Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Πειθαρχία.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Προαγωγή υγείας Ορίζεται η διαδικασία ενδυνάμωσης των ανθρώπων ώστε να αυξήσουν τον έλεγχο της υγείας τους και να τη βελτιώσουν (WHO 1986, Naidoo&Wills.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο Ρόλος των Συμβούλων πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΥΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Εκπαίδευση του Ασθενή

Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή, τις φαρμακευτικές αγωγές, τις θεραπείες και την ατομική φροντίδα Προαγωγή υγιών συμπεριφορών

Οι χρονικά σύντομες παραμονές στο νοσοκομείο καθιστούν την εκπαίδευση του ασθενή υψηλή προτεραιότητα.

Πριν από την έξοδο του ασθενή από το νοσοκομείο πρέπει να του διδάσκεται πώς να φροντίζει τον εαυτό του στο σπίτι. Είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών υγείας – του ασθενή- της οικογένειάς του και του κοινοτικού νοσηλευτή

Το πρόγραμμα εξόδου πρέπει να περιλαμβάνει Αξιολόγηση των ειδικών αναγκών που μπορεί να έχει ο ασθενής επιστρέφοντας στο σπίτι Συνοπτικές και εστιασμένες ευκαιρίες μάθησης Προετοιμασία για την ατομική φροντίδα Εφαρμογή στην πράξη μέρους των πληροφοριών που έχουν δοθεί

Τρόποι Εκπαίδευσης Οπτικός: μέσω αυτών που βλέπουμε ( Οπτική Μάθηση) Ακουστικός: μέσω αυτών που ακούμε (Ακουστική Μάθηση) Κιναισθητικός: μέσω του χειρισμού αντικειμένων ή εφαρμόζοντας κάποια εργασία (Κιναισθητική Μάθηση)

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε μία ποικιλία εκπαιδευτικών μεθόδων, έτσι ώστε το άτομο που εκπαιδεύεται να βλέπει τις πληροφορίες, να ακούει τις πληροφορίες και να εφαρμόζει αυτό που αποτελεί το αντικείμενο της διδασκαλίας του.

Πεδία μάθησης Γνωστικό Πεδίο Συναισθηματικό πεδίο Ψυχοκινητικό πεδίο

Στο γνωστικό πεδίο αυτός που μαθαίνει, λαμβάνει και επεξεργάζεται τις πληροφορίες ακούγοντας ή διαβάζοντας το υλικό

Στο συναισθηματικό πεδίο το υλικό παρουσιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζει στα πιστεύω του αποδέκτη, τα συναισθήματα και τις αξίες του

Στο ψυχοκινητικό πεδίο, ο αποδέκτης επεξεργάζεται τις πληροφορίες μέσω της πράξης, εφαρμόζοντας την εργασία

Αξιολόγηση των αναγκών μάθησης Τι χρειάζεται να μάθουν οι ασθενείς Διατροφή Δραστηριότητα Φαρμακευτικές αγωγές Φροντίδα τραυμάτων Θεραπείες Ατομική φροντίδα στο σπίτι

Αρχικά διδάσκονται οι αρχικές δεξιότητες επιβίωσης Μετά την έξοδο διδάσκονται προχωρημένες δεξιότητες σε ομαδικές ή ατομικές συνεδρίες

Δημιουργήστε έναν κατάλογο αναγκών μάθησης και στη συνέχεια ταξινομήστε τις προτεραιότητες, ώστε να μπορέσετε να επικεντρώσετε την προσοχή σας στην εκπαίδευση του ασθενή πάνω στη βασική γνώση που χρειάζεται για την ασφαλή περίθαλψή του στο σπίτι

Παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση Σωματικά προβλήματα Αδύνατη όραση ή ακοή Διαταραχή της κινητικής λειτουργίας Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο Διαταραχή της νοητική λειτουργίας Ηλικία Πόνος Κόπωση Εξουθένωση Πολιτισμικές αξίες και πεποιθήσεις Αυτοπεποίθηση και ικανότητες

