Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ << Ενέργεια καθαρή, η μόνη ελπίδα για τη γη>>

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ << Ενέργεια καθαρή, η μόνη ελπίδα για τη γη>>"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ << Ενέργεια καθαρή, η μόνη ελπίδα για τη γη>>

2 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ Το κλίμα αλλάζει και μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αλλαγή αυτή, ανήκει στον άνθρωπο, που επεμβαίνει αλόγιστα στους παράγοντες εκείνους που διαμορφώνουν το κλίμα (σύσταση της ατμόσφαιρας, τοπογραφία κλπ.) Είναι επιτακτική η ανάγκη να αναλάβουμε δράση, στο βαθμό που ο καθένας μπορεί, για την αλλαγή της κοινωνικής συμπεριφοράς, όσο αφορά το περιβάλλον( φυσικό και ανθρωπογενές ) Να ευαισθητοποιηθούν τα νήπια γύρω από το ενεργειακό ζήτημα Να διαμορφώσουμε κατάλληλες συμπεριφορές απέναντι στο ενεργειακό- περιβαλλοντικό πρόβλημα

3 ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσουν τα νήπια τι είναι κλίμα, τι εννοούμε λέγοντας για τον καιρό ενός τόπου, κλιματική αλλαγή και ποια τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Να μάθουν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Να κατανοήσουν την κλιματική αλλαγή που παρατηρείται σήμερα από φυσικά και ανθρωπογενή αίτια. Να υιοθετήσουν μια περισσότερο φιλική συμπεριφορά προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στην καθημερινότητα. Να αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο, προχωρώντας στην κριτική τους επεξεργασία, τη σύνθεση και την παρουσίαση συμπερασμάτων. Να ερευνήσουν για τη στάση των ανθρώπων απέναντι στο θέμα. Να αναλάβουν δράση με παραγωγή και δημοσιοποίηση κειμένων ή μηνυμάτων. Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος. Να ευαισθητοποιηθούν τα νήπια γύρω από το ενεργειακό ζήτημα. Να διαμορφώσουν κατάλληλες συμπεριφορές απέναντι στο ενεργειακό – περιβαλλοντικό πρόβλημα.

4 ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ- ΚΛΙΜΑ Ανανεώσιμες μορφές, εξοικονόμηση ενέργειας ΚΛΙΜΑ- ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Καιρός, ακραία καιρικά φαινόμενα, επιπτώσεις ΕΝΕΡΓΕΙΑ Πηγές, μορφές, χρήση της ενέργειας, << ενέργεια καθαρή, η μόνη ελπίδα για τη γη>>

5 ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Γλώσσα Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές. Κατασκευή ιστογράμματος. Ενημερωτικό γράμμα προς τους γονείς των παιδιών για το πρόγραμμα και τη συλλογή υλικού. Ταξινόμηση υλικού,χωρισμός ομάδων και γραφή τίτλων υποθέματος κάθε ομάδας Συζήτηση για τον καιρό γενικά, για τον καιρό του τόπου μας και έναρξη καταγραφής του καιρού για κάποιο διάστημα. Πίνακας αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα. Διαλέγουμε σωστό ή λάθος από την δραστηριότητα Καιρός-Φύση- Άνθρωπος. Πίνακας αναφοράς με τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Συνέπειες κλιματικών αλλαγών. Βρίσκουμε άρθρα από εφημερίδες. Πίνακας αναφοράς με τα Μποφώρ.

6 Δελτίο καιρού. Δελτίο καιρού. Αινίγματα για τον καιρό. Αινίγματα για τον καιρό. Δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά με θέμα τα Α.Κ.Φ. Δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά με θέμα τα Α.Κ.Φ. Ο καιρός στη γη.Οι τέσσερεις εποχές του χρόνου. Ο καιρός στη γη.Οι τέσσερεις εποχές του χρόνου. Οι εποχές και το κλίμα. Οι εποχές και το κλίμα. Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών σχετικά με την ενέργεια. Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών σχετικά με την ενέργεια. Πίνακας αναφοράς με τις μορφές ενέργειας. Πίνακας αναφοράς με τις μορφές ενέργειας. Κατασκευή αφίσας :Οι μορφές ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή. Κατασκευή αφίσας :Οι μορφές ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή. Αντιστοίχηση των πηγών ενέργειας με τ΄όνομά τους. Αντιστοίχηση των πηγών ενέργειας με τ΄όνομά τους. Καθαρές και μη καθαρές μορφές ενέργειας. Καθαρές και μη καθαρές μορφές ενέργειας. Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Συζήτηση με θέμα την Αιολική ενέργεια. Συζήτηση με θέμα την Αιολική ενέργεια. Αλφαβητάρι ενέργειας. Αλφαβητάρι ενέργειας. Λαβύρινθος. Λαβύρινθος. Σταυρόλεξο. Σταυρόλεξο. Συζήτηση με θέμα την Γεωθερμική ενέργεια. Συζήτηση με θέμα την Γεωθερμική ενέργεια. Σύνθετες λέξεις σχετικά με τον ήλιο. Σύνθετες λέξεις σχετικά με τον ήλιο.

