Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους» Σχολικό έτος 2012-2013 4/θ Δημοτικό Σχολείο Ροδοδάφνης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους» Σχολικό έτος 2012-2013 4/θ Δημοτικό Σχολείο Ροδοδάφνης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους» Σχολικό έτος /θ Δημοτικό Σχολείο Ροδοδάφνης

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παπαδόπουλος Αλέξιος Συνεργαζόμενοι: Σιταρά Μαρία Τάξη: Ε΄Στ΄ Τμήμα:

3 Η τάξη εργάστηκε σε ομάδες που κάθε φορά άλλαζαν σύσταση, ανάλογα με το θέμα που επεξεργάζονταν. Στη συνέχεια γινόταν η παρουσίαση στην ολομέλεια.

4 Διότι συχνά στο σχολείο αντιμετωπίζουμε προβλήματα στην επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ μας και το χειρότερο, υπήρξαν και κρούσματα σχολικής βίας. Για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα έπρεπε να τα διερευνήσουμε να τα αναγνωρίσουμε και να τα αποδεχτούμε. Έπρεπε να βρούμε τις αιτίες, αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.

5 Στην αρχή μελετήσαμε τα προβλήματα στη συνεργασία με δυο παιχνίδια. Το ένα ήταν η «γέφυρα» (όλοι μαζί) Και το άλλο η «εμπιστοσύνη» (αφού χωριστήκαμε σε ζευγάρια) Διαπιστώσαμε ότι όταν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στα μέλη της ομάδας και καλή διάθεση συνεργασίας, τότε έχουμε πρόβλημα στη συνεργασία μας.

6 Το συμβόλαιό μας Χωριστήκαμε σε ομάδες και καταγράψαμε αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν στη συμπεριφορά των συμμαθητών μας στο σχολείο. Στη συνέχεια με βάση αυτά συντάξαμε το συμβόλαιό μας και το υπογράψαμε όλοι.

7 ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΣ Εμείς… Να μην τσακωνόμαστε. Να είμαστε αγαπημένοι. Να μην αρνούμαστε τη βοήθειά μας. Να μην μιλάμε όλοι μαζί. Όταν θέλουμε να μιλήσουμε να σηκώνουμε χέρι. Να μην φωνάζουμε. Να μην κάνουμε φασαρία. Να ακούμε προσεκτικά χωρίς να διακόπτουμε αυτόν που μιλάει. Να περιμένουμε τη σειρά μας. Αν κάποιος μιλάει πολλή ώρα να του το λέμε ευγενικά. Να σκεφτόμαστε τι λέμε. Να μην λέμε πολλά γιατί έτσι κουράζουμε τον ακροατή μας. Να σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων. Να μη φερόμαστε με αγένεια. Να μην ξεχωρίζουμε τα παιδιά από την εμφάνιση. Να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο. Ν’ ακολουθούμε τις οδηγίες. Να δοκιμάζουμε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Να δίνουμε πράγματα σε όσους δεν έχουν. Να μην κάνουμε ζευγάρι μόνο με τους ίδιους. Να μην αφήνουμε κανέναν έξω από την ομάδα. Αν κάποιος περισσεύει θα σχηματίζουμε τριάδα αντί για ζευγάρι. Να μη λέμε κακές λέξεις και να μην απειλούμε.. Οι δάσκαλοί μας μας : Ακολουθούμε το πρόγραμμα. Δεν φωνάζουμε Ακούμε με προσοχή χωρίς να διακόπτουμε. Σεβόμαστε τις γνώμες όλων. Οργανώνουμε ενδιαφέρουσες δράσεις και φροντίζουμε την αίθουσα. Αδιαπραγμάτευτα για όλους Δεν χτυπάμε ποτέ κανέναν. Δεν κοροϊδεύουμε ποτέ κάποιον για κάτι που είπε. Όχι βία, λεκτική και σωματική..

