Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο στο e-book» Υπ. Εκπαιδευτικός: Παναγιωτόπουλος Γιάννης Συνεργαζόμενοι: Ανδριανού Μαρίνα, καθ. Πληροφορικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο στο e-book» Υπ. Εκπαιδευτικός: Παναγιωτόπουλος Γιάννης Συνεργαζόμενοι: Ανδριανού Μαρίνα, καθ. Πληροφορικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο στο e-book» Υπ. Εκπαιδευτικός: Παναγιωτόπουλος Γιάννης Συνεργαζόμενοι: Ανδριανού Μαρίνα, καθ. Πληροφορικής Χριστοπούλου Δήμητρα, καθ. Εικαστικών σχ. έτος Ε 3 δημοτικού – 60 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

2 Ποιοι είμαστε… Το Ε 3 του 60 ου δημοτικού σχολείου Πατρών

3 Πώς ξεκίνησαν όλα … Ο ρόλος των βυζαντινών λογίων μοναχών που διέσωσαν έργα της πατερικής και αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας αντιγράφοντας παπύρους και περγαμηνές, ήταν η αφορμή για να ασχοληθούμε με τον έντυπο λόγο. Η εξέλιξη της τυπογραφίας μάς οδήγησε στο σύγχρονο βιβλίο, το e-book

4 Μεθοδολογία Αυτενέργεια – τα παιδιά διατύπωσαν ελεύθερα τις ιδέες τους στο σχεδιασμό του προγράμματος, είχαν την πρωτοβουλία στο χωρισμό των ομάδων εργασίας και αναζήτησαν ελεύθερα πληροφορίες και πηγές. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος – τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και συνεργάστηκαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος Σύνδεση με τη ζωή – τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πρόσωπα και αντικείμενα της καθημερινής ζωής αποκομίζοντας εμπειρίες, γνώσεις, συναισθήματα

5 Διαθεματικότητα – στη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος ενεπλάκησαν η Ιστορία ( πάπυροι και περγαμηνές στο βυζάντιο, η Γλώσσα ( συγγραφή κειμένων εφημερίδας ), η Αισθητική Αγωγή ( κατασκευή παπύρου - στήσιμο εφημερίδας ), τα Μαθηματικά ( κόστος - όφελος ), το μάθημα των ΗΥ ( δημιουργία e-book – χρήση κειμενογράφου - επεξεργασία εικόνας ). Εποπτεία - Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής ενθάρρυνε τους μαθητές, συμμετείχε στην προσπάθειά τους δημιουργικά

6 Ποιους στόχους βάλαμε; Να κατανοήσουμε το ρόλο των λογίων μοναχών στο βυζάντιο για τη διάσωση των γραπτών έργων της φιλοσοφίας Να γνωρίσουμε την περγαμηνή και τον πάπυρο Να δούμε την εξέλιξη της τυπογραφίας στην Ευρώπη και τις σύγχρονες εκτυπωτικές μηχανές Να διερευνήσουμε τη διαδικασία παραγωγής ενός βιβλίου Να ανακαλύψουμε το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book), τα θετικά και τα αρνητικά του στοιχεία

7 Διερεύνηση του πεδίου – καταιγισμός ιδεών Αναζήτηση υλικού και πηγών στο διαδίκτυο – έρευνα στο εργαστήριο ΗΥ του σχολείου μας Κατάθεση ιδεών και συζήτηση προτάσεων Οι δράσεις που υλοποιήσαμε: 1 Η ΦΑΣΗ

8 Γνωριμία με τον πάπυρο και την περγαμηνή Κατασκευή παπύρου Το βυζαντινό αλφάβητο Οι δράσεις που υλοποιήσαμε: 2 Η ΦΑΣΗ

9 Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Αγ. Λαύρας στα Καλάβρυτα όπου φυλάσσονται παλιοί κώδικες, πάπυροι και περγαμηνές

10 Η εξέλιξη της τυπογραφίας στην Ευρώπη Παρουσίαση της προσωπικότητας του Γουτεμβέργιου ως εφευρέτη της εκτυπωτικής μηχανής Επίσκεψη στο τυπογραφείο « ΑΦΟΙ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΙ » – Ακρωτηρίου 55 Οι δράσεις που υλοποιήσαμε: 3 Η ΦΑΣΗ

11

12 Στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για βιβλία Η συγγραφή ενός βιβλίου – ποιοι εμπλέκονται Τι είναι το e-book; Έρευνα στο διαδίκτυο για e- books Καταγραφή των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του έντυπου και ηλεκτρονικού βιβλίου - Σύγκριση Οι δράσεις που υλοποιήσαμε: 4 Η ΦΑΣΗ

13 Φτιάξαμε όλοι μαζί ένα e-book, μια εφημερίδα … Μοιράσαμε τα θέματα, γράψαμε οι ίδιοι στον υπολογιστή τα κείμενα, ζωγραφίσαμε σκίτσα και ψηφιοποιήσαμε τις ζωγραφιές μας. Η εφημερίδα μας τα είχε όλα : editorial, δημοσκόπηση, σελίδα μαγειρικής, άρθρα, περιγραφές, παιχνίδια, κόμικ, φωτογραφίες δικές μας από τις εκδρομές, γιορτές και εκδηλώσεις μας, ως και διαφημίσεις. Ο δάσκαλός μας ανέλαβε να στήσει την εφημερίδα, εμείς βρήκαμε το όνομα και τον κεντρικό τίτλο. Κάναμε και τις διορθώσεις. Το αποτέλεσμα υπέροχο ! Οι δράσεις που υλοποιήσαμε: 5 Η ΦΑΣΗ

14 24 έγχρωμες σελίδες Διατίθεται δωρεάν μόνο στο διαδίκτυο Δεκάδες φωτογραφίες Δείτε μερικές σελίδες

15

16

17

18

19

20 Την ενασχόληση ΟΛΩΝ των μαθητών με κάτι δημιουργικό που τους κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον επί ένα εξάμηνο Τη συνεργασία και τη συνεννόηση στα πλαίσια της ομάδας για δραστηριότητες πιο σύνθετες Την οργάνωση της εκδρομής στα Καλάβρυτα που σκόρπισε χαρά και ενθουσιασμό Την ανακάλυψη του πόσο πολύπλοκη διαδικασία είναι η έκδοση ενός βιβλίου και πόσοι διαφορετικοί άνθρωποι εργάζονται γι ’ αυτό Τη συνειδητοποίηση ότι το e-book είναι το μέλλον στο βιβλίο. Την έκδοση μιας ηλεκτρονικής εφημερίδας που υπήρξε διαδικασία επίπονη και χρονοβόρα. Το τελικό αισθητικό, και όχι μόνο, αποτέλεσμα δικαίωσε όλους μας. Τι πετύχαμε; (αξιολόγηση)


Κατέβασμα ppt "Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο στο e-book» Υπ. Εκπαιδευτικός: Παναγιωτόπουλος Γιάννης Συνεργαζόμενοι: Ανδριανού Μαρίνα, καθ. Πληροφορικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google