7 Κάνουμε οικολογικά σήματα. Κάνουμε οικολογικά σήματα. Το αλφαβητάρι του φωτοβολταικού. Το αλφαβητάρι του φωτοβολταικού. Εκφράσεις για τον ήλιο. Εκφράσεις για τον ήλιο. Σύνθεση ιστορίας από εικόνες. Σύνθεση ιστορίας από εικόνες. Συζήτηση με θέμα την Υδροηλεκτρική ενέργεια. Συζήτηση με θέμα την Υδροηλεκτρική ενέργεια. Εκφράσεις για το νερό. Εκφράσεις για το νερό. Ετοιμάζουμε τις ερωτήσεις που αφορούν τις επισκέψεις μας. Ετοιμάζουμε τις ερωτήσεις που αφορούν τις επισκέψεις μας. Σύνθετες λέξεις σχετικά με το νερό. Σύνθετες λέξεις σχετικά με το νερό. Συζήτηση με θέμα την Ηλεκτρική ενέργεια. Συζήτηση με θέμα την Ηλεκτρική ενέργεια. Συζήτηση με θέμα την Εξοικονόμηση ενέργειας. Συζήτηση με θέμα την Εξοικονόμηση ενέργειας. Πως επιλέγουμε ηλεκτρικές συσκευές. Πως επιλέγουμε ηλεκτρικές συσκευές. Λέξεις που ταιριάζουν με την ηλεκτρική ενέργεια. Λέξεις που ταιριάζουν με την ηλεκτρική ενέργεια. Που κρύβεται η εξοικονόμηση ενέργειας. Που κρύβεται η εξοικονόμηση ενέργειας. Κατασκευή πολύπτυχου ( δραστηριότητα από κοινού με την Α΄δημοτικού στα πλαίσια της μςτάβασης) με τίτλο: Κατασκευή πολύπτυχου ( δραστηριότητα από κοινού με την Α΄δημοτικού στα πλαίσια της μςτάβασης) με τίτλο: > και θέμα την εξοικονόμιση ηλεκτρικής ενέργειας > και θέμα την εξοικονόμιση ηλεκτρικής ενέργειας

8 Παρακολούθηση ταινίας « η πράσινη ενέργεια». Παρακολούθηση ταινίας « η πράσινη ενέργεια». Παρουσίαση υλικού από τις ομάδες. Παρουσίαση υλικού από τις ομάδες. Πειράματα καιρικών φαινομένων. Πειράματα καιρικών φαινομένων. Σημάδια του καιρού. Σημάδια του καιρού. Ο κύκλος του νερού. Ο κύκλος του νερού. Τα πέντε μεγαλύτερα προβλήματα του περιβάλλοντος. Τα πέντε μεγαλύτερα προβλήματα του περιβάλλοντος. Γράμμα από το μέλλον. Γράμμα από το μέλλον. Παρακολούθηση στον προτζέκτορα εικόνων σχετικών με την ενέργεια. Παρακολούθηση στον προτζέκτορα εικόνων σχετικών με την ενέργεια. Κατασκευή αφίσας με θέμα την ενέργεια στην καθημερινή μας ζωή. Κατασκευή αφίσας με θέμα την ενέργεια στην καθημερινή μας ζωή. Η ενέργεια παλιότερα και σήμερα. Η ενέργεια παλιότερα και σήμερα. Μετατροπή μιας μορφής ενέργειας σε άλλη μορφή. Μετατροπή μιας μορφής ενέργειας σε άλλη μορφή. Εικόνες από την χρήση της ενέργειας στον Βορρά και στον Νότο. Εικόνες από την χρήση της ενέργειας στον Βορρά και στον Νότο. Καθαρές και μη καθαρές μορφές ενέργειας. Καθαρές και μη καθαρές μορφές ενέργειας. Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Μελέτη περιβάλλοντος

9 Διαχωρισμός στα είδη της ενέργειας. Διαχωρισμός στα είδη της ενέργειας. Η ενέργεια από την φύση σε μας. Η ενέργεια από την φύση σε μας. Αιολική ενέργεια. Αιολική ενέργεια. Πειράματα για τον αέρα. Πειράματα για τον αέρα. Προβολή βίντεο με τίτλο : > Προβολή βίντεο με τίτλο : > Εντοπίστε τ’αντικείμενα. Εντοπίστε τ’αντικείμενα. Αιτιολογήστε το σωστό. Αιτιολογήστε το σωστό. Σωστό η λάθος. Σωστό η λάθος. Ενέργεια από βιομάζα. Ενέργεια από βιομάζα. Γεωθερμική ενέργεια. Γεωθερμική ενέργεια. Ηλιακή ενέργεια. Ηλιακή ενέργεια. Σύνδεση της ηλιακής ενέργειας με άλλες μορφές. Σύνδεση της ηλιακής ενέργειας με άλλες μορφές. Εκπαιδευτικό κιτ ηλιακής ενέργειας. Εκπαιδευτικό κιτ ηλιακής ενέργειας. Η δύναμη του ήλιου. Η δύναμη του ήλιου. Μέρα ή νύχτα. Μέρα ή νύχτα. Ο δρόμος της υδροηλεκτρικής ενέργειας από το εργοστάσιο στο σπίτι μας. Ο δρόμος της υδροηλεκτρικής ενέργειας από το εργοστάσιο στο σπίτι μας. Η δύναμη του νερού παλιά και σήμερα Η δύναμη του νερού παλιά και σήμερα