Αυτοπεποίθηση και Ικανότητες ¨Δεν θα είμαι ποτέ ικανός να το κάνω αυτό¨ Έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό τους Χρειάζεται διερεύνηση των συναισθημάτων του ασθενή Ενίσχυση αυτοεκτίμησης Έπαινος – Ενθάρρυσνη Η εκπαίδευση πρέπει να γίνεται με αργούς ρυθμούς

Όταν εκπαιδεύεται ένα παιδί πρέπει να κινείσθε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του παιδιού και να χρησιμοποιείτε χειροπιαστές μεθόδους Το παιχνίδι είναι αποτελεσματικός τρόπος μάθησης στα παιδιά Η χρήση παιχνιδιών είναι σωστή διαδικασία μάθησης

Κατά την εκπαίδευση ενηλίκων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη : Πολλοί ενήλικες είναι αγράμματοι Η μητρική τους γλώσσα ίσως να μην είναι η Ελληνική Η χρήση έντυπου υλικού βοηθάει στην εκπαιδευτική διαδικασία Πρέπει να χρησιμοποιείται κατανοητό λεξιλόγιο Προσπαθήστε να ¨χτίσετε¨πάνω στο ήδη υπάρχον γνωστικό υπόβαθρο

Ετοιμότητα για μάθηση Κινητοποίηση – ενθάρρυνση του ασθενή Επιθυμία να αποκτήσει την ανεξαρτησία του Εξακριβώστε εάν ο ασθενής είναι άνετος και ξεκούραστος Δημιουργήστε φιλική ατμόσφαιρα Αναπτύξτε σχέση εμπιστοσύνης Διατηρήστε φιλική και ειλικρινή στάση

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης περιλαμβάνει: Ανάλυση των στοιχείων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών Καθορισμό των αντικειμενικών στόχων Διαμόρφωση συγκεκριμένης συμπεριφοράς του ασθενή Επιθυμητές αλλαγές ή προσθήκες στην ήδη υπάρχουσα συμπεριφορά

Πηγές Εκπαίδευσης Βιβλία Άρθρα Βιντεοταινίες Ενημερωτικά φυλλάδια Κασέτες Συσκευές πρακτικής άσκησης

Εφαρμόζοντας το πρόγραμμα εκπαίδευσης Ειδοποιήστε τον ασθενή για το πότε θα γίνει η εκπαίδευση Εξασφαλίστε ήσυχο περιβάλλον με ελάχιστες διακοπές, για να μην διασπάται η προσοχή του ασθενή Η εκπαίδευση μπορεί να γίνεται σε ατομικό ή σε ομαδικό επίπεδο Βεβαιωθείτε ότι ο ασθενής αισθάνεται άνετα και μπορεί να σας ακούσει ή να σας βλέπει

Η συνεδρία θα πρέπει να είναι σύντομη Συμπεριλάβετε τον ασθενή στη διαδικασία εκπαίδευσης Αναλύστε το κάθε βήμα και ζητήστε από τον ασθενή να το εφαρμόσει στην πράξη Αναθέστε στους ασθενείς να γράψουν τα βήματα της διαδικασίας Αφήστε στον ασθενή έντυπο υλικό Κάθε συνεδρία αρχίζει με σύντομη ανασκόπηση των όσων έχουν διδαχθεί προηγουμένως

Εκτίμηση Απόκτηση αμφίδρομης σχέσης επικοινωνίας Επίτευξη μιας δεξιότητας από την πλευρά του εκπαιδευόμενου Πραγματοποίηση ερωτήσεων Σε ανεπάρκεια γνώσεων επαναλαμβάνεται η διδασκαλία Εκπλήρωση επιθυμητών στόχων

Συντονισμός με το πρόγραμμα εξόδου Αναγκαία η συνεργασία με τον κοινοτικό νοσηλευτή Οι ανάγκες μάθησης θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης Τηλεφωνική επικοινωνία