1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Φυσική Αγωγή Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού Τα νέα βιβλία εκπαιδευτικού & μαθητή
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

2 ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού- διδακτικού μας έργου δεν αποσκοπεί σε κανένα εξωτερικό έλεγχο αλλά αποτελεί μια από τις βασικές προϋποθέσεις και το πρώτο βήμα για μια αποτελεσματική διδασκαλία στο μάθημα μας Μέσα σε αυτό το καθαρά παιδαγωγικό πλαίσιο δεν μπορεί να έχουν καμία θέση οι θεωρίες περί αυθεντίας και φυσικά η τυχαία διδασκαλία

3 Ο προγραμματισμός στο μάθημά μας δεν θα πρέπει να τίθεται υπό αμφισβήτηση όσο αφορά τη συνεισφορά του και σημασία του σε πολλά επίπεδα ταυτόχρονα δεν θα πρέπει να θεωρείται αυτοσκοπός και η λύση κάθε εκπαιδευτικού διδακτικού μας προβλήματος Ο ρόλος μας στη διαμόρφωση και στην επιτυχία του μαθήματός μας είναι ουσιαστικός και καθοριστικός και δεν εξαντλείται απλά με το τι θα διδάξουμε

4 Ο προγραμματισμός δεν αποτελεί μια σταθερή και επαναλαμβανόμενη κατάσταση μέσα στο χρόνο αλλά μια δυναμική και διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία η οποία επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων (π.χ. καιρός, χώροι-μέσα, ενδιαφέροντα παιδιών, συνύπαρξη με άλλους συναδέλφους, σχολικοί αγώνες…)

5 τι μπορούμε να αλλάξουμε «τα βιβλία Φ.Α. δεν έχουν σκοπό να επιβάλλουν το ίδιο πρότυπο διδασκαλίας αλλά δίνουν ιδέες» που μπορούν:   να τροποποιηθούν   να εμπλουτιστούν   να προσαρμοσθούν ή   και να μη ληφθούν υπόψη ανάλογα με τις συνθήκες παρέχοντας ταυτόχρονα στον εκπαιδευτικό ερεθίσματα προβληματισμού, ανάπτυξης νέων ιδεών & δημιουργικότητας ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

6 τι ΔΕΝ μπορούμε να αλλάξουμε Ωστόσο Ωστόσο τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι ικανότητες & οι γνώσεις που επιδιώκεται να αναπτυχθούν, καθώς και η εκπαιδευτική φιλοσοφία του μαθήματός μας πρέπει να επιδιώκονται και να υλοποιούνται σε όλα τα σχολεία οι ικανότητες & οι γνώσεις που επιδιώκεται να αναπτυχθούν, καθώς και η εκπαιδευτική φιλοσοφία του μαθήματός μας πρέπει να επιδιώκονται και να υλοποιούνται σε όλα τα σχολεία ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

7 Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (1) Ιδιαίτερα στο Δημοτικό (σε σχέση με τη Δ/θμια) η διαφορετική κινητική ανάπτυξη και μαθησιακή ετοιμότητα των παιδιών καθώς και οι ειδικές απαιτήσεις των διδακτικών ενοτήτων του μαθήματός μας κάνουν ακόμα εντονότερη την ανάγκη ύπαρξης προγραμματισμού του διδακτικού μας έργου

8 Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (2) Επιπλέον η πολυπλοκότητα των διδακτικών αντικειμένων και στόχων αλλά και οι ιδιαιτερότητες των μικρών ηλικιών μας επιβάλλουν να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι

9 Τα διδακτικά αντικείμενα της Φ.Α. είναι αρκετά οικεία σε όλους μας ενώ οι αποκλίσεις ως προς την ικανότητα και τη μαθησιακή ετοιμότητα των παιδιών είναι γενικά μικρές, γεγονός που φαίνεται να μειώνει τις απαιτήσεις και να μας «επιτρέπει» να μην είμαστε πολλές φορές τόσο «αυστηροί» στον προγραμματισμό μας Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (1)

10 Το γεγονός ότι: η διδασκαλία των 7 διδακτικών αντικειμένων στο Γυμνάσιο δεν επιβάλλεται να έχει μια συγκεκριμένη ακολουθία & τα περιεχόμενα τους μπορούν να τροποποιηθούν επίσης πολλές φορές συνεισφέρει αρνητικά στο σχεδιασμό του διδακτικού μας έργου Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (2)