8 Προβλήματα επικοινωνίας Με θεατρικό παιχνίδι διαπιστώσαμε τα προβλήματα επικοινωνίας και τα καταγράψαμε. Δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε όταν οι άλλοι… Δεν μας προσέχουν, συζητούν μεταξύ τους, έχουν κάτι άλλο στο μυαλό τους, μεσολαβεί θόρυβος και φασαρία, είναι απασχολημένοι, κ.λ.π. Συντάξαμε τους κανόνες καλής επικοινωνίας

9 ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Όταν μιλούμε Στεκόμαστε απέναντι από τον ακροατή μας. Μιλούμε ήρεμα. Δεν μιλούμε θυμωμένα. Δεν μιλούμε βιαστικά. Δεν φωνάζουμε Δεν κοιτάμε αλλού. Δεν χρησιμοποιούμε άπρεπες λέξεις. Δεν λέμε λόγια που προσβάλλουν ή ενοχλούν. Όταν ακούμε Προσέχουμε αυτόν που μας μιλάει. Του δίνουμε σημασία. Τον ακούμε με προσοχή. Δεν χαζεύουμε. Δεν κοιτάζουμε αλλού. Δεν έχουμε αλλού το νου μας. Δεν κοιτάζουμε το ρολόι μας. Δεν ψιθυρίζουμε στον διπλανό μας. Δεν κάνουμε θόρυβο. Δεν παίζουμε με το μολύβι μας.

10 Αντιμετώπιση συγκρούσεων Χωριστήκαμε σε ομάδες με ονόματα κατοικίδιων ζώων και καταγράψαμε πότε αισθανόμαστε θυμό. Τον τρόπο που αντιδρούμε όταν θυμώνουμε Τα αποτελέσματα και τις συνέπειες Τον τρόπο που θα πρέπει να λύνουμε τα προβλήματα.

11 Ομάδα : «Γάτα» Δεν βάζω καλάθι στο μπάσκετ Φωνάζουν μέσα στο αυτί μου Τα παιδιά δεν συμφωνούν στα παιχνίδια και καθυστερούν να ορίσουν ομάδες. Με διατάζουν να κάνω κάτι που δεν θέλω. Θυμώνω όταν : Ομάδα : «πρόβατο» Με πειράζει ο αδερφός μου. Δεν με εμπιστεύονται. Μου λένε ψέματα. Ακούω άσχημες κουβέντες. Όταν οι μεγάλοι μου συμπεριφέρονται υπερπροστατευτικά. Ομάδα : «Σκύλος» Με κοροϊδεύουν Μου κάνουν τον έξυπνο. Με βαράει ο αδερφός μου. Χάνει η ομάδα μου. Χάνει ο Ολυμπιακός. Μου λένε να διαβάζω από νωρίς. Μου φωνάζει ο πατέρας μου. Καπνίζει ο πατέρας μου.. Ομάδα : «Κατσίκι» Με βρίζουν ή με βαράνε Τρώω γλυκά Μου πατάνε τα παπούτσια Δεν με αφήνουν να δω DVD Μιλάνε την ώρα που μιλάω Μου κάνουν τους μάγκες Φταρνίζονται επάνω μου Με ενοχλούν Με κακοχαρακτηρίζουν και δε με σέβονται Με προσβάλλουν Τα αγόρια της τάξης μου δεν υπακούουν τους κανονισμούς.

12 Αντιμετώπιση συγκρούσεων Ομάδα : «γάτα» Για να μην τσακωνόμαστε με τους άλλους θα πρέπει : Να συζητούμε με ηρεμία Να λέμε πάντα την αλήθεια. Να ξέρουμε τι να κάνουμε Να συμφωνούμε με τις πράξεις και τα λόγια των άλλων όταν είναι σωστές. Να μην επαναλαμβάνουμε τις κακές πράξεις. Να μην κοροϊδεύουμε τα παιδιά για τις ιδιαιτερότητές τους. Ομάδα : «πρόβατο» Για να αποφεύγουμε τις συγκρούσεις πρέπει όλοι να συνεργάζονται ώστε να μην φορτώνουν τα λάθη σε ορισμένους. Να παίζουμε ήρεμα και να συγκρατούμε τον εαυτό μας. Ομάδα : «σκύλος» Να ζητούμε συγνώμη ο ένας από τον άλλο και να προσπαθούμε να ξαναγίνουμε φίλοι. Να λύσουμε την παρεξήγηση. Να αποφεύγουμε πράξεις βίας με λόγια ή χτυπήματα. Να αποφεύγουμε τις κοροϊδίες και τις βρισιές. Ομάδα : «κατσίκι » Πρέπει να μιλούμε ήρεμα και πολιτισμένα γιατί με τις μπουνιές δεν λύνουμε το πρόβλημα, μόνο υπάρχει κίνδυνος να τραυματιστούμε και να τρέχουμε στα νοσοκομεία. Να προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να φύγουμε μακριά από τη σύγκρουση. Να μην προκαλούμε τον άλλο με βρισιές για να μην νευριάσει. και χάσει τον έλεγχό του. Να μην κάνουμε άσχημες χειρονομίες. Να μην παίρνουμε τα πράγματα των άλλων χωρίς την άδειά τους.