10 Επίσκεψη σε νεροτριβή,εργοστάσιο ηλιακών θερμοσιφώνων και σε πάρκο με φωτοβολταικά. Επίσκεψη σε νεροτριβή,εργοστάσιο ηλιακών θερμοσιφώνων και σε πάρκο με φωτοβολταικά. Ηλεκτρική ενέργεια. Ηλεκτρική ενέργεια. Εξοικονόμηση ενέργειας. Εξοικονόμηση ενέργειας. Πως επιλέγουμε ηλεκτρικές συσκευές. Πως επιλέγουμε ηλεκτρικές συσκευές. Επίσκεψη σε κατάστημα ηλεκτρικών ειδών. Επίσκεψη σε κατάστημα ηλεκτρικών ειδών. Επίσκεψη στην Α! τάξη του Δημοτικού για να παρακολουθήσουμε το μάθημα με θέμα την ενέργεια στη ζωή μας. Επίσκεψη στην Α! τάξη του Δημοτικού για να παρακολουθήσουμε το μάθημα με θέμα την ενέργεια στη ζωή μας. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε μορφής ενέργειας. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε μορφής ενέργειας. Εξοικονόμηση ενέργειας. Εξοικονόμηση ενέργειας. Φύλλο εργασίας για την εξοικονόμηση ενέργειας. Φύλλο εργασίας για την εξοικονόμηση ενέργειας. Επίσκεψη από τα παιδιά της Α! τάξης – παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια με θέμα την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσκεψη από τα παιδιά της Α! τάξης – παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια με θέμα την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Εδεσσας. Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Εδεσσας. Μοιράζουμε το φυλλάδιο σε κατοίκους του χωριού. Μοιράζουμε το φυλλάδιο σε κατοίκους του χωριού. Δυο καταναλωτές ενέργειας Δυο καταναλωτές ενέργειας

11 Λογοτεχνία  Παιδιά σε δράση του Β. Ηλιόπουλου. Εκδ. Πατάκη.  Η γιγάντια πυγολαμπίδα για την ενέργεια δίνει μια ελπίδα. Περιοδικό Παράθυρο.  Τα παιχνίδια του αγέρα της Ν.Χατζηνικολάου.  Ο Βοριάς και ο Ήλιος του Α.Λαζάρου.  Οι άνεμοι και τα κύματα της Κ. Βασιλείου.  Ο ποντικός και η θυγατέρα του.  Το ηλιόβροχο της Ε. Τσιάλτα.  Έκτακτα μέτρα στη Λιλιπούπολη για το νέφος της Μ.Κριεζή.  Δαίδαλος και Ίκαρος.  Ένα συννεφάκι διαδηλώνει της Λ.Παναγιωτοπούλου,Εκδ. Μίνωας.  Ο κόκκινος γίγαντας της Τζ. Τασάκου. Εκδ. Κέδρος.  Οι άνεμοι της Χρ. Χατζηγιαννιού.  Ποίημα : ο ήλιος ο ηλιάτορας του Οδ. Ελύτη.  Ο ποταμός ξεχείλισε της Ε. Αρτζανίδου.  Πέφτει πέφτει η σταγόνα του Σ. Γκόντουιν. Εκδ. Πατάκη.  Τα παιδιά τ’ ουρανού της Λ. Βασιλείου.

12 Εικαστικά Μελέτη έργων τέχνης ( Η άγρα των άρκτων του Θ.Χατζημιχαήλ, Η κίσσα στο χιόνι του Κ.Μονέ). Μελέτη έργων τέχνης ( Η άγρα των άρκτων του Θ.Χατζημιχαήλ, Η κίσσα στο χιόνι του Κ.Μονέ). Ζωγραφική και κολλάζ σχετικά με τις εποχές του χρόνου. Ζωγραφική και κολλάζ σχετικά με τις εποχές του χρόνου. Κατασκευή: Το τρένο της ενέργειας. Κατασκευή: Το τρένο της ενέργειας. Κατασκευή φουρφουριού. Κατασκευή φουρφουριού. Κατασκευή ανεμόμυλου. Κατασκευή ανεμόμυλου. Ζωγραφική με τις εντυπώσεις από το βίντεο > Ζωγραφική με τις εντυπώσεις από το βίντεο > Κατασκευή κοστουμιών για θεατρικό. Κατασκευή κοστουμιών για θεατρικό. Ζωγραφική για τη γεωθερμία. Ζωγραφική για τη γεωθερμία. Γνωριμία με τους ήλιους του Βαν Γκογκ. Γνωριμία με τους ήλιους του Βαν Γκογκ. Τα χρώματα του ήλιου. Τα χρώματα του ήλιου. Κατασκευή αιολικού πάρκου. Κατασκευή αιολικού πάρκου. Κατασκευή ηλιακού φούρνου. Κατασκευή ηλιακού φούρνου. Κατασκευή νεροτριβής. Κατασκευή νεροτριβής. Κατασκευή φυλλαδίου για την εξοικονόμηση ενέργειας από κοινού με το Δημοτικό. Κατασκευή φυλλαδίου για την εξοικονόμηση ενέργειας από κοινού με το Δημοτικό. Ζωγραφική από την επίσκεψή μας στο Κ.Π.Ε. Εδεσσας. Ζωγραφική από την επίσκεψή μας στο Κ.Π.Ε. Εδεσσας. Ζωγραφική των σκηνικών της θεατρικής μας παράστασης. Ζωγραφική των σκηνικών της θεατρικής μας παράστασης.

