Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σκοπός  Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σκοπός  Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σκοπός  Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού - διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης.

2 Περιεχόμενο – Συνοπτικά Άξονες Περιεχομένου Ανάλυση ΑξόνωνΔιαθεματικές Προσεγγίσεις Γνωριμία με τον υπολογιστή Το παιδί αναγνωρίζει τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή. Παιγνίδι και γνώση Έρχεται σε πρώτη επαφή με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. Αναγνωρίζει τα γράμματα. Πληκτρολογεί γράμματα, αριθμούς, λέξεις. Παίζει και συνθέτει με τα σχήματα. Χρησιμοποιεί εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης. Τροποποιεί εικόνες. Ακούει και παίζει με τους ήχους. Η νηπιαγωγός ξεναγεί τα παιδιά σε επιλεγμένους τόπους του Διαδικτύου (WWW). Προφυλάξεις – εργονομία. Συνεργάζεται με τα άλλα παιδιά. Όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

3 Περιεχόμενο – Αναλυτικά ΣτόχοιΠεριεχόμενοΕνδεικτικές δραστηριότητες Μετά το πέρας της διδασκαλίας τα παιδιά θα πρέπει να είναι ικανά: Να αναγνωρίζουν, να κατονομάζουν και να καταδεικνύουν τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτή) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα. Να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιγνίδι και διασκέδαση. 1. Γνωριμία με τον υπολογιστή Αναγνώριση των κυριότερων μονάδων του υπολογιστή. Τα παιδιά σε ομάδες, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μέρη του υπολογιστή (με χαρτόνι ή άλλα υλικά και χρώματα) και συναρμολογούν το δικό τους υπολογιστή. Θεατρικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά αναπαριστούν – δραματοποιούν τα μέρη του υπολογιστή.

4 Περιεχόμενο – Αναλυτικά ΣτόχοιΠεριεχόμενοΕνδεικτικές δραστηριότητες Να εντοπίζουν τα γράμματα και τους αριθμούς στο πληκτρολόγιο. Να κινούν το ποντίκι παρατηρώντας την ταυτόχρονη κίνηση του δείκτη στην οθόνη. Να τοποθετούν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη. Να επιλέγουν με το ποντίκι (π.χ. έτοιμο σχήμα, σχέδιο ή εικόνα, εργαλείο σχεδίασης, χρώμα από την παλέτα κ.λπ.). Να γράφουν χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα. Να χρησιμοποιούν τα ειδικά πλήκτρα του κενού, της διαγραφής και του enter/return. 2. Παιχνίδι και μάθηση με τον υπολογιστή Πρώτη επαφή με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. Επίδειξη των κυριοτέρων και επιθυμητών πλήκτρων του πληκτρολογίου. Μετακίνηση του δείκτη του ποντικιού. Πληκτρολόγηση γραμμάτων, λέξεων, αριθμών. Τα παιδιά πληκτρολογούν γράμματα και αριθμούς. Γράφουν το όνομά τους με κεφαλαία και πεζά. Αντιγράφουν λέξεις (π.χ. το όνομα μιας μέρας), φτιάχνουν ταμπέλες για τα κουτιά και τα συρτάρια τους, τι δώρο θέλουν στη γιορτή του ή αυθόρμητα ό,τι άλλο θέλουν.

5 Περιεχόμενο – Αναλυτικά ΣτόχοιΠεριεχόμενοΕνδεικτικές δραστηριότητες Να χρησιμοποιούν τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης (μολύβι, πινέλο, σπρέι, κ.λπ.). Να χρησιμοποιούν έτοιμα γεωμετρικά σχήματα για να κάνουν τις δικές τους συνθέσεις (κύκλος, τετράγωνο, παραλληλόγραμμο, τρίγωνο). Να αντιλαμβάνονται τη δυνατότητα του υπολογιστή να αναπαράγει μουσική, ήχους, φωνή, κ.λπ. Να κάνουν αντιστοιχίσεις ήχων με λέξεις ή με εικόνες – σχήματα. Να χρησιμοποιούν ένα CD-Rom για να ακούσουν μουσική, τραγούδια, ιστορίες ή παραμύθια. Εικόνα και ήχος στον υπολογιστή. Χρήση εργαλείων ελεύθερης σχεδίασης. Τροποποίηση και δημιουργία απλών σχεδίων και εικόνων. Αναπαραγωγή ήχων. Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάτι από την καθημερινή τους ζωή και επικαιρότητα. Φτιάχνουν συγκεκριμένα σχήματα σε διάφορα μεγέθη. Κάνουν συνδυασμούς σχημάτων, συνθέτουν τις κατασκευές τους (π.χ. σπίτι, καράβι, δέντρα χρησιμοποιώντας βασικά γεωμετρικά σχήματα). Τα παιδιά ακούν ήχους από τον υπολογιστή. Ακούν μουσική, ιστορίες, παραμύθια. Με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού τα παιδιά ασκούνται στη χρήση του ποντικιού κάνοντας αντιστοιχίσεις (π.χ. ζώα και ουρές τους, λουλούδια και φύλλα), φτιάχνουν παζλ, συνδυάζουν εικόνες με το πρώτο γράμμα της λέξης που απεικονίζεται κ.λπ.

