Συνολική Παρούσα Αξία πακέτου που εκτείνεται σε 25 έτη€ 801,2 εκατ. Μέσο κόστος ετησίως€ 32,0 εκατ. Ειδικό επίδομα Στήριξης Εισοδήματος Στους 12 μήνες από την εκκαθάριση, μέγιστο δυνατό ποσό€ 83,4 εκατ. Ρεαλιστική εκτίμηση με βάση στατιστική αξιοποίηση (70%)€ 58,4 εκατ. Επιδότηση θέσεων για τους εποχικούς υπαλλήλους Στους 36 μήνες από την εκκαθάριση€ 54,3 εκατ. Μέγιστο δυνατό ποσό ετησίως€ 18,1 εκατ. Εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης€ 227,8 εκατ.

Το Σχέδιο Κοινωνικής Ενίσχυσης των εργαζομένων διασφαλίζει ένα δίχτυ προστασίας για όλους: Αφορά όλους ανεξαιρέτως τους εργαζομένους, ανεξάρτητα από ηλικία, ειδικότητα και έτη προϋπηρεσίας Εξασφαλίζει ότι ακόμα και ο τελευταίος εργαζόμενος θα έχει την ευκαιρία να αποκατασταθεί εργασιακά και εισοδηματικά Δίνει το δικαίωμα σε κάθε εργαζόμενο να κάνει τις προσωπικές του επιλογές για τη συνέχιση της σταδιοδρομίας του Παρέχει σε κάθε εργαζόμενο εξασφαλισμένο εισόδημα για ικανό διάστημα, ώστε να μεταβεί ομαλά στο νέο εργασιακό καθεστώς που θα επιλέξει

Διαπραγματευτήκαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να δημιουργηθεί μία νέα Ολυμπιακή, ελκυστική για αξιόπιστους επενδυτές. Μία εταιρεία που θα κρατήσει το όνομα και το σήμα της σημερινής, με απαλλαγή των φορολογουμένων από τα χρέη που δημιουργεί η τωρινή Ολυμπιακή και με πλήρη κάλυψη των εργαζομένων. Αφού λοιπόν εξασφαλίζονται όλες αυτές τις προϋποθέσεις, γιατί άραγε να θέλουμε να διατηρηθεί η σημερινή άρρωστη κατάσταση;

Προχωράμε μπροστά για μια μόνιμη και βιώσιμη λύση Με λογική και ευαισθησία