13 Μουσική > > Μουσική/στίχοι : Κ. Λειβαδάς, Τραγούδι : Ν. Πορτοκάλογλου, Ε. Τσαλιγοπούλου Ήχοι του αέρα Ήχοι του αέρα > > Τραγούδι : Κ. Χωματά στίχοι: Α. Δασκαλοπούλου μουσική: Ηλ. Παπακώστα > > Στίχοι- μουσική : Μ. Χατζηδάκης > > Τραγούδι : Μ. Φαραντούρη ποίηση : Οδυσσέα Ελύτη > > Τραγούδι :Ν. Ξυλούρης στίχοι: Ν. Γκάτσος > > Στίχοι- μουσική: Μ Λοϊζος > > Στίχοι : Ιφ. Γιαννοπούλου Στίχοι : Ιφ. Γιαννοπούλου

14 Πληροφορική Επίσκεψη σε site οικολογικών οργανώσεων. Επίσκεψη σε site οικολογικών οργανώσεων. Περιήγηση σε site σχετικά με την πρόγνωση του καιρού. Περιήγηση σε site σχετικά με την πρόγνωση του καιρού. Εκτύπωση εικόνων Α.Κ.Φ. Εκτύπωση εικόνων Α.Κ.Φ. Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια στον Η.Υ. Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια στον Η.Υ. Προβολή βίντεο στον Η.Υ. όπως : >, >, >, > κλπ Προβολή βίντεο στον Η.Υ. όπως : >, >, >, > κλπ Βλέπουμε cd για τον ήλιογνωρίζουμε την ενέργεια, τις μορφές της, τη χρήση της μέσα από προγράμματα όπως >, > κλπ. Βλέπουμε cd για τον ήλιογνωρίζουμε την ενέργεια, τις μορφές της, τη χρήση της μέσα από προγράμματα όπως >, > κλπ. Παίζουμε παιχνίδια για την εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την Α! τάξη του Δημοτικού. Παίζουμε παιχνίδια για την εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την Α! τάξη του Δημοτικού.

15 Θέατρο Δελτίο καιρού. Δελτίο καιρού. Το πανηγύρι της ενέργειας. Το πανηγύρι της ενέργειας. Ένα χειμωνιάτικο βράδυ και ένα καλοκαιρινό βράδυ χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα Ένα χειμωνιάτικο βράδυ και ένα καλοκαιρινό βράδυ χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα Ο πλανήτης ΓΗ εκπέμπει SOS Ο πλανήτης ΓΗ εκπέμπει SOS

16 Μαθηματικά Αντιστοίχηση Αντιστοίχηση Αριθμοζωγραφιές Αριθμοζωγραφιές Ντόμινο Ντόμινο Σειροθέτηση – ο δρόμος του ηλεκτρισμού, από το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο σπίτι μας ( εικόνες από το 1-4) Σειροθέτηση – ο δρόμος του ηλεκτρισμού, από το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο σπίτι μας ( εικόνες από το 1-4) Επιτραπέζιο παιχνίδι για την εξοικονόμηση ενέργειας. Επιτραπέζιο παιχνίδι για την εξοικονόμηση ενέργειας.

17 Φυσική αγωγή Κρυμμένος θησαυρός με αινίγματα. Κρυμμένος θησαυρός με αινίγματα. Το ταξίδι του ήλιου. Το ταξίδι του ήλιου.

18 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

19 Είδαμε από την εκπαιδευτική τηλεόραση την ταινία Πράσινη ενέργεια …… και εντοπίσαμε λέξεις που γνωρίζουμε και αφορούν τις κλιματικές αλλαγές, αλλά και λέξεις που δεν γνωρίζουμε και αφορούν τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.

20 Κατασκευάσαμε το ιστόγραμμα αφού ομαδοποιήσαμε τις λέξεις που εντοπίσαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα.

21 Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες

22 Επισκεφθήκαμε διάφορους ιστότοπους με σχετικό με το θέμα μας περιεχόμενο

23 Αφού κάθε ομάδα ανέλαβε και από ένα υπόθεμα, τα παιδιά ψάχνουν για υλικό στη βιβλιοθήκη της τάξης

24 Κάθε ομάδα ταξινομεί το υλικό της χωριστά

25 Παρουσιάζουν οι ομάδες το υλικό τους

26 Η γωνιά της ενέργειας

27 Η ομάδα του ήλιου κατασκευάζει Πίνακα αναφοράς για τον καιρό και τον παρουσιάζει στην ολομέλεια

28 Καταγράφουμε στον Η.Υ. καθημερινά τον καιρό

29 Παίζουμε στον υπολογιστή διαδραστικά παιχνίδια για τον καιρό

30

31 Με αφορμή διάφορα καιρικά φαινόμενα κάνουμε πειράματα για την βροχή και τον πάγο

32 Η ομάδα του αέρα κατασκευάζει Πίνακα αναφοράς με τα ακραία καιρικά φαινόμενα

33 Η ομάδα του ήλιου που έχει αναλάβει το σχετικό για τον καιρό και το κλίμα υπόθεμα, παρουσιάζει το δελτίο καιρού!!