6 Περιεχόμενο – Αναλυτικά ΣτόχοιΠεριεχόμενοΕνδεικτικές δραστηριότητες Να χρησιμοποιούν τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης (μολύβι, πινέλο, σπρέι, κ.λπ.). Να χρησιμοποιούν έτοιμα γεωμετρικά σχήματα για να κάνουν τις δικές τους συνθέσεις (κύκλος, τετράγωνο, παραλληλόγραμμο, τρίγωνο). Να αντιλαμβάνονται τη δυνατότητα του υπολογιστή να αναπαράγει μουσική, ήχους, φωνή, κ.λπ. Να κάνουν αντιστοιχίσεις ήχων με λέξεις ή με εικόνες – σχήματα. Να χρησιμοποιούν ένα CD-Rom για να ακούσουν μουσική, τραγούδια, ιστορίες ή παραμύθια. Εικόνα και ήχος στον υπολογιστή. Χρήση εργαλείων ελεύθερης σχεδίασης. Τροποποίηση και δημιουργία απλών σχεδίων και εικόνων. Αναπαραγωγή ήχων. Ζητείται από τα παιδιά να δημιουργήσουν τον κήπο τους, το ενυδρείο του ή το δάσος, βάζοντας φυτά και ζώα, επιλέγοντας από μια σειρά ζώων και φυτών που τους δίνεται. Να κάνουν ταξινομήσεις – συσχετίσεις (να τοποθετήσουν εικόνες στη σωστή θέση, επαγγέλματα – εργαλεία ή αντικείμενα που χρησιμοποιούν, να βρουν τα αντίθετα, π.χ. μέρα-νύχτα, κρύο-ζεστό κ.λπ., να μετακινήσουν αντικείμενα – εικόνες ώστε να εκφράζεται μια σωστή χρονική σειρά, π.χ. τι κάνω από το πρωί που σηκώνομαι ως το βράδυ, να τοποθετήσουν τον σωστό αριθμό δίπλα στον αριθμό των αντικειμένων που βλέπουν, να τον γράψουν ή να τον αντιστοιχήσουν με επιλογή). Να αντιστοιχούν ήχους με τις πηγές τους, π.χ. ήχους ζώων με τις εικόνες τους. «Επίσκεψη» των παιδιών σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους. Τα παιδιά «επισκέπτονται» ένα ζωολογικό κήπο, κάποιο δάσος, μουσείο, κ.λπ. με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού. Μπορεί να γίνει συζήτηση με τα παιδιά για τις συσκευές που μας επιτρέπουν να παίρνουμε πληροφορίες από απόσταση, ξεκινώντας από το τηλέφωνο και την τηλεόραση και φτάνοντας μέχρι και τον υπολογιστή.

7 Περιεχόμενο – Αναλυτικά ΣτόχοιΠεριεχόμενοΕνδεικτικές δραστηριότητες Να γνωρίζουν τη σωστή χρήση του μηχανήματος για τη δική τους ασφάλεια και προφύλαξη αλλά και προστασία των συσκευών. Να γνωρίζουν τη σωστή θέση του σώματός τους μπροστά στον υπολογιστή (πως πρέπει να κάθονται, πώς να στηρίζουν τα χέρια του κ.λπ). Να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων. Προφυλάξεις – εργονομία Συνεργασία στην ομάδα Τα παιδιά μαθαίνουν κανόνες σωστής συμπεριφοράς και χρήσης (π.χ. δεν αγγίζω τα καλώδια, δεν πατάω με δύναμη τα πλήκτρα, δεν ανοιγοκλείνω τις συσκευές χωρίς λόγο, δεν φέρνω ποτά και φαγητό στο χώρο που εργάζομαι, δεν χρησιμοποιώ αιχμηρά αντικείμενα, μολύβια κ.λπ.). Τα παιδιά ένα – ένα, παίρνουν τη σωστή θέση μπροστά στον υπολογιστή (το στέρνο τους σε ευθεία με το Η του πληκτρολογίου κ.λπ.) και δοκιμάζουν να χρησιμοποιούν το κ και το πληκτρολόγιο. Μετά από όλες τις δραστηριότητες γίνεται προσπάθεια τα παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται και να συμβάλλουν στην ομαδική εργασία.


Κατέβασμα ppt "Σκοπός  Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google