Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ Νίκος ΣκουλάςΜανουέλα Σκουλά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ Νίκος ΣκουλάςΜανουέλα Σκουλά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ Νίκος ΣκουλάςΜανουέλα Σκουλά

2 ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ για όλα τα στελέχη και τους υπαλλήλους όλων των τμημάτων του σουπερμάρκετ εμπλουτισμένο με παρουσιάσεις σε PowerPoint Video Εικόνα Ασκήσεις Προβλήματα και Άλλες διαδραστικές μεθόδους κατά τρόπο που ενθαρρύνεται η συνεχής ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευομένων.

3 Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες Το ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων σε περίοδο κρίσης Εισαγωγή στα οικονομικά του σουπερμάρκετ Πωλήσεις - Χάρισμα ή δεξιότητα; Εξυπηρέτηση πελατών - Η πρώτη μας μέριμνα Διαχείριση προβλημάτων και παραπόνων Τμήμα Κρεοπωλείου: Άξονας σχεδιασμού των γευμάτων Τμήμα Οπωροπωλείου: Η αφθονία της φύσης στο σουπερμάρκετ Τμήμα Delicatessen (τυριά, αλλαντικά, αλίπαστα, σαλάτες, γκουρμέ)

4 Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες Δημιουργία Αποτελεσματικών Προβολών Η συσκευασία της παραγγελίας του πελάτη Άνοιγμα κιβωτίων – Γέμισμα ραφιών – Η Λειτουργία των ταμείων Το άγνωστο έλλειμμα του σουπερμάρκετ – Κλοπές και τρόποι πρόληψης Ανάπτυξη και αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού Μπορείτε να παραλείψετε κάποιες απ’ αυτές ή να προσθέσετε άλλες, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές σας

5 ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ Η νέα τάξη πραγμάτων Πρωτόγνωρη οικονομική και κοινωνική κρίση Παγκοσμιοποίηση και απελευθέρωση της αγοράς Εισβολή μεγάλων πολυεθνικών αλυσίδων Εντεινόμενος ανταγωνισμός Τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης και του ανταγωνισμού

6 Εισαγωγή στα Οικονομικά του Σουπερμάρκετ Βασικές έννοιες των οικονομικών του ΣΜ με βάση την πρακτική αριθμητική Παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία του καταστήματος και πως: ☆ πωλήσεις και αποφορολόγησή τους ☆ μεγιστοποίηση μικτού κέρδους - πρόληψη διαρροών ☆ επίδραση της κυκλοφοριακής ταχύτητας στο μικτό κέρδος ☆ έλεγχος δαπανών (σταθερών και μεταβλητών) ☆ λειτουργικό κέρδος – αποσβέσεις Εισαγωγή στα Οικονομικά του Σουπερμάρκετ Βασικές έννοιες των οικονομικών του ΣΜ με βάση την πρακτική αριθμητική Παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία του καταστήματος και πως: ☆ πωλήσεις και αποφορολόγησή τους ☆ μεγιστοποίηση μικτού κέρδους - πρόληψη διαρροών ☆ επίδραση της κυκλοφοριακής ταχύτητας στο μικτό κέρδος ☆ έλεγχος δαπανών (σταθερών και μεταβλητών) ☆ λειτουργικό κέρδος – αποσβέσεις

7 ΠΩΛΗΣΕΙΣ – Χάρισμα ή Δεξιότητα; Βασικές έννοιες: Marketing - Πωλήσεις – Merchandising Προϊόντα για ικανοποίηση βασικών αναγκών και προϊόντα ικανοποίησης επιθυμιών Τα χαρακτηριστικά του καλού πωλητή Η επίδραση του φυσικού χώρους στις πωλήσεις Ο ρόλος των Προβολών Ο ρόλος της γνώσης των προϊόντων, της ευγενικής εξυπηρέτησης, και της ευαίσθητης διαχείρισης των παραπόνων στην ενίσχυση των πωλήσεων Πέντε κλειδιά για επιτυχή πώληση Δοκιμασμένες καλές πρακτικές ΠΩΛΗΣΕΙΣ – Χάρισμα ή Δεξιότητα; Βασικές έννοιες: Marketing - Πωλήσεις – Merchandising Προϊόντα για ικανοποίηση βασικών αναγκών και προϊόντα ικανοποίησης επιθυμιών Τα χαρακτηριστικά του καλού πωλητή Η επίδραση του φυσικού χώρους στις πωλήσεις Ο ρόλος των Προβολών Ο ρόλος της γνώσης των προϊόντων, της ευγενικής εξυπηρέτησης, και της ευαίσθητης διαχείρισης των παραπόνων στην ενίσχυση των πωλήσεων Πέντε κλειδιά για επιτυχή πώληση Δοκιμασμένες καλές πρακτικές