11 Εντούτοις τα Α.Π.Σ./Φ.Α. καθώς περιέχουν καινούριες έννοιες & πρακτικές απαιτούν ένα διάστημα προσαρμογής & αφομοίωσης ακόμα και για τους πιο έμπειρους εκπαιδευτικούς Εντούτοις τα Α.Π.Σ./Φ.Α. καθώς περιέχουν καινούριες έννοιες & πρακτικές απαιτούν ένα διάστημα προσαρμογής & αφομοίωσης ακόμα και για τους πιο έμπειρους εκπαιδευτικούς (διαθεματικότητα, φύλλα κριτηρίων, σχέδια εργασίας…) Επιπλέον στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός περισσότερο ποικίλου, πιο ενδιαφέροντος και πιο η προσπάθεια μας για αναμόρφωση των περιεχομένων του μαθήματός μας θα είναι πάντα επίκαιρη και συνεχής Επιπλέον στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός περισσότερο ποικίλου, πιο ενδιαφέροντος και πιο ελκυστικού μαθήματος Φ.Α. η προσπάθεια μας για αναμόρφωση των περιεχομένων του μαθήματός μας θα είναι πάντα επίκαιρη και συνεχής

12 Β Βασικές παράμετροι προγραμματισμού για μια αποτελεσματική διδασκαλία της Φ.Α. είναι: Ο καθορισμός των στόχων (κύριοι & δευτερεύοντες στόχοι..) Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας για την επίτευξη των στόχων (μέθοδοι διδασκαλίας..) Η παρουσίαση των δραστηριοτήτων στους μαθητές (σημεία κλειδιά..) Η οργάνωση και διαχείριση του περιβάλλοντος μάθησης (υλικό, ομάδες..) Ο έλεγχος του περιβάλλοντος μάθησης (πρωτόκολλα, κανόνες..) Η ανάπτυξη του περιεχομένου του μαθήματος (καταλληλότητα ασκήσεων..) & Η αξιολόγηση του διδακτικού μας έργου (ανατροφοδότηση..) ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

13 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ Στα βιβλία του εκπαιδευτικού της Α΄- Β΄ Τάξης (σελίδα 59), Γ΄- Δ΄ (σ. 31) & Ε΄- ΣΤ΄(σ. 38) υπάρχουν αναφορές σε «θέματα προγραμματισμού» και ενδεικτικοί περιληπτικοί προγραμματισμοί για τη διδασκαλία του μαθήματος Οι ενδεικτικοί αυτοί προγραμματισμοί είναι απλοί, κατανοητοί και εφαρμόσιμοι Αν και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εξαντληθούν με μια επιγραμματική αναφορά εντούτοις αποτελούν ένα πρώτο και σημαντικό βήμα στο διδακτικό μας σχεδιασμό και κάθε φορά μπορούν να τροποποιούνται και να εμπλουτίζονται με περισσότερα και πιο συγκεκριμένα στοιχεία

14 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ Επίσης, στο βιβλίο Εκπ/κού της ΣΤ΄τάξης (σ ) υπάρχει ενδεικτικός πίνακας μηνιαίας καταγραφής των μαθημάτων και ένας συγκεντρωτικός πίνακας οι οποίοι μπορούν να διαμορφωθούν κατάλληλα και να χρησιμοποιηθούν και για τις μικρότερες τάξεις

15 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ Στο Δημοτικό -αρχίζοντας από τις μικρότερες τάξεις- έμφαση κατά προτεραιότητα στην ικανοποίηση της ανάγκης των μικρών παιδιών για κίνηση με μεθόδους εξερεύνησης-ανακάλυψης, στην ανάπτυξη ώριμων μοντέλων βασικών δεξιοτήτων, στην ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς αλλά και στην καλλιέργεια ενός κλίματος αποδοχής και θετικών βιωμάτων σχετικά με την άθληση Όσο τα παιδιά μεγαλώνουν ενισχύουμε τον αυτοκαθορισμό τους και την ενεργή συμμετοχή τους και αυξάνονται οι συνεργατικές δραστηριότητες

16 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ Διαχωρίστε τα διδακτικά αντικείμενα του βιβλίου ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας και το επίπεδο των μαθητών ανά τάξη Επιλέξτε 2 το πολύ 3 (για μεγαλύτερες τάξεις) διδακτικά αντικείμενα ανά τρίμηνο Να είστε πάντα έτοιμοι για εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που για διάφορους λόγους δεν μπορεί να τηρηθεί ο αρχικός σχεδιασμός