13 Διερεύνηση συναισθημάτων Εκτός από το θυμό που είναι πολύ έντονο συναίσθημα, μιλήσαμε και για τα άλλα συναισθήματα και προσπαθήσαμε να τους δώσουμε ένα χρώμα. Όλοι δώσαμε ανοιχτά χρώματα στα όμορφα συναισθήματα ενώ ζωγραφίσαμε με σκούρα χρώματα τα πιεστικά και άσχημα συναισθήματα.

14 Ομοιότητες και διαφορές Με θεατρικό παιχνίδι διαπιστώσαμε ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους. Πόσο διαφορετικά κάνουμε και το πιο απλό πράγμα, όπως το να καθίσουμε σε μια καρέκλα. Αλλά και πόσο ίδια αντιδρούμε σε παρόμοιες καταστάσεις. Παίξαμε το παιχνίδι της αυτοεκτίμησης και μιλήσαμε για τον εαυτό μας και τους άλλους.

15 Από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» για την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, παίξαμε παιχνίδια προσομοίωσης. Κι εδώ ήταν απαραίτητη η καλή επικοινωνία και συνεργασία και φυσικά στο δρόμο χρειάζεται προσοχή και … ψυχραιμία!

16 Παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα του προγράμματός μας στη γιορτή λήξης των μαθημάτων, αφού πρώτα συνεργαστήκαμε για να φτιάξουμε το θεατρικό μας δρώμενο να το επενδύσουμε με μουσική και να ζωγραφίσουμε τα σκηνικά.

17 Οι μαθητές στην αρχή αισθάνονταν άβολα κυρίως όταν έπρεπε να πάρουν μέρος σε θεατρικό παιχνίδι προσομοίωσης ή να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια έδειχναν να το διασκεδάζουν, συνεργάζονταν πιο πρόθυμα κι έπαιρναν πιο εύκολα το λόγο για να εκφράσουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους. Υπήρξαν πολλά θετικά αποτελέσματα, κυρίως στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κάποιων μαθητών, στην αναγνώριση των συναισθημάτων και στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων. Πιστεύω ότι η επεξεργασία τέτοιων θεμάτων συνδέεται με όλα τα μαθήματα.

18 Ο ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΑΣ Σταματάμε πριν Φωνάξουμε, χτυπήσουμε, κλωτσήσουμε, βρίσουμε, λυπήσουμε κάποιον πάνω στα νεύρα μας και την ένταση της στιγμής. Περιμένουμε λίγο Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας να ηρεμήσουμε. Σκεφτόμαστε τι συνέβη. Ποια είναι η ευθύνη η δική μου; Τι έκανα εγώ; Πώς νιώθω γι αυτό που έγινε; Τι θέλω να κάνω από εδώ και πέρα; Επιθυμώ να το λύσω; Τι λύσεις προτείνω; Συνεχίζουμε Να ακούμε τον άλλο με ανοιχτό μυαλό Να μπαίνουμε στη θέση του άλλου. Να είμαστε ειλικρινείς. Να σεβόμαστε όσα μας λέει, χωρίς να τον διακόπτουμε, τον προσβάλλουμε ή τον κατηγορούμε. Να αναλαμβάνουμε την ευθύνη μας. Να σκεφτόμαστε λύσεις που να ικανοποιούν και τις δυο πλευρές, χωρίς νικητές και νικημένους.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Είμαι καλά με τον εαυτό μου και τους άλλους» Σχολικό έτος 2012-2013 4/θ Δημοτικό Σχολείο Ροδοδάφνης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google