8 ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ Η πρώτη μας μέριμνα Ποιος είναι ο πελάτης μας; – Εξωτερικοί και εσωτερικοί πελάτες Γιατί χάνουμε πελάτες; Διαδικασίες φιλικές προς τον πελάτη Αξιολόγηση του επιπέδου εξυπηρέτησης Η τέχνη της επικοινωνίας – Η κατανόηση της γλώσσα του σώματος Αντιλήψεις και προκαταλήψεις Θετικές και αρνητικές εκφράσεις Κανόνες συμπεριφοράς για ευχαριστημένους πελάτες «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο»;;; ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ Η πρώτη μας μέριμνα Ποιος είναι ο πελάτης μας; – Εξωτερικοί και εσωτερικοί πελάτες Γιατί χάνουμε πελάτες; Διαδικασίες φιλικές προς τον πελάτη Αξιολόγηση του επιπέδου εξυπηρέτησης Η τέχνη της επικοινωνίας – Η κατανόηση της γλώσσα του σώματος Αντιλήψεις και προκαταλήψεις Θετικές και αρνητικές εκφράσεις Κανόνες συμπεριφοράς για ευχαριστημένους πελάτες «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο»;;;

9 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ & ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ Τα παράπονα των πελατών είναι σαν φάρμακα. (Δυσάρεστα αλλά χρήσιμα) Αιτίες - κατηγορίες παραπόνων Το 96% των δυσαρεστημένων δεν παραπονείται αλλά δεν επιστρέφει!!! Οι ικανοποιημένοι ενημερώνουν 5 άλλους. Οι δυσαρεστημένοι, 10 έως 20 Κανόνες για αποτελεσματική διαχείριση των παραπόνων Πως ηρεμούμε δύσκολους και ενοχλημένους πελάτες

10 ΤΜΗΜΑ ΚΡΕΟΠΩΛΕΙΟΥ Άξονας σχεδιασμού των γευμάτων Πρόσφατες αλλαγές στη παραγωγή, συσκευασία, τυποποίηση και διάθεση νωπών κρεάτων Η σημασία του καλού κρεοπώλη Οι διάφορες κατηγορίες κρεάτων. Ζήτηση, σχέση αξίας/τιμής Τεμαχισμός και τρόποι μαγειρικής. Στεγνή και υγρή μαγειρική. (Χοιρινό, πουλερικά, μοσχάρι, αμνοερίφια, κουνέλια, κ.λπ.) Ειδικά για το μοσχαρίσιο κρέας (σίτεμα, εμπρόσθιο και οπίσθιο τεταρτημόρια, κ.λπ.) Παράγοντες που κάνουν ένα κρεοπωλείο να ξεχωρίζει Η σημασία της υγιεινής στο κρεοπωλείο Ο ρόλος της σωστής σήμανσης στο κρεοπωλείο Ο συμβουλευτικός ρόλος του κρεοπώλη Απογραφές και υπολογισμός μικτού κέρδους