17 ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Στο βιβλίο του εκπαιδευτικού της Α΄Γυμνασίου (σελίδα 24) υπάρχει μια σημαντική ενότητα με αναφορά σε «θέματα προγραμματισμού» σχετικής με τη συγκεκριμένη τάξη αλλά και ενδεικτικής για όλες τις υπόλοιπες (επίσης μικρή αναφορά στο βιβλίο εκπαιδευτικού της Β΄ Γυμνασίου, σελίδα 31) Ο ενδεικτικός αυτός προγραμματισμός είναι απλός, κατανοητός και εύκολα εφαρμόσιμος. Αν και δεν αποτελεί «τυφλοσούρτη» μπορεί σε μια πρώτη προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί αυτούσια ή να τροποποιηθεί και κάθε φορά να εμπλουτίζεται με περισσότερα και πιο συγκεκριμένα στοιχεία

18 Δημιουργείστε ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες το δικό σας ετήσιο, τριμηνιαίο και εβδομαδιαίο προγραμματισμό ανά τμήμα με βάση τις κατευθύνσεις του Α.Π.Σ. Ενισχύστε αυτόν τον προγραμματισμό με την τήρηση ενός προσωπικού ημερολογίου για όλα εκείνα τα θέματα που ΕΣΕΙΣ θεωρείτε σημαντικά και πρέπει να λάβετε υπόψη ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ/ΓΥΜΝΑΣΙΟ

19 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗ Φ.Α. Στο Γυμνάσιο και πολύ περισσότερο στο Λύκειο είμαστε αντιμέτωποι με μια όχι ιδιαίτερα ευχάριστη πραγματικότητα η οποία επιγραμματικά συνοψίζεται στην έλλειψη ενδιαφέροντος, στη μειωμένη συμμετοχή και στην απουσία ουσιαστικής προσπάθειας Ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε τη σημασία και τα οφέλη της άθλησης γενικότερα στη ζωή ΟΛΩΝ των παιδιών (και κυρίως εκείνων με χαμηλή αυτοπεποίθηση και εκείνων που το μάθημά μας αποτελεί τη μοναδική τους ευκαιρία για οποιαδήποτε συμμετοχή σε φυσική δραστηριότητα)

20 Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη ότι: Η φιλοσοφία του μαθήματος της Φ.Α. διαφέρει απ’ αυτή του αγωνιστικού αθλητισμού όπου ενθαρρύνονται μόνο μαθητές με υψηλές αθλητικές ικανότητες «Η παροχή ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων μάθησης για όλους τους μαθητές αποτελεί βασική αρχή της δημοκρατικής κοινωνίας» (ΦΕΚ τεύχος Β αρ. φύλλου 303/ , σελ. 3735)

21 Κυρίαρχος Στόχος της ΦΑ (για όλα τα παιδιά): Η ανάπτυξη των κινητικών και αθλητικών τους δεξιοτήτων με έμφαση στην: ικανότητα αυτό-ρύθμισης ως προς την άθληση και τη μάθηση, στην αγάπη για άθληση, θέληση για βελτίωση, γνώση για αποτελεσματική άθληση με απώτερο σκοπό την υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών ως προς τη φυσική δραστηριότητα τώρα και στο μέλλον για την ικανοποίηση του Στόχου της Δια Βίου Άσκησης για Υγεία Έμφαση λοιπόν στην επίτευξη δύο γενικών παιδαγωγικών : κατευθύνσεων: της ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ & της ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗΣ

22 Για να υπάρξει Βελτίωση Ενδιαφέρον για τους μαθητές Θετικές προσδοκίες για όλους Έμφαση στην έννοια της προσωπικής βελτίωσης Προσωπικοί στόχοι για μάθηση και επίδοση Αύξηση χρόνου εξάσκησης Καλλιέργεια ενός συνεργατικού μη ανταγωνιστικού κλίματος στη τάξη Ανατροφοδότηση

23 Για να υπάρξει Ευχαρίστηση Αναπτύξτε στους μαθητές εσωτερικά κίνητρα για μάθηση Τονώστε το αυτοσυναίσθημά τους και τη θετική εικόνα εαυτού Καλλιεργείστε την αυτενέργειά τους