Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα» Σχολικό έτος 2012-2013 13 ο Δημ. Σχολ. Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα» Σχολικό έτος 2012-2013 13 ο Δημ. Σχολ. Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα» Σχολικό έτος ο Δημ. Σχολ. Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Τασιοπούλου Γεωργία Συνεργαζόμενοι: Καϊμάκης Εμμανουήλ Θανασούλας Ανδρέας Τάξη: Α Τμήμα: 2

3 Η τάξη αποτελείται από 16 μαθητές οι οποίοι χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των 4 ατόμων. Οι ομάδες αυτές βρίσκονταν σε διάταξη «Π» καθώς διευκόλυνε την πρόσβαση σε όλα τα σημεία της αίθουσας και βοηθούσε την ομαλή διεξαγωγή και των υπόλοιπων μαθημάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι ομάδες είχαν τους εξής τίτλους: Χαρά Ενθουσιασμός Έκπληξη Γέλιο (οι ομάδες απλώς είχαν πάρει ονομασίες θετικών συναισθημάτων)

4 Οι μαθητές της Α’ τάξης, περισσότερο από κάθε άλλη τάξη, χρειάζονται καθοδήγηση και υποστήριξη στην έκφραση των συναισθημάτων τους, την εμπαθητική τους δυνατότητα δηλαδή την ικανότητα να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων («Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγική του προσώπου», Κοσμόπουλος, 1995) και την ανάπτυξη σωστών διαπροσωπικών σχέσεων. Γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε το θέμα αυτό, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας και να τους ενθαρρύνουμε στην προσπάθειά τους να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον.

5 1 ος μήνας – Μάρτιος Διερεύνηση προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών μέσω συζήτησης και απεικόνισης συναισθημάτων. Αναγνώριση και διαχωρισμός των βασικών συναισθημάτων. Δραστηριότητες: Στην ώρα της φιλαναγνωσίας, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση αποσπασμάτων από το Ανθολόγιο. Οι μαθητές καλούνταν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα των κεντρικών προσώπων από διάφορα κείμενα και να μπουν στη θέση τους. Στη συνέχεια ακολουθούσε σύντομο θεατρικό δρώμενο. Στην Ευέλικτη Ζώνη οι μαθητές σχημάτιζαν πρόσωπα σε χαρτί που αποτύπωναν τα 5 βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, απογοήτευση). Αυτή η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε και από τον εκπαιδευτικό των Εικαστικών.

6 2 ος μήνας – Απρίλιος Γλωσσικές δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου Παιχνίδι ρόλων Στο γλωσσικό μάθημα δόθηκαν φωτοτυπίες στους μαθητές με συννεφάκια στα οποία ήταν γραμμένη η αρχή και τα παιδιά έπρεπε να ολοκληρώσουν την πρόταση. Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράφιζαν τον εαυτό τους να κάνει όσα ακριβώς είχαν περιγράψει στην προηγούμενη δραστηριότητα.

7 2 ος μήνας (συνέχεια) Παιχνίδι παντομίμας: Στο μάθημα της Μελέτης, ένας μαθητής από την κάθε ομάδα εκφραζόταν με κινήσεις προσπαθώντας να δείξει στους συμμαθητές της ομάδας του ένα τραγούδι, του οποίου ο τίτλος είχε δοθεί από μια άλλη ομάδα. Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, τα παιδιά με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εξέφραζαν τα 5 βασικά συναισθήματα με διαφορετικό τρόπο ώστε να είναι και αστείος ταυτόχρονα: π.χ. μια κατάσταση που προκαλεί φόβο, με ευχάριστα συναισθήματα ή μια κατάσταση χαράς με συναισθήματα λύπης.

8 3 ος μήνας (Μάιος) Ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων με μαθητές του σχολείου Στα πλαίσια των διαλειμμάτων και των σχολικών εκδρομών οι μαθητές της τάξης, αν και μικρότεροι στην ηλικία, συγχρωτίζονταν με τους μαθητές μεγαλύτερων τάξεων συμμετέχοντας σε οργανωμένα παιχνίδια (κυνηγητό, κλέφτες και αστυνόμοι).

9 3 ος μήνας - Μάιος Προβολή ταινίας με τίτλο «Μαλλιά Κουβάρια» στους μαθητές κατά τη διάρκεια της Ευέλικτης Ζώνης. Η προβολή κράτησε 3 διδακτικές ώρες καθώς γινόταν παύση κατά τη διάρκειά της για συζήτηση πάνω στα κεντρικά πρόσωπα της ταινίας, στον τρόπο που συμπεριφέρονται αλλά και τα συναισθήματα που μας προκαλούν ως θεατές.

10 4 ος μήνας: Ιούνιος Μουσικοκινητική έκφραση: οι μαθητές εξέφρασαν τα συναισθήματά τους μέσα από τους στίχους τραγουδιών και την αναπαράστασή τους με κινήσεις. Δύο ενδεικτικά βίντεο μουσικοκινητικής έκφρασης με αφορμή τα κείμενα στο γλωσσικό μάθημα: (σημ: τα βίντεο ανοίγουν με κλικ)

11 Η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός που επισκέπτονταν το σχολείο μας κάθε βδομάδα στα πλαίσια της εξατομικευμένης εκπαίδευσης των Ρομά, μίλησαν και στα δύο τμήματα της Α΄ τάξης για τα βασικά συναισθήματα, την έκφραση συναισθημάτων και τις καλές φιλικές σχέσεις. Συζήτησαν με τους μαθητές θέτοντας ερωτήματα που αφορούν στα συναισθήματα και τις διαπροσωπικές σχέσεις.

12 Η παρουσίαση του προγράμματος μας έγινε στη σχολική και την τοπική κοινότητα στα πλαίσια της σχολικής εορτής της λήξης του διδακτικού έτους. Παρουσίαση αφίσας με τα βασικά συναισθήματα η οποία ολοκληρώθηκε στο μάθημα των Εικαστικών. Παρουσίαση βίντεο με τα βασικά συναισθήματα και τον τρόπο έκφρασής τους το οποίο ετοίμασε ο εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής.

13 Προσωπικό επίπεδο: Κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων: τα παιδιά καταλαβαίνουν τις συνέπειες της συμπεριφοράς τους και τα συναισθήματα που προκαλούν στους άλλους. Οι μαθητές γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους σε επίπεδο τάξης αλλά και σε επίπεδο σχολείου γενικότερα. Έγιναν αποδεκτά ακόμη και παιδιά που ήταν στο περιθώριο στην αρχή της χρονιάς. Καλές διαπροσωπικές σχέσεις: Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς «προστάτευαν» τα μικρότερα καθώς πλέον μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά είχαν αναπτύξει καλές φιλικές σχέσεις. Καλές σχέσεις με τη δασκάλα: Κατανόησα καλύτερα τον τρόπο σκέψης και έκφρασης των μαθητών μου ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που δεν ήταν εύκολα διακριτό.

14 Το πρόγραμμά μας μπορεί να συνοψιστεί σε ένα τίτλο: «Εκφράζομαι, γελάω, είμαι παιδί!»


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα» Σχολικό έτος 2012-2013 13 ο Δημ. Σχολ. Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google