34 Βλέπουμε εικόνες σχετικές με τις κλιματικές αλλαγές και σχολιάζουμε

35 Η ομάδα του νερού βρίσκει σε εφημερίδες και περιοδικά εικόνες από τις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών τόσο στη φύση όσο και στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου.

36 > πίνακες αναφοράς για τον καιρό αλλά και τα ακραία καιρικά φαινόμενα > πίνακες αναφοράς για τον καιρό αλλά και τα ακραία καιρικά φαινόμενα

37 Κάθε ομάδα κατασκεύασε μια ιστορία έχοντας σαν έναυσμα τρεις λέξεις κλειδιά

38 ΓΕΩΡΓΟΣ - ΧΩΡΑΦΙ- ΠΛΗΜΜΥΡΑ Ένας γεωργός μια μέρα με ήλιο, πήγε να σπείρει το χωράφι του που ήταν κοντά στο ποτάμι. Το βράδυ όταν γύρισε ο γεωργός στο σπίτι του άρχισε να βρέχει. Μπουμπούνιζε και άστραφτε και η βροχή γινόταν όλο και πιο δυνατή. Το νερό από το ποτάμι σηκώθηκε πολύ ψηλά και βγήκε έξω, πλημμύρισε. Το χωράφι του γεωργού γέμισε νερό και λάσπη. Οι σπόροι που έσπειρε χάθηκαν. Το πρωί που πήγε ο γεωργόw είδε μόνο λάσπη και χώματα και πέτρες. Ο γεωργός άρχισε να κλαίει και να στεναχωριέται και έλεγε: > >

39 Σχόλια: 1. Ο γεωργός έπρεπε να σπείρει ένα χωράφι που δεν θα ήταν κοντά σε ποτάμι 2. Αφού το δελτίο καιρού είπε ότι ο καιρός θα ήταν κακός, δεν έπρεπε να πάει να σπείρει. 3. Να πάει στον δήμαρχο και να του πει να βάλει πέτρες στο πλάι από το ποτάμι για να μην πλημμυρίζει

40 …Και την παρουσίασαν στα παιδιά….

41 Μελετήσαμε έργα ζωγραφικής που έχουν σαν θέμα τους τον καιρό: > >

42 > 1 η ομάδα: σε εικόνες του χειμώνα βάλαμε λεζάντες > 1 η ομάδα: σε εικόνες του χειμώνα βάλαμε λεζάντες

43 2 η ομάδα : κατασκευάσαμε φθινοπωρινό κολλάζ

44 3 η ομάδα : ζωγραφίσαμε την άνοιξη και το καλοκαίρι

45 Κατασκευή αφίσας με θέμα: τα 5 προβλήματα του περιβάλλοντος από την ομάδα του αέρα.

46 Είδαμε στην τηλεόραση το παραμύθι > και ζωγραφίσαμε το αντίστοιχο ποίημα

47 Είδαμε στο προτζέκτορα την ταινία: >, ακολούθησε συζήτηση

48 Η ομάδα του ήλιου κατασκεύασε το τρένο της ενέργειας (πηγές ενέργειας)

49 Η ομάδα του αέρα αφού συζητήσαμε στην ολομέλεια για τις διάφορες μορφές ενέργειας κατασκεύασαν, με εικόνες που βρήκαν στο υλικό, ανάλογο πίνακα αναφοράς

50 Μετά από συζήτηση για την ενέργεια στην καθημερινή ζωή η ομάδα του νερού, που ανέλαβε το σχετικό υπόθεμα, κατασκεύασε, μια αφίσα με τίτλο: η χρήση της ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή

51 Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά συμπλήρωσαν διάφορα φύλλα αξιολόγησης

52 Χωρίσαμε τις πηγές ενέργειας σε καθαρές και μη αλλά και σε ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες.

53 Επισκεφθήκαμε τη ιστοσελίδα του ΚΑΠΕ

54 Κατασκευάσαμε τα διακριτικά ….

55 …για να παίξουμε το θεατρικό : >

56 Κατασκευάσαμε το αλφαβητάρι της ενέργειας

57 Λύσαμε το εικονόλεξο της ενέργειας

58 Παρακολουθήσαμε την ιστορία του > στο site : ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ - ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ, Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου (HTTP), και κατασκευάσαμε φουρφούρια….. ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ - ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ(HTTP) ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ - ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ(HTTP)

59 Κάναμε διάφορα πειράματα για να αντιληφθούμε τις ιδιότητές του αέρα

60 Είδαμε στον προτζέκτορα το βίντεο >, από το πρόγραμμα ΠΕ > και ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας.

61 Κατασκευάσαμε ανεμόμυλους….