11 ΤΜΗΜΑ ΟΠΩΡΟΠΩΛΕΙΟΥ Η αφθονία της φύσης στο σουπερμάρκετ Η συμβολή του τμήματος στην κερδοφορία του καταστήματος – Μεγάλη κυκλοφοριακή ταχύτητα Εικόνα φρεσκάδας, χρωμάτων και αφθονίας – Υγιεινή διατροφή Ομαδοποίηση σύμφωνα με τη χρήση Διαδικασία παραλαβής, αποθήκευσης και συντήρησης οπωροκηπευτικών προϊόντων – Θερμοκρασίες, υγρασία Διαδικασία ανακύκλωσης – F.I.F.O. (Π.Ε.Π.Ε.) Αναγνώριση προϊόντων Οπωροπωλείου Διαχείριση ευπαθών και φυλλωδών προϊόντων Απογραφές και υπολογισμός μικτού κέρδους

12 ΤΜΗΜΑ ΝΤΕΛΙΚΑΤΕΣΣΕΝ Τυριά, Αλλαντικά, Αλίπαστα, Σαλάτες, Γκουρμέ Ο ρόλος του τμήματος στον σύγχρονο τρόπο ζωής – ανταπόκριση στη ζήτηση για γρήγορες και εύκολες λύσεις Ελκυστικές βιτρίνες, Προβολές, Γευστικές δοκιμές Σήμανση (ταμπέλες που πληροφορούν και πουλάνε) Αναγνώριση προϊόντων Delicatessen σε κάθε κατηγορία, προέλευση, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και χρήση Η σημασία των καλών σχέσεων με τον πελάτη και οι τεχνικές πωλήσεων Προσωπική υγιεινή των πωλητών/τριών και διαδικασίες προστασίας της υγείας των πελατών Απογραφές και υπολογισμός μικτού κέρδους

13 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΟΛΩΝ Αποτελεσματικότητα των προβολών Πότε στήνουμε μία προβολή Τί χρειαζόμαστε για το στήσιμο της προβολής; Τα βασικά στοιχεία της προβολής (τα προϊόντα – ο τρόπος στησίματος - η τοποθεσία – δημιουργία τεμπέλες με μήνυμα) Παραδείγματα και υποδείγματα προβολών

14 Η ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ Η σημασία της σωστής συσκευασίας Σωστές τεχνικές συσκευασίας – διαχωρισμός προϊόντων Προϊόντα που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή Οι ιδιαιτερότητες και η σωστή διαχείριση της βιοδιασπώμενης σακούλας και της επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας.

15 Άνοιγμα κιβωτίων – Γέμισμα ραφιών – Λειτουργία ταμείων Τα βασικά καθήκοντα του υπαλλήλου των ραφιών και των ταμείων. Τι πρέπει να προσέχουμε κατά το άνοιγμα των κιβωτίων και γιατί. Τρόποι κοπής κιβωτίων Ανάρτηση τιμών - Η σημασία της σωστής τιμής στο ράφι – Η χρησιμότητα τής σωστής θέσης της ετικέτας. Γέμισμα, καθάρισμα και τακτοποίηση ραφιών Ταμείο: Η τελευταία επαφή με τον πελάτη – Η ταμίας ως πρέσβειρα καλής θελήσεως για το κατάστημα και την εταιρία.

16 Το άγνωστο έλλειμμα του σουπερμάρκετ Κλοπές και τρόποι πρόληψης 1. Κλοπές από πελάτες 2. Κλοπές από προσωπικό 3. Μείωση απωλειών στον χώρο παραλαβής

17 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Διαπιστώσεις για τις ραγδαίες οικονομικές, κοινωνικές, και τεχνολογικές αλλαγές και οι επιπτώσεις τους στο προσωπικό και στους πελάτες μας Δώδεκα Συνταγές για την ανάπτυξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού: Περιγραφή θέσης εργασίας Εντοπισμός, προσέλκυση και επιλογή προσωπικού Η υποκίνηση ξεκινά με την πρόσληψη Η εκπαίδευση ως παράγων παραγωγικότητας Μέτρα απόδοσης – Αξιολόγηση αποτελεσμάτων Συμμετοχή των υπαλλήλων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων Άσκηση ελαστικής εξουσίας Ο καθοδηγητικός ρόλος της ηγεσίας

18 Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ Νίκος ΣκουλάςΜανουέλα Σκουλά


Κατέβασμα ppt "Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ Νίκος ΣκουλάςΜανουέλα Σκουλά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google