62

63 Γνωρίσαμε τη βιομάζα και τη γεωθερμία μέσα από το πρόγραμμα sos ενέργεια… καθώς και …

64 Την ηλιακή ενέργεια και τις εφαρμογές της στα φωτοβολταϊκά συστήματα και τους ηλιακούς θερμοσίφωνες…

65 Παίξαμε ντόμινο με εικόνες σχετικές με την ηλιακή ενέργεια

66 Ζωγραφίσαμε την παραγωγή ζεστού νερού από τον ήλιο

67 Συμπληρώσαμε το αλφαβητάρι του φωτοβολταϊκού με λέξεις που έχουν σχέση με την ενέργεια

68 Παίξαμε το παιχνίδι της ενέργειας

69 Η ομάδα του ήλιου έδειξε στα υπόλοιπα παιδιά τις εφαρμογές της ηλιακής ενέργειας σ’ ένα σχετικό εκπ/κό κιτ

70 Αφού γνωρίσαμε του > του Βαγκ- γκογκ ζωγραφίσαμε τους δικούς μας ήλιους σε χαρτί του μέτρου…. (κάθε ομάδα διαλέγει χρώματα για τους ήλιους της)

71 Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Τα παιδιά σε κάθε σημείο που υποδεικνύει ο χάρτης της τάξης πρέπει να λύσουν κι ένα αίνιγμα σχετικό με τον ήλιο. Μόνο έτσι θα φτάσουν στον θησαυρό….

72 Αφού γνωρίσαμε διάφορα οικολογικά σήματα…..

73 Κατασκευάσαμε τα δικά μας σήματα με μηνύματα όπως: > > > Κατασκευάσαμε τα δικά μας σήματα με μηνύματα όπως: > > >

74 Παίξαμε >, σκυταλοδρομία με τις εναλλαγές των εποχών.

75 Σύνθεση ιστορίας με εικόνες…..

76 > >

77 Ο δρόμος της ηλεκτρικής ενέργειας από το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο μέχρι το σπίτι μας…..( σειρά εικόνων από το 1 έως το 4)

78 Μάθαμε το τραγούδι > στίχοι/μουσική:Κ. Λειβαδάς τραγούδι: Ν. Πορτοκάλογλου, Ε. Τσαλιγοπούλου.

79 Παίξαμε στον υπολογιστή διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας

80 Επισκεφθήκαμε έναν παλιό νερόμυλο στην κάτω Μηλιά και μια νεροτριβή. Είχαμε όμως την ευκαιρία να απολαύσουμε το δεκατιανό μας κοντά στο ποτάμι και κάτω από τα πλατάνια…..

81 Είδαμε από κοντά το χώρο διαλογής των ανακυκλώσιμων υλικών του Δήμου Κατερίνης…..

82 Επισκεφθήκαμε ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλιακών θερμοσιφώνων

83 Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο ή δεύτερο συνθετικό το νερό…..

84 Τα παιδιά μπροστά σ’ έναν πραγματικά επιβλητικό φωτοβολταϊκό σταθμό στον Κάτω Αγιο Ιωάννη, με φωβολταϊκές πλάκες πάνω σε τεράστιους βραχίονες……

85 Επισκεφθήκαμε ένα χώρο, με επίγεια αυτή τη φορά, φωτοβολταϊκά συστήματα. Ξεναγός μας ένας γονιός, ο οποίος έλυσε όλες μας τις απορίες…….

86 Η ομάδα του αέρα κατασκεύασε ένα αιολικό πάρκο…….

87 Η ομάδα του νερού κατασκεύασε νεροτριβή…

88 Η ομάδα του ήλιου κατασκεύασε έναν ηλιακό φούρνο, ακολουθώντας οδηγίες που βρήκαμε στο διαδίκτυο…

89 Πόσο γρήγορα θα λιώσει η σοκολάτα;

90 Πως επιλέγουμε τις ηλεκτρικές συσκευές; Επισκεφθήκαμε κατάστημα ηλεκτρικών ειδών και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το ειδικό σήμα….

91 Που κρύβεται η εξοικονόμηση ενέργειας και που η σπατάλη; Σημειώνουμε σε αντίστοιχα φύλλα αξιολόγησης

92 Στα πλαίσια του προγράμματος της μετάβασης επισκεφθήκαμε την α΄ τάξη και παρακολουθήσαμε το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος με τίτλο >. Πριν να φύγουμε τους δώσαμε την αφίσα μας με το ίδιο θέμα.

93 Τα παιδιά της Α΄ ήρθαν στο νηπιαγωγείο και συζητήσαμε για την εξοικονόμηση της ενέργειας. Είδαμε σχετικά βίντεο και παίξαμε παιχνίδια

94 Σε άλλη επίσκεψη της Α΄ επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα του ΚΑΠΕ και μάθαμε για τους τρόπους εξοικονόμησης της ηλεκτρικής αυτή τη φορά ενέργειας, παίξαμε σχετικά παιχνίδια και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε μαζί σχετικό φυλλάδιο.

95 Φεύγοντας από το νηπιαγωγείο, τους δώσαμε τα επιτραπέζια παιχνίδια της ενέργειας να τα παίξουν στην τάξη τους.

96 Τα παιδιά της Α΄τάξης έγραψαν με τη βοήθεια της δασκάλας τους τα συνθήματα για το φυλλάδιο κι εμείς το ζωγραφίσαμε

97 Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο ΚΠΕ Έδεσσας.Οι υπεύθυνοι του ΚΠΕ αφού μας υποδέχθηκαν μας παρουσίασαν στο χώρο του παλιού νερόμυλου το δρόμο του νερού, αλλά και την τεράστια φτερωτή….

98 Μπροστά στους καταρράκτες…..

99 Κάναμε το ουράνιο τόξο με υφάσματα

100 …..τα χρώματα του ουράνιου τόξου χάθηκαν στη σβούρα μας!!!

101 Επισκεφθήκαμε το ενυδρείο που βρίσκεται στους καταράκτες.

102 Μοιράσαμε τα φυλλάδια στα παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού….

103 ……αλλά και σε κατοίκους του χωριού, καθώς και στο δημαρχείο.

104 Κατασκευάσαμε το σκηνικό για το θεατρικό μας.

105 Στιγμιότυπα από την παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς αλλά και στην κοινωνία του χωριού μας Έκθεση με τα έργα των παιδιών

106 Σκηνές από το θεατρικό δρώμενο με τίτλο: > ( διασκευή του ομώνυμου θεατρικού της κ.Αλιβάνογλου)

107

108 ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

109

110

111

112

113

114

115

116 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν να συνειδητοποιήσουν τα νήπια τον σημαντικό ρόλο που έχει η ενέργεια σ’ όλες τις μορφές της στην καθημερινή μας ζωή και πως η μη ορθή χρήση της συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν να συνειδητοποιήσουν τα νήπια τον σημαντικό ρόλο που έχει η ενέργεια σ’ όλες τις μορφές της στην καθημερινή μας ζωή και πως η μη ορθή χρήση της συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή. Στην αρχή δώσαμε ένα ερωτηματολόγιο στους γονείς, που είχε σαν θέμα τις μορφές ενέργειας που χρησιμοποιούν στο σπίτι τους, για να διαπιστώσουμε πόσο ο καθένας από εμάς συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος. Στην αρχή δώσαμε ένα ερωτηματολόγιο στους γονείς, που είχε σαν θέμα τις μορφές ενέργειας που χρησιμοποιούν στο σπίτι τους, για να διαπιστώσουμε πόσο ο καθένας από εμάς συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος. Στην πορεία του προγράμματος είδαμε, αφού δώσαμε διάφορα φύλλα αξιολόγησης, ότι τα παιδιά κατανόησαν τους όρους κλίμα, κλιματική αλλαγή, ακραία καιρικά φαινόμενα. Στην πορεία του προγράμματος είδαμε, αφού δώσαμε διάφορα φύλλα αξιολόγησης, ότι τα παιδιά κατανόησαν τους όρους κλίμα, κλιματική αλλαγή, ακραία καιρικά φαινόμενα. Γνώρισαν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη φύση αλλά και στην ζωή των ανθρώπων. Γνώρισαν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη φύση αλλά και στην ζωή των ανθρώπων. Καθ’ όσο εμβαθύναμε στο θέμα, τα παιδιά παρουσίαζαν μια φιλικότερη συμπεριφορά προς το περιβάλλον τροποποιώντας τις καθημερινές τους συνήθειες. Καθ’ όσο εμβαθύναμε στο θέμα, τα παιδιά παρουσίαζαν μια φιλικότερη συμπεριφορά προς το περιβάλλον τροποποιώντας τις καθημερινές τους συνήθειες. Κατανόησαν την αναγκαιότητα της συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος Κατανόησαν την αναγκαιότητα της συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος Γνώρισαν το ενεργειακό πρόβλημα και ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας. Γνώρισαν το ενεργειακό πρόβλημα και ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας. Ανέλαβαν δράση με παραγωγή μηνυμάτων και τα δημοσιοποίησαν στην τοπική κοινωνία. Ανέλαβαν δράση με παραγωγή μηνυμάτων και τα δημοσιοποίησαν στην τοπική κοινωνία. Οι γονείς ανταποκρίθηκαν πρόθυμα όποτε τους ζητήθηκε η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι γονείς ανταποκρίθηκαν πρόθυμα όποτε τους ζητήθηκε η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Η συνεργασία μας με τους φορείς που ενεπλάκησαν στο πρόγραμμα και τους τοπικούς άρχοντες ήτανε σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο. Η συνεργασία μας με τους φορείς που ενεπλάκησαν στο πρόγραμμα και τους τοπικούς άρχοντες ήτανε σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.

117 βιβλιογραφία Η Ενέργεια και εμείς (CD), ΥΠ.Ε.Π.Θ. – Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών, (1999). Η Ενέργεια και εμείς (CD), ΥΠ.Ε.Π.Θ. – Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών, (1999). S.O.S Ενέργεια (CD), ΥΠ.Ε.Π.Θ., Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη S.O.S Ενέργεια (CD), ΥΠ.Ε.Π.Θ., Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη Το Ταξίδι του Νερού στο Υπαίθριο Μουσείο Νερού Έδεσσας, ΚΠΕ Έδεσσας Το Ταξίδι του Νερού στο Υπαίθριο Μουσείο Νερού Έδεσσας, ΚΠΕ Έδεσσας Το κλίμα είναι στο χέρι σου, WWF Ελλάς, (CD) Το κλίμα είναι στο χέρι σου, WWF Ελλάς, (CD) Ενέργεια του Γ.Βούλγαρη και της Αγγ.Μωραίτη.Εκδ. Αγκυρα. Ενέργεια του Γ.Βούλγαρη και της Αγγ.Μωραίτη.Εκδ. Αγκυρα. Αγαπώ τον πλανήτη μου των Jean-Francois Νoblet και Catherine Levesque.Eκδ. Πατάκη. Αγαπώ τον πλανήτη μου των Jean-Francois Νoblet και Catherine Levesque.Eκδ. Πατάκη. Η γη και πως λειτουργεί. Εκδ. Παράθυρα στον κόσμο. Η γη και πως λειτουργεί. Εκδ. Παράθυρα στον κόσμο. Μαθαίνω με τον Ντίσνευ. Εγκυκλοπαίδεια. Μαθαίνω με τον Ντίσνευ. Εγκυκλοπαίδεια. Ο πλανήτης σε κίνδυνο του D. Burnie εκδόσεις Σαββάλας Ο πλανήτης σε κίνδυνο του D. Burnie εκδόσεις Σαββάλας Ο καιρός, τα πρώτα βήματα στην γνώση. Εκδόσεις Σαβάλλας. Ο καιρός, τα πρώτα βήματα στην γνώση. Εκδόσεις Σαβάλλας. Όλοι μαζί μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη μας. Εκδόσεις Σαββάλας. Όλοι μαζί μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη μας. Εκδόσεις Σαββάλας. Θέλω να ξέρω γιατί φυσάει ο άνεμος. Εκδόσεις Σίρις. Θέλω να ξέρω γιατί φυσάει ο άνεμος. Εκδόσεις Σίρις.

118 Το φαινόμενο του θερμοκηπίου των L.David-G.Gordon. Εκδόσεις Αγκυρα. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου των L.David-G.Gordon. Εκδόσεις Αγκυρα. Προστατεύω το περιβάλλον. Εκδόσεις Σαβάλλας. Προστατεύω το περιβάλλον. Εκδόσεις Σαβάλλας. Οι εποχές και το κλίμα της Αν. Χατζημανώλη. Εκδόσεις Κίρκη. Οι εποχές και το κλίμα της Αν. Χατζημανώλη. Εκδόσεις Κίρκη. Περιβάλλον και οικολογία της Αν. Χατζημανώλη. Περιβάλλον και οικολογία της Αν. Χατζημανώλη. Ο καιρός στην πράξη. Εκδ. Μαλλιάρης. Ο καιρός στην πράξη. Εκδ. Μαλλιάρης. Εξοικονομώντας ενέργεια της Kay Barnham. Εκδ. Αγκυρα. Εξοικονομώντας ενέργεια της Kay Barnham. Εκδ. Αγκυρα. Η μανία της φύσης. Εκδόσεις Σύγχρονοι ορίζοντες. Η μανία της φύσης. Εκδόσεις Σύγχρονοι ορίζοντες. Οδηγός Νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. ΥΠΕΠΘ- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Οδηγός Νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. ΥΠΕΠΘ- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Εθνικό Θεματικό Δίκτυο. Κλιματικές αλλαγές-Ακραία Καιρικά Φαινόμενα. Κ.Π.Ε. Στυλίδας. Εθνικό Θεματικό Δίκτυο. Κλιματικές αλλαγές-Ακραία Καιρικά Φαινόμενα. Κ.Π.Ε. Στυλίδας. Περιβαλλοντική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο της Ασπ. Βασιλακάκη. Εκδ. Κέδρος. Περιβαλλοντική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο της Ασπ. Βασιλακάκη. Εκδ. Κέδρος. Η ενέργεια της Αν. Χατζημανώλη. Εκδ. Κίρκη. Η ενέργεια της Αν. Χατζημανώλη. Εκδ. Κίρκη. Μελέτη περιβάλλοντος της Α! Δημοτικού. Μελέτη περιβάλλοντος της Α! Δημοτικού. Η ενέργεια της Isabelle Ramade - Masson. Εκδ. Πατάκη. Η ενέργεια της Isabelle Ramade - Masson. Εκδ. Πατάκη. Αέρας, μέρα και νύχτα, θερμότητα, ηλεκτρισμός από τους Μικρούς επιστήμονες. Εκδ. Μοντέρνοι καιροί. Αέρας, μέρα και νύχτα, θερμότητα, ηλεκτρισμός από τους Μικρούς επιστήμονες. Εκδ. Μοντέρνοι καιροί. Περιοδικό Άτλας των Επιστημών. Περιοδικό Άτλας των Επιστημών.

119 Ιστοσελίδες =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid=176 =blog&id=168&Itemid= EIA.pdf EIA.pdf EIA.pdf EIA.pdf %20Piges%20tis-%20Vivlio%201%20.pdf %20Piges%20tis-%20Vivlio%201%20.pdf %20Piges%20tis-%20Vivlio%201%20.pdf %20Piges%20tis-%20Vivlio%201%20.pdf i Ενέργεια 24i Ενέργεια 24i Ενέργεια 24i Ενέργεια Είναι στο χέρι σου – ManagEnergy, Είναι στο χέρι σου – ManagEnergy, Είναι στο χέρι σου – ManagEnergy Είναι στο χέρι σου – ManagEnergy Solar collector - solar hot water animation – ManagEnergy Solar collector - solar hot water animation – ManagEnergy Solar collector - solar hot water animation – ManagEnergy Solar collector - solar hot water animation – ManagEnergy


Κατέβασμα ppt "ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ << Ενέργεια καθαρή, η μόνη ελπίδα για τη γη>>"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google